Hvordan gik det så i 2017?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Anilara » 6. nov 2017, 05:13

At min far ikke bliver nævneværdigt dårligere
Han er Gudskelov ikke blevet nævneværdigt dårligere.

At jeg bliver god til mit kommende arbejde
Jeg er blevet okay, og det går fremad. Og så har jeg fået nogle gode kollegaer.

Derudover har jeg været på en fantastisk rejse, som jeg forinden havde undervurderet.
Derudover bestod jeg min uddannelse med topkarakterer, og jeg har været ok god til at se mine venner. Og så har jeg været til en masse gode koncerter!

2017 har været et ret fint år indtil videre.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Hunkat » 6. nov 2017, 05:39

At jeg får det job som jeg har i udsigt. Det er sådan ret sikkert men det trækker bare i langdrag og jeg vil bare gerne have det der stykke papir i hånden.
At jeg får det lån som gerne skulle bygge på ovennævnte job.
At jeg får den lejlighed som lånet skal betale og kan flytte ind i foråret.

At tingene flasker sig så jeg kan holde en god lang ferie med min mand og fejre vores første bryllupsdag.

Og størst af alt, at han kommer til Danmark i oktober og vi kan begynde processen med aldrig at skulle være adskilt igen.


De første tre faldt i hak sådan rimelig smertefrit, fik job, lån og lejlighed som jeg kunne flytte ind i 1. april. Det var skønt.
Ferien blev dog ødelagt af en seriøs omgang stress, egentlig lå det jo i luften længe før, også i hele 2016 men da tingene så endelig faldt på plads så faldt jeg også helt sammen og det ønsker jeg seriøst aldrig nogensinde at prøve igen. 3/4 af året har simpelthen været så rædselsfuldt! Og det er ikke slut endnu, overhovedet. Det bliver et rigtig langt sejt træk i 2018.
Så det lægger åbenlyst en dæmper på de to sidste selvom de begge gik i opfyldelse. Manden er kommet, bryllupsdagen var skøn men hele tiden med den åndsvage skygge hængende over hovedet.

Der var også et par dødsfald i nærmeste omgangskreds som virkelig trak tænder ud. Alt i alt har 2017 været OK på papiret men en del mindre i praksis.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf LaMariposa » 6. nov 2017, 05:50

Skrev ikke i tråden sidste år. 2017 har været et skørt år, hvor der er sket virkelig mange ting. Der har været flest gode ting, og jeg fik et af mine store ønsker opfyldt, da min kæreste friede i foråret :lun: Men der skete også et par ting, der har været rigtig svære at tackle, og som kommer til at være svære og trække spor lang ind i 2018 også.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf LaScrooge » 6. nov 2017, 07:03

Æv, jeg skrev heller ikke i tråden, det plejer jeg ellers. Men det har været et godt år.

I år har jeg:

- Været på min første, virkelig lange rejse i udlandet. Spontant sluttede jeg mig til min ven, som skulle rejse i Indien 1 måned. Fra han præsenterede det til jeg havde købt billet gik der 2 dage. Det passede med at min midlertidige stilling udløb, så jeg rejste mens jeg var arbejdsløs og levede af min opsparing. Da jeg kom hjem, var jeg arbejdsløs i 1,5 måneder inden jeg landede et fantastisk job, som giver gode penge, er spændende og udfordrende og en masse andre ting som man kun kan håbe på, bl.a. et godt arbejdsmiljø og dejlige kollegaer. Jeg har drømt om det i årevis, så jeg føler mig heldig og privilegeret at det lykkedes.

- Derudover har jeg haft en masse dejlige oplevelser med mine venner og fået nogle nye venner, som jeg sætter stor pris på. Særligt to nye veninder. Men jeg har udviklet min relation til flere af dem, jeg i forvejen betragtede som mine allernærmeste og det er fantastisk. Mine venner er meget vigtige for mig.

- Jeg har været på festivaller galore. Borderlands, Roskilde, Uhørt, Psych Rock + hvad der ellers har været af musikfestivaller i min yndlingsby København. Sommerhalvåret har været fuld af dem.

- Koncerter! Jeg elsker at gå til koncerter og i år har jeg været heldig og stort set været til alle dem, jeg gerne ville, og har billetter til resten.

- En besværlig relation er blevet mindre besværlig og jeg har fået oprejsning i forhold til noget jeg ikke vil nævne. Men det har vist sig, at min strategi igen har virket, og det bekræfter mig i, at jeg gør det rigtige. Når jeg holder min sti ren og lever med integritet ordner tingene sig. Også selvom det tager tid.

Der er stadig masser af ting der skal falde på plads. Blandt andet ønsker jeg mig min egen lejlighed. Jeg er på jagt og håber at det lykkes inden årets udgang. Endelig har jeg råd til at købe og jeg sparer op som en vanvittig, så jeg har en større udbetaling.

Generelt synes jeg at det har været et godt år. Jeg kan gøre det bedre på nogle områder, men hver ting til sin tid og ét skridt ad gangen. Så skal det nok gå.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Sevii » 6. nov 2017, 07:40

Sevii skrev:Glæde.

Jeg skrev glæde uden at tro på det. Det har været mange år med depression og ensomhed, men 2017 startede godt ud med en god eksamen, og så fik jeg kontakt med nogle gode veninder jeg slet ikke har snakker med i fem år. Lige siden har ting åbnet sig for mig. Jeg kom ind på en kandidatuddannelse jeg virkelig ønskede mig, jeg fik en praktikplads der var svær at få. Jeg har rejst, været til fede koncerter, og der venter mig atter en rejse snart.

Så det var måske uden håb da jeg skrev at jeg ønskede glæde, men det er præcist hvad jeg fik. Det har været det bedste år nogensinde i mit liv.
22
:banan: :banan:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Mi55y » 6. nov 2017, 07:53

- At styrke krop og balance

Det vil jeg stadig gerne - jeg kom aldrig rigtig i gang med det yoga, som var planen.

- At blive bedre til at tage tingene som de kommer og ikke planlægge alt og få pres, når tingene falder uden for planen

Det går bedre! Godt hjulpet på vej af nogle rejser, hvor mange ting inkl. overnatning ikke var planlagt på forhånd.
- At genoptage klaverspil

Tjek! Satser på at få spillet endnu mere, når vi flytter i huset og klaveret kan stå fremme.
- At få afsluttet mine påbegyndte hækleprojekter og komme i gang med nye

Det er blevet meget bedre!
- At få brugt min cykel noget mere

Tjek!
- At min kæreste bliver bedre til at sige fra overfor mig og at nødvendigheden herfor aftager

Vi har haft meget færre af den slags konflikter - kan pt. ikke huske hvornår det sidst var et issue.
- At min kæreste får lov at spille VM i Tokyo

Henter ham i lufthavnen i dag :D
- At min bror får vendt sit liv til noget bedre

Han er netop startet på et bootcamp-forløb med boksetræning, så det går også fremad.
- At min svigerfar kommer godt ovenpå efter sin kones død

Det går også godt med ham.


Alt i alt kan jeg ikke klage - min ønskeliste for dette år er stort set opfyldt. Oveni hatten har vi købt hus, som vi overtog i sidste uge, så ønskerne for næste år kommer nok til at dreje sig om det samt at vi prøver at dyrke en baby.
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4670

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Chatsy » 6. nov 2017, 09:08

Jeg skrev:
Chatsy skrev:Jeg håber, at jeg snart kan skifte job. Mit nuværende er efterhånden så ulidelig, at jeg ikke får sovet. Jeg er heldig, hvis jeg kan komme op på fem timers søvn. Har søgt et sted, men stillingen var besat, dog ville arbejdsgiveren der gerne gemme min ansøgning og kontakte mig senere, da han regner med at skulle mangle igen snart så jeg krydser fingre for, at det ikke tager for længe.

Jeg tabte mig 8 kg sidste år, og egentlig kunne jeg godt tænke mig at tabe mig fem-seks kg mere i år, hvis jeg kan finde overskuddet til det. Det er nu ikke noget, jeg prioriterer højt.

I det hele taget, vil jeg bare gerne have det bedre. De sidste par år har været meget problematiske og jeg orker virkelig ikke mere.


Sidst i marts måned blev jeg kontaktet af ovennævnte arbejdsgiver (sent en søndag aften endda), som havde en stilling åben og gerne ville have mig til jobsamtale. Fire dage senere fik jeg jobbet og så gik det bare ikke hurtigt nok at få smidt min opsigelse i fjæset på min gamle arbejdsgiver. Det blev en lidt dramatisk afslutning, for han tog det bestemt ikke pænt, at jeg sådan valgte at sige op, når han nu havde losset så meget arbejde over på mig, så de andre kan gå og snakke og hygge sig, jo. Men fuck ham.
Nu sover jeg også som en sten hver nat :banan:

Vægttab blev det ikke til, da jeg fik en skade i mit bækken og hofte, så jeg kunne ikke løbe i flere måneder (alene brug af trapper gjorde mig næsten grædefærdig), men det er helet og jeg løber bedre end nogensinde før. Så det er sgu nice.

Jeg har det meget bedre. Nu håber jeg 2018 byder på mulighed for et huskøb. Det hus, jeg har et godt øje til, har værsgo' ikke at blive solgt før jeg er færdig med at snakke med banken. Nå!
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Annione » 6. nov 2017, 09:10

Annione skrev:Ikke flere døde i min familie. Lige nu ønsker jeg mig ikke andet :trist:


Ja, det gik nogenlunde - min onkel døde.
2017 var ikke rigtig mit år.

Min far døde.
Mon mor slog hånden af mig.
Året har været præget af sygdom og sorg efter tabet af min far.

På arbejdsfronten har det dog været rigtig fedt - jeg er så glad for at være tilbage på min gamle arbejdsplads og jeg har skønne kollegaer, især i mit team, som er dem jeg ser mest.

Jeg satser lidt mere på 2018.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Grissebassen » 6. nov 2017, 12:06

Jeg fandt mit gamle svar frem og kan sætte tjek ved alle, undtagen disse:

- At jeg falder godt til på mit nye job og magter at løfte opgaven
Tjek, omend jeg skifter job som andre skifter underbukser. Det ville være rart med noget mere stabilitet i 2018, men det kræver også, at jeg selv vil det og gør noget for det. Jeg er bare typen, der nemt keder mig på det punkt, så overvejer at sadle lidt om i 2018

- At jeg, på trods af formodet tidsmangel, stadig får lidt plads til sjov og ballade i kalenderen
TJoeh... Der har ikke været plads til så meget. Men det er faktisk helt ok.

- At komme tilbage i form og smide små 2-5 kilo, alternativt bare få strammet lidt op igen
Den her tror jeg bare vi glemmer igen

- At kærligheden begynder at anerkende min eksistens. Jeg kunne godt tænke mig at fylde 30 med mere end én vellykket kærlighedsrelation på cv'et. Men mest af alt fordi, jeg tror, at det kræver en længerevarende sund relation til en mand, før jeg kan mærke ordentligt efter i mig selv, om det der med at få børn en dag er noget for mig eller ej
Well, jeg fandt en fantastisk kæreste, som af uforklarlige årsager skiftede mening igen hurtigt om, at det skulle være mig og ham. Så på det her punkt er jeg bange for, at jeg nu er ødelagt for good. For jeg var sgu et temmeligt håbløst tilfælde i forvejen. Så selvom jeg stadig drømmer om, mere end noget andet, at komme til at leve i et godt forhold med en sød mand, så tror jeg nu jeg måske er nødt til at blive klar til at erkende, at det ikke kommer til at ske for mig og opgive drømmen helt.

Alt i alt er 2017 godkendt, selvom jeg synes jeg har fået nogle unødvendige ar på sjælen, som ikke kommer til at gavne mig fremover.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Little_Woman » 6. nov 2017, 12:46

Jeg ønskede at fortsætte den daværende graviditet og at få et sundt og raskt barn.

Det skete ikke, jeg aborterede et par uger efter.

2017 har været vanvittigt hårdt, jeg glæder mig kun over at det snart er overstået.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Charly » 6. nov 2017, 14:18

Charly skrev:Jeg ønsker mig også ændringer i mit arbejdsliv - at jeg finder overskuddet til at søge nyt job og at jeg så rent faktisk får noget og en chef der ikke er psykopat og fuldstændigt blottet for empati.

Jeg har stadig mit job og min chef er stadig psyko, men jeg er nået dertil hvor jeg arbejder med mit CV, som er stort set klar, og når vi er flyttet, begynder jeg at søge job. Og så øver jeg mig i at være teflon og lade min chefs underlige bemærkninger og humør prelle af.

Charly skrev:Jeg håber at vi (primært min søn) bliver mindre ramt af sygdom.

Både og.... Han har ikke haft helt så mange syge dage som tidligere, men tilgengæld har har bøvlet rigtig meget med sine tænder og bøjler, og der ligger da også en tandoperation hos en kæbekirurg og venter senere på året.

Charly skrev:Og så ønsker jeg at vi snart får vores byggetilladelse, så vi kan komme igang med vores byggeprojekt.

Vi fik den efter 7 måneders tovtrækkeri, det holdt virkelig hårdt, men det lykkesde, og på fredag flytter vi ind.

2017 har været et hårdt år på mange fronter, men det har stadig været godt. Jeg har arbejdet meget med min egen mentale indstilling til tingene, og det har virkelig været godt for mig.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2017, 14:39

Wizzze skrev:[...]
Spise mere ude igen, synes jeg lidt har mistet overblikket
Vi har da været ude og spise en del, der sker bare så meget på restaurationsscenen i København, at jeg konstant føler mig bagud :gruble:
[...]

:lol: Det er da første gang, jeg hørt nogen have som nytårsforsæt at spise mere på restaurant! :lol:

Jeg selv havde ingen nytårsforsætter, så vidt jeg husker, så tjek hele vejen rundt :cool:
0
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Vinaia » 6. nov 2017, 16:45

Jeg har desværre ikke svaret på den gamle tråd - men når jeg tænker efter er jeg sikker på at jeg ville skrive:
Få en afklaring mht min kæreste.

Jeg var vildt usikker og i tvivl om, hvorvidt jeg skulle slå op. Beslutninger er svære for mig generelt, selvom han ikke gjorde mig spor glad og jeg fik det skidt af enhver lille berøring.

Oooooog ja - jeg fik min afklaring. Jeg slog op, selvom det var møg svært.

Og 5-6 måneder senere fandt jeg sammen med min nuværende kæreste, som jeg passer som fod i hose med. :dåne: Det havde jeg end ikke turdet håbe på i 2016 - at jeg skulle finde en jeg passer så godt sammen med.

Så tak, 2017 - du har været awesome! :lun:
5
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Ladysparrow » 6. nov 2017, 18:10

Jeg har desværre ikke svaret i den anden tråd. Men 2017 har været et fantastisk år. Jeg bor sammen med manden i mit liv - flyttede ud på landet til ham sidste år i december. Vi har fået rejst en masse, været til skønne bryllupper, set min familie mere. Vi renoverer køkken og min kæreste er gået ned i tid for at kunne satse på at starte eget.

Min mor har det meget bedre.

Alt i alt er dejligt år.
5
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Hvordan gik det så i 2017?

Indlægaf Alphilia » 7. nov 2017, 21:58

Jeg vil gerne skabe ændringer i mit arbejdsliv, indenfor de rammer der nu var. Jeg har fået to nye funktioner. Det har ikke helt givet mig det boost jeg havde drømt om, men det er nok ligeså meget fordi der er andet der fylder meget i mit liv.
Det var det der med at blive forældre - det er en lang og udfordrende vej som har tæret godt på sjæl, psyke og generelt overskud.
Motion og sundhed var et andet område - her har det været rimelig status quo, der er stadig plads til mange forbedringer...

Tilgengæld kom der så ligeret frieri ind fra sidelinjen - dét er ret fantastisk :-)
0

Tilbage til "Livets forhold"