Gift ved første blik III

Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Kattefjæs » 17. nov 2015, 19:49

Hvis jeg var Lene, så ville jeg ikke have interesse i at fortsætte.

Han vil gerne fortsætte fordi han har indset at han giver op for tidligt og at han er nødt til at prøve at gøre en bedre indsats generelt - ikke fordi han nødvendigvis mener at Lene alligevel kunne være den rigtige for ham. Så hvis Lene siger ja til at fortsætte, så er det dybest set for at gøre ham en tjeneste i form af at være hans prøveklud, men ikke fordi det rent faktisk kunne blive til noget.

Det kan selvfølgelig godt være at hun gerne vil gøre ham den meget store tjeneste for at lave noget seriøs selvudvikling, men... Ja. Efter sådan en manøvre ville jeg ikke have lyst til at fortsætte. Og selvom man har sagt ja til at deltage i et eksperiment og i princippet burde følge det til dørs, så ville jeg i dén situation ikke mene at jeg skyldte hverken projektet eller manden mere.
2
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Firebird » 17. nov 2015, 19:51

Moxy-lady skrev:Poul er da en spade, den er da ikke længere. Har kun set sporadisk med før, så har ikke set afsnittet der får alle til at synes at Lene var en hejre, men synes virkelig at hun tacklede det godt. Kan godt forstå hendes frustration med hans beslutning, og at hun ingen indflydelse har på den.
Fedt at vennen var lidt klar i spyttet. Men nederen at Poul allerede tænker på fremtidige forhold. Er spændt på hvad Lene siger
Randi og Niels virker til at være et super par. Jeg ville dø langsomt i deres forhold, men de har en naturlighed med deres berøring og deres attitude overfor hinanden. De kunne have været sammen i flere år, for der virker ikke rigtig til at have nogen "nervøs opstartsfase/honeymoon". De er gået direkte ind i fast etableret med hus på landet-fasen. Er spændt på om der kommer store kompromiser og kante-pudsninger


Niks. Det er sådan et rigtigt "Jyde nede på jorden forhold" hvor der bare ikke bliver stillet nogen store spørgsmål. Har set SÅ mange af de forhold. De holder og de er DØDkedelige. Jeg havde også sådan en, men sjællænderen i mig var lidt for sprælsk til numbnut jyde forholdet.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf JackieO » 17. nov 2015, 19:52

Kattefjæs skrev:Hvis jeg var Lene, så ville jeg ikke have interesse i at fortsætte.

Han vil gerne fortsætte fordi han har indset at han giver op for tidligt og at han er nødt til at prøve at gøre en bedre indsats generelt - ikke fordi han nødvendigvis mener at Lene alligevel kunne være den rigtige for ham. Så hvis Lene siger ja til at fortsætte, så er det dybest set for at gøre ham en tjeneste i form af at være hans prøveklud, men ikke fordi det rent faktisk kunne blive til noget.

Det kan selvfølgelig godt være at hun gerne vil gøre ham den meget store tjeneste for at lave noget seriøs selvudvikling, men... Ja. Efter sådan en manøvre ville jeg ikke have lyst til at fortsætte. Og selvom man har sagt ja til at deltage i et eksperiment og i princippet burde følge det til dørs, så ville jeg i dén situation ikke mene at jeg skyldte hverken projektet eller manden mere.



Det virker nu som om hun har gennemskuet ham, og godt for det.

Tror ikke hun har de store følelser for ham længere, men måske tænker hun også, at det kan give hende en ordentlig afslutning frem for den fesne telefonsamtale.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Flora » 17. nov 2015, 19:55

JackieO skrev:
Kattefjæs skrev:Hvis jeg var Lene, så ville jeg ikke have interesse i at fortsætte.

Han vil gerne fortsætte fordi han har indset at han giver op for tidligt og at han er nødt til at prøve at gøre en bedre indsats generelt - ikke fordi han nødvendigvis mener at Lene alligevel kunne være den rigtige for ham. Så hvis Lene siger ja til at fortsætte, så er det dybest set for at gøre ham en tjeneste i form af at være hans prøveklud, men ikke fordi det rent faktisk kunne blive til noget.

Det kan selvfølgelig godt være at hun gerne vil gøre ham den meget store tjeneste for at lave noget seriøs selvudvikling, men... Ja. Efter sådan en manøvre ville jeg ikke have lyst til at fortsætte. Og selvom man har sagt ja til at deltage i et eksperiment og i princippet burde følge det til dørs, så ville jeg i dén situation ikke mene at jeg skyldte hverken projektet eller manden mere.



Det virker nu som om hun har gennemskuet ham, og godt for det.

Tror ikke hun har de store følelser for ham længere, men måske tænker hun også, at det kan give hende en ordentlig afslutning frem for den fesne telefonsamtale.


Det tror jeg også. Hun har måske brug for en form for closure. Forstår jeg egentlig godt.

I det mindste er han da ærlig omkring hvorfor han vil fortsætte. Havde trods alt været værre hvis han havde bildt hende ind han ville forholdet.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Kattefjæs » 17. nov 2015, 19:56

JackieO skrev:
Det virker nu som om hun har gennemskuet ham, og godt for det.

Tror ikke hun har de store følelser for ham længere, men måske tænker hun også, at det kan give hende en ordentlig afslutning frem for den fesne telefonsamtale.


Det håber jeg at hun har, og at hun benytter chancen for at få det afsluttet. Håber ikke at hun får forventningerne op, for jeg tror virkelig ikke at han er good news. :tie:
0
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf JackieO » 17. nov 2015, 19:59

Kattefjæs skrev:
JackieO skrev:
Det virker nu som om hun har gennemskuet ham, og godt for det.

Tror ikke hun har de store følelser for ham længere, men måske tænker hun også, at det kan give hende en ordentlig afslutning frem for den fesne telefonsamtale.


Det håber jeg at hun har, og at hun benytter chancen for at få det afsluttet. Håber ikke at hun får forventningerne op, for jeg tror virkelig ikke at han er good news. :tie:


Nej, han har nok efterladt en del knuste og ikke mindst forvirrede kvindehjerter på sin vej.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Flora » 17. nov 2015, 20:34

Hvem tror I vælger at fortsætte med at være gift når eksperimentet slutter?

Poul og Lene gør helt sikkert ikke.

Randi og Niels fortsætter.

Det sidste par (hvad hedder de?) tror jeg også fortsætter. De virker til at have det rart sammen.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Mocca » 17. nov 2015, 21:07

Jeg tror ikke, at nogen af dem fortsætter.

Jo, måske fortsætter Randi og Niels som kærester i en periode, hvor de bor hver for sig.

Line og Michael lader sig styre af fornuften, og tør ikke springe ud i det, selvom de er glade for hinanden og gode sammen.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Mocca » 17. nov 2015, 21:09

Men hold da op, hvor bliver jeg kun mere og mere begejstret for Michael. Sikke nogle gode betragtninger han har om det at bo sammen og være to, når man længe(altid) har været single.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Rapfisk » 17. nov 2015, 22:00

Mocca skrev:Men hold da op, hvor bliver jeg kun mere og mere begejstret for Michael. Sikke nogle gode betragtninger han har om det at bo sammen og være to, når man længe(altid) har været single.

Hvad siger han? Noget, man kan lære af?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Planten » 18. nov 2015, 00:20

Ved godt, jeg ikke har deltaget i debatten tidligere - men jeg arbejder for meget og er alt for social heroppe :D men jeg forstår altså godt, hvor Poul kommer fra. Dermed ikke sagt, at det er den rigtige måde, han lægger tingene frem på, eller den rigtige måde, han er gået ind i relationen på. Men Lene er en knivskarp kommunikator, og hun er hurtig til at tolke på ting. Uden nødvendigvis at tænke over baggrunden. For mig er det klart, at han derfor trækker sig. Han kommer jo til kort hele tiden, og han kan aldrig rigtig sige det "rigtige". Jeg synes dog, at Lene nu virkelig prøver at se tingene fra hans synsvinkel.
Men hvor jeg forstår, hvis hun ikke har lyst til at fortsætte.

Poul skulle måske også øve sig i at se ting fra andres synsvinkler end bare at lytte til sin umiddelbare mavefornemmelse. Og så tage tingene stille og roligt.

Jeg har forståelse for dem begge, jeg er nemlig som Lene ret utålmodig, og vil gerne se resultater hurtigt - og som Poul er jeg alt for god til at slå noget ihjel inden det næsten er begyndt :)
Senest rettet af Planten 18. nov 2015, 23:13, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 18. nov 2015, 08:24

Rapfisk skrev:
Mocca skrev:Men hold da op, hvor bliver jeg kun mere og mere begejstret for Michael. Sikke nogle gode betragtninger han har om det at bo sammen og være to, når man længe(altid) har været single.

Hvad siger han? Noget, man kan lære af?


"Hvad siger han, Misse?" :D

___________

Jeg glæder mig så efter alle jeres arrige kommentarer endnu mere til at få set programmet :D
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf ManicNinja » 18. nov 2015, 08:32

polavyk skrev:
Firebird skrev:
Moxy-lady skrev:Poul er da en spade, den er da ikke længere. Har kun set sporadisk med før, så har ikke set afsnittet der får alle til at synes at Lene var en hejre, men synes virkelig at hun tacklede det godt. Kan godt forstå hendes frustration med hans beslutning, og at hun ingen indflydelse har på den.
Fedt at vennen var lidt klar i spyttet. Men nederen at Poul allerede tænker på fremtidige forhold. Er spændt på hvad Lene siger
Randi og Niels virker til at være et super par. Jeg ville dø langsomt i deres forhold, men de har en naturlighed med deres berøring og deres attitude overfor hinanden. De kunne have været sammen i flere år, for der virker ikke rigtig til at have nogen "nervøs opstartsfase/honeymoon". De er gået direkte ind i fast etableret med hus på landet-fasen. Er spændt på om der kommer store kompromiser og kante-pudsninger


Niks. Det er sådan et rigtigt "Jyde nede på jorden forhold" hvor der bare ikke bliver stillet nogen store spørgsmål. Har set SÅ mange af de forhold. De holder og de er DØDkedelige. Jeg havde også sådan en, men sjællænderen i mig var lidt for sprælsk til numbnut jyde forholdet.


:nerve: Mener du seriøst det indlæg!
Nå ja! For jyder har nemlig kedelige forhold, og sjællændere har ikke??? :gisp:


Jeg kan nu udmærket følge det. Bare skift 'jyder' ud med 'folk fra provinsen'. Fordom? Helt sikkert. Findes der undtagelser? Uden tvivl! Men faktum er, at de par, jeg kender, som er sådan dér, alle stammer fra provinsbyer (og er flyttet tilbage til provinsen, når de skulle have deres reglementerede 2,4 barn ... ) og er endt med at leve fuldstændigt som deres forældre. Wauw. Ville omkomme i sytten afdelinger, hvis jeg skulle leve sådan!
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf TomKah » 18. nov 2015, 11:49

polavyk skrev:
ManicNinja skrev:
polavyk skrev:
Firebird skrev:
Moxy-lady skrev:Poul er da en spade, den er da ikke længere. Har kun set sporadisk med før, så har ikke set afsnittet der får alle til at synes at Lene var en hejre, men synes virkelig at hun tacklede det godt. Kan godt forstå hendes frustration med hans beslutning, og at hun ingen indflydelse har på den.
Fedt at vennen var lidt klar i spyttet. Men nederen at Poul allerede tænker på fremtidige forhold. Er spændt på hvad Lene siger
Randi og Niels virker til at være et super par. Jeg ville dø langsomt i deres forhold, men de har en naturlighed med deres berøring og deres attitude overfor hinanden. De kunne have været sammen i flere år, for der virker ikke rigtig til at have nogen "nervøs opstartsfase/honeymoon". De er gået direkte ind i fast etableret med hus på landet-fasen. Er spændt på om der kommer store kompromiser og kante-pudsninger


Niks. Det er sådan et rigtigt "Jyde nede på jorden forhold" hvor der bare ikke bliver stillet nogen store spørgsmål. Har set SÅ mange af de forhold. De holder og de er DØDkedelige. Jeg havde også sådan en, men sjællænderen i mig var lidt for sprælsk til numbnut jyde forholdet.


:nerve: Mener du seriøst det indlæg!
Nå ja! For jyder har nemlig kedelige forhold, og sjællændere har ikke??? :gisp:


Jeg kan nu udmærket følge det. Bare skift 'jyder' ud med 'folk fra provinsen'. Fordom? Helt sikkert. Findes der undtagelser? Uden tvivl! Men faktum er, at de par, jeg kender, som er sådan dér, alle stammer fra provinsbyer (og er flyttet tilbage til provinsen, når de skulle have deres reglementerede 2,4 barn ... ) og er endt med at leve fuldstændigt som deres forældre. Wauw. Ville omkomme i sytten afdelinger, hvis jeg skulle leve sådan!


Hvad er det, der definerer forholdene som kedelige, ud over at folk bor i provinsen? Og findes den slags så ikke i storbyer? Kunne det ikke handle om værdier fremfor adresse? Og er det ikke en smule overmodigt at mene, at man er så meget klogere/bedre end andre, at man kan definere, hvad der er godt og ikke godt. I stedet for bare at erkende, at den slags forhold ikke passer til dig/jer.
For det ligger jo underforstået i jeres definition og ordvalg, at jeres model er bedre. I er mere spændende. Det KUNNE jo være, der også var kvaliteter at finde i de mennesker, der vælger at leve deres liv på en anden måde en jer. Måske har de endda kvalifikationer, i ikke er i besiddelse af.


Helt bestemt, Polavyk. Det har intet med geografi at gøre. Jeg er vokset op i København i sådan en familie og begge mine forældre er fra Nørrebro.
Min egen familie er sådan, men min mand er også fra provinsen (det er der godt nok en stor procentdel af befolkningen der er).
Jeg tror heller ikke jeg helt forstår hvad det er der er så kedeligt ved livsstilen, men jeg tror der er sundt for børn at vokse op i stabilt og kærligt hjem med et godt forhold til bedsteforældre og onkler/tanter/kusiner.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Gift ved første blik III

Indlægaf Ado » 18. nov 2015, 13:05

Randi og Niels er sgu da for kære. Det fungerer jo bare. Helt stille og roligt og sindigt. Jeg er vild med den indforståethed og naturlighed med kærtegn, som de allerede har fået bygget op.

Krøltop og what's-her-name er også søde. De virker så dejligt eftertænksomme på den gode måde. Jeg tror ikke de fortsætter med at være gift, men jeg tror de fortsætter forholdet.

Poul er lidt et skvat. Men jeg tror bestemt ikke han er et dårligt menneske. Jeg tror bare det er alle hans barrikader, der taler.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Film og TV"