Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1760
Likede indlæg: 24392

Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Moxy-lady » 9. nov 2017, 20:54

Efter lidt debat rundt omkring i andre tråde, omkring alle de skandaler der dag efter dag bliver rapporteret, syntes jeg at der kunne være brug for en tråd hvor vi debatterede de forskellige sager, vores tanker og holdninger til de ting der bliver påstået.

Jeg er, som jeg skrev i en anden tråd, for eksempel vildt skuffet over Kevin Spacey. Jeg ved ikke, jeg kender ham jo ikke, men har bare altid godt kunne lide ham. Men med hans statement, de reaktioner der er kommet ud efterfølgende og de enslydende historier der fortælles, så synes jeg ikke at der lader til at være meget tvivl tilbage. Jeg er med på at man er uskyldig indtil man bliver dømt, men hans måde at tackle det på er så godt som en admission of guilt i mine øjne.

Nu er der så 5 kvinder der anklager Louis C.K, Endnu en gang en mand der har ført sig frem som en feminist med de "rigtige" Hollywood værdier. Jeg kan huske at der har været rygter om hans adærd før, men de er blevet ignoreret i medierne. Og det gør sig jo egentligt gældende med mange af de sager der er dukket op. instruktøren af Guardians og the Galaxy, James Gunn, har f.eks været ude og lægge afstand til flere af de personer der nu er anklaget, og blev i den forbindelse anklaget for at have tiet stille med den viden han sad med qua en veninde der var blevet antastet af instruktøren James Toback. Han kunne herefter linke til flere år gamle artikler hvor han, både med navns nævnelse og mere vagt har anklaget netop Toback for sexchikane.

Courtney Love, Corey Feldmann har snakket om det. Komikere har lavet jokes med det. Det har været offentligt kendt i årevis, men før nu har der ikke været publikum til deres historier. Og det er ikke kun ukendte skuespillere, assistenter eller MU artister, det er veletablerede skuespillere der fortæller om systematisk sexchikane, overskridelse af grænser, afpresning og trusler.

Alle historierne vælter frem nu. Spacey, Cosby, Affleck, Weinstein, Toback og det slutter ikke her. Hvad tænker I om det hele, hvem bliver anklaget næste gang? Kommer det til at have en permanent indflydelse eller løber det ud i sandet?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Seladon » 9. nov 2017, 21:06

Jeremy Piven ( Mr. Selfridge) er også kommet undrer anklage. :8:
Svært at sige noget generelt, for alle sagerne skal først efterforskes .
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1760
Likede indlæg: 24392

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Moxy-lady » 9. nov 2017, 21:20

Her er en liste over aktuelle og tidligere anklagede

http://www.syracuse.com/celebrity-news/ ... stein.html
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 9. nov 2017, 21:24

Vi må nok bare klare os med tegnefilm i fremtiden :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Wizzze » 9. nov 2017, 21:24

Jeg tror at denne tid, også bliver brugt til at afregne en masse gamle regnskaber. Der er helt sikkert mange som har gjort sig skyldig i dårlig opførsel i Hollywood over årene. Miljøet i den by og industri er helt sikkert noget specielt, og overgearet, og de der supermennesker/egoer får det meget som de vil have det, men disse 180graders vendinger komme så hurtigt og så kraftigt, at jeg tror de bliver næret af mere end kun forkert opførsel, der er noget hævn, og rå brutal økonomi bagved :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 9. nov 2017, 21:29

Wizzze skrev:Jeg tror at denne tid, også bliver brugt til at afregne en masse gamle regnskaber. Der er helt sikkert mange som har gjort sig skyldig i dårlig opførsel i Hollywood over årene. Miljøet i den by og industri er helt sikkert noget specielt, og overgearet, og de der supermennesker/egoer får det meget som de vil have det, men disse 180graders vendinger komme så hurtigt og så kraftigt, at jeg tror de bliver næret af mere end kun forkert opførsel, der er noget hævn, og rå brutal økonomi bagved :gruble:


Hollywood er jo også lidt dødt for tiden? De bliver presset af streaming-serier og de gode skuespillere vil hellere være der.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43826

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf paint » 10. nov 2017, 08:17

Hollywood, har altid været sådan. Det er der ikke noget nyt i. Hvor der er mennesker, der har magt, er der også nogle der misbruger den.

Det har jo været en kendt sag, lige siden 1940'ernes og '50'ernes Hollywood, at vejen til en rolle for de unge, smukke, og håbefulde kvinder, der myldrer til Hollywood ofte går via producerens/instruktørens kontorsofa.

Læser man Raymund Chandlers bøger, som forgår og er skrevet i 40'ernes og 50'ernes Los Angeles, er det allerede en kendt sag på dét tidspunkt.
Det samme gælde James Ellroys berømte The L.A Quartet (L.A. Kvartetten) Black Dahlia, L.A Confidential, The Big Nowhere samt White Jazz (som også foregår i 40/50'ernes Hollywood)

Nu, er der bare nogen der står frem og siger det. Og så kan folk, i ly af alle de andre, også fortælle om deres oplevelser uden at blive udelukket af det 'gode' Hollywood-selskab.

Det har simpelthen været normen i Hollywood, når unge talenter ville have en rolle i en produktion. Alle vidste det, men ingen sagde noget.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Code71 » 10. nov 2017, 08:26

Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder og mænd kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..
Senest rettet af Code71 10. nov 2017, 08:41, rettet i alt 1 gang.
7
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Code71 » 10. nov 2017, 08:41

Ellin skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..


Jeg giver dig ganske ret i, at efter skræmmende. I høj grad (!) at offentligheden sådan dømmer i sager de intet personligt kendskab har til.

Hvad der så er endnu mere skræmmende er, at disse overgreb faktisk sker hele tiden i virkeligheden, at særligt kvinder, men også mænd, skal udsættes for overgreb gang på gang og når de siger det højt, bliver de tysset ned eller ekskluderet. At ingen (eller kun få) tror på dem, der bliver udsat for overgrebene og kigger den anden vej, fordi det ikke passer ind i deres verdensbillede, at den slags sker hele tiden, hver dag.


Det er også forfærdeligt og jeg er da omvendt sikker på at denne her "kampagne" i hvert fald i mange tilfælde, stopper de overgreb/overskridelser af grænser ved både mænd og kvinder

Jeg synes bare det er skræmmende at enhver kvinde eller mand i dag, uden problemer kan ødelægge en vilkårlig mands fremtid ved at anklage ham for et af disse overgreb. Hmm han har snydt mig engang, eller han er min eks. Lad os lige få skovlen under ham-agtigt. Dem der anklages har ikke skyggen af en mulighed for at forsvare sig, eller ensige få en retfærdig retsag, før de bliver dømt. Det synes jeg altså og der er jeg helt ærlig, er mega skræmmende at tænke på.
Senest rettet af Code71 10. nov 2017, 08:42, rettet i alt 1 gang.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Code71 » 10. nov 2017, 08:42

Denlilleglademy skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..

Og mænd. Spacey blev fældet af en mand. Flere andre mænd har været ude med anklager også mod alle mulige andre end Spacey.

Så er der Corey Felman som i 2 årtier har talt om overgreb og pædofili i branchen og bliver først nu hørt og taget alvorligt. Det må være smertefuldt at have råbt op i så mange år og blevet affejet hver eneste gang og blive kaldt kukkeluk.

Men jeg er overornet enig i at det er blevet meget voldsomt og at x skal klynges op uden rettergang, for sådan er det bare. Selvsagt er det ganske forfærdeligt at så mange oplever det her og at det er noget alle ved. Det har flere jo også sagt. At de fortryder at de ikke sagde noget om det de vidste.

LAPD har travlt.


Naturligvis. Beklager. Jeg har ændret det i min post :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43826

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf paint » 10. nov 2017, 08:44

Code71 skrev:Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..


Sikkert. Lemming-effekten, vil gøre sig gældende. Men til gengæld, er det relaivt nemt, hvis det ikke passer at anklage folk for injurier. For dén slags ting, skal kunne bevises.
Hvis man har rent mel i posen, vil man jo blive voldsomt provokeret, hvis nogen går og spreder den slags ekstremt ondsindede løgne om een.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4532

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf PerXX » 10. nov 2017, 09:39

paint skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..


Sikkert. Lemming-effekten, vil gøre sig gældende. Men til gengæld, er det relaivt nemt, hvis det ikke passer at anklage folk for injurier. For dén slags ting, skal kunne bevises.
Hvis man har rent mel i posen, vil man jo blive voldsomt provokeret, hvis nogen går og spreder den slags ekstremt ondsindede løgne om een.


Det er jo fuldstændigt ligegyldigt.
Uanset om det viser sig at det er 100% falske anklager, så vil du stadig i pøblens øjne være skyldig.

Se bare hvor mange der stadig i dag snakker om Michael Jackson og pædofili, selvom samtlige anklagere har indrømmet at det var rent fusk for at få penge fra ham.

Pædofili, sexovergreb, voldtægt osv. er bare anklager der, uanset resultatet af en eventuel retssag, vil ændre den anklagedes liv for evigt.

Når det så er sagt er det også en rigtig vigtig kampagne - det er i den grad vigtigt at ofre kan udtale sig om et overgreb og blive taget seriøst!
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1760
Likede indlæg: 24392

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Moxy-lady » 10. nov 2017, 10:55

Jeg har selv tænkt det med at det virker til at der ikke er nogen form for beviser, men der er nu flere sager hvor x ikke er blevet fyret på gråt papir med det samme, men hvor sagen undersøges, før produktionsselskabet vil træffe en beslutning. Jeg tror at i et tilfælde som Spaceys har det været så åbenlyst og almindeligt kendt, at de ved hvad resultatet af en undersøgelse ville være, og derfor træffer en beslutning med det samme. Her skræmme det mig så, at det netop er foregået totalt åbenlyst, men at hammeren først falder Når den offentlige stemning kræver det. Spacey har jo været på "chikanekursus" da der har været sager før.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22014

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2017, 11:36

Seneste skud på stammen er Roy Moore - som der var meget ballade om for nylig, da han (støttet af Steve Bannon) vandt primærvalget i Alabama over mainstream-kandidaten, som faktisk selv Trump støttede.
Han er ellers en kristen kriger ... der bl.a. har udtalt, at 9/11 var guds straf over det moralske fordærv i USA :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 10. nov 2017, 12:01

Code71 skrev:
Ellin skrev:
Code71 skrev:Jeg synes det her er noget af det mest skræmmende jeg nogensinde har oplevet.

Jeg aner ikke om der er noget i de anklager eller ej. Men for mig er det vigtigste at enhver retssikkerhed er afgået ved døden. De her kvinder kan uden omkostninger anklage en eller anden random mand og med det samme ER han skyldig i offentlighedens øjne. Det synes jeg er rigtig skræmmende.

Ved samtlige andre anklager ville det skulle bevises i en retssag først. Men ikke her. Der er de bare per culance krænkere og skal hænges ved daggry

Skræmmende, da nogen med garanti vil benytte sig af det..


Jeg giver dig ganske ret i, at efter skræmmende. I høj grad (!) at offentligheden sådan dømmer i sager de intet personligt kendskab har til.

Hvad der så er endnu mere skræmmende er, at disse overgreb faktisk sker hele tiden i virkeligheden, at særligt kvinder, men også mænd, skal udsættes for overgreb gang på gang og når de siger det højt, bliver de tysset ned eller ekskluderet. At ingen (eller kun få) tror på dem, der bliver udsat for overgrebene og kigger den anden vej, fordi det ikke passer ind i deres verdensbillede, at den slags sker hele tiden, hver dag.


Det er også forfærdeligt og jeg er da omvendt sikker på at denne her "kampagne" i hvert fald i mange tilfælde, stopper de overgreb/overskridelser af grænser ved både mænd og kvinder

Jeg synes bare det er skræmmende at enhver kvinde eller mand i dag, uden problemer kan ødelægge en vilkårlig mands fremtid ved at anklage ham for et af disse overgreb. Hmm han har snydt mig engang, eller han er min eks. Lad os lige få skovlen under ham-agtigt. Dem der anklages har ikke skyggen af en mulighed for at forsvare sig, eller ensige få en retfærdig retsag, før de bliver dømt. Det synes jeg altså og der er jeg helt ærlig, er mega skræmmende at tænke på.



Tror at i de flest tilfælde der ved de godt allerede at sådan er personen - så når der kommer historier frem, så reagerer de anderledes.

Stephen Seagal f.eks., der har jeg lige hørt fra mine østeuropæiske kilder at det er velkendt han rager på servitricer hvor han nu går hen og generelt er klam. Og de ved hans kollegaer i USA vel også. Og så gider de ikke forsvare ham men tænker mere "det må Stephen sg selv ligge at rode med, han har sparet sammen til det i 30 år".
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"