Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 16:52

Aima skrev:Flertallet af danske medier beskæftiger sig med det, den brede danske befolkning ønsker, de skal beskæftige sig med. Historier, de kan relatere til. De prioriterer, som du selv er inde på, udfra behov og efterspørgsel, det er simpelthen en forudsætning for deres eksistens.

Hvis du gerne vil have nyheder der dækker bredere, tænker jeg, du med fordel kunne opsøge medier, der dækker bredere. Det ved jeg selvfølgelig ikke, om du allerede gør, men Beirut-angrebet har altså fået masser af dækning og fokus både fra CNN, AP, The Guardian m.fl.

(Skrevet i en fuldstændig ikke-anklagende ånd :) )


Men selvom man rationalt godt kan forstå, hvorfor fx. det danske medielandskab er, som det er, kan man stadig godt have det svært med dets prioriteringer på andre planer, fx. det emotionelle, hvilket, tror jeg, i virkeligheden er der, hvor skoen trykker for mange, der på den ene eller anden måde tilhører en minoritet. Det kender jeg også fra mig selv, det er bare mere på det kønnede område.
Og det kan alverdens udenlandske medier eller nicheprodukter ikke altid lave 100% om på.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 16:56

kidkomb skrev:Jeg finder det morbidt morsomt, at en af selvmordbomberne hed Abdeslam. Slam alligevel....


Slam er vel pænt dækkende. Af slam er du kommet og til slam skal du blive.


(Dét må man vist ikke sige)
2
14 11 14
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 17:52

ShuruQ skrev:
Aima skrev:
ShuruQ skrev:Føler mig lidt ramt måske nu :genert:.

Jeg skyder ingen noget i skoene, har dog undret mig ud i æteren men det er ikke ensbetydende med man overanalyserer alt.

Og så synes jeg hvor forfærdelig det end er det der er sket i Frankrig at Nyhederne, aviserne osv gerne må begynde at koncentrere sig om andet også. bare lidt. Er ærligt talt ved at være træt af at høre om det.


Flertallet af danske medier beskæftiger sig med det, den brede danske befolkning ønsker, de skal beskæftige sig med. Historier, de kan relatere til. De prioriterer, som du selv er inde på, udfra behov og efterspørgsel, det er simpelthen en forudsætning for deres eksistens.

Hvis du gerne vil have nyheder der dækker bredere, tænker jeg, du med fordel kunne opsøge medier, der dækker bredere. Det ved jeg selvfølgelig ikke, om du allerede gør, men Beirut-angrebet har altså fået masser af dækning og fokus både fra CNN, AP, The Guardian m.fl.

(Skrevet i en fuldstændig ikke-anklagende ånd :) )


Sådan tager jeg det heller ikke :).

Jeg synes faktisk Libanon urolighederne er blevet dækket ganske fint af medierne.

Det jeg mente med at nyherderne gerne måtte beskæftige sig med noget andet var generelt set. Jeg forstår godt Paris-angrebet får stor mediedækning både lige efter og længe efter, men hvor skrækkeligt det end er, kan det godt fylde så meget at det til sidst hænger mig langt ud af halsen, det samme med 9/11 i sin tid, kongelige fødsler, barnedåb, bryllup, valg osv. På et tidspunkt bliver nok bare nok for mig når et emne optager hele nyhedsdækningen, uanset om det er glædelige eller triste ting.


Okay, så blev jeg nok bare lidt forvirret af, at du startede ud med at behandle et-minuts-stilhedssceancen for Paris, sidestille det med Beirut og efterfølgende forklare, at det mest var mediernes dækning, du var lidt træt af. Jeg forstår nok ikke, den pågældende redegørelse så, men det er også ligemeget.

Og jeg forstår godt, hvad du mener med det andet her, men jeg har altid studset over det der med, når folk, for du er så absolut ikke den eneste, brokkede sig over, hvad sendefladen bød på. For det første er der simpelthen så mange muligheder at vælge mellem. Hvadend det er nyheder, reportage eller underholdning, så findes der 457 forskellige tv-kanaler, aviser og andre medieplatforme. Der er internettet og litteratur og dernæst findes der jo andre muligheder for beskæftigelse, end at lade sig underholde på passiv vis af diverse medier. Man er jo ikke tvunget til at bruge sin kostbare tid på at læne sig tilbage og lade det hele ske.

Hver eneste gang, noget får ekstraordinær fokus, om det er fodbold, Stein Bagger, Melodi grand prix, Tour de France, naturkatastrofer, kræftindsamling, terror eller royalt bryllup medfølger den obligatoriske, evindelige brok. Og jeg har det nok bare sådan lidt: Sluk for fjerneren, du møgforkælede, overpriviligerede menneske, og GØR noget selv.

Igen, intet personligt, for der er nogen der brokker sig hver en-e-ste gang, og jeg forstår godt, der er ting man ikke gider se, jeg fatter bare ikke, man, fremfor at gå i brokrøvsmode, ikke benytter sig af nogle af de titusinde andre muligheder, man har.

Disclaimer: Jeg forstår godt, man brokker sig, hvis man er stum, lam, analfabet, lænket til en kørestol og kun har den lille TV-pakke.

Disclaimer II: Her er en sød smiley der skal signalere, at mit indlæg er skrevet med et glimt i øjet: :jule:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 18:05

Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad folk mener om mit franske profilbillede.
Det er min måde at vise sympati på, men ikke et udtryk for, at jeg ikke sympatiserer med andre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 16. nov 2015, 18:05

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Flertallet af danske medier beskæftiger sig med det, den brede danske befolkning ønsker, de skal beskæftige sig med. Historier, de kan relatere til. De prioriterer, som du selv er inde på, udfra behov og efterspørgsel, det er simpelthen en forudsætning for deres eksistens.

Hvis du gerne vil have nyheder der dækker bredere, tænker jeg, du med fordel kunne opsøge medier, der dækker bredere. Det ved jeg selvfølgelig ikke, om du allerede gør, men Beirut-angrebet har altså fået masser af dækning og fokus både fra CNN, AP, The Guardian m.fl.

(Skrevet i en fuldstændig ikke-anklagende ånd :) )


Men selvom man rationalt godt kan forstå, hvorfor fx. det danske medielandskab er, som det er, kan man stadig godt have det svært med dets prioriteringer på andre planer, fx. det emotionelle, hvilket, tror jeg, i virkeligheden er der, hvor skoen trykker for mange, der på den ene eller anden måde tilhører en minoritet. Det kender jeg også fra mig selv, det er bare mere på det kønnede område.
Og det kan alverdens udenlandske medier eller nicheprodukter ikke altid lave 100% om på.


Ja, det er jeg helt med på, og sådan har jeg det i øvrigt på ret mange områder også selv, men det giver, i mine øjne, ingen mening at brokke sig over eller blame mediet, det ville i langt højere grad give mening at forholde sig til, hvorfor, det publicerer, som det gør.
For nu at eksemplificere med et medie der er nemt at forholde sig til, giver det heller ingen mening at blame Se&Hør for det lorteblad, de sender på gaden. De gør, hvad der giver størst oplag indenfor de muligheder, de har. Hvis nogen kan blames, er det de mennesker der køber bladet eller klikker på deres links. Og det kan overføres direkte til Ekstrabladet, MetroExpress eller News som vi var omkring den anden dag. Derfor virker det i mine øjne også ret ironisk, hvis man eksempelvist sidder og ranter over Ekstrabladet, mens man fortsat klikker på deres links.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:18

BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:22

ShuruQ skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


:trist:.

Verden er lige så stille ved at gå mere og mere i brand.

Ja og det er de unge, der bliver dræbt :trist:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 16. nov 2015, 18:23

HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


Er det ikke fra april måned?
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 18:24

Min kæreste og mine bedste venner er alle til Nightwish koncert i Falconér idag.
Jeg er så bange. Det er fuldkommen irrationelt, jeg ved det, men det er en metalkoncert og det var koncerten i Paris også.
Det må man ikke helt sige, for det er lidt hysterisk og paranoidt.
Det sidste jeg sagde til min kæreste inden han gik var:
"Jeg elsker dig! Hvis der sker noget så spil død. Du skal ikke være en helt. Du skal være i live!"
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:27

decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


Er det ikke fra april måned?

Jo jeg så ikke datoen, det var lagt som et link i mit newsfeed :genert:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:29

Aima skrev:Ja, det er jeg helt med på, og sådan har jeg det i øvrigt på ret mange områder også selv, men det giver, i mine øjne, ingen mening at brokke sig over eller blame mediet, det ville i langt højere grad give mening at forholde sig til, hvorfor, det publicerer, som det gør.
For nu at eksemplificere med et medie der er nemt at forholde sig til, giver det heller ingen mening at blame Se&Hør for det lorteblad, de sender på gaden. De gør, hvad der giver størst oplag indenfor de muligheder, de har. Hvis nogen kan blames, er det de mennesker der køber bladet eller klikker på deres links. Og det kan overføres direkte til Ekstrabladet, MetroExpress eller News som vi var omkring den anden dag. Derfor virker det i mine øjne også ret ironisk, hvis man eksempelvist sidder og ranter over Ekstrabladet, mens man fortsat klikker på deres links.


Det er jeg enig i, men for det første vælger Shuruq netop at skrive sine tanker i en tråd, hvor ytringer oftere er irrationelle og præget af følelser end analytiske, og for det andet er det i mine øjne en overdrivelse at associere hendes ytringer om medierne med "rant" og "blaming".
Intet menneske er præget af fornuft 24-7-365.

Noget helt andet er så, at jeg simpelthen ikke er enig i, at man nødvendigvis brokker sig nytteløst, hvis man er uenig i mediernes dækning af en begivenhed, heller ikke selvom man udmærket ved, hvem målgruppen er, men det er en anden diskussion.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 16. nov 2015, 18:30

HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


Er det ikke fra april måned?

Jo jeg så ikke datoen, det var lagt som et link i mit newsfeed :genert:


Pyha, godt. Altså ikke det der skete. Jeg troede bare lige et sekund, der var sket et nyt angreb.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:31

kidkomb skrev:Min kæreste og mine bedste venner er alle til Nightwish koncert i Falconér idag.
Jeg er så bange. Det er fuldkommen irrationelt, jeg ved det, men det er en metalkoncert og det var koncerten i Paris også.
Det må man ikke helt sige, for det er lidt hysterisk og paranoidt.
Det sidste jeg sagde til min kæreste inden han gik var:
"Jeg elsker dig! Hvis der sker noget så spil død. Du skal ikke være en helt. Du skal være i live!"


Koncerten i Paris var ikke en metalkoncert; det er bare noget, nogle medier har fået galt i halsen, hvis det kan berolige dig lidt :kys:
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2015, 18:33

decibell skrev:
HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


Er det ikke fra april måned?

Jo jeg så ikke datoen, det var lagt som et link i mit newsfeed :genert:


Pyha, godt. Altså ikke det der skete. Jeg troede bare lige et sekund, der var sket et nyt angreb.

Heldigvis ikke det er slemt nok som det er.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 16. nov 2015, 18:34

HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:
decibell skrev:
HappyQ skrev:BBC skriver at al-Shabab dræbt 147 elever på et universitet i Kenya, holder det vandvid da aldrig op :trist:


Er det ikke fra april måned?

Jo jeg så ikke datoen, det var lagt som et link i mit newsfeed :genert:


Pyha, godt. Altså ikke det der skete. Jeg troede bare lige et sekund, der var sket et nyt angreb.

Heldigvis ikke det er slemt nok som det er.


Ja, ikke mere nu. :(
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"