Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 30. nov 2017, 06:28

Hvorfor man i Jyske Banks netbank har mulighed for at for bruge en tidligere version, når nu det er flere måneder(måske et år) siden de lavede designet om :gruble:

Bevares, den gamle version er bedre, synes jeg, selvom forskellen/udseendet minder meget om hinanden. Det undrer mig bare hvorfor det stadigvæk er nødvendigt med to forskellige versioner.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 30. nov 2017, 06:47

Juki skrev:Hvorfor man i Jyske Banks netbank har mulighed for at for bruge en tidligere version, når nu det er flere måneder(måske et år) siden de lavede designet om :gruble:

Bevares, den gamle version er bedre, synes jeg, selvom forskellen/udseendet minder meget om hinanden. Det undrer mig bare hvorfor det stadigvæk er nødvendigt med to forskellige versioner.

Kan det være fordi den nye kræver, at man ikke har et gammelt system/gammel browser? :gruble:

Eller måske bare for ikke at irritere konservative brugere alt for meget :)
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2017, 06:54

Spjaerten skrev:
dgd2007 skrev:
sigge skrev:At jeg ikke har opdaget, at boghandlen i min by har skiftet navn fra "Bøger & Papir" til "Bog & Idé".

Det er en kæde. Så de er nok blevet opslugt. :)

Så vidt jeg ved er de samme kæde. Eller delvist. De deler ihverfald lager og logistik.


Der er ikke noget, der hedder Bøger&papir længere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 30. nov 2017, 07:19

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Hvorfor man i Jyske Banks netbank har mulighed for at for bruge en tidligere version, når nu det er flere måneder(måske et år) siden de lavede designet om :gruble:

Bevares, den gamle version er bedre, synes jeg, selvom forskellen/udseendet minder meget om hinanden. Det undrer mig bare hvorfor det stadigvæk er nødvendigt med to forskellige versioner.

Kan det være fordi den nye kræver, at man ikke har et gammelt system/gammel browser? :gruble:

Eller måske bare for ikke at irritere konservative brugere alt for meget :)

Dit bud er lige så godt som mit.

Men så mange måneder, så burde man da synes der var rig mulighed for evaluering og rettelser :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 30. nov 2017, 09:46

I dr phil er der en dame der hævder at smooth criminal handler om hende, det bliver fremstillet som rent vanvid, det er jeg sådan set enig i at det er men det er vel rimeligt sandsynligt at en der tænker sådan har en vis grad af irrationel tankegang.

Og man får så at vide af en der angiveligt har arbejdet med Michael Jackson at Annie skulle være sådan en dukke man bruger til at lære folk førstehjælp på.

Men hvor meget jeg end forsøger kan jeg ikke se det skulle give mere mening, faktisk lyder det efter min bedste overbevisning som noget endnu værre vrøvl når man læser teksten, hvorfor skulle sådan en dukke være bange for en kriminel eller kunne flygte, gemme sig, bløde og blive slået ned...

Det giver da overhovedet ikke nogen mening.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 30. nov 2017, 15:04

Jeg har lavet sådan en fin test på tv2, hvor man kan finde ud af hvad slags hund der passer til en... Jeg valgte en "stor" hund, og hvad blev resultatet efter alt var lagt sammen... en fransk bulldog. Nu er jeg ikke sådan helt hundekender, men de fleste af den race, vil jeg kalde petit, måske op i str small, men sku ikke på nogen måde "stor"
1
CafeLatte
Indlæg: 59
Tilmeldt: 12. apr 2016, 12:26
Kort karma: 10
Likede indlæg: 119

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf CafeLatte » 30. nov 2017, 15:25

Jeg forstår ikke ham gangsterbossen er blevet dømt til ubestemt forvaring, men samtidig er han dømt til udvisning. Nogen kloge hoveder der kan forklare det? :)
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 1. dec 2017, 06:29

CafeLatte skrev:Jeg forstår ikke ham gangsterbossen er blevet dømt til ubestemt forvaring, men samtidig er han dømt til udvisning. Nogen kloge hoveder der kan forklare det? :)


Ja, han er udvist, men på tålt ophold, fordi han vil blive slået ihjel, hvis han sendes tilbage til Libanon. Og vi udviser ikke folk, hvis det er sandsynliggjort, at de bliver dræbt i deres hjemland.

Derfor kan han ikke udvises.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
CafeLatte
Indlæg: 59
Tilmeldt: 12. apr 2016, 12:26
Kort karma: 10
Likede indlæg: 119

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf CafeLatte » 1. dec 2017, 09:28

Tak Fisken, det giver mening :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. dec 2017, 11:55

Dame sælger klædeskab på Facebook.
Anden dame kommenterer: Interesseret, men bor alt for langt væk.

Hvad i alverden skal det gøre godt for?
Hvad skal hun bruge den viden til?
:stoned:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. dec 2017, 11:58

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Dame sælger klædeskab på Facebook.
Anden dame kommenterer: Interesseret, men bor alt for langt væk.

Hvad i alverden skal det gøre godt for?
Hvad skal hun bruge den viden til?
:stoned:


Hun håber måske at sælger tilbyder at bringe det hjem til hende, uden beregning.

Jeg ville ikke blive overrasket.
Men så spørg sgu da.
Altså det er voksne mennesker :nerve: :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. dec 2017, 17:09

... at halvdelen af TV2 News' speakere udtaler Dyrby Paulsen som "Pavelsen"?

Poul og Paul plejer da at udtales ens. :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 1. dec 2017, 17:54

dgd2007 skrev:... at halvdelen af TV2 News' speakere udtaler Dyrby Paulsen som "Pavelsen"?

Poul og Paul plejer da at udtales ens. :gruble:


Det har jeg også undret mig over. Men jeg kan huske, at det var den af studieværterne, der hedder Janni Petersen, der startede med det - ved et Folketingsvalg, for nogle år siden. Siden har det åbenbart bredt sig.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 1. dec 2017, 18:20

At en person jeg kort gik på en uddannelse med for ca 15-17 år siden, kan huske mig, det var grundforløbet af ingeniørskolen, så ca 6 mdr. før jeg hoppede videre, da det ikke sagde mig noget.
Jeg må have gjort et positivt indtryk, men ok ... og hvis du læser det næste som racistisk står det for din egen regning... han er neger og vi snakkede rigtigt godt sammen, inkl en anden kvinde fra udlandet, kan ikke huske hvor, men vi var den "fremmede" gruppe, for ingen af os snakker "rigtig" dansk :-)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 2. dec 2017, 18:25

Når folk tager deres telefon for at sige de ikke har tid til at snakke. Især efter et opkald :gruble:

Der er vel ingen der tvinger en til at tage den og venter man på et opkald er det er det vel lige så let at afvise opkaldet.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"