Hvordan gik det så i 2017?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf admin » 5. nov 2017, 19:05

Jeg ved godt, at det måske er lidt tidligt at evaluere - der er trods alt små to mdr endnu.

viewtopic.php?f=39&t=5980&p=337623&hilit=2017#p337623
(Tekst fjernet af moderator, da bruger er slettet, og trådstarter er ændret til admin)
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Miss_no_More » 5. nov 2017, 19:17

At jeg taber mig. Gerne 20 kg.

At jeg bliver mere afklaret ift. børn og min kæreste.

At min mor bliver rask og at min nærmeste familie ellers bevarer deres gode helbred.

Kunne de tre ting gå i opfyldelse, skal jeg ikke bede om mere.
Så tager jeg til gengæld gerne et år mere med vikariater forskellige steder :)


Jeg har nærmest ikke rykket mig en skid. Det er fandme deprimerende at tænke på. Jo, jeg er muligvis blevet lidt federe :rulle:

Til gengæld er min mor blevet rask, min far er stadig frisk, og dét er den vildeste optur :banan:

Jeg er ikke blevet afklaret mht. børn, men er blevet mere sikker på min kæreste.

Og ja, jeg lever stadig på vikariater :-D Til gengæld har det ene vikariat afløst det andet, så der har ikke været ledighed og så er jeg godt tilfreds.


Alt i alt et okay år, jeg havde måske bare ønsket mig lidt mere. Især på det personlige. Håber 2018 er mit år :) Men sjovt at kigge tilbage.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf JoyNips » 5. nov 2017, 19:18

Jeg ønsker mig en god fødsel og en velskabt, sund og nem baby og en dejlig barsel.

Tjek!

Så ønsker jeg at min kæreste finder et job med start 1/3 eller 1/4, så han kan være arbejdsløs i starten af babys liv og vi kan holde "barsel" sammen.

Det blev til lidt længere barsel sammen end planlagt - hvilket viste sig at være vildt fedt!

Og vi skal også gerne finde det helt rigtige hus til ingen penge med den rigtige beliggenhed.

Tror vi har fundet beliggenheden, men det helt rigtige har ikke været der endnu. Forhåbentlig i 2018!

Derudover ønsker jeg mig at finde drømmehesten, så jeg kan vende tilbage til min sport i løbet af sommeren og komme i form igen efter graviditet og fødsel.

Graviditet og fødsel gav en diskusprotusion, og så fik jeg en baby der er flaskenægter, så det tog længere end håbet at komme på hesteryg igen, men nu er jeg tilbage og satser på at finde drømmehesten i start 2018.

Og en lottogevinst ville da også være ok.

Den lader vente på sig :evil:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9839
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9572

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Spjaerten » 5. nov 2017, 19:22

Alt det jeg ikke har.
Liste er for privat til at dele her.
Men skal se hvad jeg kan opdatere med når vi når mod slutningen af 2017.

Ikke sket en skid - desværre.

Men 2017 har været et skønt år alligevel, masser af gode oplevelser og en håndfuld nye skønne venner.

Men ja et hårdt år, håber de ting jeg har gang i nu lykkedes og jeg kan starte 2018 uden bekymringer m.m.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Æble » 5. nov 2017, 19:42

Æble skrev:Jeg ønsker mig at vores flytning går godt og at ungerne bliver glade for det. Og så ønsker jeg mig at min lille pige i maven bliver født sund og rask.

Derudover ønsker jeg mig at jeg ikke kommer til at kede mig i min barsel og at jeg får tid til at se mine veninder rigtig meget. Og jeg ønsker at min mands nye job ikke kommer til at have så stor indflydelse på vores familie som jeg frygter ligenu.


Vores flytning gik fantastisk og vi er alle så glade for det nye hus. Vi boede 10 år i et dejligt hus som vi elskede, men vi har slet ikke tænkt på huset siden vi flyttede. Den helt rigtige beslutning.

Min lille pige er bare helt perfekt :lun:

Jeg har ikke set mine veninder så meget. Mest fordi særligt to ikke prioriterer det, desværre. Vi har haft nogle snakke om det og det er blevet lidt bedre. Derimod har jeg fået nogle nye barselsveninder som jeg tror jeg kommer til at holde ved. Og jeg kedede mig de første to måneder, men nu hygger jeg mig bare.

Min mands job fylder en del. Heldigvis kan vi for det meste tale om det og han respekterer når jeg nedlægger veto. Men ville gerne have en mand der var lidt mindre ambitiøs :genert:

2017 har været et overgangsår efter flere hårde år. Ny er tiden skiftet og solen skinner igen.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Artem » 5. nov 2017, 19:50

Synes på mange måder at det har været et godt år.

Fandt langt om længe et andet job. Var som sådan glad nok for det gamle med kollegaer osv, hvor vi var lidt som en lille familie, vi havde bare ikke længere så mange projekter her i området som gav for meget kørsel som jeg var træt af.
Hvor jeg på mange måder har fået drømmejobbet som offentlig bygherre, men der er da også ulemper som lønnedgang og en politisk styret organisation. Men ind til videre er jeg glad for det.

Er også kommet i gang med at dyrke mere motion igen med cykling og løb, hvor det specielt går rigtigt godt med løbet, og er også glad for det sociale i løbeklubben.

Har fået eksperimenteret lidt seksuelt. Var ikke helt mig, men kan nu krydse det af.

Hvis jeg skal nævne lidt malurt er det at jeg døjer lidt med begge arme, hvor jeg har haft noget med min ventre skulder hele året som jeg ikke helt ved hvad er. Er dog ikke så galt... Ja og højre arm driller mig også nogle gange med føleforstyrelser, som skyldes den nerve der er i klemme i min skulder efter min brækkede kraveben.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9522
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7834

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Sophies-mor » 5. nov 2017, 19:55

Jeg har vist ikke lavet en tråd om hvad jeg ønskede for 2017?
:gruble:
Et tjek viste, at jeg havde :lol: :lol: :lol:

Læreplads/ bestå fagprøve så godt som muligt.
Arbejde.
Glæde ved mit arbejde og kolleger. Kunne godt bruge at være glad for arbejdet og kolleger. Ikke som nu primært for kolleger.
At menneskerne i mit liv har det godt. At online venskaber ikke kun forbliver online.
De muligheder en ordentlig lønindtægt giver.
At min taktik giver pote.


Læreplads fik jeg ikke.
Men bestod fagprøve med et 10-tal og ros fra min vejleder. Hun var hård, men reel.
Arbejde - har jeg (endnu) ikke fået. Men søger og krydser fingre. Bruger netværk. Giver til netværk, som jeg nu kan.
Menneskene i mit liv har det fint. Mand har fået arbejde ved anden arbejdsgiver - det har hjulpet på hans humør. Men ikke at det går bedre, som sådan herhjemme. Måske en smule. Datter trives bedre. Karaten gør hende virkelig godt. På mange planer.
Muligheder via en ordentlig lønindtægt - tjah... intet arbejde, lav "løn" :trist:
Taktik giver pote - det vil vise sig.
Jeg arbejder i hvert fald hårdt på at få det til at lykkes og er ved at udbrede mit netværk privat også, ikke for netværkets skyld, men for indholdet.
Skal så lige være modig nok til at skilte med indholdet også :D
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf mindrekreativtnavn » 5. nov 2017, 20:07

mindrekreativtnavn skrev:1. At jeg bliver rask

2. At jeg får et job - herunder: et velbetalt job, med gode udfordringer, gode kollegaer, flere muligheder, ordentlige chefer.

3. At jeg påbegynder vægttab på 20-25 kg (ser allerhelst at det også bliver færdiggjort i 2017, men det haster ikke)

4. At jeg laver aftensmad 5 ud af ugens 7 dage

5. At jeg får sparet mere op

6. At jeg kommer ud og rejse noget mere (5+ gange) og gerne længere væk end jeg hidtil har prøvet. Lige pt drømmer jeg meget om at komme til Bali.

7. At jeg får et nyt tv med tilhørende tv-bord :lol2:


1. Jeg blev rask :klap:

2. Jeg fik også et job! Det er ikke velbetalt, da jeg har søgt nye udfordringer og derfor er elev - men det gør mig intet! Bedre kolleger og chefer findes ikke!

3. Vægttabet er påbegyndt! Efter en noget sløv opstart, har jeg fået tabt mig 10kg siden maj. Godt tilfreds!

4. Hvad er hjemmelavet aftensmad i øvrigt? :lol2: Der er helt klart plads til forbedringer!

5. Opsparingen gik godt. Men min gamle bil og vaskemaskine gik i stykker samtidigt, såe.. Vi begynder bare forfra.

6. Det blev til 4 rejser i år og det er også okay. For jeg kom sgu til Bali.. Nok mit livs bedste rejse!

7. Jeg har fået nyt tv! Men ikke et nyt tv bord.. Kan ikke finde det rette :gruble:

Alt i alt kan jeg sådan set ikke klage.
5
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Joe » 5. nov 2017, 20:14

Jeg ønsker at mit allround helbred ikke kommer til at fylde lige så meget som i år. Det fordi jeg har fået det bedre med den ene ting, og fået afklaring og/eller behandling med den anden ting.
Det har stadig fyldt fucking meget. Til gengæld har jeg ikke fået tjekket organer siden april.

Jeg vil gerne være tynd igen. Jeg taber mig allerede en del for tiden, så jeg tænker at når jeg så også rent faktisk begynder at gøre noget for at smide kilo, så bliver det rigtigt godt.

Jeg tabte mig en masse - og tog halvdelen af det på igen.

Jeg vil gerne finde en sport der gør mig glad, og gør at jeg har lyst til at bruge en masse tid på den. Der har lidt været et tomrum på den konto lige siden jeg stoppede med at løbe sprint.
Har jeg semi - men har været for travl til at gøre noget ved det.

Jeg vil gerne smile mere, grine mere, danse mere i køkkenet, læse flere bøger, og være bedre til at sige til mig selv at på trods af alting, har jeg et temmeligt awesome liv.
Jeg mangler at læse bøger, men ellers ja.

Men altså, det var jo udelukkende mine ønsker for mig selv. Jeg ønsker også at verden bliver et rarere, tryggere og mere fredeligt sted.
Og så at råbemanden i min opgang får det bedre, så han ikke har behov for at råbe og smække med dørene. For hans egen skyld, jeg klarer det nok.


Altså råbemanden råber stadig... Men virker ellers som en flink fyr.
Senest rettet af Joe 5. nov 2017, 20:37, rettet i alt 1 gang.
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf zembra1986 » 5. nov 2017, 20:18

For mig er der ingen tvivl: 2017 er uden sammmenligning mit livs mest forfærdelige år: Arbejdsløshed efterfulgt af pludselig kronisk tinnitus i starten af maj, som resulterede i dyb depression med indlæggelse på psykiatrisk 2 gange pga. sværre selvmordstanker, siden da har jeg kæmpet og kravlet mig igennem dagene......først nu er jeg ved at komme bare nogenlunde ovenpå.

År 2017 får en fuckfinger af mig og skal bare direkte i glemmebogen!. Håber fandme 2018 bringer masser af positivt med sig.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23314

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Aragorn » 5. nov 2017, 21:35

Jeg var her ikke sidste år, men 2017 har været det bedste år i mit voksne liv. Jeg har det hele.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2017, 21:59

- Jeg vil virkelig gerne flytte.

Jeg er heldigvis flyttet.

- Jeg vil virkelig gerne have et år hvor ingen af mine (få) venner dør.

Det lykkes desværre ikke. Det er jeg ret træt af.

- Jeg vil gerne at min mor får det bedre.

Hun virker til at have det lidt bedre, uden det er super.

- Jeg vil gerne finde ud af hvad jeg vil med mit liv, og hvilken uddannelse jeg skal tage.

Jeg regner stærkt med at begynde at læse til Social og sundhedsassistent til januar. Hvad der ellers skal ske er jeg mere usikker på nu end før. Jeg er blevet single, og det har fået mig til at revurdere en masse ting.

- Jeg vil gerne finde overskudet til at få mig nogle nye venner.

Ingen nye venner.

Jeg vil gerne stoppe med at ryge.

Jeg ryger stadig.

- Og jeg vil gerne have en brystreduktion.

Det vil jeg stadig gerne.
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Wizzze » 5. nov 2017, 22:04

Mindre arbejde
Ha ha, who was I kidding? :genert: Det har klart taget overhånd til tider :tie:

Mere motion
:genert: :fløjt:

Flere oplevelser
Det er gået nogenlunde, men vi kunne godt blive bedre, især til de kulturelle af slagsen.

Færre projekter
Nope, fejlet igen

Bygge om / indrette lejlighed
Gerne med et børneværelse ;)

Nej og nej, ingen baby, og ingen tid/energi til at gå i gang med byggeprojekt

Rejse noget mere
Vi har været på farten 6-7 gange i år, så en del er det da blevet til, men maksimalt en uge af gangen. Næste år skulle så gerne byde på 2 x 3-4uger.

Spise mere ude igen, synes jeg lidt har mistet overblikket
Vi har da været ude og spise en del, der sker bare så meget på restaurationsscenen i København, at jeg konstant føler mig bagud :gruble:

Ellers nok bare mere af det samme, bare langsommere :D

Mere af det samme, har der været meget af, men langsommere, ikke rigtigt.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Vixen » 5. nov 2017, 23:26

Jeg har desværre ikke svaret i 2016-tråden, sikke en hyggelig idé ellers. Jeg vil dog gerne evaluere lidt på 2017 alligevel.

Jeg forventede et begivenhedsrigt år 2017 med mange forandringer, bl.a. en afsluttet kandidatuddannelse, forhåbentlig en graviditet og måske et job.

Jeg kom hjem fra over et halvt år i udlandet i midt-februar og afleverede specialet 1. juni. Efter afleveringen føltes det som om, at perioden imellem hjemkomst og aflevering blot kunne være revet ud af kalenderen, for der var vitterligt ikke tid til andet end det skide speciale fra morgen til aften. Til gengæld blev jeg gravid i foråret, og det har - ret naturligt - udviklet sig til at blive en ret definerende faktor for i år; 2017 er året, hvor jeg bliver mor for første gang. Jeg håber, at vores datter er sund og velskabt, når hun kommer til verden om ganske kort tid.

2017 er også blevet året, hvor jeg har oplevet ledighed og konstateret, at jeg virkelig mistrives med det, på trods af, at det i høj grad skyldes kombinationen af endt uddannelse og graviditet. Jeg har aldrig før følt mig så ... udenfor. Rastløs. Og identitetsløs. Det er modbydeligt. Jeg håber inderligt, at 2018 kommer til at byde på et job efter endt barsel.

Endelig ser det ud til, at 2017 blev året, hvor vi blev husejere. Skal dæleme love for, at 2017 er blevet voksen-året for mig.

2018 bliver først og fremmest karakteriseret af vores nye tilværelse som forældre og flytning til vores nye hus i foråret. Forhåbentlig et job til mig med start i løbet af sommeren. Derudover er mine ønsker for 2018 at give mit grundhumør et nøk opad og blive lidt gladere og mere rummelig i hverdagen. Jeg vil gerne blive "sådan en som træner" (hej, klichéagtige nytårsforsæt, men jeg mener det sgu) fordi min graviditet virkelig har mindet mig om, hvor godt det er for mit velbefindende at holde mig aktiv.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Aima » 6. nov 2017, 04:49

Jeg har ikke svaret i tråden fra sidste år, men på det tidspunkt var alt også røv og nøgler, så det er nok derfor. Mit liv eksploderede i 2016, det blev det hårdeste år i mit liv, og jeg ville sikkert have skrevet, at jeg ydmygt håbede på at få mine øjne fixet, men mest på bare at blive glad igen. Jeg fik øjnene fixet, og alt vendte bare meget hurtigt, nok også lidt for hurtigt ift. at jeg helt kunne følge med mentalt. Jeg bearbejder stadig 2016, samtidig med at jeg nyder mit nye liv og aldrig har haft det bedre.

I slutningen af 2016 begyndte jeg at læse igen, i starten af 2017 fik jeg tilbudt et tjenerjob, som egentligt blot skulle være et studiejob, det blev dog meget hurtigt fuldtid (plus det løse) og i perioder har jeg nærmest følt, jeg boede i restauranten. Jeg er dog virkelig glad for det, også pengene :)

2017 er det år, hvor jeg har fået flest nye bekendtskaber. Flere vil jeg endda kalde venner. For et år siden var jeg ret pessimistisk hvad det sociale angik, jeg er 35 år og lever ikke et typisk ‘kvinde på 35 år’-liv, i hvert fald ikke heromkring, men det har været virkeligt nemt for mig at skabe en omgangskreds fyldt af søde typer her. Jeg føler mig dybt priviligeret.

I sommer døde min kusine, hun blev kun 43 år, og min bedstemor med få ugers mellemrum. Begge dødsfald var uforudsete og begge bisættelser pissesørgelige.

Jeg fik jeg en øjenlågsoperation og tre tatoveringer.

Jeg har lavet mad i mit køkken under 10 gange, jeg har levet af restaurantmad, måltidshakes og kærnemælkshorn fra Cirkel K.

Jeg har set mere til min mor end i 14 år, fordi jeg igen bor i samme by og benytter enhver mulighed til at gå/løbe en tur ud til hende, drikke en kop kaffe på køkkenbordet og smutte igen. Jeg elsker den mulighed.

Og så har jeg været ude at rejse. En god måneds tid i Indonesien med fin mand. 2018 starter for mit vedkommende med sol og varme, for vi tager allerede afsted igen til januar, hvor jeg skal opleve Thailand. Hurra, det er så fedt!

2017 blev skørt men dejligt.
6
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"