Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 17. nov 2015, 22:27

Jeg synes at Facebook går alt for hurtigt til at jeg kan følge med i det. Det er umuligt at nå at like alt det der bør likes, hvis man ikke minimum logger på to gange dagligt. Det giver mig lidt stress, og jeg overvejer at droppe fænomenet igen.
(indsæt blabla-disclaimer om at man da bare kan lade være)
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 17. nov 2015, 22:29

Kæft jeg har lyst til at lave noget ballade. Og så på en tirsdag, ej men hillemænd!
5
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 18. nov 2015, 17:01

DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter simpelthen ikke, at man vælger at tage en meritlæreruddannelse, når man ikke evner at fremlægge for sit hold uden at hakke og stamme i det, tale i krampagtig falset eller læse op fra et papir.


Tro mig - det er der skam også rigtig mange af de "almindelige" lærerstuderende der gør og endda dem, der har valgt uddannelsen som 1. prioritet. :fløjt:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 18. nov 2015, 17:06

Karkluden skrev:
hotlips skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:


jeg kan godt forstå man forsøger at komme dem i møde,man kan jo heller ikke rende og lige slette hvad deres forældre har lært dem altid.og så må de jo slås med det selv.
men jeg kan også godt forstå man får nok og med tiden når til spis eller lad være når man får en på besøg der kører sådan et baconshow.

jeg læste den her for flere år siden,hun er ikke min kop the,men jeg synes hun har ret.der er gået show i kræsenhed for nogen.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article4156668.ece

Jeg er i hvert fald helt enig med hende, og dig, i at jeg ikke forstår, hvorfor der skal TALES så meget om det


Dårlig kliché I know, men det skyldes de sociale medier og at folk bare kan kæfte op om alt, og der er grundlæggende en regl om at man aldrig må være kritisk overfor folks offentlige ytringsfrihed (som så absolut ikke har noget med ytringsfrihed som princip at gøre)
Er man medlem af en gruppe på FB om katte, kan man blive banket ud fordi man anbefaler den forkerte shampo, andre grupper er det en forkert smiley, skriver du noget som 2144 personer ikke er enig med dig i, så ender du på forsiden af EB.
:stoned:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 17:11

Bimmerdyret skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter simpelthen ikke, at man vælger at tage en meritlæreruddannelse, når man ikke evner at fremlægge for sit hold uden at hakke og stamme i det, tale i krampagtig falset eller læse op fra et papir.


Tro mig - det er der skam også rigtig mange af de "almindelige" lærerstuderende der gør og endda dem, der har valgt uddannelsen som 1. prioritet. :fløjt:


Det ved jeg, men jeg synes, at der er forskel på at vælge det som ungt menneske uden nogen videre erhvervserfaring og så som granvoksen, hvor man burde kende sine grundlæggende kompetencer.
I det hele tager er jeg nervøs på vegne af mange af de af af mine meritmedstuderende, som aldrig har sat deres ben i folkeskolen som ansat.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 18. nov 2015, 19:22

Bimmerdyret skrev:
Karkluden skrev:
hotlips skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg synes, at overdrevet kræsne børn er skideirriterende at have til spisning. Jeg har forsøgt at imødekomme dem på alle mulige og umulige måder når de er med hjemme til spisning, men det er altså helt utroligt hvor lidt, de vil acceptere at spise. Den ene dag besluttede jeg, at en omgang lav-selv-minipizzaer for helvede da måtte kunne medføre bare en lille smule appetit. "Jeg vil kun have bacon på min" sagde et barn, og den bacon skulle altså pilles af efter bagning - den havde kun til formål at fugte dejen :stoned: Der måtte bogstaveligt talt ikke komme noget som helst på, udover bacon. Og så smagte den baconfedtede dej åbenbart alligevel for meget for den unge mand, så han ville bare godt have rugbrød. Med smør. Ikke andet.

Knægten er sød, men jeg giiiiiiiider ikke have ham til spisning, hvis jeg kan blive fri for det :tie:


jeg kan godt forstå man forsøger at komme dem i møde,man kan jo heller ikke rende og lige slette hvad deres forældre har lært dem altid.og så må de jo slås med det selv.
men jeg kan også godt forstå man får nok og med tiden når til spis eller lad være når man får en på besøg der kører sådan et baconshow.

jeg læste den her for flere år siden,hun er ikke min kop the,men jeg synes hun har ret.der er gået show i kræsenhed for nogen.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article4156668.ece

Jeg er i hvert fald helt enig med hende, og dig, i at jeg ikke forstår, hvorfor der skal TALES så meget om det


Dårlig kliché I know, men det skyldes de sociale medier og at folk bare kan kæfte op om alt, og der er grundlæggende en regl om at man aldrig må være kritisk overfor folks offentlige ytringsfrihed (som så absolut ikke har noget med ytringsfrihed som princip at gøre)
Er man medlem af en gruppe på FB om katte, kan man blive banket ud fordi man anbefaler den forkerte shampo, andre grupper er det en forkert smiley, skriver du noget som 2144 personer ikke er enig med dig i, så ender du på forsiden af EB.
:stoned:


det er jeg ikke enig i,men jeg tror ikke det er helt ved siden af at den måde at omgås sociale medier på og tendensen til at bruge kræsenhed til at flashe for alle hvor særlig og unik man er,om de vil høre det eller ej nok kommer af de samme ting.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2015, 10:03

Jeg synes, det er røvtræls at være kræsen.
Jeg føler mig ikke hverken særlig eller unik, men bare besværlig.
Det ændrer så ikke på, at jeg ikke spiser de ting, jeg ikke kan lide - og jeg spiser ikke en gryderet, der har indeholdt peberfrugter og champignon, fordi smagene er så gennemtrængende, at det ikke hjælper.

Jeg mener faktisk, det er mere høfligt at hoppe over, end det er at sidde og være ved at kaste op.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 19. nov 2015, 11:41

Jeg kan slet ikke høre det skingre i Sias stemme i "Alive". :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2015, 11:46

ShuruQ skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er røvtræls at være kræsen.
Jeg føler mig ikke hverken særlig eller unik, men bare besværlig.
Det ændrer så ikke på, at jeg ikke spiser de ting, jeg ikke kan lide - og jeg spiser ikke en gryderet, der har indeholdt peberfrugter og champignon, fordi smagene er så gennemtrængende, at det ikke hjælper.

Jeg mener faktisk, det er mere høfligt at hoppe over, end det er at sidde og være ved at kaste op.


Klart det er pænere ar hoppe over. Jeg foretrækker altså også at man er ærlig og siger hvis ikke man kan lide x. På en ordentligt måde og ikke bare ad.

Jeg ville også springe over en gryderet med fx bacon . Nogle tror det er ok når jeg kan pille det fra, men nej, det har stadig været der, så kan jeg fint nøjes med fx ris med salat.

Man skal ikke spise for høflighedens skyld. Nogle vil mene det er dårlig opdragelse, men fred være med det, jeg spiser ikke noget jeg ikke må for at være høflig.

Og der med at være ved at kaste op, tror kun det er vildtsovs med roquefort eller blåskimmelost generelt der kan gøre det ved mig, men de ting står jeg også over. Husker engang hos min farmor, hun lovede ikke at komme roquefort i, men snød det i, fordi vi ikke ville opdage det. Tro mig, det gjorde vi.

Forrresten, så er det lidt sjovt, at du nævnte lige præcis champignon og peberfrugter, for de to ting er noget nær det eneste, jeg ikke bare kan pille fra, fordi smagen bliver i maden.

Jeg forstår så heller ikke, at nogen tror, du bare kan pille bacon fra. Det fedt, der smelter fra bliver jo fordelt i resten af retten og svinekødet har været i berøring med resten. Det er som at sige til en vegetar, at de da bare kan pille kødet fra.

(Jeg kan heller ikke spise blåskimmelost. Det svier på tungen - også i vildtsovs.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 19. nov 2015, 11:53

Sunshine, jeg kommer altså til at grine lidt af dig, undskyld :blush: Det er jo dig, der siger peberfrugter og champignon og det svarer Shurug så på og uddyber med egne erfaringer :genert:

Undskyld :lol: :kys:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2015, 12:05

Puffi skrev:Sunshine, jeg kommer altså til at grine lidt af dig, undskyld :blush: Det er jo dig, der siger peberfrugter og champignon og det svarer Shurug så på og uddyber med egne erfaringer :genert:

Undskyld :lol: :kys:

Du må gerne grine. :kys:
Det gør jeg også selv en gang imellem.

Men lige champignon og peberfrugter blev nævnt i et tidligere indlæg :blush:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 19. nov 2015, 12:14

Fru Sunshine skrev:
Puffi skrev:Sunshine, jeg kommer altså til at grine lidt af dig, undskyld :blush: Det er jo dig, der siger peberfrugter og champignon og det svarer Shurug så på og uddyber med egne erfaringer :genert:

Undskyld :lol: :kys:

Du må gerne grine. :kys:
Det gør jeg også selv en gang imellem.

Men lige champignon og peberfrugter blev nævnt i et tidligere indlæg :blush:


Haha, det havde jeg ikke set - så måske er det mig, der skal grines af nu? :lol: :lol:
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 19. nov 2015, 12:26

Ado skrev:Jeg kan slet ikke høre det skingre i Sias stemme i "Alive". :D


Melodien er kedelig og overproduceret. Skrigeriet er for at kompensere for den fantasiløse melodi. Nej :sur: Det må man ikke sige.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 19. nov 2015, 13:29

Mange kvinder, der har problemer med deres eks'ers nye kærester er ofte dem selv, der er problemet.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. nov 2015, 13:29

Puffi skrev:
Fru Sunshine skrev:
Puffi skrev:Sunshine, jeg kommer altså til at grine lidt af dig, undskyld :blush: Det er jo dig, der siger peberfrugter og champignon og det svarer Shurug så på og uddyber med egne erfaringer :genert:

Undskyld :lol: :kys:

Du må gerne grine. :kys:
Det gør jeg også selv en gang imellem.

Men lige champignon og peberfrugter blev nævnt i et tidligere indlæg :blush:


Haha, det havde jeg ikke set - så måske er det mig, der skal grines af nu? :lol: :lol:

Jeg småfniser lidt
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"