Spørg mig om alt!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf LaScrooge » 24. nov 2017, 19:36

Kære Guru, tak for det fantastisk gode svar på mit hårspørgsmål. Jeg tror faktisk du har helt ret.

Jeg spurgte min kæreste om han havde et spørgsmål at stille dig, og det har han. Han vil gerne vide, om du kan svare på, hvorfor han er så skide selvhøjtidelig? - det føler han åbenbart, at han er.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Tibbler » 24. nov 2017, 19:39

Kommer jeg til at skifte job? og i så fald; hvornår?
0
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 19:50

Angelina skrev:Løser det sig på mandag?


ja, det løser sig enten mandag, tirsdag, eller i hvert fald i løbet af ugen.

Det plejer det jo at gøre, ik?
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf paint » 24. nov 2017, 19:51

Guru skrev:
paint skrev:
Guru skrev:
Guru skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Hvis Coca Colas chef køber sig en cola, tjener han så på det, eller mister han penge?

Når man betragter sig selv i et spejl, bliver venstre til højre, og højre til venstre, men hvorfor bliver ned ikke til op og op til ned?

Hvorfor bøjer man sig ned, når ens snørebånd går op?

Hvorfor er der ikke nogen, som klæder sig i hhv syltetøj, utøj, legetøj, værktøj og slagtøj?

En tre meter lang rebstige hænger ud over siden på et skib, og det nederste trin på stigen rører akkurat vandets overflade. Der er nøjagtig 25 cm mellem hvert trin, og tidevandet stiger med 12,5 cm hver halve time. - Hvor længe går der, førend at det tredje trin fra neden er dækket af vand?


Du får et svar i morgen mellem kl. 18 og 24.................................................................... måske


Hvis du ikke selv kan finde svaret, oh Guru, så kan jeg svare på det (sådan da) ;)


Jeg kan godt svare :)

Spejlet reflekter lyset fra dig, eller den overflade som det reflektere, direkte som det møder spejlet. Eller med andre ord: spejlet reflektere det som er lige foran det. Lyset fra din højre arm møder spejlet i højre side og derfor viser spejlet din højre arm i højre side. Hvis spejlet sad i loftet ville ned også blive til op. Altså du kigger op i et spejl og ser gulvet. Dermed er op blevet til ned. Sidder spejlet i gulvet ser du loftet. Dermed er ned blevet til op.


Så kan jeg måske, i al ydmyghed naturligvis ;) , perspektivere det med op og ned synet, lidt.

Øjnene, er en del af hjernen. Faktisk den eneste del af hjernen, som sidder udenpå kraniet. Øjnene, ser faktisk ikke noget særligt, bortset fra lys, skygger osv. Det er hjernen (visuel cortex (synscentret) der omdanner indtrykkene til et billede. Og nu kommer vi så til 'op og ned'. Øjet, ser tingene omvendt per default - som i et gammeldags kasse-kamera dvs. på hovedet. Og ikke nok med det - øjet ser også tingene spejlvendt, og for nu at gøre forvirringen total, så krydses synsindtrykkene fra øjnene i Chiasma Opticum, således at synsindtryk fra venstre øje, sendes til den højre hjernehalvdel og omvendt.

Alt dette rod, kompenserer hjernen selv for, så vi ser tingene i det persektiv som vi opfatter som det normale. Naturen/hjernen, har åbenbart ment, at det var en hæmsko, når vi skulle navigere rundt i landskabet, at alt var på hovedet.

Man kan lave forsøg med det. Man giver en forsøgsperson en par linser for øjnene, så alting vender omvendt. Efter relativt kort tid, kompenserer hjernen for dette, og vender det igen, så man ser 'normalt'. Når man så tager linserne af igen, så vender tingene omvendt igen, for forsøgspersonen.

Og så siger forsøgslederne, Muahahaha (ond videnskabsmand-latter), nu må du leve med omvendt syn resten aflivet ;)

Spøg til side. Nej, der sker det at i løbet af kort tid, kompenserer hjernen igen og man ser normalt.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Juki » 24. nov 2017, 19:59

kidkomb skrev:Hov, Delfin spurgte altså længe efter mig.
Tager du dem ikke i rækkefølge?
Jeg er ret nervøs omkring den telefon, for hvis han ikke vil tage den tilbage, så har jeg mistet op til 1000kr :(

Jeg har heller ikke fået svar på om han er John, selvom jeg spurgte på første side :(
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf lulu-p » 24. nov 2017, 20:00

Kære Guru

Får jeg nogensinde fred med mig selv?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Fræksak » 24. nov 2017, 20:21

Kære Guru

Hvorfor er jeg i gang med at destruere mig selv lige så langsomt? Hvad er det, jeg er så bange for at mærke?
0
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Jammerdalen » 24. nov 2017, 20:36

Kære Guru

Hvordan skal jeg håndtere min eksmand og vil han nogensinde få tillid til mig?
0
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 21:07

kære folk

Jeg er ved at blive træt, og det var måske lige lovlig optimistisk af mig at love at svare på spørgsmål indtil kl. 24.
Jeg vil stoppe for nu og lave noget andet. Jeg vil måske svare på nogle flere spørgsmål i morgen inden kl. 12 hvor jeg skal videre til julefrokost.

Jeg kan godt lide at svare på jeres spørgsmål, men jeg vil ikke svare på spørgsmål som fx.

"Kan hun godt lide mig?" (Fiktivt eksempel, men håber i forstår hvad jeg mener)

Uden noget som helst baggrunds information. Jeg har brug for lidt mere information, for at kunne svare ordentligt.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 21:08

Jammerdalen skrev:Kære Guru

Hvordan skal jeg håndtere min eksmand og vil han nogensinde få tillid til mig?


Først må jeg vide hvorfor DU tror han ikke har tillid dig?
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 21:26

Fræksak skrev:Kære Guru

Hvorfor er jeg i gang med at destruere mig selv lige så langsomt? Hvad er det, jeg er så bange for at mærke?


Du er bange for at mærke dig selv! Spørg dig selv om, hvornår har du sidst været helt ædru, uden skærme der kører, uden mobil, uden musik, uden selvskab, uden rusmidler? Hvornår har du sidst været alene med dig selv og virkeligheden, naturen, og universet omkring dig? Måske er det på tide at lære dig selv lidt bedre at kende?

Det kunne godt lyde som om det er noget tid siden du sidst har været rigtig glad? Måske skulle du prøve det bare en enkelt dag? Bare være dig selv, og se hvordan du har det med det? Det vil måske sætte nogle tanker igang. Start med en enkelt dag!
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 21:45

lulu-p skrev:Kære Guru

Får jeg nogensinde fred med mig selv?


Kære lulu-p

Du kan sagtens opnå fred med dig selv.

På hvilken måde har du ikke fred med dig selv i dag?
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 21:46

Juki skrev:
kidkomb skrev:Hov, Delfin spurgte altså længe efter mig.
Tager du dem ikke i rækkefølge?
Jeg er ret nervøs omkring den telefon, for hvis han ikke vil tage den tilbage, så har jeg mistet op til 1000kr :(

Jeg har heller ikke fået svar på om han er John, selvom jeg spurgte på første side :(


Jeg er ikke john!
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Guru » 24. nov 2017, 22:02

Guru skrev:
Delfin skrev:Har guldkorn skiftet smag, eller smager barndom bare ikke, som jeg troede, den gjorde?
Og hvorfor købte jeg dem overhovedet?


Jeg har ikke spist Guldkorn i mange år, men det ville undre mig hvis Guldkorn ikke havde skiftet smag.
Der er produkt ingeniører der skal have noget at lave, og de sidder hele tiden og optimere både på smag, omkostninger, og pris.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Spørg mig om alt!

Indlægaf Juki » 24. nov 2017, 22:33

Guru skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:Hov, Delfin spurgte altså længe efter mig.
Tager du dem ikke i rækkefølge?
Jeg er ret nervøs omkring den telefon, for hvis han ikke vil tage den tilbage, så har jeg mistet op til 1000kr :(

Jeg har heller ikke fået svar på om han er John, selvom jeg spurgte på første side :(


Jeg er ikke john!

Øv :(

Vender du tilbage hertil igen?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"