Din yndlings parfume?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Faceless » 16. nov 2015, 16:22

Phy, jeg skal hvis have en frygtelig masse duft-strimler med hjem, men det er skønt med så mange forskellige bud. :gogo:
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Whoosh » 16. nov 2015, 16:58

Jeg er til:
Christian Dior - Miss Dior Cherie
SJP - Lovely
Hermes - Jour d`Hermes Absolu
Yves Rocher - Comme une Évidence
DKNY - Fresh Blossom
Cacharel - Amor Amor
Hugo Boss - Femme
Elisabeth Arden - Pretty
0
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf DollsLiveForever » 16. nov 2015, 17:18

Shalimar - guirlain
Chanel no 5 - Chanel
Diorrisimo - Dior
Og som let sommerduft 4711
1
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf topmadras3 » 16. nov 2015, 17:45

canoodle skrev:
Ado skrev:Chanel - Mademoiselle
Chanel - Chance
Chanel - Allure

SJP - Lovely Hvor kan man opdrive den?
SJP - Pure Bloom. (Og den er umulig at opdrive) :(


Det er også mine :)

Udover disse er jeg svært glad for den her:

Billede

Årh ja den på billedet er også rigtig god :love2:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Moxy-lady » 16. nov 2015, 21:06

Pandesteg skrev:
Moxy-lady skrev:http://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Miss-Dior-Eau-De-Toilette-17478.html

Denne har nogle af de samme noter, og burde være til at finde og dufte til i matas eller Magasin.

Personligt er jeg til mere blomstrede dufte, Gucci flora (alle versioner) og MJ Daisy (og Daisy sorbet)
Mange af CLEANs dufte er også lækre, men meget diskrete :)


Det er jeg godt nok ikke enig i, jeg synes, at de fleste Clean-dufte er mega mega kraftige! :8: :D (hvilket er dejligt, for man behøver ikke bade i dem for at komme til at dufte af noget) Rain og Skin er dog forholdsvis diskrete.


Haha, jeg tænkte på det så snart jeg havde trykket send, men fik aldrig rettet :D Nej, en del af dem er ret kraftige, men Skin, Air, Rain og også White woods, synes jeg.
Men ja, det er dejlige dufte, sådan generelt.

Generelt er jeg til Cleans dufte, Guccis, MJs og DKNY. Der er mange dejlige blomsterdufte :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Rapfisk » 16. nov 2015, 21:13

Elie Saab Le Parfum :lun:

Som festparfume bruger jeg gerne den originale Lolita Lempicka.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Faceless » 16. nov 2015, 22:01

mfufu skrev:
Ado skrev:
mfufu skrev:Der menes vel yndlingsparfume i ét ord? - Ellers handler spørgsmålet jo om yndlingens (kæledæggens) parfume.

Min yndling foretrækker Chanel Allure. Hvad ynglingene eventuelt kan lide, må vi tage i en anden tråd.

Hvor finder du ordet "yngling" henne i startindlægget? Der står yndlings parfumen, og ja, det er i ét ord, men hvor du får yngling fra, kan jeg ikke lige se?


Ynglingen optræder i trådens tredie indlæg.

EDIT:
Og hov, det står jo også lige midt i startindlægget:
Faceless skrev:Så jeg vil rigtig gerne høre hvilke parfumer andre har fået flest komplimenter på/hvad andres ynglings parfumer er, til inspiration.


Oh, my f-ing God! Hvis du er så optaget af retsskrivning, så tag lige den debat i en anden tråd.
Jeg skriver udelukket på engelsk, på nær herinde, så tilgiv mig, at engelsk retsskrivning af og til optræder når jeg formulerer mig på skriftligt dansk—og omvendt. Men så er det sgu heller ikke værre.

:sarkasme:
2
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Pjeps » 16. nov 2015, 22:29

Lige pt er jeg ret glad for D&G Dolce
0
:ninja:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Spjaerten » 17. nov 2015, 06:51

Ha ha lemonella. Kender det jeg leder dog efter dem perfekte. Ocean citrus combi, det er ikke nemmere.

Pt har jeg en issey miyake, clean rain, clean air, clean cold cotton og en anden clean jeg ikke husker (de fleste i små Roll ons) og så en frisk blå/turkis Ralph lauren.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf lulu-p » 17. nov 2015, 12:28

Lemonella skrev:Jeg er normalt mest til dufte med citrus, men det er godt nok svært, at finde. Spørger man i Matas, får man tit en duft der absolut intet har med citrus, at gøre og tillader man sig så, at sige den jo ikke dufter citrus, så får man et underligt blik. Så jeg har opgivet, at finde en duft jeg virkelig kan lide.

Lige for tiden er det denne duft jeg bruger mest. Ikke meget citrus over den, men den dufter okay. :)
http://images.getprice.com.au/products/ ... %20EDP.jpg


Har du overvejet Light blue fra Dolce gabbana? Den har en fin citrusduft. Lancome lavwde en gang en parfume som hed O de Lancome, jeg mener også det var en citrusduft.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf girl_beat » 17. nov 2015, 14:18

Lemonella skrev:Jeg er normalt mest til dufte med citrus, men det er godt nok svært, at finde. Spørger man i Matas, får man tit en duft der absolut intet har med citrus, at gøre og tillader man sig så, at sige den jo ikke dufter citrus, så får man et underligt blik. Så jeg har opgivet, at finde en duft jeg virkelig kan lide.

Lige for tiden er det denne duft jeg bruger mest. Ikke meget citrus over den, men den dufter okay. :)
http://images.getprice.com.au/products/ ... %20EDP.jpg


Jeg synes, at Harmonie fra Amazing Space er ret citrus-agtig :)

Jeg fik vist også bildt en anden debattør ind, at den er økologisk. Det var måske ikke helt korrekt, men der står, at duften er 100% natural oil.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Zombie » 21. nov 2015, 19:34

Body mist med hhv vanille og kokos fra The Body Shop. Et pust af hver. Folk siger "det dufter af *mit navn*" når andre ting dufter sådan - og det matcher mig rigtig godt.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2015, 20:00

Lemonella skrev:
girl_beat skrev:
Lemonella skrev:Jeg er normalt mest til dufte med citrus, men det er godt nok svært, at finde. Spørger man i Matas, får man tit en duft der absolut intet har med citrus, at gøre og tillader man sig så, at sige den jo ikke dufter citrus, så får man et underligt blik. Så jeg har opgivet, at finde en duft jeg virkelig kan lide.

Lige for tiden er det denne duft jeg bruger mest. Ikke meget citrus over den, men den dufter okay. :)
http://images.getprice.com.au/products/ ... %20EDP.jpg


Jeg synes, at Harmonie fra Amazing Space er ret citrus-agtig :)

Jeg fik vist også bildt en anden debattør ind, at den er økologisk. Det var måske ikke helt korrekt, men der står, at duften er 100% natural oil.


Den er afprøvet og på mig dufter den nu mest af grøn te. :)

Jeg tror du har ret i, at den er økologisk. Min ene svigerdatter tåler ikke så godt syntetiske produkter så da jeg fandt ud af, at duften ikke rigtigt duftede citrus på mig, fik hun den og var glad for den. :)

Lemon, har du prøvet den gule fra Biotherm?
Den er faktisk næsten for citrus til mig.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf lillebjoern » 27. nov 2015, 07:40

Mine ultimative favoritter er Clean Warm Cotton til hverdag og Gucci Flora Glorious Mandarin til aften. Dem tror jeg, jeg kommer til at bruge i lang tid fremover.

Lemonella skrev:Jeg er normalt mest til dufte med citrus, men det er godt nok svært, at finde. Spørger man i Matas, får man tit en duft der absolut intet har med citrus, at gøre og tillader man sig så, at sige den jo ikke dufter citrus, så får man et underligt blik. Så jeg har opgivet, at finde en duft jeg virkelig kan lide.

Lige for tiden er det denne duft jeg bruger mest. Ikke meget citrus over den, men den dufter okay. :)
http://images.getprice.com.au/products/ ... %20EDP.jpg


Har du prøvet denne? http://www.fragrantica.com/perfume/Eliz ... 24471.html

Den bruger min mor, og det er ihvertfald citrus :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Din yndlings parfume?

Indlægaf Zombie » 28. nov 2015, 23:22

KitKat skrev:
Zombie skrev:Body mist med hhv vanille og kokos fra The Body Shop. Et pust af hver. Folk siger "det dufter af *mit navn*" når andre ting dufter sådan - og det matcher mig rigtig godt.


Hvordan bruger du body mist? (hvor på kroppen "puster" du?) og hvor længe holder det på dig?

Jeg har forelsket mig lidt i jordbærduften nemlig men synes ikke parfumen holder ret længe så jeg tænker måske body mist om morgenen og så supplere med parume i løbet af dagen?


------------

I går duftede jeg til Optimistic (Paul Smith) i Normal og jeg synes den dufter skønt, men er lidt usikker på om den er for klassisk pæn til mig... Er der nogen af jer som kender den og vil dele erfaringer? :)


Jeg bruger det på mit tøj, da jeg er den lidt sensitive type og derfor begrænser parfume direkte på min hud. Jeg kan finde på at genopfriske om aftenen (kl. 16-17) hvis jeg skal genopfriskes.

Jeg puster ud i luften lige ud for mit ansigt, og træder så ind i duftskyen straks bagefter. Det lander så på mit brystparti, overarme og den del af kroppen. Så det er spredt og ikke centreret på nogle duft-"dutter", som man ellers eks. ser det med parfume (bag ørerne, håndleddene osv.)
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Skønhed"