Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 19. nov 2017, 14:28

Jeg har været i hormonbehandling ved den gynækolog/klinik hvor vi er henvist til.

Jeg blev scannet I torsdags, 3 æg var klar good to go og fik en recept på en sprøjte jeg skulle give mig selv hvor jeg efter 36 timer ville have ægløsning. Som sagt så gjort og fredag kl. 22 skulle det så, ifølge sygeplejersken være et godt tidspunkt at "gøre-det-selv" ... Så det gjorde vi, jeg ville også gerne have gjort det lørdag morgen, men skæbnen ville at min kæreste meget akut bliver kaldt på arbejde og jeg har faktisk ikke set ham resten af denne weekend... Så mine forhåbninger er virkelig ikke ret store. Jeg tror ikke at jeg kan krydse flere fingre og lign. en jeg pt. har :kryds: :lol:

Hvis der ikke er bid denne gang og jeg får mens inden d. 7. December så kan vi nå en insemination inden juleferien går igang, hvilket sygeplejersken mente vi bestemt skulle gå efter. Det vil I så fald være første forsøg med insemination.

Jeg har fået en dato hvor jeg skal teste, d. 3. December - så nu går jeg bare her og er TOTALT utålmodig for første gang faktisk. Og jeg er næsten over-paranoid(I mangel af bedre ord) overfor evt. tegn min krop har gang i....

Puh...det var rart lige at få det ud...min kæreste er også mega spændt, men i og med at han slet ikke har været hjemme, så er det begrænset hvor meget vi egentlig lige har kunne tale sammen. Det er lidt træls at gå med alle de her følelser selv synes jeg.
4
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 19. nov 2017, 16:10

13-15 æg på vej, der skal tages ud onsdag. Så kører bussen, i aften de sidste hormoner og så den ægløsende sprøjte i morgen.

Så langt, så godt!
4
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 19. nov 2017, 16:30

Little_Woman skrev:13-15 æg på vej, der skal tages ud onsdag. Så kører bussen, i aften de sidste hormoner og så den ægløsende sprøjte i morgen.

Så langt, så godt!


Jeg krydser fingre for jer.
Har du oplevet nogle bivirkninger ved den der sprøjte??
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 19. nov 2017, 16:33

MissHindenburg skrev:
Little_Woman skrev:13-15 æg på vej, der skal tages ud onsdag. Så kører bussen, i aften de sidste hormoner og så den ægløsende sprøjte i morgen.

Så langt, så godt!


Jeg krydser fingre for jer.
Har du oplevet nogle bivirkninger ved den der sprøjte??

Tak :)

Ikke rigtig; jeg ved man kan få lidt kvalme, men når man går i seng kort tid efter, sover jeg i hvert fald fra det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 20. nov 2017, 06:11

Jeg testede negativ sidste uge og forventer mens indenfor denne uge. Jeg overvejer en sidste test, men jeg kan mærke jeg ikke rigtig tror på det og at jeg faktisk er skuffet :genert: .
Jeg bliver nok nødt til at teste i morgen tidlig, hvis min mens ikke kommer i aften (jeg har forventet mens i dag eller i morgen, men det er ikke helt stabilt). Men jeg kunne teste positivt tidligt med min dreng, så det virker lidt som spild af test.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 20. nov 2017, 06:55

At min mens denne gang virkelig trak tænder ud har måske noget at gøre med, at jeg blev ramt med 120 i timen af en halsbetændelse i torsdags. Lå med over 40 i feber fredag, og lørdag skulle vi jo flytte i hus, så det var bare perfekt timing! :rulle:

Har ÆL onsdag og fik et forsøg ind i går, satser på et mere de næste par dage, men der er nok at se til med at pakke ud.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 20. nov 2017, 08:29

Jeg overvejer at købe ÆL-test til næste cyklus. Sidste cyklus var jo på 56 dage, så det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger.

Er vi enige om, at det er ligesom en graviditetstest og at man skal tage den en gang i døgnet - på samme tidspunkt hver gang? :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41700

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 20. nov 2017, 17:48

Jeg synes, at det er lidt hårdt lige pt. Altså, jeg ved jo godt, at vi nok ikke kommer til at se en positiv test uden hjælp, og jeg regner heller ikke med det længere. Men man håber jo alligevel... Og hver gang, der kommer mens, er det sådan en understregning af, at min krop ikke kan det, jeg dybest set er sat i verden for. Det gør altså lidt ondt... :genert:
Senest rettet af LaMariposa 21. nov 2017, 04:27, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 20. nov 2017, 18:50

Yetie skrev:Øv hvor ville jeg gerne læse nogle gode nyheder fra jer alle. :trist:

Jeg har heller ikke godt nyt - det føles desværre som om mens kommer 3 dage for tidlige. Av for pokker!!


Det tænker jeg også!! Suk altså!
0
Tally-ho
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nomnom » 20. nov 2017, 19:03

Nå, jeg tror min mens er på vej. Det føles i hvert fald sådan. Så det blev ikke i denne omgang. Det ville da også være yderst heldigt sådan i første cyklus man prøver. Men kan mærke jeg er skuffet.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 20. nov 2017, 19:46

Jeg har haft stikkende underlivssmerter i den ene side i dag, så tænker at det måske er ÆL? Måske man skulle overveje at teste for det...

Ja, jeg er enig, der mangler lidt nogen flere gode nyheder! Forhåbentlig bringer det nye år masser af den slags!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 20. nov 2017, 20:46

Zonta skrev:Jeg overvejer at købe ÆL-test til næste cyklus. Sidste cyklus var jo på 56 dage, så det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger.

Er vi enige om, at det er ligesom en graviditetstest og at man skal tage den en gang i døgnet - på samme tidspunkt hver gang? :genert:

En eller to gange om dagen og ikke morgenurin. Så fx 12 og 20. Du risikerer at misse æl hvis du kun tester x 1 men det kan jo koste mange tests når man ikke ved et ca tidspunkt for æl
Jeg tester x1 indtil de bliver mørkere og så x2 derfra
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Zonta » 20. nov 2017, 21:05

Lumin skrev:
Zonta skrev:Jeg overvejer at købe ÆL-test til næste cyklus. Sidste cyklus var jo på 56 dage, så det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger.

Er vi enige om, at det er ligesom en graviditetstest og at man skal tage den en gang i døgnet - på samme tidspunkt hver gang? :genert:

En eller to gange om dagen og ikke morgenurin. Så fx 12 og 20. Du risikerer at misse æl hvis du kun tester x 1 men det kan jo koste mange tests når man ikke ved et ca tidspunkt for æl
Jeg tester x1 indtil de bliver mørkere og så x2 derfra

Hvorfor ikke morgenurin? Det synes jeg der specifikt står på dem fra Babyplan :wacko:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 21. nov 2017, 01:24

Zonta skrev:
Lumin skrev:
Zonta skrev:Jeg overvejer at købe ÆL-test til næste cyklus. Sidste cyklus var jo på 56 dage, så det kunne være rart at vide hvornår ÆL ligger.

Er vi enige om, at det er ligesom en graviditetstest og at man skal tage den en gang i døgnet - på samme tidspunkt hver gang? :genert:

En eller to gange om dagen og ikke morgenurin. Så fx 12 og 20. Du risikerer at misse æl hvis du kun tester x 1 men det kan jo koste mange tests når man ikke ved et ca tidspunkt for æl
Jeg tester x1 indtil de bliver mørkere og så x2 derfra

Hvorfor ikke morgenurin? Det synes jeg der specifikt står på dem fra Babyplan :wacko:

Må indrømme jeg ikke forstår hvorfor og forskellige tests giver forskellige instruktioner
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kakro05 » 21. nov 2017, 07:31

Og jeg tog en positiv test i morges. Virkelig flot når jeg har drukket en del i weekenden og fik både bedøvelse og taget røngten ved tandlægen i fredags :mellow: .
Jeg føler mig slet ikke lige så dårlig som sidste gravidtet (det kan jo nå at komme). Jeg kan mærke jeg ikke helt tror på det og jeg kan ikke helt overskue det. Jeg bliver nødt til snart at fortælle det til min chef og jeg har kun været ansat siden maj (delvist fra Januar pga praktik). Jeg skal have planlagt en tidlig scanning. da det helt sikkert ikke kan holdes skjult hele julen. Vi planlægger at flytte (vi leder efter hus). Nu skal det jo pludselig gå stærkt, så jeg kan få en mødregruppe i den nye by og når man flytter, flytter man så også fødested?
Nu er vi tilknyttet hvidovre, men der hvor vi kigger hus er tilknyttet roskilde. Jeg kan ikke vælge roskilde før vi flytter, da vi ikke har bil og jeg ikke rigtig kan se hvordan jeg skal kunne komme til roskilde uden bil. Mit hoved er ved at eksplodere :panik: . Det er totalt dumt, for der er jo stadig en risiko for at det ikke bliver til noget.
10

Tilbage til "Graviditet"