Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 18. nov 2017, 12:10

Queen Molly skrev:
hotlips skrev:Der er en dame på svampeatlas, det er mere eller mindre den officielle Facebook side for danske svampefund, hun er åbenbart god til at finde trøfler, også så god at hun er blevet beskyldt, og faktisk i første omgang smidt ud fordi man hævdede hun snød, og en video hun lagde op hvor hun viste hvordan hun gør blev undersøgt så man skulle tro det var en af Kennedyfilerne.

Hver gang hun har lagt noget op har der været mere eller mindre skjulte hentydninger om at hun havde fejlidentificeret, og fordi hun staver dårligt og ofte har svært ved at forstå hvad folk skriver har det også været genstand for diverse morsomheder, der er nogen af dem der er så indædte på hende at jeg efterhånden forestiller mig de sidder med blodkradsede kinder og bider fortvivlet i bordkanten hver gang de ser hendes navn, jeg er sikker på det kun gør det værre at hun fremstår som decideret ikke intellektuel og uskolet.

Nu har hun så fejlidentificeret en svamp og det er lige før de vådter deres bedste underbenklæder af bar begejstring, sjovt nok især de der selv er autodidakte eller ihvertfald ikke er uddannet inden for et fag der skulle gøre dem andet end amatører som hende.

Det er virkelig grumt at overvære og det bliver kun værre af at de der sidder og selv mener de tilhører en form for højere udviklede mennesker, er de der er værst til at te sig som gadehunde.

Den gruppe er jeg også medlem af og det er virkelig ikke kønt.
Og så sidder der en lille gruppe og er hinandens rygklappere når det gælder hende.


Lige præcis. Det er påfaldende at der ikke er et eneste forslag til hvad det kan være i stedet, jeg er totalt begynder når det kommer til svampe, men med planter vil det være oplagt at se på hvad der er af europæiske søsterarter og de der kan finde ud af at bruge det har jo det der hjul med arterne, det må være til at komme med nogle rimelige forslag.

Men det er der ikke nogen der gider, der er bare 30 forskellige der gerne vil fortælle at det er helt vildt forkert.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14443

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 21. nov 2017, 17:31

Ældre mand med sin dame i hånden: Hov, du tabte noget unge mand.
Ung knægt: Det vidste jeg ikke. (Imens han blev siddende på sin stol og gloede på den ældre mand)

Jeg ved ikke, hvad han præcis smed eller slutningen på samtalen, for jeg skulle med bussen. Men jeg håber, at knægten fik samlet op :boo:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 21. nov 2017, 18:47

Mangoness skrev:Ældre mand med sin dame i hånden: Hov, du tabte noget unge mand.
Ung knægt: Det vidste jeg ikke. (Imens han blev siddende på sin stol og gloede på den ældre mand)

Jeg ved ikke, hvad han præcis smed eller slutningen på samtalen, for jeg skulle med bussen. Men jeg håber, at knægten fik samlet op :boo:


Men passende af den ældre at påtale det
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14443

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 21. nov 2017, 19:01

Ghattner skrev:
Mangoness skrev:Ældre mand med sin dame i hånden: Hov, du tabte noget unge mand.
Ung knægt: Det vidste jeg ikke. (Imens han blev siddende på sin stol og gloede på den ældre mand)

Jeg ved ikke, hvad han præcis smed eller slutningen på samtalen, for jeg skulle med bussen. Men jeg håber, at knægten fik samlet op :boo:


Men passende af den ældre at påtale det


Præcis :klap:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:16

Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 21. nov 2017, 20:21

Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 21. nov 2017, 20:28

Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:


Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).

Æhm ok. Det var jeg ikke klar over man ikke måtte, det ser jo ikke ud til at være et ret stort barn :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:31

Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26711

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 21. nov 2017, 20:32

Man BØR da netop tage sine børn (indtil en vis alder) med ned og stemme?!
De skal da lære om demokratiet, vide hvordan det forgår og have set en stemmeseddel?

Jeg har ikke alene undervist børn i det, men også opfordret forældre til at tage deres barn med. Og det er vist ganske almindeligt at på skoler, hvor der er valgsted, så får klasserne lov til at komme ned og se og få forklaret i løbet af dagen.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26711

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 21. nov 2017, 20:33

Delfin skrev:Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D

Pyyyyhh...dramaoff#
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 21. nov 2017, 20:33

Delfin skrev:Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D

Enig. Der der lårkorte model er ret Alternativt ;)



:genert: :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:35

Denlilleglademy skrev:
Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:


Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).


Er det ikke ret normalt praksis? Jeg var da altid med mine forældre inde og havde min søn holdt fri i dag var han da også kommet med ind.


Man må gerne have børn med i boksen. Jeg ved egentlig ikke, om der findes en aldersgrænse.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:38

Dmitra skrev:
Delfin skrev:Haha jeg vidste, den ville skabe undren. Det er gardinerne. Sjusk siger jeg! Har man kendt mage :D


Din ballademager :lol:.

Skænkede ikke gardinerne en tanke, jeg ved en del har det stramt med der er mere end en i en stemmeboks, selv hvis det er et barn. Jeg synes ikke selv det er et problem overhovedet, jeg tænker kun godt om det. Og nåede lige at undre mig over om du virkelig kunne mene det.

Du kan i øvrigt ikke være det bekendt sådan at udredde trådene. Kæft de gardiner :tie:.


Nej jeg skulle nok have trollet den lidt :-p
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf loular » 21. nov 2017, 20:40

Delfin skrev:
Denlilleglademy skrev:
Dmitra skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Den slags gør man altså bare ikke :ad!:

Untitled.png

Hvilket? :genert:


Tror det er barnet den ene valgdeltager har med i stemmeboksen der menes :).


Er det ikke ret normalt praksis? Jeg var da altid med mine forældre inde og havde min søn holdt fri i dag var han da også kommet med ind.


Man må gerne have børn med i boksen. Jeg ved egentlig ikke, om der findes en aldersgrænse.


Her står at man ikke må tage børn med i stemmeboksene, når de kan bogstaverne. Hvis de ikke kan bogstaverne er det op til de valgstyrerne på stedet om de må komme ind.

https://www.tv2lorry.dk/artikel/vidste- ... emmeboksen

Jeg havde dog mine drenge på 5 og 8 år med ind og det var der ikke nogen der sagde noget til.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 20:40

Jeg ender nok med en stak gardiner til strygning og farve/længdesortering en dag
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"