Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27355

Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf ajnaM » 7. dec 2017, 12:13

Jeg har lige læst Anders Legarths artikel om deres hjemmelavede julegaver. At det var begyndt som en joke, men endte med at være en stor succes.

Og jeg må indrømme, at jeg er totalt vild med idéen. :love2: Tænker allerede i hjemmestrik, digte, store foto-print, min mors grafik, min onkel og kærestes musik... Overvejer helt seriøst at foreslå min familie det, dog måske med almindelige gaver til børnene. Ved ikke helt, hvordan min 5-årige ville tage en jul uden Lego-æsker. :lol:


Hvad tænker I? Hvordan ville det fungere hjemme i jeres familier? :D


http://politiken.dk/forbrugogliv/jul/ju ... ge-%C3%A5r
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Sangius » 7. dec 2017, 12:15

Hos min mor ville det fungere rigtig fint. Vi er allerede halvvejs der alligevel.

Hos min svigermor ville det aldrig fungere, de er materielle og dovne :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Vixen » 7. dec 2017, 12:30

Det ville aldrig fungere hos os. Vi er totalt anti-kreative både i min og min kærestes familie, og jeg ville personligt synes, det var mega nederen ikke at kunne ønske mig almindelige, materialistiske ting :genert:
8
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27355

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf ajnaM » 7. dec 2017, 12:33

Sangius skrev:Hos min mor ville det fungere rigtig fint. Vi er allerede halvvejs der alligevel.

Hos min svigermor ville det aldrig fungere, de er materielle og dovne :D


Ja, der er helt sikkert forskel!

Hos min kærestes familie ville det heller aldrig blive til noget. Jeg tror ikke, nogen af dem kan producere noget særligt med hænderne. :D Vi er noget mere krea på min side af familien. Og går i øvrigt ikke ret meget op i gaver - vi har flere gange talt om at gøre det på en anden måde med gaverne, har givet til velgørenhed osv.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Allmost_Famous » 7. dec 2017, 12:36

Jeg ville ELSKE det! :love:

Det ville desværre nok ikke være alles kop te...
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Stitch » 7. dec 2017, 12:45

Jeg ville hade det :lol2: . Primært fordi jeg overhovedet ikke er krea selv.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Akehurst2 » 7. dec 2017, 13:03

Jeg er det modsatte af kreativ og ville ikke kunne frembringe noget, der er mere interessant at modtage end det mine to-årige nevøer laver uden hjælp. En forventning om at jeg frembragte noget gaveværdigt ville stresse mig i en grad så jeg ikke tør tænke på det.

Så hvis det var ville jeg hellere droppe gaverne.
11
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Sorenspige » 7. dec 2017, 13:41

Jeg får nærmest stress bare ved tanken om at skulle lave hjemmelavede gaver til andre. Men jeg er så også typen, hvis børn ikke engang laver hjemmelavede gaver, så længe de ikke selv insisterer (min dreng lavede dog noget for 2 år siden).

Jeg er meget lidt kreativ indenfor de fleste områder og vil gerne købe mig fra det meste.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf sigge » 7. dec 2017, 13:50

Altså hvis mine modtagere kunne leve med at få kastanjedyr, perleplader el.lign., kunne det da være meget sjovt. :lol2:

Ej, jeg tror ikke, vi er kreative nok i min familie til, at det ville blive rigtig godt. Så ville det bare ende med at være et eller anden ubrugeligt dims, som kom til at stå og fylde op.

Og jeg er nok også lidt for materialistisk anlagt. Dog har jeg været rigtigt glad for de hjemmestrikkede ting, jeg har fået af min søster. Men der er så også et vis niveau af evner bag.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Miss_no_More » 7. dec 2017, 14:16

Den bedste gave, jeg har givet, var hjemmelavet. Det var bare en ramme med et billede af min søster og svoger, men de blev simpelthen så glade for den, fordi de syntes, det ville være dumt at sætte et billede op af sig selv (spørg mig ikke hvorfor :gruble: ), men godt kunne gøre det når det var en gave.

Så det kan godt lade sig gøre :) Jeg ville egentlig heller ikke selv have noget imod det, hvis det var gennemtænkt og ikke bare klasket sammen, fordi man vil spare penge.
F.eks. ved jeg, at mine forældre ville blive rigtig glade for en collage af alle vores fælles feriebilleder. Det er sådan noget, de sikkert aldrig selv ville tage sig sammen til at få lavet.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25710

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Delfin » 7. dec 2017, 14:20

Jeg giver i forvejen hjemmelavede gaver, hvis jeg lige har den rigtige ide, men jeg ville være træt af at være tvunget ud i at skulle finde på noget til alle. Det er ved den søde grød svært nok i forvejen med den tossede familie, jeg holder mig. :D
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2017, 14:34

Det ville jeg ikke gide. Vi indførte til gengæld sidste år at alle kun giver og modtager en gave, besluttet ved lodtrækning, i stedet for. At nogle så alligevel giver flere er så en anden snak.

Jeg intet imod hverken at give eller få noget hjemmelavet, så længe det giver mening - jeg bliver f.eks. altid glad når min stedfar har tegnet et billede til mig. Men vi er langt fra kreative nok i min familie til der altid evnerne og ideerne til at lave noget til alle, som alle kan bruge. Jeg selv er kreativ i perioder, indenfor specifikke ting, men det sker oftere at evnerne ikke matcher ambitionerne end omvendt. Så jeg ville stresse vildt over at skulle fremstille alt muligt til folk hvis jeg er inde i en ikke-kreativ periode, eller jeg er i en "det eneste jeg gider er at male, og det er jeg røv elendig til"-periode. Til genhæld kan er jeg okay til at strikke og hækle, men det er sjældent jeg finder det hyggeligt at nusse med. Og hvis gaver bliver en sur pligt så gider jeg slet ikke at give dem.
1
...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Planten » 7. dec 2017, 15:25

Jeg ville elske det. Og næste år kan det være mon familie kun får hjemmelavede gaver. Mest fordi de aldrig ønsker sig noget, og fordi jeg er herre kreativ :lol:
1
Mette
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Mette » 7. dec 2017, 18:28

Vi giver slet ikke gaver længere (udover til børnene)

De sidste par år inden gave-fri-jul var der en del hjemmelavet. Men altså seriøst.. Gaverbytteri mellem voksne? Jeg kommer ikke til det igen :D
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Jul - kun med hjemmelavede gaver?

Indlægaf Artem » 7. dec 2017, 20:25

Mette skrev:Vi giver slet ikke gaver længere (udover til børnene)

De sidste par år inden gave-fri-jul var der en del hjemmelavet. Men altså seriøst.. Gaverbytteri mellem voksne? Jeg kommer ikke til det igen :D

Vi har også mere droppet det med gaver i stedet, er kun mine yngste niecer jeg giver gaver, og så mine forældre, og helt ærligt er det noget pjat at bliver ved med det sidste. Mine forældre mangler ikke noget, og det gør jeg heller ikke selv. Så vi har alle sammen svært ved at finde på noget at ønske os, og går heller ikke op i at få gaver.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Livets forhold"