Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 12:57

Jeg synes i øvrigt, at der er stor forskel på at være smuk og være pæn. Jeg er heller ikke smuk. For mig er smuk noget, man er fra naturens hånd. Helena Christensen fx.
Mens pæn er noget man kan blive af udstråling, makeup, tøj, livsglæde, etc etc. For mig altså *disclaimer*

Og derfor skrev ejg netop "pæn". Ikke smuk. I min verden kan man ikke ændre på om man er "smuk" - det er bonestructure og sådan noget. Jeg synes også sagtens man kan være køn, lækker osv uden at være smuk.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25738

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 17. nov 2015, 12:58

kidkomb skrev:
Delfin skrev:Jeg er ikke smuk, det kan aldrig så mange lag lak lave om på, men jeg er pæn nok, som jeg er.

Husk på, at der var et par debattører, der synes at Ninka er smuk.
Og jeg synes hun er decideret grim. Sådan på den væmmeligt grimme måde.
Så der er, næsten med garanti, nogen der synes du er mega smuk! Husk det! :kys:



Hvor er du sød :lun:

Jeg pæn nok som jeg er, så jeg græder ikke snot over det. :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2015, 13:44

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:

Dét der er jo ikke, at være kræsen. Det ville nærmest være en hån mod kræsne.
Dét der er grænsesøgning. Og det bør man håndtere som sådant. -altså forældrene.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 13:56

kidkomb skrev:
Delfin skrev:Jeg er ikke smuk, det kan aldrig så mange lag lak lave om på, men jeg er pæn nok, som jeg er.

Husk på, at der var et par debattører, der synes at Ninka er smuk.
Og jeg synes hun er decideret grim. Sådan på den væmmeligt grimme måde.
Så der er, næsten med garanti, nogen der synes du er mega smuk! Husk det! :kys:


Er det fordi du er farvet af din holdning til hendes personlighed, tror du?

Altså, jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår, man kan finde hende decideret grim og væmmelig, ellers?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 17. nov 2015, 13:59

Jeg synes ikke hun er decideret grim, men hun er meget "grov" og kantet, og ikke særlig køn..
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. nov 2015, 14:10

Jeg synes hun er køn.

Billede
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 14:11

Jeg synes hun er sådan... almindelig køn. Jeg ville nok ikke klage, hvis jeg så sådan ud som 43-44-årig, hvert fald. Men den slags er jo subjektivt, jeg synes bare 'decideret grim' og 'væmmelig' var lidt overraskende.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2015, 14:12

Jeg synes hun har et fint ansigt, harmoniske træk, og hendes tænders lidt skæve stilling er meget charmerende imo :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 14:17

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes hun har et fint ansigt, harmoniske træk, og hendes tænders lidt skæve stilling er meget charmerende imo :)


Skæve tænder er generelt bare charmerende :love:
(Over- og underbid undtaget, dog).
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2015, 14:19

Aima skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes hun har et fint ansigt, harmoniske træk, og hendes tænders lidt skæve stilling er meget charmerende imo :)


Skæve tænder er generelt bare charmerende :love:
(Over- og underbid undtaget, dog).


Jeg er fuldstændig enig :love: åha sådan nogle lidt "skrå" fortænder eller hjørnetænder :P
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 17. nov 2015, 17:09

Aima skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:Jeg er ikke smuk, det kan aldrig så mange lag lak lave om på, men jeg er pæn nok, som jeg er.

Husk på, at der var et par debattører, der synes at Ninka er smuk.
Og jeg synes hun er decideret grim. Sådan på den væmmeligt grimme måde.
Så der er, næsten med garanti, nogen der synes du er mega smuk! Husk det! :kys:


Er det fordi du er farvet af din holdning til hendes personlighed, tror du?

Altså, jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår, man kan finde hende decideret grim og væmmelig, ellers?

Måske? Men ikke meget tror jeg.
Hendes mund er bred og grov og tænderne stikker ud på sådan en lidt uhyggelig måde. Hendes næse er stor og kindbenene brede. Hendes øjne hænger ligesom ned, lidt som en basetthound's. Næsen mellem brynene er ligesom "hævet lidt ud" fra resten af ansigtet. Hendes kinder falder lidt ind under de alt for brede kindben. Edit: Hendes hage gør mig utilpas. Det er ligesom om, hun er for "stor" i kraniet til hendes ansigt. Og hendes pande er så høøøøj-
Jeg har en forestilling om, at jeg muligvis har forestillet mig noget lignende i min barndom, når jeg skulle tænke på en heks?
Jeg synes i hvert fald, at hun er væmmelig. Sådan helt æstitisk. (Det er godt vi er i denne tråd!) :blush: Solly :(

Når jeg selv læser ovenstående kan jeg godt se, at hun faktisk gør mig bange. Og man er vel tilbøjelig til, at synes det skræmmende er grimt.
Ligesom folk synes, at edderkopper og slanger er grimme. NO pun intended!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 17. nov 2015, 18:02

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:


Herhjemme så får gæster det der er på bordet - det eller de må undlade at spise noget.
Gider det simpelthen ikke, med mindre det naturligvis er grundet allergi etc.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. nov 2015, 18:53

Jeg fatter simpelthen ikke, at man vælger at tage en meritlæreruddannelse, når man ikke evner at fremlægge for sit hold uden at hakke og stamme i det, tale i krampagtig falset eller læse op fra et papir.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 17. nov 2015, 19:54

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:


jeg kan godt forstå man forsøger at komme dem i møde,man kan jo heller ikke rende og lige slette hvad deres forældre har lært dem altid.og så må de jo slås med det selv.
men jeg kan også godt forstå man får nok og med tiden når til spis eller lad være når man får en på besøg der kører sådan et baconshow.

jeg læste den her for flere år siden,hun er ikke min kop the,men jeg synes hun har ret.der er gået show i kræsenhed for nogen.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article4156668.ece
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 20:02

hotlips skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:


jeg kan godt forstå man forsøger at komme dem i møde,man kan jo heller ikke rende og lige slette hvad deres forældre har lært dem altid.og så må de jo slås med det selv.
men jeg kan også godt forstå man får nok og med tiden når til spis eller lad være når man får en på besøg der kører sådan et baconshow.

jeg læste den her for flere år siden,hun er ikke min kop the,men jeg synes hun har ret.der er gået show i kræsenhed for nogen.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article4156668.ece

Jeg er i hvert fald helt enig med hende, og dig, i at jeg ikke forstår, hvorfor der skal TALES så meget om det. Nej, jeg kan ikke lide leverpostej - men ved I hvad? Jeg lader bare være at købe det. Står det på en frokostbuffet eller er på en tallerken brunch spiser jeg bare udenom, og hvis jeg bliver tilbudt en leverpostejsmad siger jeg helt roligt: "årh, du har vel ikke lidt smør/something else i stedet?" og ellers spiser jeg bare brødet rent.. Helt udramatisk. Dette kan overføres til andre ting, jeg ikke bryder mig om eller foretrækker ikke at spise.
Jeg har altid lært, at jeg skal smage på ting af og til - og fx fandt jeg ud af i weekenden, at jeg åbenbart har lært at kunne lide koldrøget laks? Det har jeg ellers aldrig kunnet lide før! Men uanset hvad forstår jeg ikke det der med, når børn (og endnu værre - voksne) synes, at de skal tale stolpe op og stolpe ned om, at de ikke kan lide koriander, lever, peberfrugt eller whatever.
Hvis det er ude på et spisested, så nævn diskret, om de vil undlade koriander eller hvad det nu er, og ellers kan vi andre jo være ligeglade.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"