Projekt hus fra scratch

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 14. nov 2015, 22:15

DD_81 skrev:Nuiii et smukt hus, elsker den slags huse!
Glæder mig til at følge med, og nåede da også lige at tænke at du og stuk er en god kombi, men også en af de mere omstændelige :D
Er næsten helt ærgerlig over at i ikke skal flytte nu, for sådan et hus må klæde en jul helt fantastisk godt :D :deer:


Jeg går og præparerer manden lidt ift allerede at overtage medio december - det ville være et fantastisk sted at holde jul :love:
2
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf BlindfullyCool » 15. nov 2015, 14:31

Åhhh, Krølle!! :love: :klap: :love:

Hvor er det bare smukt! Glæder mig til at følge med i smukkeseringsprojektet!
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf avdotja » 15. nov 2015, 14:38

Ej hvor ser det lækkert ud, tillykke med det :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Fru Sunshine » 16. nov 2015, 13:31

Hvor er det dog skønt :lun:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Thestral » 16. nov 2015, 15:15

Tillykke med huset. Det er vildt flot og jeg er dybt misundelig :banan:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Tricolette » 17. nov 2015, 09:03

Tillykke med købet, og spændende med et nyt husprojekt.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf milisa » 17. nov 2015, 11:42

Årh de gulve altså...... :lun:
3
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf milisa » 17. nov 2015, 11:44

Nu skriver du, at I vil bevare plantegningen, I ser det slet ikke som et problem, at begge badeværelser har indgang gennem værelser? Personligt, ville jeg jo synes, det var jævnt træls, hvis mine unger fx skulle gennem soveværelset om natten for at komme på toilettet, og jeg ville nok trods alt ikke byde dem at skulle gå nedenunder... Og i stueetagen "låser" man et værelse, eller igen, "tvinger" folk til at gå ovenpå, hvis nu fx værelset bliver kontor, og der sidder en, der skal have ro til arbejde. Hvad er jeres tanker om dette? Og ville man i det hele taget kunne etablere en anden indgang på 1. salen, evt bagom trappen?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 17. nov 2015, 23:43

Vi har ingen børn, så det er blot rart for os, at der er et "privat" badeværelse ovenpå, som gæster ikke bruger.

Værelset nedenunder bliver en udvidet garderobe/entre med diverse opbevaringsmøbler samt en daybed til at sidde på, mens man i ro og mag tager sko på, så selve hall'en ikke kommer til at flyde med sko og tøj, der ikke er i brug. På den måde er det fint nok, at det er gennemgangsrum ift badeværelset, og vi har taget en benhård førerbeslutning om, at evt. gæster må finde sig i at bade i stuen, selvom de overnatter på første sal.

Skulle vi på et tidspunkt få et børn, ser jeg ikke noget stort problem i indretningen - er de store nok til selv at gå i bad, er de også store nok til at gøre det i stueetagen, selvom deres værelser ligger på 1. sal. Huset er temmelig kompakt, så jeg gætter på, at mange børn i etplanshuse har længere til toilet og bad end vores ville have. Får vi et barn, der har umanerligt svært ved det, fx. om natten, må vi finde en anden løsning i en periode, men den tid den sorg. Juryen er stadig ude ift. spm. om vi overhovedet skal have barn/børn, og der er uanset hvad værelser nok at tage af :D
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 17. nov 2015, 23:47

Jeg arbejder for øvrigt hjemmefra men gør det bedst uden at være helt isoleret (om end ofte når jeg er alene). Jeg foretrækker for det meste at sidde ved vores store spisebord i stuen eller med en iPad udenfor.. Min mand kommer aldrig til at arbejde hjemmefra - heldigvis - så et egentligt kontor står ikke på ønskelisten. Gjorde destilleret jeg dog også foretrække at have en plads i en af stuerne med udsigt til haven :love:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 17. nov 2015, 23:58

Det er egentlig skægt, hvor forskelligt man ser på det. Jeg kan godt forstå, hvad du mener, og for mange ville det måske være et problem, men jeg synes, det er noget nær perfekt.

Toilet/bad i stuen ligger lidt isoleret fra opholdsrum og køkken uden at være langt væk (intet er langt væk i et hus på 129 m2 :D), og jeg saaaavner at have direkte adgang til et "privat" bad fra soveværelset. Det er yderligere rart med toilet i forlængelse af den udvidede entre fordi jeg kommer til at have showroom/erhverv i de to andre værelser på 1. sal. Med den nuværende indretning betyder det, at vi kan have to "private" afdelinger (soveværelse/bad på 1. og køkken + stuer i stueetagen), hvor kunder aldrig kommer.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Kommodedyret » 18. nov 2015, 00:04

Hvor skal der være katteværelse? :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 18. nov 2015, 00:10

Kommodedyret skrev:Hvor skal der være katteværelse? :D


I kælderen :D

....og lidt over det hele :genert: Jeg freaking hader normale kradsetræer og diverse plyshuler, men jeg har en ide om, at sådan et par killingekrapyler skal have mulighed for at blive aktiveret indendørs, hvis de ikke gider ud, så jeg er i tænkeboks ift at få lavet nogle løsninger i lækre naturmaterialer, som måske ligefrem er pæne.

Pt. går tanken på at snuppe en del af nogle store birketræer fra ødegården og lave noget gulv til loft-arrangement ud af 10 cm tykke stammer med forgreninger, som de kan fise rundt i. Kradseri kan forhåbentlig klares med vores nuværende grove tæppe og evt. en grov NKT-kabeltromle i træ, hvor midten er omviklet med sisalreb. Tæppet var rigeligt til vores gamle kat, og det er stadig pænt, selvom hun brugte det flittigt i mange år (Basta lurede for øvrigt også tricket temmelig hurtigt :lol:). Helt seriøst så UNDRER det mig, at det er umuligt at købe noget kattehalløj, der ikke er pivgrimt. Måske skulle jeg udvide biksen med pæne kattedimser :D
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Kommodedyret » 18. nov 2015, 00:16

Krølle skrev:
Kommodedyret skrev:Hvor skal der være katteværelse? :D


I kælderen :D

....og lidt over det hele :genert: Jeg freaking hader normale kradsetræer og diverse plyshuler, men jeg har en ide om, at sådan et par killingekrapyler skal have mulighed for at blive aktiveret indendørs, hvis de ikke gider ud, så jeg er i tænkeboks ift at få lavet nogle løsninger i lækre naturmaterialer, som måske ligefrem er pæne.

Pt. går tanken på at snuppe en del af nogle store birketræer fra ødegården og lave noget gulv til loft-arrangement ud af 10 cm tykke stammer med forgreninger, som de kan fise rundt i. Kradseri kan forhåbentlig klares med vores nuværende grove tæppe og evt. en grov NKT-kabeltromle i træ, hvor midten er omviklet med sisalreb. Tæppet var rigeligt til vores gamle kat, og det er stadig pænt, selvom hun brugte det flittigt i mange år (Basta lurede for øvrigt også tricket temmelig hurtigt :lol:). Helt seriøst så UNDRER det mig, at det er umuligt at købe noget kattehalløj, der ikke er pivgrimt. Måske skulle jeg udvide biksen med pæne kattedimser :D


Ja det er seriøst virkelig grimt.
Jeg har pt placeret et kradsebræt i vandret funktion. Ikke lodret på en væg, som det ellers er meningen.
Brættet flekser lidt mellem at ligge under sengen og under sofaen, og det er vældig populært, ikke mindst hos mig som bliver fri for at se på det når det er gemt væk på den måde, men også fordi man undgår at dyret kradser rundt i undersiden af sofa/seng.

Det med stammerne har jeg også overvejet, de er jo trods alt lidt pænere end et kradsetræ, og uf ja, de kan se fæle ud, sådan nogle.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 18. nov 2015, 00:25

Noget a la det her, bare mere "kattevenligt" med flere forgreninger og lidt mere kroget stamme. I det hele taget skal træet udvælges meget nøje - jeg har endnu ikke set et billede, hvor jeg synes, det fungerer optimalt, men jeg har heldigvis 3 30 meter høje birketræer samt nogle gamle egetræer at vælge fra, så mon ikke det kan lade sig gøre at finde det perfekte stykke :gruble:
image.jpg

Ideen med tromlen er at have en lille en som sidebord til en daybed i den udvidede entre.midterstykket omvikles med sisal et voila: kradsebræt er inkorporeret. Måske bliver ideen ligefrem taget ind i stuen, men pt hælder jeg til at beholde vores nuværende sofa og sofabordsløsning derinde.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6

Tilbage til "Bolig"