Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Frank » 29. nov 2017, 20:20

Hvor er det synd, at man som almindelig menneske ikke har den store kontakt til vores retsvæsen og domstole. Man kan faktisk lære meget ved bare at side og tale med en Jurist, Advokat eller Dommer. Så kunne det være at man opdagede at ikke alle bare gemmer sig bag argumenter
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 29. nov 2017, 20:22

Pax Romana skrev:
Aragorn skrev:Jeg analyserer mennesker, og når jeg ser nogen gøre noget tilsyneladende godt, så kan jeg aldrig lade være med at tænke, hvilket mørkt motiv de har til at gøre det tilsyneladende gode de gør.
Det er jeg da ked af på dine vegne.


Jeg ved godt du mener det super nedladende, og mener det er en dårlig egenskab, og at jeg sikkert aldrig ser det gode i verden eller mennesker, hvis jeg leder efter det dårlige.

Jeg mener at mennesker der ikke evner at stille sig selv det spørgsmål ikke er særligt dybe. Negative følelser er den største motivation et menneske kan have.

Men for mig er det interessant. Jeg bruger det samme spejl over for mig selv. Det er jo heller ikke altid det rigtige at gøre, og jeg kan også sagtens tage fejl i min analyse, men at observere menneskers adfærd ligger dybt i min natur.

Hvis du er i tvivl om, hvad jeg mener om mennesker og godhed, så kan du læse nogle af mine tidligere indlæg. Jeg er nok den person der mest udtrykkeligt og oftest har sagt her på debatten, at vi alle sammen bærer evnen i os, til at gøre verden til et helvede, men at vi også omvendt kan gøre verden et bedre sted, hvis alle tog deres ansvar og handlinger mere alvorligt.

Lige for at slutte af, så ser jeg masser af gode ting i verden. Hvilket må betyde at jeg ikke bliver påvirket af ovenstående tankegang. For det man leder efter og forventer at se, det bliver til sidst det eneste man kan se.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 29. nov 2017, 20:24

Frank skrev:Hvor er det synd, at man som almindelig menneske ikke har den store kontakt til vores retsvæsen og domstole. Man kan faktisk lære meget ved bare at side og tale med en Jurist, Advokat eller Dommer. Så kunne det være at man opdagede at ikke alle bare gemmer sig bag argumenter


Jeg forstår ikke. Vil du uddybe lidt?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 29. nov 2017, 20:34

Aragorn skrev:
Pax Romana skrev:
Aragorn skrev:Jeg analyserer mennesker, og når jeg ser nogen gøre noget tilsyneladende godt, så kan jeg aldrig lade være med at tænke, hvilket mørkt motiv de har til at gøre det tilsyneladende gode de gør.
Det er jeg da ked af på dine vegne.


Jeg ved godt du mener det super nedladende, og mener det er en dårlig egenskab, og at jeg sikkert aldrig ser det gode i verden eller mennesker, hvis jeg leder efter det dårlige.

Jeg mener at mennesker der ikke evner at stille sig selv det spørgsmål ikke er særligt dybe. Negative følelser er den største motivation et menneske kan have.

Men for mig er det interessant. Jeg bruger det samme spejl over for mig selv. Det er jo heller ikke altid det rigtige at gøre, og jeg kan også sagtens tage fejl i min analyse, men at observere menneskers adfærd ligger dybt i min natur.

Hvis du er i tvivl om, hvad jeg mener om mennesker og godhed, så kan du læse nogle af mine tidligere indlæg. Jeg er nok den person der mest udtrykkeligt og oftest har sagt her på debatten, at vi alle sammen bærer evnen i os, til at gøre verden til et helvede, men at vi også omvendt kan gøre verden et bedre sted, hvis alle tog deres ansvar og handlinger mere alvorligt.

Lige for at slutte af, så ser jeg masser af gode ting i verden. Hvilket må betyde at jeg ikke bliver påvirket af ovenstående tankegang. For det man leder efter og forventer at se, det bliver til sidst det eneste man kan se.
Jeg mente ikke at det var super nedladende. Det kom nok ud lidt forkert. Jeg mente oprigtigt at det var trist hvis det var sådan du mødte verden. Det kan jeg jo så se ikke er tilfældet. Så tak for opklaringen. :)
3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 29. nov 2017, 21:23

Aragorn skrev:
Frank skrev:
Aragorn skrev:Det som hun i virkeligheden mest tænker, er, at det er den mest spetakulære sag i hendes karriere, og hun vil blive kendt for det, og at denne sag er et boost for hendes virke som advokat mange år frem over.

En sen nattetime kan det godt være at hun tænker at manden er syg i roen og burde skydes, men mest af alt tænker hun bare på, at dette virkelig fremmer hendes muligheder, og hvis hun formår at levere bare et gran af malurt i politiets bæger, vil hun blive berømmet og agtet af sine ligemænd.
Du kender måske Betina Engmark personligt siden du ved hvordan hun tænker?

http://www.strafferetsadvokaterne.dk/ad ... d-engmark/

Betina behøver ikke at bevise noget.
Hun er en dygtig advokat og et yderst sympatisk menneske.



Men hvis hun siger, hun ikke tror, hendes klient ikke er skyldig i drab, så vil jeg stadig sige hun er en løgner. For hun siger noget, hun inderst inde ikke tror på selv. Ligesom præsten i kirken hver søndag.


En Forsvarers fornemste opgave er at føre det forsvar, som hendes klient ønsker ført. Hun kan selvfølgelig rådgive og anbefale diverse andre strategier, men hvis klienten ikke er med på den og insisterer på f.eks at forsvare påstanden, at han er uskyldig, så forsvarer han/hun den påstand så godt som vedkommende nu evner.

Der er ikke noget specielt odiøst i, at en Forsvarer har mistanke om at klienten er skyldig og alligevel forsvarer ham. Vores retssystem er bygget op omkring tanken, at det skal kunne bevises, hævet over enhver rimelig tvivl, og kan det ikke det, skal vedkommende frifindes. Også selvom vedkommende er skyldig ad helvede til.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PepsiMagt » 30. nov 2017, 08:50

Aragorn skrev:
Frank skrev:
Aragorn skrev:Det som hun i virkeligheden mest tænker, er, at det er den mest spetakulære sag i hendes karriere, og hun vil blive kendt for det, og at denne sag er et boost for hendes virke som advokat mange år frem over.

En sen nattetime kan det godt være at hun tænker at manden er syg i roen og burde skydes, men mest af alt tænker hun bare på, at dette virkelig fremmer hendes muligheder, og hvis hun formår at levere bare et gran af malurt i politiets bæger, vil hun blive berømmet og agtet af sine ligemænd.
Du kender måske Betina Engmark personligt siden du ved hvordan hun tænker?

http://www.strafferetsadvokaterne.dk/ad ... d-engmark/

Betina behøver ikke at bevise noget.
Hun er en dygtig advokat og et yderst sympatisk menneske.



Men hvis hun siger, hun ikke tror, hendes klient ikke er skyldig i drab, så vil jeg stadig sige hun er en løgner. For hun siger noget, hun inderst inde ikke tror på selv. Ligesom præsten i kirken hver søndag.


Forsvarsadvokaten gør sin pligt, simpelthen. Hvis hendes klient ikke har erkendt sig skyldig, så skal forsvaret bestride skyld i alle henseender.

I sidste ende handler det jo ikke om hvad hun "tror på", men om hvad anklagemyndigheden kan bevise. At forsvarsadvokaten samvittighedsfuldt udfører en vigtig opgave, også når klienten er særdeles usympatisk og bevisstillingen er meget ugunstig, det skal hun kun have ros for.
4
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf PepsiMagt » 30. nov 2017, 08:58

I øvrigt så synes jeg, at man må tage hatten af for politiets og søværnets dykkere. Det er simpelthen imponerende hvad de har opnået når man tænker på størrelsen af køgebugt.
8
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 30. nov 2017, 12:05

PepsiMagt skrev:I øvrigt så synes jeg, at man må tage hatten af for politiets og søværnets dykkere. Det er simpelthen imponerende hvad de har opnået når man tænker på størrelsen af køgebugt.


Afgjort. Jeg håber de hunde har fået nogle gode frikadeller.....
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 30. nov 2017, 12:15

PepsiMagt skrev:
Aragorn skrev:
Frank skrev:
Aragorn skrev:Det som hun i virkeligheden mest tænker, er, at det er den mest spetakulære sag i hendes karriere, og hun vil blive kendt for det, og at denne sag er et boost for hendes virke som advokat mange år frem over.

En sen nattetime kan det godt være at hun tænker at manden er syg i roen og burde skydes, men mest af alt tænker hun bare på, at dette virkelig fremmer hendes muligheder, og hvis hun formår at levere bare et gran af malurt i politiets bæger, vil hun blive berømmet og agtet af sine ligemænd.
Du kender måske Betina Engmark personligt siden du ved hvordan hun tænker?

http://www.strafferetsadvokaterne.dk/ad ... d-engmark/

Betina behøver ikke at bevise noget.
Hun er en dygtig advokat og et yderst sympatisk menneske.



Men hvis hun siger, hun ikke tror, hendes klient ikke er skyldig i drab, så vil jeg stadig sige hun er en løgner. For hun siger noget, hun inderst inde ikke tror på selv. Ligesom præsten i kirken hver søndag.


Forsvarsadvokaten gør sin pligt, simpelthen. Hvis hendes klient ikke har erkendt sig skyldig, så skal forsvaret bestride skyld i alle henseender.

I sidste ende handler det jo ikke om hvad hun "tror på", men om hvad anklagemyndigheden kan bevise. At forsvarsadvokaten samvittighedsfuldt udfører en vigtig opgave, også når klienten er særdeles usympatisk og bevisstillingen er meget ugunstig, det skal hun kun have ros for.


Jeg er fuldstændigt enig, men du misser totalt pointen i mit indlæg, og vi taler hver sin retning.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 28. dec 2017, 17:38

0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf godtnavn » 28. dec 2017, 17:39

Hov fik ramt send. Men det er da lige tidligt nok med en "bog" om sagen...
2
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf landsbytossen » 28. dec 2017, 18:28

Når forfatteren har fulgt Raket-Madsen i flere år og har skrevet mange artikler om ham, synes jeg, det er ok.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 28. dec 2017, 22:07

Det er ikke ok at personer udkommer kommercielt, med deres subjektive fortolkninger af et sagsforløb, som ikke er afgjort ved en domstol endnu. Især ikke, når der er tale om en person som ikke erkender sin skyld og derfor skal dømmes af et nævningeting.
21
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 29. dec 2017, 10:25

paint skrev:Det er ikke ok at personer udkommer kommercielt, med deres subjektive fortolkninger af et sagsforløb, som ikke er afgjort ved en domstol endnu. Især ikke, når der er tale om en person som ikke erkender sin skyld og derfor skal dømmes af et nævningeting.


Det var du ikke den eneste der mente

https://ekstrabladet.dk/112/efter-kritik-traekker-udgivelse-om-ubaadssagen-tilbage/6976643
6
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf jeanett88 » 14. jan 2018, 19:55

Politiet har nu meldt ud, at de stopper eftersøgningen i Køge bugt og Østersøen

https://www.b.dk/nationalt/politiet-sto ... a-kim-wall
0

Tilbage til "Livets forhold"