Finansloven er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 20. nov 2015, 14:06

adagio skrev:
thomassneum skrev:Se det er jo dig vi skal have fat i.. Så vi børe lægge indsatsen på bedre offentlig transport.
Jeg kan, for the record, godt forstå din prioritering.


Uanset hvordan man skruer den offentlige transport sammen eller hvor mange penge man skyder efter den, kan den aldrig komme til at konkurrere med biler på fleksibilitet. Jeg glæder mig til en fremtid hvor min selvkørende elbil kører mig fra dør til dør - det ville være den perfekte kombination af miljømæssigt ansvar, mulighed for at lave noget andet undervejs, og den fleksibilitet som bilen har som det offentlige aldrig får.


Ingen taler for at den offentlige transport, skal udmanøvrerer privattransport. Den offentlige tilbud skal bare være et reelt restatningstilbud. Så vi aflaster trængsel og forurening. Jeg er ikke imod privatbilisme, jeg er imod en håbløs offentlig transport.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf girl_beat » 20. nov 2015, 15:17

thomassneum skrev:
adagio skrev:
thomassneum skrev:Se det er jo dig vi skal have fat i.. Så vi børe lægge indsatsen på bedre offentlig transport.
Jeg kan, for the record, godt forstå din prioritering.


Uanset hvordan man skruer den offentlige transport sammen eller hvor mange penge man skyder efter den, kan den aldrig komme til at konkurrere med biler på fleksibilitet. Jeg glæder mig til en fremtid hvor min selvkørende elbil kører mig fra dør til dør - det ville være den perfekte kombination af miljømæssigt ansvar, mulighed for at lave noget andet undervejs, og den fleksibilitet som bilen har som det offentlige aldrig får.


Ingen taler for at den offentlige transport, skal udmanøvrerer privattransport. Den offentlige tilbud skal bare være et reelt restatningstilbud. Så vi aflaster trængsel og forurening. Jeg er ikke imod privatbilisme, jeg er imod en håbløs offentlig transport.


Helt enig - og jeg er en af de 'flytbare' brugere, dvs. at jeg hellere end gerne ville skifte bilen ud med offentlig transport, hvis det ikke var fordi, at jeg i dag får fleksibiliteten til (næsten) samme pris. Til en billigere pris går jeg gerne lidt ned på fleksibilitet, men der skal være et reelt lokkemiddel for at overbevise de store masser :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2015, 16:29

Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,


Hvem er de små i samfundet? jeg spørger helt oprigtigt, hvem lider stor nød pga. denne finanslov?

Dem, hvis liv står i stampe, fordi de er røget ned med flaget og er parkeret på kontanthjælp. Hvad hjælper det at presse dem økonomisk? Dem, blandt andet.

At sætte en ressourcesvag familie under økonomisk pres, fører ikke til fast arbejde og en raskmelding. Det sender dem tværtimod to skridt tilbage.


De må da bare tage sig sammen ;)
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Firebird » 20. nov 2015, 17:40

Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,


Hvem er de små i samfundet? jeg spørger helt oprigtigt, hvem lider stor nød pga. denne finanslov?

Dem, hvis liv står i stampe, fordi de er røget ned med flaget og er parkeret på kontanthjælp. Hvad hjælper det at presse dem økonomisk? Dem, blandt andet.

At sætte en ressourcesvag familie under økonomisk pres, fører ikke til fast arbejde og en raskmelding. Det sender dem tværtimod to skridt tilbage.


De må da bare tage sig sammen ;)


Det er da den mest stupide udgydelse jeg har læst på debatten indtil videre. Nærmer sig nationen standard. Føj da :naughty:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Finansloven er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 20. nov 2015, 17:48

Firebird skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:
Ado skrev:
Pølsemix skrev:Det er vel fair nok at dem der skaber værdierne også får lov til at beholde lidt mere selv :danse:

Du kan godt lide dette, ikke? At proovokere lidt. :)

Men ja, klart; lad os koncentrere os om de stærke. Og så bare håbe på, at de ikke bukker under. Og så kan vi jo få luget ud i befolkningen og lige få inddelt folk i kasser alt efter hvor værdifulde mennesker de er.


Prøv lige og fald ned, og respekter andres meninger..
En lidt mere fair fordeling har da intet at gøre med dit skrækscenarie.

Jeg er hverken ophidset eller vred. Så jeg behøver ikke falde ned. Men jeg behøver heller ikke respektere folk, som ikke kan få øje på de små i samfundet,


Hvem er de små i samfundet? jeg spørger helt oprigtigt, hvem lider stor nød pga. denne finanslov?

Dem, hvis liv står i stampe, fordi de er røget ned med flaget og er parkeret på kontanthjælp. Hvad hjælper det at presse dem økonomisk? Dem, blandt andet.

At sætte en ressourcesvag familie under økonomisk pres, fører ikke til fast arbejde og en raskmelding. Det sender dem tværtimod to skridt tilbage.


De må da bare tage sig sammen ;)


Det er da den mest stupide udgydelse jeg har læst på debatten indtil videre. Nærmer sig nationen standard. Føj da :naughty:


Prøv og læs indlægget i en sammenhæng...eller nej bare hold dig til nationen, som du åbenbart kender så godt :wave2:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 20. nov 2015, 18:39

Hold venligst en ordentlig tone og afhold jer fra at blive personlige.

/moderator
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: MODERATION

Indlægaf Firebird » 20. nov 2015, 18:51

decibell skrev:Hold venligst en ordentlig tone og afhold jer fra at blive personlige.

/moderator


Point taken. Retter ind/lukker ned. Jeg synes nemlig her er hyggeligt. :D Det meste af tiden. :P
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"