Har I venner i må "advare" andre om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Ghattner » 9. nov 2017, 13:01

Inspireret af en episode forleden. Jeg skulle i byen med en ven der ville hive hans kollega med som jeg ikke har mødt før. Da jeg så min dagen før byturen ville han lige "advare" om at hans kollega var en der godt kunne lide at småprovokere og prikke til folk, men det skulle jeg ikke tage mig af da det blot handlede om at han godt kunne lide at have nogle gode diskussioner.

Da jeg mødte kollegaen var jeg derfor forberedt og kunne sagtens se hvad min ven mente, men fordi jeg var advaret så kunne jeg lettere rumme ham og vi fik nogle gode diskussioner. Havde jeg ikke været blevet advaret havde jeg nok syntes han var et kæmpe ubehøvlet fjols.

Kender I til fænomenet? Har I venner I føler i må advare andre om fordi de f.eks. har en opførsel der kan virkede stødende på andre?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Juki » 9. nov 2017, 13:04

Ikke på den måde, men jeg har da måtte "advare" om tonen/jargonen i min vennekreds et par gange. Men sådan er det jo når meget er internt og taget ud af kontekst.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2017, 13:21

Ja. Adskillige.
Jeg holder af mange komplekse og kontrastfyldte mennesker og jeg kan ikke se noget galt i at "advare".
Dog tolererer jeg ikke aggressive eller voldsomme mennesker som venner, så det er i langt de fleste tilfælde fordi folk er excentriske på den ene eller anden vis.
Jeg tror også at andre bliver advaret om mig faktisk :lol:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Wizzze » 9. nov 2017, 13:21

Hvis man ikke har oplevet det, er det så fordi man er den, de andre advarer om? :gruble:
:genert:
26
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf LadyFox » 9. nov 2017, 13:22

Nej. Hvis jeg havde en ven af sådan en kaliber at jeg ligefrem måtte advare folk var det ikke en ven jeg ville belemre andre med.

Jeg har venner der godt kan være lidt ekstreme i deres holdninger til kød, vacciner, kønsproblematiker osv. Men ikke i sådan en grad at de ikke kan begå sig blandt almindelige mennesker.
Jeg gider faktisk heller ikke at skulle "undskylde" voksne menneskers trælse sider.
3
...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Moxy-lady » 9. nov 2017, 13:23

Faktisk må jeg gøre det omkring min kæreste, engang i mellem. Han har aspergers og det kan give udfordringer socialt, især hos folk der ikke kender ham. Han er absolut ikke truende eller tarvelig, han kan bare virke meget reserveret og uhøflig, når man ikke kender ham.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf LadyFox » 9. nov 2017, 13:31

Jeg tror også bare at en ven skulle være temmelig grel før jeg ville finde det nødvendigt at advare folk omkring det. Jeg går ud fra at folk godt ved at folk er forskellige og derfor har en vis rummelighed omkring folk der stikker lidt ud. Og ikke tager det ilde op hvis de virker generte, taler lidt for højt, for formuleret sig lidt klodset, tror på mystiske ting, taler lidt for meget om sig selv, for rodet sig ud i en politsk diskussion, drikker sig lidt for fuld, for nævnt nogle lidt for intime ting om deres klamydia eller hvad det nu kunne være..

Hvis folk ikke er så rummelige som jeg tror de er, er det nok mig der bliver advaret om, for jeg skal de ikke sige mig fri for at være noget akavet nogle gange.
0
...
ajnaM
Indlæg: 9931
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 13:34

Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9931
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 13:36

Ved nærmere eftertanke har jeg ret mange mandlige venner/bekendte, jeg har advaret om. Kun mænd, aldrig kvinder. Og det er alle sammen sådan nogle fyre, jeg har arbejdet i bar-branchen med for mange år siden, og som alle dage har været - og stadig er - nogle seriøse drengerøvstyper.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Ficus » 9. nov 2017, 14:45

Jeg har en veninde, som jeg har taget mig selv i at advare om et par gange. Det har fået mig til at tænke ret meget over venskabet, som var godt da vi var 15-18 år, men nu 10+ år senere, bare irriterer mig mere end det glæder(dårligt ord, men det er svært at forklare)

Har overvejet at se om der ikke kunne være en naturlig pause, men det er som om at hver gang tanken tænkes, så skriver hun om vi skal ses. Føler mig så tarvelig.

Hader dog at føle det nødvendigt at skulle advare andre om hende.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Grissebassen » 9. nov 2017, 14:49

For mig er det meget normalt at sige et par ord om en ven, inden jeg introducerer dem. Og i den vending falder det mig meget naturligt lige at nævne, han kan godt virke lidt mærkelig når man først møder ham, men er skide flink, hun har nogle lidt kontroversielle holdninger eller lignende.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf girl_beat » 9. nov 2017, 14:55

Ja, dog ikke en direkte ven men en venindes kæreste :tie: Han har i bund og grund virkelig dårligt selvværd og prøver så ofte i sociale sammenhænge at hævde sig via sit arbejde, sin løn og andre materialle 'statussymboler'. Som i virkeligheden ikke er noget særligt, men afhængigt at vinklen kan det jo lyde vældig flot.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9515
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Santa » 9. nov 2017, 14:58

ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:

Æh...?
Det ville være en dealbreaker for mig mht venskab. Det er da ulovligt!
Krænkende adfærd som den, så kunne jeg ikke være venner.
20
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf PepsiMagt » 9. nov 2017, 15:01

ajnaM skrev:Ja.

Jeg havde blandt andet en ven, som holdt af at videofilme piger, han var sammen med, uden at de vidste det. Det valgte jeg at informere en veninde om, da hun begyndte at flirte med ham i byen en aften. :shock:



Det er da også en virkeligt nasty ting at gøre
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har I venner i må "advare" andre om?

Indlægaf Rapfisk » 9. nov 2017, 16:25

Ja. Jeg har dem, der ikke ligner sig selv, når de bliver fulde, og så har jeg en enkelt veninde, som godt kan virke meget selvretfærdig, og som man ikke skal starte diskussioner med, fordi det ego kun er en meget tynd skal, og der ikke skal meget til for at skabe en akavet stemning.

Og det sidste kunne så godt have været mig selv :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"