Mænd og fysisk styrke

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Jammerdalen » 24. nov 2017, 14:34

Mænd er stærkere end kvinder - ingen tvivl om det. Kvinder er også langt mere udsatte i forhold til voldtægt osv.

Men når det kommer til forhold, så føler jeg ofte, at mænd lidt overvurderer deres egen fysiske styrke, og jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen af jer (M/K) kan genkende det? Mit spørgsmål er inspireret af en anden tråd, hvor der et par gange bliver nævnt, at mænd er vokset op med den ordlyd, at man ikke må slå på kvinder. Omvendt er kvinder også vokset op med den viden, at mænd er fysisk stærkere end dem. Men hvor stor betydning har det egentlig i praksis? Selvfølgelig er mænd generelt fysisk stærkere end kvinder, men hvis en kvinde virkelig vil true eller kue en mand, så er der jo andre måder end ren fysisk styrke. Der er hurtighed, snilde, teknik, graden af aggressivitet og en hel masse ting, der spiller ind og efter min mening kan være lige så magtfuld som ren råstyrke. Nu er jeg ikke ret stor og de mænd, jeg har været sammen med har været meget høje. Alligevel har jeg ikke følt eller mærket, at de har været meget stærkere end mig. Jeg har slåsset med flere mænd for sjov og jeg har altid været overrasket over, hvor nemt det var at "lægge dem ned"

Okay det her er et mærkeligt emne :D Men når mænd ytrer sig om deres styrke, så kan jeg ikke lade være med at tænke: "aargh så stærke er I da heller ikke i forhold til os" :genert: Jeg tænker mest det handler om hvor "sindssyg" man er som M/K i forhold til magtfordelingen i forholdet.

Jeg må hellere lige slå fast, at jeg på ingen måder synes det er sundt at den ene part - mand som kvinde - er dominerende i et forhold. Jeg synes bare det kunne være interessant hvor stor indflydelse I mener mænds overlegne fysiske styrke kan have i et forhold? :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf LadyFox » 24. nov 2017, 14:53

Altså i en fysisk voldelig situation er der jo mange ting der spiller ind som du selv er inde på. Det er ikke nødvendigvis den stærkeste der vinder et slagsmål.

Men hvis man antager at ingen af parterne er særlig tekniske, hurtige og bruger lige ufine tricks osv. er der jo ingen tvivl om at styrke er en klar fordel.

Overfor en kvinde som mig der ikke har særlig meget teknik, er i dårlig form, rimelig slap og hvis eneste fordel i er slagsmål er at jeg ville bruge ufine tricks, så skulle der ikke meget til før at en mand har den totale overhånd i forhold til mig.

Så jeg mener da at mænds fysiske styrke kan have enorm stor indflydelse - men det burde den selvflølgelig ikke have, og det har den jo heller ikke i de fleste forhold.
3
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Artem » 24. nov 2017, 14:57

Kan ikke rigtig se hvorfor fysisk styrke og slagsmål/vold skal blandes sammen, for med en kniv er selv den mindste person meget mere farlig end den stærkeste mand.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf LaScrooge » 24. nov 2017, 14:58

I et normalt og velfungerende forhold - ingen betydning. Det kan kun have betydning, som du selv skriver, i et forhold hvor magt spiller en rolle, hvor man dominerer og kuer hinanden og spiller på de ting, der kan skræmme hinanden. Jeg har heldigvis aldrig været dér i et forhold hvor jeg er blevet mig min kærestes fysiske styrke bevidst på en dårlig måde.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Hunkat » 24. nov 2017, 14:59

Styrke og evt. vægt betyder en del i en situation med amatører. Hvis du først er kommet ned og ligge under nogen der er tungere end dig selv (og mænd er generelt tungere end kvinder) så er det bare megasvært at komme væk igen. Så der er noget med størrelse som betyder noget rent fysisk. Selvfølgelig er en mindre modstander som skriger som besat og river dit hår ud skræmmende og de fleste ville nok forsøge at flygte i sådan en situation fremfor at angribe.

Jeg tror også det psykiske betyder en del. Hvis man ikke er forberedt på at blive angrebet så er det nemt at blive lammet og ryge ind i en rolle hvor man er defensiv og så har modstanderen M/K selvfølgelig en fordel.

Alt det overstående er selvfølgelig møntet primært på vold mellem fremmede primært, men gør sig også gældende i forhold hvor jeg dog nativt satser på at det trods alt ikke er særlig relevant.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Studsgaard » 2. dec 2017, 21:10

I vores forhold har min mands fysiske styrke ikke nogen betydning, det er jo ikke noget der bliver brugt til noget overfor mig.
Men slås vi for sjov, så er jeg da fuldstændig magtesløs, der er han både meget størrer end mig og mange gange stærkere. Han har da mere end en gang snuppet mig og smidt mig over hans skulder og gået afsted med mig hængende der :lol: Og jeg tror ikke kun det er ham der er aå meget stærkere end mig, det tror jeg rigtig mange mænd er.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Brutus » 2. dec 2017, 21:25

I vores forhold, har forskellen i styrke kun betydning når der skal åbnes et glas rødbeder, eller bæres fyldte indkøbsposer.
3
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8897

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf D.itsen » 2. dec 2017, 21:30

Min kæreste er latterligt stærk. Jeg er bestemt ikke slap, men jeg har ikke en chance mod ham. Jeg elsker det, og vi bruger det aktivt i vores sexliv.
Jeg kunne uden tvivl tryne ham psykisk hvis jeg ønskede det.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Sangius » 2. dec 2017, 21:43

Min mand er 195 cm og vejer over 100 kg, og er trænet i kampsport og specifikt i hvordan man hurtigt og effektivt får lagt folk ned. De gange vi har sloges for sjov, har han kunne vinde på 2 sekunder uden at blinke.
Jeg har ikke en chance.
Men samtidig er han blid som et lam, og bliver yderst sjældent vred. Så jeg føler mig nu rimelig sikker alligevel :D
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2017, 22:38

Hvis jeg må sige min ærlige mening, så synes jeg, det er noget usandssynligt ævl at påstå, mænd ikke er stærkere end kvinder.

Jeg kan slet ikke se formålet med den øvelse. Man kan altid finde en bulgarsk vægtløfterske, som er stærkere end en meget splejset kontormand. Men den tilsvarende bulgarske han-vægtløfter har stadigvæk de der afgørende 10-20% højere præstation, og det samme med kontormanden i forhold til en tilsvarende splejset kontordame :)

Jeg synes, det er en fortænkt slags feminisme at lade som om, dette ikke er tilfældet. Jeg forstår ikke formålet, selv om jeg stødt på argumentet i flere debatter i tidens løb.
8
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Ondemand » 3. dec 2017, 05:01

Der er vel også en grund til at mænd og kvinder ikke konkurrerer direkte imod hinanden i sport og idræt?
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Lykke » 3. dec 2017, 05:04

Ondemand skrev:Der er vel også en grund til at mænd og kvinder ikke konkurrerer direkte imod hinanden i sport og idræt?


Nej det tror jeg bare er noget med pigelus og drengelus.
9
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Slettet bruger » 3. dec 2017, 06:14

Når jeg overtager en vægtmaskine fra en kvinde i fitnesscenteret, er vægtindstillingen i 9 ud af 10 tilfælde meget lav i forhold til min styrke. På "jeg kan løfte det med én arm uden at anstrenge mig det fjerneste"-niveau. Den 10. gang skal jeg anstrenge mig når jeg løfter det med én arm. Og jeg er ikke specielt stærk. Mænd er markant stærkere end kvinder i langt de fleste tilfælde.
1
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Hende der » 3. dec 2017, 06:47

Nu har jeg selv oplevet både at slås for sjov, og der er jeg altså virkelig slap, og har nærmest tabt på forhånd.

Men jeg har også prøvet at være virkelig presset, og med en masse adrenalin pumpende i kroppen, og så er jeg sgu ikke længere slap. Jeg var oppe at toppes med to politimænd, som ville have mig ind på den lukkede (jeg var ikke sindssyg, men desperat) Hvis ikke de havde været to, så var jeg ikke blevet puttet derind.

Jeg ved dog også, at der alligevel er grænser for min styrke uanset situationen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Mænd og fysisk styrke

Indlægaf Wizzze » 3. dec 2017, 07:07

Brutus skrev:I vores forhold, har forskellen i styrke kun betydning når der skal åbnes et glas rødbeder, eller bæres fyldte indkøbsposer.


Eller åbnes en flaske vin :D

Men ellers kan jeg heller ikke se at forskel i styrke har nogen betydning. Dog kan hun nogen gang godt ryge over skulderen som Studsgård skriver, især når hun er fræk :love:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Livets forhold"