Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MOGA
Indlæg: 4035
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7356

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf MOGA » 6. nov 2017, 08:46

Hunkat skrev:Er der nogen der har forstand på hvordan man er stillet hvis man opdager fejl/mangler efter et andelskøb? Der er gået ca. 8 måneder men det er så heller ikke lige ting som man kan spotte hvis man ikke ved hvad man leder efter. F.eks. er det pt. umuligt at udskifte hårde hvidvarer uden at komme ud i at rive det halve køkken ned og bygge op igen + maling osv. fordi tidligere ejer syntes det var handy at gøre det selv. På badeværelse skaller malingen og skal males om professionelt så vidt jeg kan se.
Og jeg gider helt ærligt ikke punge ud for den slags amatørfejl hvis jeg kan slippe.


Jeg tror du får det svært. Jeg kæmper med de ting, der i vurderingsrapporten står skal udbedres af sælger før overtagelse, og som jeg har gjort både sælger, bestyrelse og administrator skriftligt opmærksom på ikke er udbreder, indenfor den 14-dages frist vi har.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 6. nov 2017, 08:52

Er der nogen der kan anbefale en støbejernsgryde, helst med låg, som ikke er Le Creuset?
Den skal kunne gå i ovn også, som jeg kan forstå kan være et problem med nogle af dem der har låg.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 6. nov 2017, 09:14

MOGA skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har forstand på hvordan man er stillet hvis man opdager fejl/mangler efter et andelskøb? Der er gået ca. 8 måneder men det er så heller ikke lige ting som man kan spotte hvis man ikke ved hvad man leder efter. F.eks. er det pt. umuligt at udskifte hårde hvidvarer uden at komme ud i at rive det halve køkken ned og bygge op igen + maling osv. fordi tidligere ejer syntes det var handy at gøre det selv. På badeværelse skaller malingen og skal males om professionelt så vidt jeg kan se.
Og jeg gider helt ærligt ikke punge ud for den slags amatørfejl hvis jeg kan slippe.


Jeg tror du får det svært. Jeg kæmper med de ting, der i vurderingsrapporten står skal udbedres af sælger før overtagelse, og som jeg har gjort både sælger, bestyrelse og administrator skriftligt opmærksom på ikke er udbreder, indenfor den 14-dages frist vi har.


Det kan sagtens være I begge to har ret. Det er godt nok træls at hænge på sjusk, også selvom det måske er relativt små beløb.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 6. nov 2017, 14:04

Mi55y skrev:
Bøtte skrev:
Jeg ved intet om det :genert:
Vi bor i Midtjylland, måske det har noget at sige?
Jeg husker ikke det præcise beløb, men vi fik i hvert fald en del penge tilbage og vi havde givet knap 18.000 i indskud.


Det kommer også an på, om der er tale om en stor boligforening eller en privat udlejer. Har man hundredevis af opgaver årligt, får man selvfølgelig en bedre pris end ham, som henvender sig en enkelt gang om året.

Jeg har betalt 60.000 for maling og lakering af gulve på 70 kvm gennem privat udlejer og 10.000 for det samme på 50 kvm gennem boligforening.


Det var et lillebitte privat ejendomsselskab.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Kalimsofie » 6. nov 2017, 15:20

Ficus skrev:Er der nogen der kan anbefale en støbejernsgryde, helst med låg, som ikke er Le Creuset?
Den skal kunne gå i ovn også, som jeg kan forstå kan være et problem med nogle af dem der har låg.


Vi har en fra Staub, som kan gå i ovn, og som vi er rigtig glade for. Der er ikke plastik i låget, så det kan også komme i ovnen. Det er nemlig problemet med nogle støbejernsgryder, som jeg har kigget på - at dutten på låget er i plastik :sarkasme:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 6. nov 2017, 15:29

Ficus skrev:Er der nogen der kan anbefale en støbejernsgryde, helst med låg, som ikke er Le Creuset?
Den skal kunne gå i ovn også, som jeg kan forstå kan være et problem med nogle af dem der har låg.

Morsø skulle gerne stadig lave gryder, det er kram!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf twinkle » 7. nov 2017, 20:13

Jeg er lost..
Jeg har fået til opgave at finde belysning til vores køkken, en loftslampe som kan hænge over vasken, men jeg har så svært ved at finde noget jeg kan lide..

Det skal give godt arbejdslys, men samtidigt være nemt at holde rent og helst noget, der ikke bliver for hurtigt nusset at se på.. nogen bud?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11503
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf PaleSeptember » 8. nov 2017, 09:32

Ficus skrev:Er der nogen der kan anbefale en støbejernsgryde, helst med låg, som ikke er Le Creuset?
Den skal kunne gå i ovn også, som jeg kan forstå kan være et problem med nogle af dem der har låg.


IKEAs er udmærket.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18171

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 8. nov 2017, 10:34

Nogen der ved, hvor man kan få nogle pæne reolkasser/kubereoler med afrundede hjørner?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 12. nov 2017, 05:45

Er der nogen der har et fikst tip til knirkende gulve?

Jeg har ubehandlede trægulve som jo kræver lidt pleje som måske ikke altid liiige har været tilfældet, og kombineret med alderen alene så knirker det jo her og der.
Det er en forholdsvis lille lejlighed så tæpper er ikke mit førstevalg fordi det så hurtigt bliver proppet. Olie? Sæbe? Må jeg bare opgive og sende en medlidende tanke til underboen? :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17000
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41322

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LaMariposa » 12. nov 2017, 09:01

girl_beat skrev:
Lisma skrev:Er det mon helt hul i hovedet at købe et sort håndvaskarmatur når man har riiiimelig meget kalk i vandet? Kan det gøres ordentligt rent uden at ødelægge bemalingen?

Jeg ville ikke turde - netop fordi det mindste lille stænk vand vil sætte sig som kalkpletter. Vi har også meget kalk i vandet her (har dog fået blødgøringsanlæg), og selv matte materialer er svære at holde pæne.


Hvad er det for et blødgøringsanlæg? Og dækker det "alt" vand, altså både i vasken, til vaskemaskiner osv.? Kalken er ved at tage livet af vores vaskemaskine, og det er svært at holde blandingsbatterier osv. rene, så overvejer, om vi bør gøre et eller andet?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Hunkat » 12. nov 2017, 13:43

Rikke skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har et fikst tip til knirkende gulve?

Jeg har ubehandlede trægulve som jo kræver lidt pleje som måske ikke altid liiige har været tilfældet, og kombineret med alderen alene så knirker det jo her og der.
Det er en forholdsvis lille lejlighed så tæpper er ikke mit førstevalg fordi det så hurtigt bliver proppet. Olie? Sæbe? Må jeg bare opgive og sende en medlidende tanke til underboen? :lol:



Er gulvet så gammelt, at der synlige søm i brædderne? :)

Hvis ja, så køb en dyvel i et byggemarked og bank dem allesammen ned. Det hjalp på vores :)


Ja det er det nemlig men de er allerede banket ret langt ned i forvejen. Med mindre du mente at lægge en dyvel ovenpå og banke dem ned? :gruble:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13929

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf RavenClaw » 13. nov 2017, 11:29

Mi55y skrev:Nogen der ved, hvor man kan få nogle pæne reolkasser/kubereoler med afrundede hjørner?


Godt nok på nettet, men de kan afhentes i Odense:
https://www.moreland.dk/da/products/kub ... o=80010088

Idemøbler har nogle i sorte:
https://ide.dk/reoler-og-kommoder/reol/ ... 5638322437
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf marcias » 17. nov 2017, 13:08

kartoffelpizza skrev:
Lisma skrev:
marcias skrev:Er der nogen som har fået malet en lejlighed af udlejer i forbindelse med flytning? Min kæreste har fået opkrævet over 15.000 kr plus moms for maling af en et-værelses på 49 m2, som jeg synes lyder helt vildt. Det er opkrævet som fire dage. Der var ikke hængt noget op i lejligheden, så ingen huller i væggene

EDIT: Det samlede beløb for renovering koster desuden præcis det samme som tilbageværende depositum og forudbetalt leje - 23.000 pånær omkring 500 kr, som virker lidt tilfældigt

Det er rigtig dyrt at få malet professionelt i forbindelse med flytning. Jeg fik også en rigtig grim efterregning. Udlejere skeler ikke til prisen når de får håndværkere ud, ofte vælger de bare de første de bedste eller hvad de nu lige har erfaring med. Det kan klart betale sig at ordne selv, inden flytning.
15.000 + moms lyder ikke helt forkert når det er 49 kvm., det er nok derhenad de fleste tager.

Der vil jeg så gå i den anden retning. Da jeg fraflyttede en 1’er på den str (i øvrigt med MANGE huller) fik udlejer det malet prof. Jeg gav 4500.



Var det også i København? Har kun prøvet at få malet en 3'er på 69 m2, som kostede omkring 5500, så de omkring 18.000 kr for en væsentlig mindre lejlighed uden nogen form for huller, så for mig lyder det helt vanvittigt. Og hvad ville i gøre? Bare kontakte LLO eller?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 18:22

Er der nogen der har et ca. Bud på hvad det koste at få en VVS'er ud og lave en ekstra "vandhane" under vasken til at tilslutte en bordopvasker?

Jeg går ud fra at vedligeholdeskontoen ikke dækker den slags.
0
...

Tilbage til "Bolig"