DR's genbrugsbutik

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Rapfisk » 5. dec 2017, 14:33

Conway skrev:[
Du glemmer lige hendes tillæg der tilsammen løfter hendes årsløn til godt 4,2 mio.
Ud af 3,6 mia. licenskroner går halvdelen til personaleomkostninger hvilket må være enestående for enhver virksomhed.
Den gennemsnitlige lønudgift er 575.000kr hvilket vel også må siges at være i den høje ende.
https://bosserne.blogs.business.dk/2017 ... ektivitet/

Til det fremhævede: Lønudgifterne er da langt den største post i budgettet i langt de fleste virksomheder.

I en så videnstung organisation som DR er jeg overrasket over, at den ikke fylder mere, men det viser nok bare, at de tekniske produktionsomkostninger også er høje.
0
Livslinjen: 70 201 201
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Conway » 5. dec 2017, 16:38

Rapfisk skrev:
Conway skrev:[
Du glemmer lige hendes tillæg der tilsammen løfter hendes årsløn til godt 4,2 mio.
Ud af 3,6 mia. licenskroner går halvdelen til personaleomkostninger hvilket må være enestående for enhver virksomhed.
Den gennemsnitlige lønudgift er 575.000kr hvilket vel også må siges at være i den høje ende.
https://bosserne.blogs.business.dk/2017 ... ektivitet/

Til det fremhævede: Lønudgifterne er da langt den største post i budgettet i langt de fleste virksomheder.

I en så videnstung organisation som DR er jeg overrasket over, at den ikke fylder mere, men det viser nok bare, at de tekniske produktionsomkostninger også er høje.


Jeg har aldrig hørt om virksomheder hvor lønudgiften svarede til halvdelen af omsætningen.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf fisken80 » 5. dec 2017, 17:20

Det kommer da an på branche. På et gymnasie udgør lønudgifterne 80-85% af indtægterne (taxameter).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Conway » 5. dec 2017, 18:29

fisken80 skrev:
Conway skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt kan du ikke sammenligne de julekalendere der blev produceret før 76 med dem der produceres efter og slet ikke med dem der laves i dag. Dengang var det meget korte udsendelser, der ofte indeholdt små tegnefilm eller lignende og ikke en fortløbende historie med mange skuespillere og locations som man ser det i dag.


Jeg mener afgjort man kan sammenligne idet produktionsomkostningerne ifht. rådighedsbeløbet i budgettet temmelig sikkert forholdsmæssigt udgør det samme idag som dengang.


Det vil jeg gerne se dokumentation for.


Jeg kan ikke finde et arkiv der går længere tilbage end 2000 så jeg har sendt spørgsmålet videre til DR./kontakt.
Vender tilbage med svaret...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Lys » 5. dec 2017, 21:47

Falstria skrev:
fisken80 skrev:Det kommer da an på branche. På et gymnasie udgør lønudgifterne 80-85% af indtægterne (taxameter).


Ja.

Men DR er ikke et non-profit undervisnings foretagende.

I så fald havde de jo mindst en kanal med forelæsninger fra universiteter, som jeg efterspørger.


De vil gerne konkurrere om seere med kommercielle kanaler, og udvikler derledes kommercielt stof.
Så skal de også måles på en kommerciel skala når det kommer til medarbejder effektivitet og ledelse.


Det er da et non-profit foretagende.

Mht medarbejdersammensætningen, så er der masser af videnstunge medarbejdere ansat; journalister, økonomer, jurister, it-folk mv. - det er en ganske kompleks biks (i mine øjne).
1
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Seladon » 6. dec 2017, 07:07

Jeg er ikke helt tilfreds med DR, men jeg vil ikke se DR forvandlet til en ny TV2.
Vi har behov for en tv journalistik fri for partipolitiske og kommercielle interesser.

Desværre kender jeg ikke detaljerne vedr. budgettet, men husker at der er mange år tilbage inden den nye og megadyre Koncerthus er betalt. Jeg tænker på det må være en stor post på DR 's budget. Mange medarbejdere blev sagt op netop pga udgifter med Koncerthuset.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf thomassneum » 6. dec 2017, 07:30

Jeg ser flere af programmerne fra DR. Jeg ser ikke et reelt alternativ på betalingskanalerne, når det gælder de udsendelser jeg sætter pris på.

At der er genudsendelser er heller ikke noget DR har patent på, det er noget alle kanaler anvender, uden undtagelse. Det er noget som startede i U.S.A. og som viste sig at være en guldgrubbe for betalings tv. Det er også den rigtige måde at sikre sig den størst mulige seerflade, og naturligvis er det økonomisk rentabelt.
Men er der for meget genudsendelse? - Det kan jeg til tider godt føle.. eller værre. At man køber billige engelske serier hjem for at fylde ud. - Der er nok plads til nogen forbedring på deres genudsendelser, men ikke noget alarmerende.

Mere alamerende ser jeg deres top-lønninger. Vi ser i DK p.t. en skævvridning på løn - toppen stikker af, og evner ikke at selvregulerer, så her ser jeg mulighed for ændringer. (Ikke kun i DR dog.)

Og så mener jeg stadig at licens bør skrottes, og at DR skal på finansloven.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: DR's genbrugsbutik

Indlægaf Conway » 13. dec 2017, 08:44

Svar fra DR vedr. produktionsomkostninger:

Du har for nylig skrevet til os om Produktionsomkostninger.

Herunder kan du se dit spørgsmål og vores svar. Hvis du har yderligere spørgsmål, eller vil tilføje noget, kan du blot svare på denne mail.

Tak, fordi du kontaktede os.

Venlig hilsen
DR

Emne
Produktionsomkostninger

(13 . Dec. 2017 08:58)

Dette er en forretnings hemmelighed som vi desværre ikke svarer på.

Glædelig Jul
Venlig hilsen
L. Adelgaard
DR Licens og ProgramService
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"