Hvad har du sidst købt?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Jungletiger » 20. nov 2017, 14:07

Gik lidt amok i Kiko cremer - de har køb 3 produkter og få 3 yderligere gratis i denne uge :D

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
1
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf klaus » 22. nov 2017, 10:27

Kom til at købe dette sæt fra Marc Jacobs :lun:

marc-jacobs-daisy-rollerball-trio-81-value.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Filipai » 22. nov 2017, 12:38

Fik lige shoppet lidt coastal scents nu hvor de kom på 50%, så jeg kan få fyldt mine paletter ud. Så tror jeg snart heller ikke jeg kan argumentere for flere skygger (yeah right :genert: )

Screen Shot 2017-11-22 at 13.38.01.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf FrøkenM » 22. nov 2017, 14:01

Filipai skrev:Fik lige shoppet lidt coastal scents nu hvor de kom på 50%, så jeg kan få fyldt mine paletter ud. Så tror jeg snart heller ikke jeg kan argumentere for flere skygger (yeah right :genert: )

Screen Shot 2017-11-22 at 13.38.01.jpg

Hvordan er kvaliteten og kan man købe paletterne til at fylde derinde også :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Filipai » 22. nov 2017, 15:29

FrøkenM skrev:
Filipai skrev:Fik lige shoppet lidt coastal scents nu hvor de kom på 50%, så jeg kan få fyldt mine paletter ud. Så tror jeg snart heller ikke jeg kan argumentere for flere skygger (yeah right :genert: )

Screen Shot 2017-11-22 at 13.38.01.jpg

Hvordan er kvaliteten og kan man købe paletterne til at fylde derinde også :)


Jeg er virkeligt positivt overrasket, normalt sværger jeg til Urban decay, men lagde faktisk næsten hele min bryllupsmakeup med de her skygger, og den sad også flot dagen efter da jeg vågnede. Af de 20 skygger jeg har, er der faktisk kun en jeg synes er dårlig. Det er en meget mat mørkelilla, som er ret svær at blende. Man kan også købe paletterne derinde, de er vidst også 50%. Bare huske man skal holde sig til 80 kr max da man ellers kan ryge i tolden :)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf FrøkenM » 22. nov 2017, 15:34

Filipai skrev:
FrøkenM skrev:
Filipai skrev:Fik lige shoppet lidt coastal scents nu hvor de kom på 50%, så jeg kan få fyldt mine paletter ud. Så tror jeg snart heller ikke jeg kan argumentere for flere skygger (yeah right :genert: )

Screen Shot 2017-11-22 at 13.38.01.jpg

Hvordan er kvaliteten og kan man købe paletterne til at fylde derinde også :)


Jeg er virkeligt positivt overrasket, normalt sværger jeg til Urban decay, men lagde faktisk næsten hele min bryllupsmakeup med de her skygger, og den sad også flot dagen efter da jeg vågnede. Af de 20 skygger jeg har, er der faktisk kun en jeg synes er dårlig. Det er en meget mat mørkelilla, som er ret svær at blende. Man kan også købe paletterne derinde, de er vidst også 50%. Bare huske man skal holde sig til 80 kr max da man ellers kan ryge i tolden :)

Tak :D Må nok lige ind og lure :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Pityt » 23. nov 2017, 10:08

En fodbehandling :)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Halldora » 24. nov 2017, 16:12

Købt med BF-tilbud:

Vichy Liftactiv Supreme Serum 10 (2 stks)
Vichy Mineral 89 (1 stk)
Kimovi Creme (1 stk)
Kimovi Creme med salt (1 stk)

Så er jeg dækket ind for et godt stykke tid hvad angår ansigtspleje. Kimovi-cremerne er meget drøje i brug og rækker ekstremt længe selv ved daglig brug. Ved Kimovi følger der gratis en Gel med.

Alt er købt online. Er nyopereret, så butikker er bandlyst lige i de første dage. Skal så heller ikke have andet. Var løbet tør for alt ovenstående, og havde i noget tid gået og ventet på en evt. rabatkode eller en stor besparelse et eller andet sted.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf flicka » 24. nov 2017, 16:42

Det passede lige med -20% hos NiceHair i anledning af Black Friday - jeg er ved at løbe tør for mine Dermalogica-produkter, så nu har jeg fået fyldt op:

Billede

Billede

Billede

Og nu hvor jeg var igang, tog jeg også lige rejsestørrelserne med:
Billede

Billede
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Katten » 27. nov 2017, 19:20

Ansigtspleje fra Purely Professional med fugtmaske, serum, dag- og natcreme. Super produkter til min sensitive, fugthungrende hud.

Og advanced Night repair til nat-serum. Selvom jeg snart har prøvet hundredevis, ER det bare den serum, der giver mig den pæneste hud at vågne op til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Chachacha » 28. nov 2017, 13:26

Jeg har Black Friday shoppet en helt masse af mine yndlingssager fra Clinique:

Cleansing Balm
7 day scrub
Moisture Surge face cream
Superdefence spf 20 day cream
Even better dark circle corrector cream
Den store Clinique pakkekalender (glæder mig til 1. dec nu!)

Deruodover MAC strobe cream, CND negleolie + cuticle exfoliator og en mandelolie fra SARD.

Glad for at jeg hold mig i skindet og undlod parfumer, jeg har for mange efterhånden :genert:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. nov 2017, 21:10

MAC Girls palette - Power Hungry og et sæt børster fra Zoeva.

Billede

Eneste minus er at selv om der står på børsterne hvad de er til, så aner jeg stadig ikke hvad jeg bør bruge til hvad :genert:
2
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvad har du sidst købt

Indlægaf twinkle » 29. nov 2017, 06:18

TakeAChanceOnMe skrev:MAC Girls palette - Power Hungry og et sæt børster fra Zoeva.

Billede

Eneste minus er at selv om der står på børsterne hvad de er til, så aner jeg stadig ikke hvad jeg bør bruge til hvad :genert:


Sådan vil jeg bruge dem (fra venstre mod højre):

104 buffer - vil jeg bruge til “basen”, dvs. flydende foundation eller bb/cc creme (alt efter hvad du bruger). Kan også bruges til foundation i pudderform eller mineralpudder, da hårene på børsten er så tætte, at den kan bruges til at “buffe” pudderprodukter ind i huden.

109 face paint - vil jeg nok lade ligge til en start, hvis du først lige er begyndt at bruge makeup. Den bruges til contouring, fx fremhævelse af kindbenene, og jeg synes det kan være lidt ekstremt til dagligdagsmakeup. Jeg ser desværre mange der ikke får brugt nok tid på at blende deres contour, hvilket resulterer i en skarp, mørk (ofte lidt mudret udseende) streg under deres kindben.

126 cheek finish - kan bruges til både bronzer og blush; jeg ville heller ikke tøve med at bruge den til fx at sættte min foundation med lidt pudder. Så det er noget af en multitasker.

226 smudger - kan bruges til at blende/tone eyeliner ud, hvis man går efter et mere blødt look. Kan også med fordel bruges til at påføre øjenskygge under øjet, fordi den er relativt lille og præcis.

228 crease - bruges til at påføre og blende øjenskygge i globelinjen/crease, for at fremhæve øjets kontour og tilføje dybde.

234 smoky shader - bruges til at påføre øjenskygge på det mobile øjenlåg, dvs. den del af dit øjenlåg du kan se, når dine øjne er åbne. Kan også bruges til cremeprodukter (fx MAC paint pots) og fungere lige godt om det er løs eller alm. øjenskygge du bruger.

317 wing liner - bruges til creme eyeliner

322 brow line - bruges til brynene, og fungerer med både creme og pudderprodukter

Når du kommer i gang med at se tutotials osv., kan det være du opdager flere måder du kan bruge børsterne på :)
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad har du sidst købt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. nov 2017, 19:39

twinkle skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:MAC Girls palette - Power Hungry og et sæt børster fra Zoeva.

Billede

Eneste minus er at selv om der står på børsterne hvad de er til, så aner jeg stadig ikke hvad jeg bør bruge til hvad :genert:


Sådan vil jeg bruge dem (fra venstre mod højre):

104 buffer - vil jeg bruge til “basen”, dvs. flydende foundation eller bb/cc creme (alt efter hvad du bruger). Kan også bruges til foundation i pudderform eller mineralpudder, da hårene på børsten er så tætte, at den kan bruges til at “buffe” pudderprodukter ind i huden.

109 face paint - vil jeg nok lade ligge til en start, hvis du først lige er begyndt at bruge makeup. Den bruges til contouring, fx fremhævelse af kindbenene, og jeg synes det kan være lidt ekstremt til dagligdagsmakeup. Jeg ser desværre mange der ikke får brugt nok tid på at blende deres contour, hvilket resulterer i en skarp, mørk (ofte lidt mudret udseende) streg under deres kindben.

126 cheek finish - kan bruges til både bronzer og blush; jeg ville heller ikke tøve med at bruge den til fx at sættte min foundation med lidt pudder. Så det er noget af en multitasker.

226 smudger - kan bruges til at blende/tone eyeliner ud, hvis man går efter et mere blødt look. Kan også med fordel bruges til at påføre øjenskygge under øjet, fordi den er relativt lille og præcis.

228 crease - bruges til at påføre og blende øjenskygge i globelinjen/crease, for at fremhæve øjets kontour og tilføje dybde.

234 smoky shader - bruges til at påføre øjenskygge på det mobile øjenlåg, dvs. den del af dit øjenlåg du kan se, når dine øjne er åbne. Kan også bruges til cremeprodukter (fx MAC paint pots) og fungere lige godt om det er løs eller alm. øjenskygge du bruger.

317 wing liner - bruges til creme eyeliner

322 brow line - bruges til brynene, og fungerer med både creme og pudderprodukter

Når du kommer i gang med at se tutotials osv., kan det være du opdager flere måder du kan bruge børsterne på :)


Du er en af mine yndlingspersoner lige nu! Bufferen er jeg egentlig ganske gode venner med, men de andre ... vi ser hinanden lidt an!
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har du sidst købt?

Indlægaf Aima » 30. nov 2017, 02:52

Det er godt nok ikke en rigtigt skønhedskøb, men altså jeg har den der øjensygdom, og ind i mellem døjer jeg med ret voldsomme smerter i øjnene. Jeg (og mine læger), kan ikke helt regne ud, hvad smerterne skyldes, fordi anatomien i øjet er så komplekst, og der ikke rigtigt er noget mønster. Pt. er vi ved at afklare, om smerterne kan skyldes periodisk forhøjet tryk i øjnene, det kan måles med et instrument, men fordi det ikke er konsekvent, er det nemmere at forsøge at behandle mig med dråber for forhøjet tryk, de er relativt harmløse, og se om dét har effekt på smerterne. Har de ikke, kan forhøjet tryk som årsag udelukkes. Har de, ja, så er det jo nok der hunden ligger begravet.

Da jeg snakkede med lægen (i telefonen) om dråberne, kom jeg pludselig i tanke om, at jeg da engang læste et sted, at vippeserum for fyldigere øjenvipper oprindeligt blev en ting, fordi man opdagede at folk med grøn stær fik længere, mørkere og fyldigere vipper som bivirkning af deres behandling. Grøn stær = forhøjet tryk (men ikke omvendt, man kan godt have forhøjet tryk uden at have grøn stær), så jeg blev sådan helt “øh, hey, hvilket præparat får jeg? Det er bare fordi, øhm, det er vist noget med der findes et middel mod behandling af forhøjet tryk, der giver længere vipper. Ja, altså, hvis ikke det er dét jeg skal have, så er det jo sådan dét er, men altså, jeg ved ikke, hvis nu...” og lægen var bare sådan “øjeblik, jeg tjekker lige... bumbum...” jeg blev sådan lidt små-flov, men alligevel ikke nok til ikke lige at foreslå ham at google ‘vippeserum og grøn stær’ hvorefter han fandt noget “ja! Jo, dét er prostaglandin der har den bivirkning, dét er der ikke i det præparat jeg udskriver til dig.

“Nå... nej... nå okay...”

“Men vent lige, jeg kan se der findes et andet her med, som gør det samme. Nå, jamen det koster faktisk også kun det halve. Ved du hvad, den snupper vi!”

Og nu har jeg lige googlet lidt rundt, og det ser ud som om mit præparat er riiiimeligt kick-ass. 44 kr. gav jeg, det er noget billigere end min røvdyre serum, og så for en produkt der virker 10 gange bedre. Det er jo ikke fordi, jeg ligefrem føler mig heldig, men når det nu skal være, altså :D
10
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Skønhed"