Gynækolog i Aalborg / eller øvrig region Nordjylland

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 459
Likede indlæg: 5968

Gynækolog i Aalborg / eller øvrig region Nordjylland

Indlægaf Dmitra » 13. nov 2017, 15:14

Ja, jeg kan google det og finde navne.

Men tænkte nogen måske havde personlig erfaring og kendte en de kunne anbefale?
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2561

Re: Gynækolog i Aalborg / eller øvrig region Nordjylland

Indlægaf milisa » 13. nov 2017, 19:05

For guds skyld, hvad end du gør og hvor desperat, du er: Hold dig LANGT væk fra Anders Faurskov. Der er en grund til, der ingen venteliste er.... Prøv Morten Ring, hvis det ikke haster - der er desværre særdeles lang ventetid, men det er der så sjovt nok også en grund til......
2
Tally-ho
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 13. nov 2017, 19:08

milisa skrev:For guds skyld, hvad end du gør og hvor desperat, du er: Hold dig LANGT væk fra Anders Faurskov. Der er en grund til, der ingen venteliste er.... Prøv Morten Ring, hvis det ikke haster - der er desværre særdeles lang ventetid, men det er der så sjovt nok også en grund til......

Du er nummer mange der siger det.

Mit problem er det desværre haster. Min egen læge har trukket det i langdrag så er allerede 4 mdr bagud. Jeg tror jeg skal prøve at se udenfor Aalborg.
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 13. nov 2017, 19:12

Dmitra skrev:
milisa skrev:For guds skyld, hvad end du gør og hvor desperat, du er: Hold dig LANGT væk fra Anders Faurskov. Der er en grund til, der ingen venteliste er.... Prøv Morten Ring, hvis det ikke haster - der er desværre særdeles lang ventetid, men det er der så sjovt nok også en grund til......

Du er nummer mange der siger det.

Mit problem er det desværre haster. Min egen læge har trukket det i langdrag så er allerede 4 mdr bagud. Jeg tror jeg skal prøve at se udenfor Aalborg.

Gør det!!! Bare hold dig fra Faurskov. Ingen havde desværre advaret mig.....
0
Tally-ho
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 424
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6181

Indlægaf Studsgaard » 13. nov 2017, 19:17

:gruble: Hvad har i oplevet ved ham? (Hørt om)

Jeg har været hos ham engang for længe siden.
0
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 13. nov 2017, 20:28

Jamen, det er ingen hemmelighed:

Jeg fik lagt min første hormonspiral ved ham. Jeg havde ikke født, men var begyndt at få temmelig trælse bivirkninger af pillerne, så lægen anbefalede mig spiralen, men advarede mig selvfølgelig imod, at det ville gøre nullernaller, når jeg nu ikke havde født.

Jeg kommer op til Faurskov, bliver vist ind og lagt på briksen. Han begynder uden videre voldsom intro, for ikke at sige, at der ikke var nogen, at åbne op dernede - i øvrigt med iskolde instrumenter... Han tager derefter en sprøjteflaske og sprøjter en klorhexidinopløsning op i mig. Det ødelagde i øvrigt sjovt nok min flora = svamp fra helvede i tiden efter. Nå. Afsti afsted og op med spiralen og makken lidt rundt for at få den til at sidde. Det gjorde sjovt nok nullernaller. Meget. Jeg får sagt jævnt meget av, jævnt højt, men ingen skrig eller tårer eller noget i den dur. Da han er færdig, er jeg en kende svimmel af smerte og sidder lige og sunder mig på briksen. Der kommer også en lille tåre. Manden siger så sin første sætning hele sætning til mig: "Så så, SÅ ondt gjorde det jo heller ikke"....

Ingen mand, og da slet ikke en gynækolog, skal begynde at bedømme, hvor ondt noget med underlivet gør....

Da jeg skulle have spiralen ud, kunne min egen læge ikke få fat i snorene og ville henvise mig til den gynækolog, der havde lagt den op - dette er i øvrigt retfærdigvis meget normalt åbenbart, da gynækologer åbenbart ofte klipper snorene for korte. Men da hun hørte, at det var Faurskov, der havde lagt den op og i øvrigt så mit ansigtsudtryk, fik jeg en henvisning til gynækologisk ambulatorium på stedet. Da jeg kom derhen, spurgte de, hvorfor jeg dog ikke gik til læge eller gynækolog, og da jeg svarede, at det var Faurskov, der havde lagt den op, kiggede sygeplejerske og læge på hinanden, hvorefter lægen blot sagde "åh" og ikke mere....

Spiral nr. 2 blev lagt ved Morten Ring. Det var i øvrigt der, jeg fandt ud af, at det er kutyme, man lige får lidt lokalbedøvende først.... Også når man har født.......

Da spiral nr 2 skulle ud, snakkede jeg lidt med sygeplejersken om, at nr 1 havde været svær at få ud hos dem, og at jeg havde været nødt til at tage på ambulatoriet. Hun spørger så også ind til, hvorfor det ikke var gynækologen, hvorefter jeg svarede, at ham skulle jeg dælme aldrig op til igen. Hun svarede: "Jeg antager, du var hos Faurskov.....?"...

Så alle disse af hinanden uafhængige bekræftelser på min oplevelse og indtryk af den mand gør, at jeg, trods min ringe empiri med manden, fraråder alt og alle at vælge ham.
2
Tally-ho
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 166
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4196

Indlægaf Miss_no_More » 13. nov 2017, 20:35

Jeg fik også lagt spiral ved Faurskov og havde nogenlunde samme oplevelse som milisa. Tågede rundt i Aalborgs gader bagefter, indtil jeg fik prajet en taxa, kom hjem og brækkede mig og sov resten af dagen.
Har sidenhen hørt dårligt om ham fra mange, mange flere.
0
2018 here I come! :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 424
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6181

Indlægaf Studsgaard » 13. nov 2017, 20:39

Det lyder virkelig heller ikke rart.

Jeg skulle heldigvis “bare” tjekkes fordi mine blødninger var blevet unormale.

Selve undersøgelsen var ikke ubehagelig (jeg kan dog godt kende de kolde instrumenter) Men jeg syntes han var meget lidt informativ og jeg skulle hive en uddybende forklaring ud af ham.
Når man som jeg gik og var nervøs for alt muligt slemt så er svaret “der er ikke noget galt” ikke helt nok.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 14. nov 2017, 09:30

Måtte vælge Faurskov.

Det haster lidt, og jeg kan ikke vente 5 mdr. Har stået på i 4 mdr, min egen læge har syltet mig hele tiden, det eneste de gør er at køre graviditetstest og konstatere jeg ikke er gravid, ingen har gidet lave GU og jeg selv mistænker enten cyster eller en graviditet udenfor livmoderen (der ikke nødvendigvis kan bekræftes via en urinprøve). Havde det ikke været fordi vagtlægen den anden dag noterede til egen læge han mente jeg skulle have lavet en ultralydsscanning var jeg nok endnu ikke blevet henvist. Havde tid ved egen læge i går, der var sat 30 minutter af (fik 10 minutter kun med snak) fordi han skulle lave GU, det gad han ikke, fordi de tests havde værer negative og hvis jeg var gravid nu ville det være for tidligt til at mærke noget. Fatter ikke hvorfor de bliver ved med at snakke graviditet når det kan være andet og slet ikke når jeg siger det er på 4. måned. Så at vente 5 mdr virker ulideligt. Cyster kan være ufarlige, en graviditet udenfor livmoderen kan potentielt set gøre en steril og med allerede 4 mdr gået nytter det ikke at spille hassard og vente 5 mdr mere.
0
Brugeravatar
Daybreak
Kort karma: 7
Likede indlæg: 139

Indlægaf Daybreak » 14. nov 2017, 10:10

Jeg vil så være den, der bryder de dårlige fortællinger lidt.

Jeg har været hos Anders Faurskov 4 gange, og har absolut ikke noget at udsætte på det.

Første gange i 2009 fik jeg lavet keglesnit der, anden gang i 2012 lagt spiral, tredje gang scannet for at tjekke om spiral sad rigtigt pga. komplikationer, og fjerde gang i 2015 fjernet spiralen igen.
Alle gange har han været hurtig, ja - men jeg har både fået forklaring på hvad der skulle ske, lokalbedøvelse de tre gange, hvor han skulle andet end scanne og en snak efterfølgende om, hvad der nu skal ske efterfølgende.

Han er måske ikke det mest empatiske føle-menneske, men det har jeg nu heller ikke haft behov for, jeg kan godt lide at det er kort og præcist. Og jeg har altså hverken oplevet smerter eller "nedladen-hed" fra ham.
0
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 14. nov 2017, 10:11

Daybreak skrev:Jeg vil så være den, der bryder de dårlige fortællinger lidt.

Jeg har været hos Anders Faurskov 4 gange, og har absolut ikke noget at udsætte på det.

Første gange i 2009 fik jeg lavet keglesnit der, anden gang i 2012 lagt spiral, tredje gang scannet for at tjekke om spiral sad rigtigt pga. komplikationer, og fjerde gang i 2015 fjernet spiralen igen.
Alle gange har han været hurtig, ja - men jeg har både fået forklaring på hvad der skulle ske, lokalbedøvelse de tre gange, hvor han skulle andet end scanne og en snak efterfølgende om, hvad der nu skal ske efterfølgende.

Han er måske ikke det mest empatiske føle-menneske, men det har jeg nu heller ikke haft behov for, jeg kan godt lide at det er kort og præcist. Og jeg har altså hverken oplevet smerter eller "nedladen-hed" fra ham.

Min praktiserende læge har i øvrigt alle gange oplyst, at Anders er en mand af få ord, og meget kontant. Så jeg har godt vidst hvad jeg gik ind til.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 7. dec 2017, 10:32

En lille opfølgning.

Jeg var i dag til undersøgelse hos Anders Faurskov. Jeg havde en superpositiv oplevelse med ham, følte mig pænt behandlet og jeg syntes han talte meget normalt, ikke overdrevet meget men nok til jeg følte mig forstået, han spurgte ind til gener mm inden undersøgelsen, så mit videnbehov blev dækket.

Lægen ved lægevagten talte om eventuelle cyster, PCO mm, så det undersøgte han for. Intet at se, mit underliv fejlede intet.

Så kastebold igen, for noget er der, nu er det så konstateret det ikke er gynækologisk, så må jeg igang igen med at prøve og råbe egen læge op. Jeg føler mig aldrig hørt hos dem, føler de tror jeg er hypokonder, desværre er der en oplevelse jeg deler med mange andre. Der er heller ikke mange muligheder for at skifte læge. Nå rundsavene på albuerne og så i gang igen.
Senest rettet af Dmitra 7. dec 2017, 13:34, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Daybreak

Indlægaf Daybreak » 7. dec 2017, 13:19

Godt du havde en god oplevelse hos ham - det er jeg glad for. Det stemmer godt overens med min erfaring :kys:

Men meget ærgerligt at du nu er på bar bund igen - jeg håber du får egen læge i tale. Og nej, hvis du er bosat i Aalborg Kommune, så er lægeskift så godt som umuligt.
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 7. dec 2017, 18:51

Dmitra skrev:En lille opfølgning.

Jeg var i dag til undersøgelse hos Anders Faurskov. Jeg havde en superpositiv oplevelse med ham, følte mig pænt behandlet og jeg syntes han talte meget normalt, ikke overdrevet meget men nok til jeg følte mig forstået, han spurgte ind til gener mm inden undersøgelsen, så mit videnbehov blev dækket.

Lægen ved lægevagten talte om eventuelle cyster, PCO mm, så det undersøgte han for. Intet at se, mit underliv fejlede intet.

Så kastebold igen, for noget er der, nu er det så konstateret det ikke er gynækologisk, så må jeg igang igen med at prøve og råbe egen læge op. Jeg føler mig aldrig hørt hos dem, føler de tror jeg er hypokonder, desværre er der en oplevelse jeg deler med mange andre. Der er heller ikke mange muligheder for at skifte læge. Nå rundsavene på albuerne og så i gang igen.

Dejligt med en god oplevelse - knap så dejligt, at der ikke er løsning på problemet. Håber på snarlig afklaring!
0
Tally-ho

Tilbage til "Helbred"