Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf LaMariposa » 11. nov 2017, 08:06

Men det er ret vildt, hvor stor forskel, det er på huspriserne i vores lille land.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Panton » 11. nov 2017, 09:49

LaMariposa skrev:Men det er ret vildt, hvor stor forskel, det er på huspriserne i vores lille land.



Ja og hvor forskelligt vi prioriterer ift. bolig. Jeg kunne aldrig blive fristet af en bolig uanset pris og kvm, medmindre den lå i København. For mig er beliggenhed nr. 1 og derfor lever jeg jo også med at man får meget mindre bolig for prisen. Men det er min prioritering. Jeg ville dø i et 400kvm hus der lå på lars tyndskids marker, uanset hvor billigt og lækkert det var, fordi omgivelserne betyder mere for mig.
3
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. nov 2017, 09:58

Skøn tråd! Jeg ville ønske, jeg kunne overskue at bo på Lolland eller i Sønderjylland.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf LadyFox » 11. nov 2017, 11:55

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:Jeg kan slå den. :)

200 kvm med udsigt over marker, spa, nyere pillefyr.

Under 300.000 kr.

https://home.dk/boligkatalog/lolland/49 ... 00917.aspx


Og så er det lyserødt! :D Det er helt sikkert lige dig!


:dåne:
Det trænger vist til en kærlig hånd, men det ville der jo også være rigeligt råd til.


Og så fik jeg ikke nævnt at du får de sødeste naboer, søde gamle mennesker hele vejen rundt :)


Men der er ingen sauna, der findes overraskende mange saunaer i det Lollandske har jeg erfaret.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf kidkomb » 11. nov 2017, 12:06

Jeg overvejer om det kan betale sig at købe et gods på Lolland og så en helikopter ved siden af...
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 11. nov 2017, 12:09

LaMariposa skrev:Men det er ret vildt, hvor stor forskel, det er på huspriserne i vores lille land.


Jeps, vi har lige købt +250 kvm hus med en kvm pris på ca. 6500 kr. Vi flytter fra 75 kvm lejlighed med en kvm pris på ca. 35.000 kr.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf paint » 11. nov 2017, 17:10

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:Jeg kan slå den. :)

200 kvm med udsigt over marker, spa, nyere pillefyr.

Under 300.000 kr.

https://home.dk/boligkatalog/lolland/49 ... 00917.aspx


Og så er det lyserødt! :D Det er helt sikkert lige dig!


:dåne:
Det trænger vist til en kærlig hånd, men det ville der jo også være rigeligt råd til.


Og så fik jeg ikke nævnt at du får de sødeste naboer, søde gamle mennesker hele vejen rundt :)


Kigger man på kortet, ser det ud til at der lige overfor huset, ligger en gård med en stor åben (uden låg) gylletank. Det skal nok være herligt om sommeren, når man sidder uden for og spiser frokost

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf LaMariposa » 11. nov 2017, 21:18

Lathyrus skrev:
Panton skrev:
LaMariposa skrev:Men det er ret vildt, hvor stor forskel, det er på huspriserne i vores lille land.



Ja og hvor forskelligt vi prioriterer ift. bolig. Jeg kunne aldrig blive fristet af en bolig uanset pris og kvm, medmindre den lå i København. For mig er beliggenhed nr. 1 og derfor lever jeg jo også med at man får meget mindre bolig for prisen. Men det er min prioritering. Jeg ville dø i et 400kvm hus der lå på lars tyndskids marker, uanset hvor billigt og lækkert det var, fordi omgivelserne betyder mere for mig.


Og jeg ville omvendt blive kvalt af at bo i KBH. Når jeg har været der en weekend er jeg glad for at skulle tilbage til min landsby i Jylland med marker og skov i baghaven.
Det er da godt der er noget for enhver smag :lol:


Jeg er lige midt imellem :-D Har boet i Kbh i nogle år, og det skal jeg aldrig igen. Elsker at besøge min far, som bor ude i en landsby med skov og mark i baghaven, men ville ikke kunne bo der permanent.

Men ligesom Panton har vi også prioriteret beliggenhed over antal kvm. Vi bor ret småt ca 20 min fra Kbh. Det var den størrelse hus finanserne rakte til, da vi skulle købe hus, og vi ville bo i det her område.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Daine » 11. nov 2017, 23:58

Lathyrus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det er selvfølgelig meget plads til en god pris, men jeg er nu mere fascineret af de huse, som jeg ville kunne få to af ved at sælge min andelslejlighed på 60 kvm.


Noget i stil med det her? :)

https://home.dk/boligkatalog/guldborgsu ... 01450.aspx


Det ville jeg nu kun kunne købe et af, men dog stadig have 200.000 kr. tilbage.
I Luksusfælden var der for noget tid siden et nydeligt lille hus til 495.000. *Klonk* sagde det, da min kæbe ramte stuegulvet.


Jeg kan slå den. :)

200 kvm med udsigt over marker, spa, walk-in closet, nyere pillefyr.

Under 300.000 kr.

https://home.dk/boligkatalog/lolland/49 ... 00917.aspx


Og så er det lyserødt! :D Det er helt sikkert lige dig!
Du må endda gerne nøjes med at bruge det som sommerhus (Flexbolig), du har ikke pligt til at have adresse der :)


Det trænger helt sikkert til at der er nogen som vil gi det lidt kærlighed, men det er et fint lille hus og til den pris burde der være råd til maling og andet. Tænk hvad man kan få for pengene i “UdkantsDanmark”

Det man bare skal være obs på når man flytter til udkantsdanmark er, at man kan risikere at blive stavnsbundet til sit hus. Grunden til de er så billige er jo at de ikke kan sælges ...
Jeg bor i det midtjyske, ikke langt fra Herning i en god mindre by, hvor det stadig er til at sælge og hvor der også bliver bygget nyt. Men der er mange småbyer 15-20 min i bil fra Herning, hvor det er ualmindelig svært. Det er man på den, den dag man skal sælge igen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Daine » 12. nov 2017, 07:56

Lathyrus skrev:
Daine skrev:
Lathyrus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det er selvfølgelig meget plads til en god pris, men jeg er nu mere fascineret af de huse, som jeg ville kunne få to af ved at sælge min andelslejlighed på 60 kvm.


Noget i stil med det her? :)

https://home.dk/boligkatalog/guldborgsu ... 01450.aspx


Det ville jeg nu kun kunne købe et af, men dog stadig have 200.000 kr. tilbage.
I Luksusfælden var der for noget tid siden et nydeligt lille hus til 495.000. *Klonk* sagde det, da min kæbe ramte stuegulvet.


Jeg kan slå den. :)

200 kvm med udsigt over marker, spa, walk-in closet, nyere pillefyr.

Under 300.000 kr.

https://home.dk/boligkatalog/lolland/49 ... 00917.aspx


Og så er det lyserødt! :D Det er helt sikkert lige dig!
Du må endda gerne nøjes med at bruge det som sommerhus (Flexbolig), du har ikke pligt til at have adresse der :)


Det trænger helt sikkert til at der er nogen som vil gi det lidt kærlighed, men det er et fint lille hus og til den pris burde der være råd til maling og andet. Tænk hvad man kan få for pengene i “UdkantsDanmark”

Det man bare skal være obs på når man flytter til udkantsdanmark er, at man kan risikere at blive stavnsbundet til sit hus. Grunden til de er så billige er jo at de ikke kan sælges ...
Jeg bor i det midtjyske, ikke langt fra Herning i en god mindre by, hvor det stadig er til at sælge og hvor der også bliver bygget nyt. Men der er mange småbyer 15-20 min i bil fra Herning, hvor det er ualmindelig svært. Det er man på den, den dag man skal sælge igen.


Jeg bor selv i en lille by ikk så langt fra Horsens hvor husene kan sælges fordi vi bla har skole og busforbindelse til Horsens, men her omkring er bestemt også byer med usælgelige huse.
Men hvis man tænker på hvad det koster at bo til leje i KBH i 20-30 år kontra hvad det koster at købe et hus til 300.000 og bo der i 20-30 år. Så er tabet ved at det ikk kan sælges vel ikk så slemt?

Tja, hvis du er 100% sikker på du aldrig kommer til at skulle sælge din bolig, så er det selvfølge ligegyldigt (jeg aner faktisk ikke hvad der sker, hvis feks dine arvinger til den tid ikke kan sælge dit hus). Og det er jo selvfølgelig også muligt at leje ud - eller ihf forsøge på det - hvis drømmejobbet kalder i den anden ende af landet. Men da jeg købte var jeg meget obs på det at kunne sælge igen, og der var rigtig mange steder der blev valgt fra selvom der var store billige huse nok. Ikke om jeg ville gide bøvlet ved at skulle håndtere et sandsynligt usælgeligt hus.
Men som nævnt er det jo også kun et problem hvis man en dag vil flytte.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Artem » 12. nov 2017, 09:43

Daine skrev:
Lathyrus skrev:Det trænger helt sikkert til at der er nogen som vil gi det lidt kærlighed, men det er et fint lille hus og til den pris burde der være råd til maling og andet. Tænk hvad man kan få for pengene i “UdkantsDanmark”

Det man bare skal være obs på når man flytter til udkantsdanmark er, at man kan risikere at blive stavnsbundet til sit hus. Grunden til de er så billige er jo at de ikke kan sælges ...
Jeg bor i det midtjyske, ikke langt fra Herning i en god mindre by, hvor det stadig er til at sælge og hvor der også bliver bygget nyt. Men der er mange småbyer 15-20 min i bil fra Herning, hvor det er ualmindelig svært. Det er man på den, den dag man skal sælge igen.

Netop og det er så også grunden til at man ikke kan få realkreditlån i de billige huse. For der er jo ingen sikkerhed i et hus der ikke kan sælges igen.

Bor selv i en del af landet hvor der er masser af huse til omkring en halv mio i de små landsbyer, og kender også nogle der har købt nogle af de huse.
Jeg forstår helt ærligt ikke at de tør, for huset bliver svært at sælge igen, og hvis de renoverer det og feks smider et par hundred tusind i det, så kan de ikke få de penge igen ved et salg.

Omvendt så ved jeg godt at hvis alle tænkte som mig, så ville det jo netop være helt håbløst, hvor det jo er godt at der er nogle som går imod strømmen.

Jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke at det ville være bedst at nedlægge nogle af de mindste landsbyer med 10-50 huse, hvor man ganske simpelt vælter dem alle, og lader folk flytte til en nærliggende lidt større landsby hvor der stadig er købmand, skole osv.
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf LaMariposa » 12. nov 2017, 12:58

Lathyrus skrev:https://villadsenbolig.dk/sag/100-2806

Fint lille hus i det nordjyske tæt på Vesterhavet, nyrenoveret indvendigt koster under 500.000


Vi gav 3,5 for vores hus på 90 kvm :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Pandesteg » 12. nov 2017, 13:26

Der er helt sikkert nogle, der tænker at vi er tossede fordi vi lige har købt et nedlagt landbrug i en lille Midtsjællandsk landsby og huset tilmed har været til salg rigtig længe.

Selvom man selvfølgelig ikke behøver at handle helt hovedløst i forhold til boligkøb så tænker jeg også, at det trods alt er rigtig svært at spå om, hvordan og hvorledes boligmarkedet ser ud om 20-30 år, når vores hus skal sælges igen. Og der kan man jo aldrig få nogle garantier hverken på godt eller på ondt - gudskelov.

Men jeg er nok bare af den type, som tænker, at det skal sgu nok gå og hvis jeg om 20-30 taber nogle penge på at vi har levet vores store boligdrøm ud, så går det sgu nok. Jeg gider ikke sidde på plejehjemmet og ærgre mig over, at jeg ikke tog chancen. Men det er jo noget man skal gøre op med sig selv.

Det kan jo også være, at min mand og jeg går fra hinanden om 2 år og får en masse bøvl med at sælge huset. Men - det går sgu nok det hele alligevel :)
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf kidkomb » 12. nov 2017, 13:34

Pandesteg skrev:Der er helt sikkert nogle, der tænker at vi er tossede fordi vi lige har købt et nedlagt landbrug i en lille Midtsjællandsk landsby og huset tilmed har været til salg rigtig længe.

Selvom man selvfølgelig ikke behøver at handle helt hovedløst i forhold til boligkøb så tænker jeg også, at det trods alt er rigtig svært at spå om, hvordan og hvorledes boligmarkedet ser ud om 20-30 år, når vores hus skal sælges igen. Og der kan man jo aldrig få nogle garantier hverken på godt eller på ondt - gudskelov.

Men jeg er nok bare af den type, som tænker, at det skal sgu nok gå og hvis jeg om 20-30 taber nogle penge på at vi har levet vores store boligdrøm ud, så går det sgu nok. Jeg gider ikke sidde på plejehjemmet og ærgre mig over, at jeg ikke tog chancen. Men det er jo noget man skal gøre op med sig selv.

Det kan jo også være, at min mand og jeg går fra hinanden om 2 år og får en masse bøvl med at sælge huset. Men - det går sgu nok det hele alligevel :)

Enig.
Det er nu man lever og nu man nyder.
Vi har købt et hus, som sommerhus indtil videre, et sted hvor det sikkert bliver svært at sælge det igen.
Men det ligger præcis sådan som VI ønsker at det skal ligge og det er trods alt det vigtigste.
Ellers kunne det altså være ret lige meget at købe det :-D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tråden for boliger hvor man får noget for pengene

Indlægaf Slettet bruger » 12. nov 2017, 13:54

LaMariposa skrev:
Lathyrus skrev:https://villadsenbolig.dk/sag/100-2806

Fint lille hus i det nordjyske tæt på Vesterhavet, nyrenoveret indvendigt koster under 500.000


Vi gav 3,5 for vores hus på 90 kvm :genert:


Vi har givet 3 for et helt nyt hus på 200 kvadratmeter inklusive grund i en af Danmarks 10 største byer. Jeg tror fremtiden byder på flere der gør det samme, på et eller andet tidspunkt bliver folk trætte af at klemme sig sammen i minihuse til maxipriser.
0

Tilbage til "Bolig"