Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sustentaculum » 23. nov 2017, 18:06

Hej :wave:

Tiden er så småt ved at være til at vores lille A. skal over i en klapvogn, han sover alligevel ikke i barnevognen når vi er ude, og den (En stooor Emmaljunga) er ved at være ret uhandy. Jeg har siddet og kigget lidt, men det er som om at markedet har ændret sig markant siden min store pige var lille. Dengang havde vi en stor Teutonia, som vi var vildt glade for, og brugte hver dag, men jeg kan se at de slet ikke findes mere :fløjt:

Min ønskeliste er en vogn med vendbart styr, som kan foldes ret meget sammen, og med et ryglæn som kan ligges helt ned. :D

Sååh, hvad køber man i dag? Hvad er smart? og hvad har i?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sangius » 23. nov 2017, 18:14

Vi har en Emmaljunga Super Nitro. Den kan i hvert fald alle de ting du nævner, og virker generelt som en robust og god vogn.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf TomKah » 23. nov 2017, 18:22

Vi har en Maclaren Techno XT. Den har ikke vendbart styr, da det er en paraply klapvogn, men jeg har været vanvittig glad for den i alle 11 år vi har haft og brugt den. Den synger på sidste vers og er ved at falde fra hinanden men den har fulgt vores globetrotter familie jorden rundt med tre børn på 5 kontinenter, været på utallige flyveture, blevet væk 3 gange og fundet hjem igen efter osv.
2
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sustentaculum » 23. nov 2017, 18:23

Sangius skrev:Vi har en Emmaljunga Super Nitro. Den kan i hvert fald alle de ting du nævner, og virker generelt som en robust og god vogn.


Jeg har godt set den, jeg synes bare ikke den er særlig lille når man folder den sammen.. :gruble: Og så er den dyyyyyr :genert:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Studsgaard » 24. nov 2017, 23:11

Sustentaculum skrev:Hej :wave:

Tiden er så småt ved at være til at vores lille A. skal over i en klapvogn, han sover alligevel ikke i barnevognen når vi er ude, og den (En stooor Emmaljunga) er ved at være ret uhandy. Jeg har siddet og kigget lidt, men det er som om at markedet har ændret sig markant siden min store pige var lille. Dengang havde vi en stor Teutonia, som vi var vildt glade for, og brugte hver dag, men jeg kan se at de slet ikke findes mere :fløjt:

Min ønskeliste er en vogn med vendbart styr, som kan foldes ret meget sammen, og med et ryglæn som kan ligges helt ned. :D

Sååh, hvad køber man i dag? Hvad er smart? og hvad har i?

Jeg kan godt se jeg også er helt ude af trit med hvad der er i dag, for vi havde også en tutonia som vi elskede. - og jo har de ting du efterspørger.
Alle tre af vores har brugt den samme klapvogn (ældste er 13 yngste 7) og den kunne gives vidre og var stadig pæn trods vi virkelig (mis)brugte den.

God jagt efter en god klapvogn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Bøtte » 25. nov 2017, 05:06

Vores Ønskebørn sælger da Teutonia stadig? Så så sent som torsdag en reklame for dem til Black Friday. Men det kan være de sælger ud af resterne.

Vi har forløberen til den Sangius viser. EJ Nitro City hed den vist.Og vi er så glade for den. Elsker de svingbare hjul. Den fylder stadig noget ø, når den slås sammen, men dog markant mindre og den kan slås sammen uden at man skal tage kassen af.

Man skal lige være ovs på at på vores vender man kassen om fremfor styret, da man jo ellers får de svingbare hjul til at være bagest. Så det er lidt mere besværligt end bare at svinge styret over.
Da vi købte fandtes den også i en version uden svingbare hjul, hvor styret bare kan svinges over.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Undtagelsen » 25. nov 2017, 08:03

Bøtte skrev:Vores Ønskebørn sælger da Teutonia stadig? Så så sent som torsdag en reklame for dem til Black Friday. Men det kan være de sælger ud af resterne.

Vi har forløberen til den Sangius viser. EJ Nitro City hed den vist.Og vi er så glade for den. Elsker de svingbare hjul. Den fylder stadig noget ø, når den slås sammen, men dog markant mindre og den kan slås sammen uden at man skal tage kassen af.

Man skal lige være ovs på at på vores vender man kassen om fremfor styret, da man jo ellers får de svingbare hjul til at være bagest. Så det er lidt mere besværligt end bare at svinge styret over.
Da vi købte fandtes den også i en version uden svingbare hjul, hvor styret bare kan svinges over.


Vi har den samme og er rigtig glad for den.

Derudover har vi en Babyjogger Vue. Det er en paraplyklapvogn, hvor sædet kan vendes, så barnet kan sidde i begge retninger. Ryglænet kan også lægges helt ned.
Skal den bruges meget, synes jeg dog den er for smal, men den er virkelig nem at have med.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sustentaculum » 25. nov 2017, 12:29

Bøtte skrev:Vores Ønskebørn sælger da Teutonia stadig? Så så sent som torsdag en reklame for dem til Black Friday. Men det kan være de sælger ud af resterne.

Vi har forløberen til den Sangius viser. EJ Nitro City hed den vist.Og vi er så glade for den. Elsker de svingbare hjul. Den fylder stadig noget ø, når den slås sammen, men dog markant mindre og den kan slås sammen uden at man skal tage kassen af.

Man skal lige være ovs på at på vores vender man kassen om fremfor styret, da man jo ellers får de svingbare hjul til at være bagest. Så det er lidt mere besværligt end bare at svinge styret over.
Da vi købte fandtes den også i en version uden svingbare hjul, hvor styret bare kan svinges over.


Sjovt, jeg snakkede netop med Ønskebørn da jeg købte barnevogn til A. og han fortalte at de havde Phil and Ted (tror jeg det var) I stedet for Teutonia, da de var ved at blive ufaset. Jeg kunne heller ikke få reservedele til den gamle klapvogn. Men jeg kan da ikke se noget på nettet om at de ikke er i funktion mere.. Underligt.

Jeg tror jeg må ned i butikken og få lidt vejledning. Men jeg undre mig sådan over at de fleste klapvogne har sæder der vender væk fra forælderne. Er det mig der er pylret?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Danseprinsesse » 25. nov 2017, 12:36

Vores vigtigste krav til klapvogn var:
- fylde meget lidt sammenklappet (lille bil)
- være nem at klappe sammen
- skulle kunne lægges helt ned i ryggen
- nem at manøvre med både i byen og naturen

Vi syntes, vi fik det mest optimale på de områder med en Baby Jogger City Elite.
Ulemperne ved den er, at styret ikke kan vendes, og så kan man ikke have ret meget “bagage” i den.

Vi har brugt den fra han var helt lille (med lift) og nu som klapvogn, og vi er meget glade for den.
Den er så let at manøvre med i hverdagen, så vi har den med alle steder uden problemer.
1
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf TomKah » 25. nov 2017, 12:39

Alle mine børn ville have gået meget langt for at kravle ud af vognen hvis de vendte ind mod mig i stedet for udad. Så det er ikke et behov jeg har haft. Men man skal netop se på sine egne behov og krav - feks er vores klapvogn heller ikke særlig bred hvilket en her i tråden nævner som et potentielt problem. Min 11 årige kan godt sidde i vores smalle paraplyklapvogn, så jeg ville helt klar foretrække en smal og handy end en bred.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Bøtte » 25. nov 2017, 16:53

Sustentaculum skrev:
Bøtte skrev:Vores Ønskebørn sælger da Teutonia stadig? Så så sent som torsdag en reklame for dem til Black Friday. Men det kan være de sælger ud af resterne.

Vi har forløberen til den Sangius viser. EJ Nitro City hed den vist.Og vi er så glade for den. Elsker de svingbare hjul. Den fylder stadig noget ø, når den slås sammen, men dog markant mindre og den kan slås sammen uden at man skal tage kassen af.

Man skal lige være ovs på at på vores vender man kassen om fremfor styret, da man jo ellers får de svingbare hjul til at være bagest. Så det er lidt mere besværligt end bare at svinge styret over.
Da vi købte fandtes den også i en version uden svingbare hjul, hvor styret bare kan svinges over.


Sjovt, jeg snakkede netop med Ønskebørn da jeg købte barnevogn til A. og han fortalte at de havde Phil and Ted (tror jeg det var) I stedet for Teutonia, da de var ved at blive ufaset. Jeg kunne heller ikke få reservedele til den gamle klapvogn. Men jeg kan da ikke se noget på nettet om at de ikke er i funktion mere.. Underligt.

Jeg tror jeg må ned i butikken og få lidt vejledning. Men jeg undre mig sådan over at de fleste klapvogne har sæder der vender væk fra forælderne. Er det mig der er pylret?


Kan det være ØB der udfaser den?

Med en vendbar vogn/svingbart styr kommer man jo udover det med at de vender væk fra forældrene.
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sustentaculum » 25. nov 2017, 21:38

Bøtte skrev:Kan det være ØB der udfaser den?

Med en vendbar vogn/svingbart styr kommer man jo udover det med at de vender væk fra forældrene.


Det kan det sagtens være.. det var bare ikke lige sådan han serverede den for mig. Men det kan være jeg har misforstået :D

Ja, det er jeg med på, men jeg synes bare der er så få med vendbart sæde/svingbart styr. Det er jo totalt handy at den kan vende begge veje. Jeg vil gerne kunne se ham, og skærme ham nu han er "lille" og når så han bliver 2-3 år kan han komme den anden vej :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Ficus » 5. apr 2018, 20:02

Håber det er ok at jeg hiver den op :D

Hvad endte du med at vælge, Sustentaculum?

Kan se vi har samme ønskeliste til klapvognen nemlig, men har været ude og kigge 3 steder i dag og har fået virkelig grundig vejledning synes jeg, alle stederne. Nu er jeg så virkelig i tvivl om ønsket om at han kan vende mod mig/os, kun er mit...

Han er 8,5 måned, bliver 9 før vi får købt noget tænker jeg. Vi kommer til at bruge den til de fleste ture og så barnevognen til lure i haven. Han er egentlig ret udadsøgende ift de andre børn vi møder på hans alder og hvis vi går med barnevognen, med ham siddende i den, så kæmper han for at kunne komme til at kigge forud :genert:

Synes nok bare det er liiiidt tidligt med alle de indtryk. Og på den anden side, er jeg efter i dag i tvivl om vi overhovedet kommer til at bruge den bagudvendt, hvis vi købte en vendbar :gruble:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf Sorenspige » 5. apr 2018, 20:16

Vi har en klapvogn, som kan vende begge veje, og det er vi meget glade for. Jeg tror, vi bruger begge dele lige meget.
Det er også praktisk i forhold til solen, så barnet ikke behøver få sol i øjnene, eller man ikke behøver køre med vognen omvendt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Klapvogn - Hvilken skal man vælge?

Indlægaf hotlips » 10. apr 2018, 12:04

Børn sidder jo i klapvogn mens de lærer at tale, det må da være et stort tab på det punkt hvis de ikke kan se deres forældres ansigter og kun i et vist omfang hvad de peger på hvis de vender væk fra forældrene.
Det er direkte imod alt hvad der anbefales.

Det er i forvejen sin sag at kommunikere når man er så lille og der går da også meget fra dem når man ikke kan se hvor de peger og smiler eller at deres trætte øjne næsten ikke kan holde sig åbne og der er da en verden til forskel for sådan en lille fyr på om man kan se sin mor eller far mens ens øjne lukker sig eller om de er helt uden for synsfeltet.

Vi havde en basson combi, han hadede barnevognen for han kunne jo ikke se ud når han lå der, men han elskede sin klapvogn, den var stor nok til at han kunne ligge og sove godt men lille nok til at vi kunne have den med alle vegne, den første sommer sad han i betrækket fra voksien, det kunne ikke have fungeret bedre for os, vi var rigtig glade for den, han brugte den nogle få gange da han var 4 og der kunne han stadig være der godt nok til at sove hjem fra kulternat og den slags.
0

Tilbage til "Børn"