Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2015, 18:09

Bombemand ville ikke dræbe nogen, han var bare stresset :tie:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... TRESS.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 18:14

Wizzze skrev:Bombemand ville ikke dræbe nogen, han var bare stresset :tie:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... TRESS.html


Ligesom medierne skal lade de pårørende til ofrene være i fred, synes jeg egentlig også, at de skal undlade det her.
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf 2SHY » 16. nov 2015, 18:17

Wizzze skrev:Bombemand ville ikke dræbe nogen, han var bare stresset :tie:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... TRESS.html

:nerve: :ticks:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 19:39

Poul Madsen fra Ekstra Bladet mener, at 3. verdenskrig nu er i gang.
Take a chill pill.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 19:43

DetSorteCirkus skrev:Poul Madsen fra Ekstra Bladet mener, at 3. verdenskrig nu er i gang.
Take a chill pill.

Ja, han bør nok holde sig til små svindelsager og skandaler herhjemme ;)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 21:51

Pølsemix skrev:Det du ikke indser er at det kun er de velstillede som kan tage til Europa, hvorfor vil du ikke hjælpe det store flertal af fattige flygtninge?



Argumentet om de velstillede hører man tit, men jeg undrer mig over, at det skulle være et argument for, at de er migranter og ikke flygtninge. Hvis man er velstillet, der hvor man kommer fra, er det vel ikke noget at stræbe efter, at bruge alt hvad man ejer og har og så lande som fattig asylsøger i Europa. Det fortæller mig da om noget, at de flygter fra krig og fare og ikke for bekvemmelighed. Er der noget, jeg misser her?
3
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 22:03

Delfin skrev:Argumentet om de velstillede hører man tit, men jeg undrer mig over, at det skulle være et argument for, at de er migranter og ikke flygtninge. Hvis man er velstillet, der hvor man kommer fra, er det vel ikke noget at stræbe efter, at bruge alt hvad man ejer og har og så lande som fattig asylsøger i Europa. Det fortæller mig da om noget, at de flygter fra krig og fare og ikke for bekvemmelighed. Er der noget, jeg misser her?

Ja, det tror jeg, der er :)

Finten i det argument, at ved at ville hjælpe dem, der kommer til Nordeuropa, frem for dem, der bliver tilbage i Tyrkiet eller Jordan eller Afghanistan, er, at førstnævnte er dem, der rent faktisk har de der 10-20.000 $ eller mere, som de giver ud for komme herop. Og så selvfølgelig, at det vi bruger på én af dem, ville kunne hjælpe mange flere af dem, der blev "hjemme".
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 22:16

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Argumentet om de velstillede hører man tit, men jeg undrer mig over, at det skulle være et argument for, at de er migranter og ikke flygtninge. Hvis man er velstillet, der hvor man kommer fra, er det vel ikke noget at stræbe efter, at bruge alt hvad man ejer og har og så lande som fattig asylsøger i Europa. Det fortæller mig da om noget, at de flygter fra krig og fare og ikke for bekvemmelighed. Er der noget, jeg misser her?

Ja, det tror jeg, der er :)

Finten i det argument, at ved at ville hjælpe dem, der kommer til Nordeuropa, frem for dem, der bliver tilbage i Tyrkiet eller Jordan eller Afghanistan, er, at førstnævnte er dem, der rent faktisk har de der 10-20.000 $ eller mere, som de giver ud for komme herop. Og så selvfølgelig, at det vi bruger på én af dem, ville kunne hjælpe mange flere af dem, der blev "hjemme".


Det er en anden diskussion.
Jeg taler om de, der hævder, at man ikke er rigtig flygtning, hvis man har penge. Se de kommer her med deres mobiltelefoner og mærketøj, de har da ikke brug for hjælp. Har du ikke hørt sådanne udsagn? Det siger jo intet om, hvorvidt man har grund til at flygte.
1
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 22:25

Delfin skrev:Det er en anden diskussion.
Jeg taler om de, der hævder, at man ikke er rigtig flygtning, hvis man har penge. Se de kommer her med deres mobiltelefoner og mærketøj, de har da ikke brug for hjælp. Har du ikke hørt sådanne udsagn? Det siger jo intet om, hvorvidt man har grund til at flygte.

Njaoeh ... som "rigtigt" argument har jeg hørt det i den forbindelse, jeg beskrev. Altså modsætningen mellem at hjælpe de (relativt) bedrestillede, som har råd til at komme herop, kontra de mindrebemidlede, som sidder nede i lejrene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 22:26

GnueN skrev:Vi har i øvrigt også råd - både til at hjælpe A herhjemme og B i nærområderne.

Åbenbart ikke - de har jo ikke engang mad nok dernede, så vidt jeg har hørt.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Delfin » 16. nov 2015, 22:30

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Det er en anden diskussion.
Jeg taler om de, der hævder, at man ikke er rigtig flygtning, hvis man har penge. Se de kommer her med deres mobiltelefoner og mærketøj, de har da ikke brug for hjælp. Har du ikke hørt sådanne udsagn? Det siger jo intet om, hvorvidt man har grund til at flygte.

Njaoeh ... som "rigtigt" argument har jeg hørt det i den forbindelse, jeg beskrev. Altså modsætningen mellem at hjælpe de (relativt) bedrestillede, som har råd til at komme herop, kontra de mindrebemidlede, som sidder nede i lejrene.


Så luk ørerne op, har jeg lyst at sige, men jeg skal nok opføre mig pænt :D
Nå, men det var altså ikke den jeg ville ind på her.
0
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 22:30

dgd2007 skrev:
GnueN skrev:Vi har i øvrigt også råd - både til at hjælpe A herhjemme og B i nærområderne.

Åbenbart ikke - de har jo ikke engang mad nok dernede, så vidt jeg har hørt.


Som Gnuen skriver, skyldes det snarere prioriteringer end manglende økonomisk råderum.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 22:39

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Det er en anden diskussion.
Jeg taler om de, der hævder, at man ikke er rigtig flygtning, hvis man har penge. Se de kommer her med deres mobiltelefoner og mærketøj, de har da ikke brug for hjælp. Har du ikke hørt sådanne udsagn? Det siger jo intet om, hvorvidt man har grund til at flygte.

Njaoeh ... som "rigtigt" argument har jeg hørt det i den forbindelse, jeg beskrev. Altså modsætningen mellem at hjælpe de (relativt) bedrestillede, som har råd til at komme herop, kontra de mindrebemidlede, som sidder nede i lejrene.


Det har bare stadig ikke en disse med flygtningestatus eller ej at gøre, hvilket var det eneste, Delfin forholdt sig til.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 16. nov 2015, 23:26

GnueN skrev:
dgd2007 skrev:
GnueN skrev:Vi har i øvrigt også råd - både til at hjælpe A herhjemme og B i nærområderne.

Åbenbart ikke - de har jo ikke engang mad nok dernede, så vidt jeg har hørt.


VI har råd... Ikke dem. Os...

I EU bruger vi feks i omegnen af 400 milliarder kroner om året på landbrugsstøtte, som ikke blot resulterer i overproduktion og fødevarespild, men også driver fødevarepriserne i vejret, både for rige danskere og fattige afrikanere... hvilket by the way er en af de helt store årsager til at millioner flygter fra det afrikanske kontinent. Hvad med at vi lod være med dét?


Det vil vi (os danskere) også godt, for vi er supereffektive, men franske, spanske og italienske bønder vil ikke, for de små familiebrug vil gå under, og en livsstil/kultur forsvinde, og det kan politikere i de lande ikke tåle, så derfor har vi stadig landbrugsstøtten.
Men måske hvis byboerne bliver bange nok, og kan overbevises om, at deres sikkerhed er bedre tjent ved at lade landmændene sejle deres egen sø, så måske :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2015, 23:56

Delfin skrev:Så luk ørerne op, har jeg lyst at sige, men jeg skal nok opføre mig pænt :D
Nå, men det var altså ikke den jeg ville ind på her.
DetSorteCirkus skrev:Det har bare stadig ikke en disse med flygtningestatus eller ej at gøre, hvilket var det eneste, Delfin forholdt sig til.

Nå-nå-nå ... :lol: Jeg ved ikke, hvad I har hørt på den lokale - men Delfin argumenterede mod en konklusion på det med, at de var de bedst stillede, som kom herop, som ikke var den, jeg har hørt i den almindelige politiske debat i hvert fald.
Det var bare det, jeg gjorde opmærksom på.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"