Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 10:22

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE10023161/familie-atter-udsat-for-haervaerk-efter-politiet-foretog-fartkontrol-fra-deres-indkoersel/

I begyndelsen af oktober blev et knap 100 meter langt plankeværk overmalet med ord som "panserlover", "stikkersvin" og "dårlig stil".

Plankeværket tilhørte en familie, som bor ved Græsted i Nordsjælland.

I weekenden var den gal igen. Natten til lørdag blev tre af familiens biler overhældt med maling, ligesom bildækkene blev skåret op og dybe ridser blev lavet i de lakerede overfladen, skriver Netavisen Gribskov.

Også en trailer fik stukket mindst otte huller i presseningen og fik ligeledes punkteret flere dæk.

Årsagen til de to tilfælde af hærværk skal formentlig findes i, at familien i begyndelsen af oktober gav færdselspolitiet lov til at placere en fartmåler i deres indkørsel.

På Gillelejevej, som familien bor ud til, er der ifølge Netavisen Gribskov tidligere blevet målt hastigheder på langt over 100 km/t på trods af hastighedsbegrænsningen på 80 km/t.

Flere personer har fået klip i kørekortet eller betinget frakendelser af deres kørekort på stedet. På et tidspunkt blev en bilist desuden målt med 161 km/t på vejstrækningen.

Nordsjællands Politi bekræfter over for lokalavisen, at anmeldelsen om hærværket er blevet anmeldt. Politiet arbejder ud fra en teori om, at gerningsmanden formentlig skal findes blandt de bilister, som har fået en hilsen fra fotovognen, mens den har holdt i familiens indkørsel.

Udover at begå hærværk mod biler og trailer valgte gerningsmanden også at ødelægge et overvågningskamera, som sad i carporten. Han har dog formentlig overset et andet kamera på ejendommen.


Der er ingen undskyldning for at begå hærværk pga politiets fartkontrol fra en privat indkørsel, men jeg personlig, synes heller ikke det er i orden, at politiet selv med ejerens tilladelse placerer en fartmåler i en privat indkørsel, det ville for mig så vidt være i orden, hvis politiet i det mindste stillede et skilt op langt fra det sted, hvor fartkontrollen måles med en advarsel om "Fartkontrol".

Din mening?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2017, 10:27

Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:
20
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Frank » 13. nov 2017, 10:28

Jeg mener at du kan sgu da bare overholde fartgrænsen. Har du også et problem med at færdselspolitiet kører i civile vogne?
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Sangius » 13. nov 2017, 10:31

Hvis man ikke vil have en bøde, må man sgu lade være med at køre for hurtigt. En advarsel om en fartkontrol tjener KUN det formål at den virker præventivt i det korte tidsrum. Af den ene årsag kan jeg MÅSKE gå med til, at det nogen steder ville være smart. Men mest af alt har jeg lyst til at folk får deres bøder, fordi fuck dem. :devil:

Og hvorfor må politiet ikke få hjælp af befolkningen? Jeg ville uden tøven stille min indkørsel til rådighed, risiko for hærværk eller ej. Jeg havde selv overmalet deres latterlige kommentarer med ordene: "kør ordentligt". :devil2:
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 10:35

kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:

Dette!
Hvis man er voksen nok til at køre bevidst for stærkt, så bør man også være voksen nok til at holde Kæ** og bare betale ved kasse et. Uden at lægge skylden over på andre, fordi de har givet lov til, at der må stå en fartmåler i indkørslen.
Kør ordentligt.
Hvor svært kan dét være?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf HappyPaww » 13. nov 2017, 10:37

Hvorfor er det ikke i orden, at der opstilles fartkontrol? Der er tilsyneladende rigtig mange som ikke kan finde ud af at overholde hastighedsbegrænsningen, og er problemet særdeles stort lige hvor familien bor, giver det da mening at opsætte kontrollen der.

Folk kan sgu bare lære at køre ordentligt - kan ikke se, hvorfor de skal advares på forhånd.
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Code71 » 13. nov 2017, 10:37

annella skrev:Der er ingen undskyldning for at begå hærværk pga politiets fartkontrol fra en privat indkørsel, men jeg personlig, synes heller ikke det er i orden, at politiet selv med ejerens tilladelse placerer en fartmåler i en privat indkørsel, det ville for mig så vidt være i orden, hvis politiet i det mindste stillede et skilt op langt fra det sted, hvor fartkontrollen måles med en advarsel om "Fartkontrol".

Din mening?


Hvis folk har ondt i røven over fartkontrol, kan de bare køre ordenligt. Problem solved. Ingen medlidenhed med dem overhovedet. De fortjener alle de bøder de får og dem der har udøvet hærværk på familien, skulle skamme sig
6
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf thomassneum » 13. nov 2017, 10:42

Tjaa.. Jeg melder mig til hylekoret.

Man kan alvorligt ment ikke sidde og advokerer for at der skal være advarselsskilte, hvor der måles for hastighedsovertrædelser.
Overhold fartgrænsen - det er nok det nemmeste.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 13:30

Sangius skrev:Hvis man ikke vil have en bøde, må man sgu lade være med at køre for hurtigt. En advarsel om en fartkontrol tjener KUN det formål at den virker præventivt i det korte tidsrum. Af den ene årsag kan jeg MÅSKE gå med til, at det nogen steder ville være smart. Men mest af alt har jeg lyst til at folk får deres bøder, fordi fuck dem. :devil:

Og hvorfor må politiet ikke få hjælp af befolkningen? Jeg ville uden tøven stille min indkørsel til rådighed, risiko for hærværk eller ej. Jeg havde selv overmalet deres latterlige kommentarer med ordene: "kør ordentligt". :devil2:


Modsat til dig ville jeg så ikke stille min private indkøsel til rådighed.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 13:31

Frank skrev:Jeg mener at du kan sgu da bare overholde fartgrænsen. Har du også et problem med at færdselspolitiet kører i civile vogne?


Jeg har hverken problemer med at fartgrænsen bliver kontrolleret eller med politi i civile-vogne, og når jeg får en fartbøde, det er sket mere end en gang, ved jeg udmærket, at jeg kørte for stærkt.
Senest rettet af annella 13. nov 2017, 13:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf LaScrooge » 13. nov 2017, 13:33

annella skrev:
Frank skrev:Jeg mener at du kan sgu da bare overholde fartgrænsen. Har du også et problem med at færdselspolitiet kører i civile vogne?


Jeg har hverken problemer med at fartgrænsen bliver kontroller eller politi i civile-vogne, og når jeg får en fartbøde, det er sket mere end en gang, ved jeg udmærket, at jeg kørte for stærkt.


Hvorfor skal der så være advarselsskilte?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 13:39

thomassneum skrev:Tjaa.. Jeg melder mig til hylekoret.

Man kan alvorligt ment ikke sidde og advokerer for at der skal være advarselsskilte, hvor der måles for hastighedsovertrædelser.
Overhold fartgrænsen - det er nok det nemmeste.


Jo jeg kan sagtens advokere for advarselsskilte, da jeg kender rigeligt til disse skilte, DER hvor jeg bor, og de har endda vist sig at være ret effektive, da et sådan advarselsskilt ikke kun advarer for een kommende fartkontrol, men tit er der lige efter den første kontrol 2-3 andre fartkontroller, og det ved vi bilister og holder derfor et pænt tempolimit 'resten af turen for ikke sige resten af dagen' - det har massevis af undersøgelser vist.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 13:43

kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:


Jeg er nu ikke vild med fartkontrol, men det nu engang nødvendigt, selvfølgelig er det super nemt at undgå fartbøder, men jeg vil da hellere end gerne lære den bilist at kende, der kan bryste sig med ALDRIG at have overskredet fartgrænsen.

Dit ønske er jeg 100% enig med dig i, det ønsker jeg også.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2017, 13:47

annella skrev:
kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:


Jeg er nu ikke vild med fartkontrol, men det nu engang nødvendigt, selvfølgelig er det super nemt at undgå fartbøder, men jeg vil da hellere end gerne lære den bilist at kende, der kan bryste sig med ALDRIG at have overskredet fartgrænsen.

Dit ønske er jeg 100% enig med dig i, det ønsker jeg også.

Jeg overskrider ikke sjældent fartgrænsen.
Det har intet med min holdning til fartkontrol at gøre.
Og jeg ville sjældnere overskride fartgrænsen, hvis der var mere fartkontrol.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 13:51

Sophies-mor skrev:
kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:

Dette!
Hvis man er voksen nok til at køre bevidst for stærkt, så bør man også være voksen nok til at holde Kæ** og bare betale ved kasse et. Uden at lægge skylden over på andre, fordi de har givet lov til, at der må stå en fartmåler i indkørslen.
Kør ordentligt.
Hvor svært kan dét være?


Tror du altid, at 'man' er bevidst om at køre for stærkt? jeg gør ikke, jeg er selv det bedste eksempel på, at det sker - jeg skal 5 km gennem en skov, hvor der er fartgrænse, på 30km/t, for at komme ind til byen, det er slet ikke så sjældent, at jeg opdager, at jeg pludselig kører 50-60 km, og jeg ved endda, at der flere gange om ugen er fartkontrol i skoven.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"