Finansloven er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 19. nov 2015, 15:14

http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... rundskyld/

Rigtig god og ansvarlig finanslov som den blå blok har indgået, som nedsætter grundskyld, registreringsafgift og samtidig sikrer velfærden fremover :gogo:

Derudover nedsættes forskellige afgifter til erhvervslivet også, som jo er dem der er grundpillen i det danske samfund, de kunne dog godt have sænket ulandshjælpen mere.

Hvad synes du om finansloven?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf dykkersild » 19. nov 2015, 15:38

Ulandshjælpen skulle være hævet.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Ado » 19. nov 2015, 15:51

Jo, den er glimrende. For de velhavende.

For dem med svækkede ressourcer er den til gengæld helt ad helvede til. Men det var jo hvad man kunne forvente fra den side. Medmenneskelighed og social IQ er jo ikke ligefrem noget de kan prale af at være i besiddelse af.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Kattefjæs » 19. nov 2015, 16:01

Jeg synes at den er lige til at lukke op og skide i.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 19. nov 2015, 16:05

Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Ado » 19. nov 2015, 16:13

Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 19. nov 2015, 16:19

Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Kattefjæs » 19. nov 2015, 16:20

Ado skrev:
Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Vi kan vel samle alle de arbejdsløse, de syge, de enlige forsørgere og alle de andre nassere, som ikke repræsenterer nogen værdi for samfundet, og sende dem ud på en af øerne. Dem har vi jo masser af. Så kan de måske få styrket deres karakter og lære at arbejde for føden derude, og så kan de rige tørre sig i røven med millionerne imens. Man er jo ikke en god og nyttig samfundsborger hvis ikke man er født millionær. Faktisk er det ret dovent sådan at rende rundt og ikke være rig.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2015, 16:24

dykkersild skrev:Ulandshjælpen skulle være hævet.


De får 150mill. mere det er vel ok.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 19. nov 2015, 16:31

Kattefjæs skrev:
Ado skrev:
Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Vi kan vel samle alle de arbejdsløse, de syge, de enlige forsørgere og alle de andre nassere, som ikke repræsenterer nogen værdi for samfundet, og sende dem ud på en af øerne. Dem har vi jo masser af. Så kan de måske få styrket deres karakter og lære at arbejde for føden derude, og så kan de rige tørre sig i røven med millionerne imens. Man er jo ikke en god og nyttig samfundsborger hvis ikke man er født millionær. Faktisk er det ret dovent sådan at rende rundt og ikke være rig.


Så blev janteloven lige kastet op ud over det hele :nej:
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Ado » 19. nov 2015, 16:37

Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2015, 16:39

Kattefjæs skrev:
Ado skrev:
Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Vi kan vel samle alle de arbejdsløse, de syge, de enlige forsørgere og alle de andre nassere, som ikke repræsenterer nogen værdi for samfundet, og sende dem ud på en af øerne. Dem har vi jo masser af. Så kan de måske få styrket deres karakter og lære at arbejde for føden derude, og så kan de rige tørre sig i røven med millionerne imens. Man er jo ikke en god og nyttig samfundsborger hvis ikke man er født millionær. Faktisk er det ret dovent sådan at rende rundt og ikke være rig.


Skulle vi ikke lige holde debatten på et sobert og faktuelt niveau. Der er ingen der demonterer velfærdsstaten eller sender folk ud i sult og elendighed.
Det bliver brugt mere til sundhedsvæsen og hospitaler og der bliver en milliard til diverse ældre tiltag. Og ja så indføres der et kontanthjælpsloft som begrænser hvor meget man som kontanthjælpsmodtager kan få samlet i ydelse.

Hvem er de der rige du taler om? er det skolelæreren, sygeplejersken, eller nogen af mange andre boligejere som nu ikke ser deres grundskyld stige og stige? eller som nu kan købe en bil 10-20k billigere ??
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 19. nov 2015, 16:43

Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,


Hvem er de små i samfundet? jeg spørger helt oprigtigt, hvem lider stor nød pga. denne finanslov?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Ado » 19. nov 2015, 16:57

Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,


Hvem er de små i samfundet? jeg spørger helt oprigtigt, hvem lider stor nød pga. denne finanslov?

Dem, hvis liv står i stampe, fordi de er røget ned med flaget og er parkeret på kontanthjælp. Hvad hjælper det at presse dem økonomisk? Dem, blandt andet.

At sætte en ressourcesvag familie under økonomisk pres, fører ikke til fast arbejde og en raskmelding. Det sender dem tværtimod to skridt tilbage.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Kattefjæs » 19. nov 2015, 17:03

Wizzze skrev:
Skulle vi ikke lige holde debatten på et sobert og faktuelt niveau. Der er ingen der demonterer velfærdsstaten eller sender folk ud i sult og elendighed.
Det bliver brugt mere til sundhedsvæsen og hospitaler og der bliver en milliard til diverse ældre tiltag. Og ja så indføres der et kontanthjælpsloft som begrænser hvor meget man som kontanthjælpsmodtager kan få samlet i ydelse.

Hvem er de der rige du taler om? er det skolelæreren, sygeplejersken, eller nogen af mange andre boligejere som nu ikke ser deres grundskyld stige og stige? eller som nu kan købe en bil 10-20k billigere ??


Der kan vel nok blive plads til også at spøge lidt. ;)

Men nej, selvfølgelig er det ikke alle tiltag som er lige dumme - bevares. Samlet set mener jeg bare ikke at de kommer samfundet til gavn på langt sigt.

At flere får råd til en bil... Well, det kan godt være at nogle vil se det som en stor fordel for dem selv. Men det sidste, vi som samfund har brug for, er vel at smadre vores miljø endnu mere. Så nej, jeg kan ikke se det positive i at flere får råd til en bil. Det er nok det sidste sted vi har behov for at sætte ind lige nu selvom det på navlepiller-niveau nok skal gøre nogle stykker glade.

Ældremilliarden giver jeg ikke meget for. DF stemte for den kommuneaftale, som fjernede en milliard fra ældreområdet for bare et par måneder siden, og så er der hele balladen med boligstøtte. Så der er vi ikke engang lige vidt, tværtimod er de ældre i sidste ende væsentligt dårligere stillet end de var før.

Kontanthjælpen bliver slagtet, ligesom dagpengene for nyuddannede blev det samtidig med at den officielle fattigdomsgrænse blev fjernet - det kan jeg ikke støtte. Det lugter. Og jeg er ikke nødvendigvis enig med dig i at dette ikke sender folk ud i sult og elendighed. Jeg er ganske sikker på at dette kommer til at få rigtig grimme konsekvenser for en masse mennesker som allerede er hårdt presset i forvejen. Men de er ikke just kendt for at råbe højt - det er svært at blive hørt når man sidder på bunden.

Der er steder man kan spare - bevares - og måske bør man også gøre det. Men i sidste ende er der simpelthen ikke ét eneste af de her tiltag som giver mening for mig hvis man ikke ved samme lejlighed investerer i uddannelse og arbejde. Og det gør man jo ikke. Tværtimod fjerner man også milliarder fra uddannelsesområdet.

Og så har man jo haft fandens travlt med at sende flere og flere ud i arbejdsløshed. Vi flytter små 40 allerede eksisterende statslige stillinger til Slagelse, men vi fjerner 120 kommunale stillinger i samme by ved samme lejlighed. Nåh men altså - fedt. Hurra. Sikken fest.

Det er den totale manglen på sammenhæng jeg simpelthen ikke kan arbejde med. Det er så stjernehamrende ligegyldigt om Hr. og Fru Jensen har råd til ny bil hvis der sidder tusindvis af unge mennesker håbløst fast i arbejdsløshed, sammen med resten af den europæiske ungdom i øvrigt, og kun kan drømme om en dag at få bare en semi-fast stilling som sygeplejerske eller skolelærer. Og det bliver man ikke rig af, nej - men i det mindste får man da en chance for at bidrage.

Som det ser ud lige nu er der masser som ikke bidrager fordi der simpelthen ikke er arbejde nok til at alle kan bidrage.

Men selv hvis der var, så ændrer det ikke på at denne her finanslov er ét kæmpestort klamt løftebrud, og om man så støtter dens tiltag eller ej, så burde man kunne se at det i sig selv er et pænt dårligt tegn.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"