Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf GoGetter » 18. nov 2015, 05:58

Jeg skal sælge min lejlighed. Har luret på det i et stykke tid og har egentlig bare ventet på, at den nye lejelejlighed skulle blive klar. Men nu er det endelig op over :banan:.
Sagen er bare, at jeg bor i en lille ejerforening med 20 lejligheder, og at der inden for de sidste par måneder er sat to til salg, som ikke er solgt endnu. Min lejlighed bliver så den tredje.
Betyder det noget? Jeg synes selv, at det virker som om, der er noget "galt" i en ejerforening, hvis der er mange til salg (det er der så ikke her), men tænker køberne også sådan?
Der vil først være overtagelse på min lejlighed til maj, så jeg kan evt. vente til efter nytår med at sætte den på markedet og håbe, at en eller begge af de andre er solgt inden da. Og hvad med prisen, skal jeg sætte min lavere end de andre? Den ene er i mine øjne for dyr, men den anden er faktisk sat til det, jeg havde håbet at få for min egen.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf Spjaerten » 18. nov 2015, 06:03

Jeg ville vente til efter nytår, både fordi der er længe til overtagelse men også fordi en af de andre forhåbentlig er væk så.

Og jeg synes det lyder godt med prisen du har forestillet dig. Endelig ikke sæt den lavere end den.

PS dame vi skal snart ses!
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf ILY » 18. nov 2015, 07:11

Jeg har haft min lejlighed til salg siden omkring februar, hvor der var mange andre til salg i blokken. Min er nu solgt, men kun fordi de andre lejligheder af samme størrelse er skørt overvurderet. De andre der har til salg vil helle have dem til salg i årevis end at gå ned i pris.
Jeg ville bare af med lejligheden jeg bor et andet sted og fremlejer den imens, og det er gået fint.

Jeg er ikke meget i tvivl om at jeg har solgt fordi min lejlighed var billigst, men den ligger så også bedst (i min bog) Andre kan have en anden opfattelse. Men der er også gået 10 månederne uden så meget som 1 eneste fremvisning. Kun dem der nu har købt den til marts. Så du skal finde tålmodigheden frem. Og du kan sagtens sætte til salg nu.

Du kan godt have en ide om prisen, men lydt til ejendomsmægleren og få endelig flere ud og vurdere lejligheden inden du beslutter dig for ejendomsmægler.

Og tjek nettet hvor hvad ligenden lejligheder er solgt for fornylig.
1
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf Krølle » 18. nov 2015, 07:56

Jeg ville klart sætte til salg nu, med mindre du tænker, at de andre er røverkøb ift. din egen, så din derfor reelt ikke vil have en chance.

Det er næppe tilfældet, så det eneste, du får ud af at vente, er, at en af de andre løber med en køber, der kunne have været din ;-)

Jeg kan godt følge tanken om hvad køberne vil tænke om ejd., men det er ikke usædvanligt i det nuværende marked. Jeg ville være mere bange for købernes evt reaktion, hvis de andre havde ligget i et år el.l.

Held og lykke med det! Vemodigt men rart, no?
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2015, 08:29

Hvor længe har de andre været til salg?

En lang liggetid er jo generelt et dårligt tegn. Også derfor jeg ville vente til januar. Der er ikke så mange der shopper bolig op til jul, men mange der går i gang umiddelbart efter nytår. Risikoen er så selvfølgelig at "drukne" i udbuddet på det tidspunkt. Men jeg ville nok løbe den risiko, fremfor at få lang liggetid nu sammen med naboerne.
0
Do as I say! :whip:
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4226

Re: Sælge lejlighed når flere andre til salg i bygningen?

Indlægaf Fræksak » 18. nov 2015, 10:59

Mine forældre har lige solgt den forældrekøbslejlighed, de i sin tid købte, da jeg skulle flytte hjemmefra. Der var 3-4 andre i naboopgangene til salg, men mine forældres røg hurtigt (den havde så også flere ting, der talte for sig, end de andre, synes jeg). Om de var heldige eller hvad ved jeg ikke, men det skræmte i hvert fald ikke køber, at der var flere lejligheder til salg. De havde så også kun ligget kort tid.

MEN - hvis jeg var dig, ville jeg vente til efter jul, tror jeg, og så ville jeg sørge for at distancere mig lidt fra deres pris hvis muligt. Med lidt held er de andre væk, og ellers må du satse på, at den bedre beliggenhed (og evt. minimalt lavere pris) gør forskellen for dig :).
0

Tilbage til "Bolig"