Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2017, 23:44

Der er et eller anden helt forkert ved Mette Frederiksens frisure.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 18. nov 2017, 00:04

Dirtylittledevil skrev:500 familier meldte sig åbenbart, i jagten på at blive udnævnt til "En rigtig dansk familie", og blive foreviget som en bronzeskulptur, der faktisk er så grim og uhyggelig, at jeg ville betale penge for at slippe for at være den model det blev skabt ud fra. :gisp:

famm.jpg


Edit: Jeg glemte link til historien :) https://www.dr.dk/nyheder/kultur/en-rig ... ie-ikke-ud


Jeg kan selvfølgelig ikke bevise det, men jeg var ret sej til at lure dem. Allerede før jeg åbnede linket vidste jeg, at kvinden ikke er af dansk afstamning. Jeg havde godt nok gættet på noget afrikansk ud fra kropsform og hår, men lurede alligevel lidt på, at barnet ikke helt passede ind i den form med håret. Jeg mangler bare at greje, hvad den etniske baggrund så er i stedet. Ikke fordi det er vigtigt, men det er sjovt at gætte.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 18. nov 2017, 01:13

Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.

Haha. Inge & Sten Hegeler var de helt store sexguruer, da jeg var ung.
Ikke at jeg at fulgte dem, men det var dem, der altid var i Ekstrabladet og ind imellem i tv. :)
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Queen Molly » 18. nov 2017, 07:50

Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.

Hvis han er medlem af det flyvende spaghetti monster er det måske godt at have nogen at skifte med.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 18. nov 2017, 08:10

Dirtylittledevil skrev:500 familier meldte sig åbenbart, i jagten på at blive udnævnt til "En rigtig dansk familie", og blive foreviget som en bronzeskulptur, der faktisk er så grim og uhyggelig, at jeg ville betale penge for at slippe for at være den model det blev skabt ud fra. :gisp:

famm.jpg


Edit: Jeg glemte link til historien :) https://www.dr.dk/nyheder/kultur/en-rig ... ie-ikke-ud

Den ligner til forveksling de der statuemennesker der står på Strøget.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 18. nov 2017, 08:29

Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.


Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43967

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 18. nov 2017, 09:46

ExCoastal skrev:
Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.


Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:


Han er en festlig fyr, der absolut ikke er bange for at provokere og sige provokerende ting. Han var engang ude på Psykologisk Institut ( på KU) og holde foredrag, for en stuvende fuld sal. Han var over 70 år på det tidspunkt, men det mærkede man ikke noget til.

En af de studerende (en kvinde) spurgte ham om, hvordan han behandlede kvinder der har været ude for en voldtægt, og om han havde succes med det. Han svarede, at dem havde han behandlet mange af, og alle (uden undtagelse) var kommet over det relativt hurtigt og smertefrit.

Han uddybede sit syn på det hele ved at sige, at objektivt set (han understregede 'objektivt set', flere gange), så var der ikke den store forskel på en voldtægt, og en kvinde, der mod sin vilje fik stukket en finger op i næsen.
I begge tilfælde, var der tale om at hun mod sin vilje, fik stukket en mands legemsdel op i en kropsåbning. (der gik et sus gennem salen). Jaja, sagde han. Det er I ikke vant til at høre. Men det er rigtigt nok – hvis I nu tænker lidt over det.

Det er nemlig ikke selve voldtægten (den fysiske handling), der rammer kvinderne hårdest. Det er deres[i] opfattelse af, hvor forfærdelig og livsødelæggende handlingen er, der virkelig rammer hårdt. Og kan påvirke dem hele livet.

Når jeg har fået kvinden til, objektivt at se på selve handlingen, fratrukket hendes egen og samfundets opfattelse af det . Altså helt koldt og klinisk og objektivt, så forsvinder hele denne dommedags-agtige opfattelse af, hvad der er sket, og hun kommer ret hurtigt over det og lægger det bag sig. Og det er jo netop det, det handler om.

Dette betyder dog IKKE, at jeg accepterer eller bagatelliserer voldtægter. Bestemt ikke. Men jeg får kvinden på ret køl igen, fordi jeg får kvinden til at se, hvad der rent faktisk er sket og ikke, hvad hun forestiller sig at der er sket
.

Han havde helt ret. Det var ikke, hvad vi var vant til at høre ;)

(ovenstående, er ikke ordret, men frit efter min hukommelse. Men kernen i det sagte, er den samme)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Hunkat » 18. nov 2017, 10:23

paint skrev:
ExCoastal skrev:
Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.


Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:


Han er en festlig fyr, der absolut ikke er bange for at provokere og sige provokerende ting. Han var engang ude på Psykologisk Institut ( på KU) og holde foredrag, for en stuvende fuld sal. Han var over 70 år på det tidspunkt, men det mærkede man ikke noget til.

En af de studerende (en kvinde) spurgte ham om, hvordan han behandlede kvinder der har været ude for en voldtægt, og om han havde succes med det. Han svarede, at dem havde han behandlet mange af, og alle (uden undtagelse) var kommet over det relativt hurtigt og smertefrit.

Han uddybede sit syn på det hele ved at sige, at objektivt set (han understregede 'objektivt set', flere gange), så var der ikke den store forskel på en voldtægt, og en kvinde, der mod sin vilje fik stukket en finger op i næsen.
I begge tilfælde, var der tale om at hun mod sin vilje, fik stukket en mands legemsdel op i en kropsåbning. (der gik et sus gennem salen). Jaja, sagde han. Det er I ikke vant til at høre. Men det er rigtigt nok – hvis I nu tænker lidt over det.

Det er nemlig ikke selve voldtægten (den fysiske handling), der rammer kvinderne hårdest. Det er deres[i] opfattelse af, hvor forfærdelig og livsødelæggende handlingen er, der virkelig rammer hårdt. Og kan påvirke dem hele livet.

Når jeg har fået kvinden til, objektivt at se på selve handlingen, fratrukket hendes egen og samfundets opfattelse af det . Altså helt koldt og klinisk og objektivt, så forsvinder hele denne dommedags-agtige opfattelse af, hvad der er sket, og hun kommer ret hurtigt over det og lægger det bag sig. Og det er jo netop det, det handler om.

Dette betyder dog IKKE, at jeg accepterer eller bagatelliserer voldtægter. Bestemt ikke. Men jeg får kvinden på ret køl igen, fordi jeg får kvinden til at se, hvad der rent faktisk er sket og ikke, hvad hun forestiller sig at der er sket
.

Han havde helt ret. Det var ikke, hvad vi var vant til at høre ;)

(ovenstående, er ikke ordret, men frit efter min hukommelse. Men kernen i det sagte, er den samme)


I den optik bliver sex dog også en smule kedeligt og en hel del mindre engagerende... :fløjt:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 18. nov 2017, 10:56

4-års fødselsdag for drengene i børnehaven er noget mere intenst end 4-års fødselsdag for pigerne.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Hunkat » 18. nov 2017, 12:48

Dikus skrev:
Hunkat skrev:
paint skrev:
ExCoastal skrev:
Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.


Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:


Dette betyder dog IKKE, at jeg accepterer eller bagatelliserer voldtægter. Bestemt ikke. Men jeg får kvinden på ret køl igen, fordi jeg får kvinden til at se, hvad der rent faktisk er sket og ikke, hvad hun forestiller sig at der er sket[/i].

Han havde helt ret. Det var ikke, hvad vi var vant til at høre ;)

(ovenstående, er ikke ordret, men frit efter min hukommelse. Men kernen i det sagte, er den samme)


I den optik bliver sex dog også en smule kedeligt og en hel del mindre engagerende... :fløjt:


Voldtægt er ikke sex.

Det er da også to vidt forskellige ting, da min baby suttede på mine bryster - og når min kæreste gør det.


Selvfølgelig er det ikke sex. Men hvis du bruger det synspunkt, at se objektivt og klinisk på alting fremfor at se på det med de følelser og antagelser du som person lægger i en given handling, så bliver alting altså lidt kedeligt. For sådan helt mekanisk er det jo den samme handling, på samme måde som en finger i næsen eller en tå i øret også bare er en kombination af kropsdele/kropsåbninger. Det var sådan set der min anke lå, at jeg ikke er enig i at oplevelser skal "klinikficeres" for det er netop indlevelsen, følelsen der skaber den menneskelige oplevelse.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43967

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 18. nov 2017, 13:06

Hunkat skrev:
Dikus skrev:
Hunkat skrev:
paint skrev:
ExCoastal skrev:
Dirtylittledevil skrev:Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.


Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:


Dette betyder dog IKKE, at jeg accepterer eller bagatelliserer voldtægter. Bestemt ikke. Men jeg får kvinden på ret køl igen, fordi jeg får kvinden til at se, hvad der rent faktisk er sket og ikke, hvad hun forestiller sig at der er sket[/i].

Han havde helt ret. Det var ikke, hvad vi var vant til at høre ;)

(ovenstående, er ikke ordret, men frit efter min hukommelse. Men kernen i det sagte, er den samme)


I den optik bliver sex dog også en smule kedeligt og en hel del mindre engagerende... :fløjt:


Voldtægt er ikke sex.

Det er da også to vidt forskellige ting, da min baby suttede på mine bryster - og når min kæreste gør det.


Selvfølgelig er det ikke sex. Men hvis du bruger det synspunkt, at se objektivt og klinisk på alting fremfor at se på det med de følelser og antagelser du som person lægger i en given handling, så bliver alting altså lidt kedeligt. For sådan helt mekanisk er det jo den samme handling, på samme måde som en finger i næsen eller en tå i øret også bare er en kombination af kropsdele/kropsåbninger. Det var sådan set der min anke lå, at jeg ikke er enig i at oplevelser skal "klinikficeres" for det er netop indlevelsen, følelsen der skaber den menneskelige oplevelse.


Det han rent faktisk sagde var, at der var en ligefrem proportionalitet
mellem den fysiske og psykiske opfattelse. Og at i dette tilfælde, var den psykiske del af opfattelsen (den samfundsskabte, herskende 'fortælling'), definerende for, hvordan den fysiske del blev oplevet. Den fysiske og psykiske opfattelse, udgjorde derfor et dialektisk makkerpar, som gensidigt forstærkede hinanden. Han fik nedtonet den éne komponent i denne dialektiske dynamik, og dermed brød processen sammen (den dialektiske).

Der var altså en mening med den 'klinisk/objektive vinkel på sagen- Det var ikke en opfordring til fremover at se objektivt/klinisk på sit sexliv og sexuelle oplevelser. Det var en afsexualisering af et sexuelt overgreb. ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. nov 2017, 13:12

Åh at være den uskyldige bøf i dette citatsandwichhelvede :whine:
11
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 18. nov 2017, 14:10

ExCoastal skrev:Wow, der kom ungdommen lige tilbage med et stort smæld! Inge og Sten Hegeler, det var jo rent guf i Ekstra Bladet i 70erne!

Er der andre, der har læst Vi Unge på samme tid? Jeg lærte fra Sten, at en udløsning føles "som et nys i den anden ende" :lol:

Jo, jeg har da læst "Vi unge" et par gange, men det har snarere været i sidste halvdel af 60'erne. Jeg synes nu, de havde en dame med et mærkeligt pseudonym som sexbrevkasseredaktør :gruble:
Der var også et lignende blad, der hed "Børge", så jeg kan ikke helt skelne dem fra hinanden. Det var ikke noget, jeg studerede så grundigt, og det var vist bare et par gange i sommerferien, at jeg købte dem. Jeg kan dog huske en reportage om Donovans LSD-inspirerede hus :lol:

Det forekommer mig, at Inge og Sten H. var bannerførere for tidens lidt friere sex- og parringsholdninger. :D
Men utroligt, hvis han stadig er aktiv som guru.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 18. nov 2017, 14:38

Det der med at komme ind i en opvarmet bus der stinker kraftigt af daggammel sved er jeg ikke sådan udpræget fan af.

Især ikke i kombination med elendig kørsel og tendens til køresyge..
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2017, 14:58

Min mor har i årevis FABLET om denne spilledåse fra Magasin.
I år beslutter jeg mig så for at købe den til hende, og den står lige nu indpakket og klar på mit kontor.
Der er bare lige den "lille" hage ved situationen, at hun ikke har nævnt den med et ord i år og til gengæld fabler om en nøddeknækker fra Illum's Bolighus :træt3:

Billede
7

Tilbage til "Generelt"