At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Mangoness » 1. dec 2017, 13:54

Er der nogen af jer, som har gode ideer til, hvordan man kan lave sin seng, sofa eller lignende om til et hyggeligt hule-agtigt fort? :genert:

Hvad ville I gøre, hvis I skulle lave en hyggekrog?


Når jeg siger 'hyggeligt hule-agtigt fort', så mener jeg noget a la det her:

Billede

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 19:55

Jeg tænker noget med massere puder og tæpper.
Og så elsker jeg lys, starin lys (det skal nok være kunstige pga sikkerhed) og kæder.
Hvis det er fast ville jeg nok sætte hole små lys på vægen. Eksempelvis små sommerfugle ala dette:
3D Glowing Butterfly Night LED Light Sticker Decals Home Bedroom Desk Wall Decor
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 19:56

Studsgaard skrev:Jeg tænker noget med massere puder og tæpper.
Og så elsker jeg lys, starin lys (det skal nok være kunstige pga sikkerhed) og kæder.
Hvis det er fast ville jeg nok sætte hole små lys på vægen. Eksempelvis små sommerfugle ala dette:
3D Glowing Butterfly Night LED Light Sticker Decals Home Bedroom Desk Wall Decor

Hov linket virker ikke - prøv at søg på e-Bay: butterfly lights
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2017, 20:15

Jeg følger lige nu med, jeg har et lille rum jeg gerne vil lave om til et hule-agtigt rum til at drikke vin i.
Mine tanker er madrasser på gulvet, masser af puder og tæpper i varme farver. Masser lyskæder, spirituelle billeder og noget tæppeværk på væggen, drømmefangere i vinduerne, et lavt bord i midten. Jeg tænker også at få skænket loftet lidt og få lavet stjerner af LED fiberlys i det fake loft.
2
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Mangoness » 1. dec 2017, 20:17

Studsgaard skrev:
Studsgaard skrev:Jeg tænker noget med massere puder og tæpper.
Og så elsker jeg lys, starin lys (det skal nok være kunstige pga sikkerhed) og kæder.
Hvis det er fast ville jeg nok sætte hole små lys på vægen. Eksempelvis små sommerfugle ala dette:
3D Glowing Butterfly Night LED Light Sticker Decals Home Bedroom Desk Wall Decor

Hov linket virker ikke - prøv at søg på e-Bay: butterfly lights


Nøj, hvor fint :love:

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2017, 20:33

Mangoness skrev:
Studsgaard skrev:
Studsgaard skrev:Jeg tænker noget med massere puder og tæpper.
Og så elsker jeg lys, starin lys (det skal nok være kunstige pga sikkerhed) og kæder.
Hvis det er fast ville jeg nok sætte hole små lys på vægen. Eksempelvis små sommerfugle ala dette:
3D Glowing Butterfly Night LED Light Sticker Decals Home Bedroom Desk Wall Decor

Hov linket virker ikke - prøv at søg på e-Bay: butterfly lights


Nøj, hvor fint :love:

Billede


Ja min datter har en masse på vægen ved siden af sengen. De er jo fine både uden og med lys.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Mangoness » 1. dec 2017, 20:59

LadyFox skrev:Jeg følger lige nu med, jeg har et lille rum jeg gerne vil lave om til et hule-agtigt rum til at drikke vin i.
Mine tanker er madrasser på gulvet, masser af puder og tæpper i varme farver. Masser lyskæder, spirituelle billeder og noget tæppeværk på væggen, drømmefangere i vinduerne, et lavt bord i midten. Jeg tænker også at få skænket loftet lidt og få lavet stjerner af LED fiberlys i det fake loft.


Uh, ideer! :love:

Generelt synes jeg, at det ser hyggeligt ud på billeder, når folk hænger tæpper op i loftet - men min hjerne kan ikke rigtigt regne ud, hvordan de kan sætte tæpperne fast, så de bliver siddende i lang tid :genert:

Umiddelbart kan man bruge borde, stole og hylder - eller måske de der myggenet, man kan sætte over sengen :gruble:

Jeg begynder ligefrem at overveje at skaffe mig en køjeseng. Den virker lidt nemmere at indrette :lol:

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2017, 21:14

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Jeg følger lige nu med, jeg har et lille rum jeg gerne vil lave om til et hule-agtigt rum til at drikke vin i.
Mine tanker er madrasser på gulvet, masser af puder og tæpper i varme farver. Masser lyskæder, spirituelle billeder og noget tæppeværk på væggen, drømmefangere i vinduerne, et lavt bord i midten. Jeg tænker også at få skænket loftet lidt og få lavet stjerner af LED fiberlys i det fake loft.


Uh, ideer! :love:

Generelt synes jeg, at det ser hyggeligt ud på billeder, når folk hænger tæpper op i loftet - men min hjerne kan ikke rigtigt regne ud, hvordan de kan sætte tæpperne fast, så de bliver siddende i lang tid :genert:

Umiddelbart kan man bruge borde, stole og hylder - eller måske de der myggenet, man kan sætte over sengen :gruble:

Jeg begynder ligefrem at overveje at skaffe mig en køjeseng. Den virker lidt nemmere at indrette :lol:

Billede

Hvis man ikke er bange for huller, så kan det jo sømmes i loftet, eller sættes nogle kroge i loftet og så syes nogle ringe på tæpperne måske :gruble:
Eller måske man kunne bruge skelettet fra en pavilion, hvis den altså kan være i rummet :gruble:
1
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Flora » 1. dec 2017, 21:36

Måske du kan bruge noget i stil med den her? http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10148157/

Søg på sengehimmel på Google, så kommer der forskelligt i den stil op :)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Viskelæder » 1. dec 2017, 21:37

Jeg ville købe/lave et tæppe/lagen på samme måde som myggenet. Dvs. sætte en krog i loftet, hvis det kan holde til det og så farvet stof, som bevæger sig ud fra det, samlet i en rund dims i toppen, som hænger på krogen. Så ville jeg dekorere det med lyskæder. Så snart du har det, kan du fylde sengen med puder osv.
2
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Tata » 2. dec 2017, 13:00

Du kan få de små lyskæder på Ebay : https://www.ebay.com/itm/Moroccan-Roman ... Sw3YJZXgkB
1
Timian :lun:
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf ajnaM » 3. dec 2017, 19:41

Der er en del børneindretning, der ville kunne bruges, så måske du kan prøve at se lidt efter det også? :)

Denne her fra Numero 74 fås eksempelvis i flotte farver og er ret stor. https://www.lirumlarumleg.dk/products/n ... immel-gold

Billede
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf Mangoness » 3. dec 2017, 20:34

ajnaM skrev:Der er en del børneindretning, der ville kunne bruges, så måske du kan prøve at se lidt efter det også? :)

Denne her fra Numero 74 fås eksempelvis i flotte farver og er ret stor. https://www.lirumlarumleg.dk/products/n ... immel-gold

Billede


Alt jeg ser er det her :lol:

jegerikkeetegodyr.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: At lave et hyggeligt hule-agtigt fort

Indlægaf sigge » 4. dec 2017, 08:14

Hvis man ikke vil gå med løsningen á la et myggenet, hvor stoffet er samlet i en ring, kunne man også hænge nogle rundstokke/runde gardinstænger op i loftet i nogle kroge og drapere stof/tæpper hen over dem. Så kunne man få et vandret loft i sin hule, hvis det er ønskværdigt. Eller man kan nøjes med en og lave et "skråtelt".
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Bolig"