Snydt i dagpenge

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf Xeen-ia » 18. nov 2015, 11:33

Mi55y skrev:Så blev hun ringet op igen... Hun får fuld sats! Ifølge ham gutten skyldtes miseren, at reglerne var blevet ændret for 3 uger siden, og derfor havde der været lidt forvirring. Hvad med bare at sige undskyld, kunne man fristes til at spørge...


Fantastisk :klap: Godt at det gik i orden for din søster.

Meeeeen - der er altså ikke blevet ændret nogen regler på det her område for nyligt :fløjt:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 11:40

Mi55y skrev:Så blev hun ringet op igen... Hun får fuld sats! Ifølge ham gutten skyldtes miseren, at reglerne var blevet ændret for 3 uger siden, og derfor havde der været lidt forvirring. Hvad med bare at sige undskyld, kunne man fristes til at spørge...


Det var da en virkelig god nyhed!
Hun skal huske at tjekke, at hun også har det på skrift. Hvis det fx. ikke fremgår af hendes intraside hos A-kassen, må de sende en bekræftende mail som midlertidig dokumentation.
2
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf ILY » 18. nov 2015, 11:42

Xeen-ia skrev:
Mi55y skrev:Så blev hun ringet op igen... Hun får fuld sats! Ifølge ham gutten skyldtes miseren, at reglerne var blevet ændret for 3 uger siden, og derfor havde der været lidt forvirring. Hvad med bare at sige undskyld, kunne man fristes til at spørge...


Fantastisk :klap: Godt at det gik i orden for din søster.

Meeeeen - der er altså ikke blevet ændret nogen regler på det her område for nyligt :fløjt:

Gør der er ikke hele tiden det??? Jeg har haft en ledighedsperiode til maj i år og kommer retur (forhåbenligt ikke) til midt december, og da jeg lige ringede til jobcenter om hvad jeg havde rettigheder til, så var der kommet nye regler (fx jobblog - hvad er nu det for en belastende og tids slugene ide)
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf Xeen-ia » 18. nov 2015, 14:55

ILY skrev:
Xeen-ia skrev:
Mi55y skrev:Så blev hun ringet op igen... Hun får fuld sats! Ifølge ham gutten skyldtes miseren, at reglerne var blevet ændret for 3 uger siden, og derfor havde der været lidt forvirring. Hvad med bare at sige undskyld, kunne man fristes til at spørge...


Fantastisk :klap: Godt at det gik i orden for din søster.

Meeeeen - der er altså ikke blevet ændret nogen regler på det her område for nyligt :fløjt:

Gør der er ikke hele tiden det??? Jeg har haft en ledighedsperiode til maj i år og kommer retur (forhåbenligt ikke) til midt december, og da jeg lige ringede til jobcenter om hvad jeg havde rettigheder til, så var der kommet nye regler (fx jobblog - hvad er nu det for en belastende og tids slugene ide)


Jo der kommer konstant nye regler, men lige i denne situation hvor vi snakker anciennitet og krav på satsberegning på baggrund af løn, er der ikke kommet noget inden for de sidste par uger.
Joblog handler om rådighed, hvor de sidste store regelændringer kom i forbindelse med beskæftigelsesreformen den 1/7-15 og hvor der drypvis er kommet ændringer siden.

Den næste store ændring i forhold til optjening/genoptjening af dagpengeret og beskæftigelseskrav kommer i forbindelse med implementeringen af dagpengereformen, men den træder først i kraft den 1/1-17. Der kommer sikkert småændringer inden.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. nov 2015, 15:04

ILY skrev:Gør der er ikke hele tiden det??? Jeg har haft en ledighedsperiode til maj i år og kommer retur (forhåbenligt ikke) til midt december, og da jeg lige ringede til jobcenter om hvad jeg havde rettigheder til, så var der kommet nye regler (fx jobblog - hvad er nu det for en belastende og tids slugene ide)


Joblog er ikke som sådan noget nyt. Du har i mange år skulle kunne fremvise en liste over søgte job, når a-kassen hver 3.(?) måned skal afgøre, om du har stået til rådighed.
Det nye er så, at den skal føres løbende, og at du skal oploade en ansøgning hver 4. uge. Du skal til gengæld stadig kun notere basisoplysninger om de søgte job.
1
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf Xeen-ia » 18. nov 2015, 15:06

DetSorteCirkus skrev:
ILY skrev:Gør der er ikke hele tiden det??? Jeg har haft en ledighedsperiode til maj i år og kommer retur (forhåbenligt ikke) til midt december, og da jeg lige ringede til jobcenter om hvad jeg havde rettigheder til, så var der kommet nye regler (fx jobblog - hvad er nu det for en belastende og tids slugene ide)


Joblog er ikke som sådan noget nyt. Du har i mange år skulle kunne fremvise en liste over søgte job, når a-kassen hver 3.(?) måned skal afgøre, om du har stået til rådighed.
Det nye er så, at den skal føres løbende, og at du skal oploade en ansøgning hver 4. uge. Du skal til gengæld stadig kun notere basisoplysninger om de søgte job.


Og at det kun er de første 6 måneder du indkaldes ofte til rådighedssamtaler. Efter de 6 måneder indkaldes der kun efter behov, f.eks når a-kassen får besked om at der ikke er joblogget nok.
0
Brugeravatar
ILY
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 05:47
Kort karma: 9
Likede indlæg: 83

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf ILY » 19. nov 2015, 06:47

Xeen-ia skrev:
DetSorteCirkus skrev:
ILY skrev:Gør der er ikke hele tiden det??? Jeg har haft en ledighedsperiode til maj i år og kommer retur (forhåbenligt ikke) til midt december, og da jeg lige ringede til jobcenter om hvad jeg havde rettigheder til, så var der kommet nye regler (fx jobblog - hvad er nu det for en belastende og tids slugene ide)


Joblog er ikke som sådan noget nyt. Du har i mange år skulle kunne fremvise en liste over søgte job, når a-kassen hver 3.(?) måned skal afgøre, om du har stået til rådighed.
Det nye er så, at den skal føres løbende, og at du skal oploade en ansøgning hver 4. uge. Du skal til gengæld stadig kun notere basisoplysninger om de søgte job.


Og at det kun er de første 6 måneder du indkaldes ofte til rådighedssamtaler. Efter de 6 måneder indkaldes der kun efter behov, f.eks når a-kassen får besked om at der ikke er joblogget nok.

Ja ja jeg har skam lavet en liste ved min akasse med min jobsøgning, jeg synes bare joblog er belastende. For jeg har altid lavet en bunke ansøgninger over noget tid også skrevet den ind i når jeg havde tid til det. Nu er det så på jobnet som logger ud ved bare det mindste lille ting - super, det skal jeg nok komme til at elske :stoned: men et plus man i det mindste ikke skal lægge samtlige af sine ansøgninger op.

:lol: jeg gik ledig sidst var der lige kommet noget om at man DØD og PINE skulle til samtale hver 3 måned, og det var et gigantisk spild af tid.
0
Ja! jeg ved det, min tegnsætning er sikkert forkert og der nok nogle stavefejl. Jeg har lært at leve med det, så kan du osse :kram:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Snydt i dagpenge

Indlægaf Mi55y » 19. nov 2015, 07:18

ILY skrev:
Mi55y skrev:Så blev hun ringet op igen... Hun får fuld sats! Ifølge ham gutten skyldtes miseren, at reglerne var blevet ændret for 3 uger siden, og derfor havde der været lidt forvirring. Hvad med bare at sige undskyld, kunne man fristes til at spørge...

Ja bare lige hov vores fejl det må du undskylde.

Hvor svært er det lige

Men godt at de tog sig sammen.

Har hun fundet sig en anden a-kasse hun kunne tænke sig ? :slem:


Jep, det er hun ved at undersøge. Vores far er i samme, og han skifter også.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"