Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 21:21

Rikke skrev:For satan, jeg kan mærke, at det provokerer mig...

Min eksmand er ikke en trussel i et nyt forhold, og det irriterer mig ret meget, at den gængse opfattelse åbenbart er, at kontakt med eks er = uafsluttede følelser. Jeg har mødt den før hos mænd, men det får mig ikke til at føle eller agere anderledes - og det eneste jeg ville her var, at måske er den der ekskone mig...


Jeg kan godt forstå dig, Rikke. Jeg tror bare ikke, der er nogen, der har et problem med, at der er kontakt og godt venskab med ekskonen, eller at hun nævnes. Jeg synes oprigtigt, indtil videre, at ham her virker som et fantastisk menneske, en god ven for sin eks og en god far, og det er turn on for mig. Men jeg synes bare, hun nævnes for ofte. Jeg synes, der er en lille uoverensstemmelse mellem at være på tinder og skrive med mig og vil ses med mig, men samtidig være sammen med en ekskone nærmest hver dag. De er i forvejen helt nyskilte, og deres romantiske følelser må derfor være tæt på. Det giver bare lidt blandede signaler i mit overfølsomme hoved.

Men jeg skriver netop her for at få jeres input (og sætter VILDT meget pris på dit), fordi jeg ER hurtig til at finde grunde til, hvorfor det umuligt kan gå :)
7
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 21:26

Nomine skrev:
Rikke skrev:For satan, jeg kan mærke, at det provokerer mig...

Min eksmand er ikke en trussel i et nyt forhold, og det irriterer mig ret meget, at den gængse opfattelse åbenbart er, at kontakt med eks er = uafsluttede følelser. Jeg har mødt den før hos mænd, men det får mig ikke til at føle eller agere anderledes - og det eneste jeg ville her var, at måske er den der ekskone mig...



Det er slet ikke sådan der er for mig. Det handler ikke om uafsluttede forhold eller følelser. Hvis jeg skal være i et forhold så er det en tosomhed mellem mig og ham (og så kan der godt være børn også - men de indgår ikke i tosomheden). Hvis der allerede er andre i mandens liv der virker til at udfylde rollen som den anden part i den tosomhed så virker det som om der ikke er en naturlig plads til mig. Og det kan være en ex, en ven, en søster eller whoever - hvis jeg hele tiden skulle høre om en anden person så ville jeg miste noget engagement i relationsbindingen. Men jeg synes det er 'værre' med exer fordi der er et intimt element over det også - personligt, emotionelt osv. - ikke kun sex


Tak fordi du kunne beskrive det, som jeg ikke selv kunne :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 21:27

Rikke skrev:
Viskelæder skrev:
Rikke skrev:For satan, jeg kan mærke, at det provokerer mig...

Min eksmand er ikke en trussel i et nyt forhold, og det irriterer mig ret meget, at den gængse opfattelse åbenbart er, at kontakt med eks er = uafsluttede følelser. Jeg har mødt den før hos mænd, men det får mig ikke til at føle eller agere anderledes - og det eneste jeg ville her var, at måske er den der ekskone mig...


Jeg kan godt forstå dig, Rikke. Jeg tror bare ikke, der er nogen, der har et problem med, at der er kontakt og godt venskab med ekskonen, eller at hun nævnes. Jeg synes oprigtigt, indtil videre, at ham her virker som et fantastisk menneske, en god ven for sin eks og en god far, og det er turn on for mig. Men jeg synes bare, hun nævnes for ofte. Jeg synes, der er en lille uoverensstemmelse med at være på tinder og skrive med mig og vil ses med mig, men samtidig være sammen med en ekskone nærmest hver dag. De er i forvejen helt nyskilte, og deres romantiske følelser må derfor være tæt på. Det giver bare lidt blandede signaler i mit overfølsomme hoved.

Men jeg skriver netop her for at få jeres input (og sætter VILDT meget pris på dit), fordi jeg ER hurtig til at finde grunde til, hvorfor det umuligt kan gå :)

Jeg stemmer for, at du giver ham en chance - det KAN være, at han bare er sådan et af de der mennesker, der kan skelne.
Arj, jeg ved godt, at det er strengt, men i den her ende af en skilsmisse, er der ret få af dem, der ønsker det bedste for den anden og stadig ser dem som en stor del at livet.


Jeg giver ham en chance. Jeg går nok bare ind i det liiidt mere tilbageholdende.

Sagde den i forvejen mest tilbageholdende person i verden.... Det bliver en fest :lol:
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2017, 21:29

Viskelæder skrev:
Rikke skrev:For satan, jeg kan mærke, at det provokerer mig...

Min eksmand er ikke en trussel i et nyt forhold, og det irriterer mig ret meget, at den gængse opfattelse åbenbart er, at kontakt med eks er = uafsluttede følelser. Jeg har mødt den før hos mænd, men det får mig ikke til at føle eller agere anderledes - og det eneste jeg ville her var, at måske er den der ekskone mig...


Jeg kan godt forstå dig, Rikke. Jeg tror bare ikke, der er nogen, der har et problem med, at der er kontakt og godt venskab med ekskonen, eller at hun nævnes. Jeg synes oprigtigt, indtil videre, at ham her virker som et fantastisk menneske, en god ven for sin eks og en god far, og det er turn on for mig. Men jeg synes bare, hun nævnes for ofte. Jeg synes, der er en lille uoverensstemmelse mellem at være på tinder og skrive med mig og vil ses med mig, men samtidig være sammen med en ekskone nærmest hver dag. De er i forvejen helt nyskilte, og deres romantiske følelser må derfor være tæt på. Det giver bare lidt blandede signaler i mit overfølsomme hoved.

Men jeg skriver netop her for at få jeres input (og sætter VILDT meget pris på dit), fordi jeg ER hurtig til at finde grunde til, hvorfor det umuligt kan gå :)


Sådan behøver det jo ikke være. Grunden til jeg allerede kan være så venner med min eks som jeg er nu selvom det kun er nogle måneder siden vi slog op er at jeg ikke har haft de romantiske følelser i mindst 2 år, vi har på mange punkter været rigtig gode VENNER i det år, men vores forhold har været skrækkeligt i flere år end det og ja følelserne har ikke været der længe. Jeg kunne bare ikke rigtig få det afsluttet - fordi jeg var en martyr-agtig-idiot, men hvor er vi begge glade for at vi ikke skal deale med det shitty forhold mere.
1
...
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 7. dec 2017, 21:31

Tusind tak for likes og jeres søde grønne :lun:

Det varmer mere end I aner. Tak for jer :kys:
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 7. dec 2017, 21:47

Viskelæder, jeg kan sagtens forstå dine bekymringer og forbehold, og jeg tror jeg ville have det på samme måde, hvis jeg i nærmest hver anden sætning skulle høre om en eks.
Men, nu skrev du jo at han er nyligt skilt. Så han er jo nok bare stadigvæk vant til at eksen er kvinden i hans liv. Ikke ment på en romantisk måde, men mere som den voksne kvinde der har en fremtræden rolle i hans liv i øjeblikket. Både fordi de har været gift og har delt en hverdag sammen, og fordi de stadigvæk er forældre sammen og derfor fylder meget i hinandens liv. Og indtil videre har han haft den 'frihed' at hun kunne fylde det hun gør, fordi der ikke har været andre kvinder i hans liv.

Men jeg kan forestille mig (og håbe) at hvis nu I mødtes og fandt ud af at der er grobund for et forhold, at hun så ville træde mere i baggrunden i hans liv. Ikke ment som at hun så bare skal ud og de så kun skal have kontakt ifm. børnene. Men mere ment som at rollen som kvinden i hans liv, ville gå til hans kæreste (dig, i denne hypotetiske situation) og hun så naturligt vil ryge lidt længere ned i prioriteringen og fylde lidt mindre.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener - det gav nok mere mening i mit hoved :lol:
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 22:17

Animi skrev:Viskelæder, jeg kan sagtens forstå dine bekymringer og forbehold, og jeg tror jeg ville have det på samme måde, hvis jeg i nærmest hver anden sætning skulle høre om en eks.
Men, nu skrev du jo at han er nyligt skilt. Så han er jo nok bare stadigvæk vant til at eksen er kvinden i hans liv. Ikke ment på en romantisk måde, men mere som den voksne kvinde der har en fremtræden rolle i hans liv i øjeblikket. Både fordi de har været gift og har delt en hverdag sammen, og fordi de stadigvæk er forældre sammen og derfor fylder meget i hinandens liv. Og indtil videre har han haft den 'frihed' at hun kunne fylde det hun gør, fordi der ikke har været andre kvinder i hans liv.

Men jeg kan forestille mig (og håbe) at hvis nu I mødtes og fandt ud af at der er grobund for et forhold, at hun så ville træde mere i baggrunden i hans liv. Ikke ment som at hun så bare skal ud og de så kun skal have kontakt ifm. børnene. Men mere ment som at rollen som kvinden i hans liv, ville gå til hans kæreste (dig, i denne hypotetiske situation) og hun så naturligt vil ryge lidt længere ned i prioriteringen og fylde lidt mindre.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener - det gav nok mere mening i mit hoved :lol:


Jeg forstår, hvad du mener, og det håber jeg også. Altså hvis situationen overhovedet udvikler sig mellem os :)
Jeg håber, du har ret. Det giver jo god mening.
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 22:18

Dikus skrev:
Viskelæder skrev:
Rikke skrev:Hvad er det, du bliver bange for? Helt konkret?


Jeg bliver bange for, at hvis nu vi skulle blive til noget, at der så ikke er plads til mig. At jeg aldrig ville blive en prioritet (selvfølgelig skal børnene have førsteprioritet, men jeg vil gerne være nr 2), at jeg altid ville føle mig lidt tilsidesat og trist. At han ikke er ovre hende.


Jeg bor jo sammen ned min eksmand og min kæreste vor dør om dør med sin eks og har en ordning ala din.

Jeg blev tilsidesat i begyndelsen, men slet ikke længere. Min kæreste har boet hos mig of min eks i tre uger.

Det var hyggeligt.

Og vi kan kun være så tætte i hverdagen FORDI der ikke er følelser i klemme.

... Tal med ham. Også om det, når du bliver usikker...


Det vil jeg gøre, hvis det udvikler sig, men lige nu kender vi jo slet ikke rigtigt hinanden. Men når vi gør, så helt sikkert.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 22:37

Marioneta skrev:
Viskelæder skrev:
Animi skrev:Men jeg kan forestille mig (og håbe) at hvis nu I mødtes og fandt ud af at der er grobund for et forhold, at hun så ville træde mere i baggrunden i hans liv. Ikke ment som at hun så bare skal ud og de så kun skal have kontakt ifm. børnene. Men mere ment som at rollen som kvinden i hans liv, ville gå til hans kæreste (dig, i denne hypotetiske situation) og hun så naturligt vil ryge lidt længere ned i prioriteringen og fylde lidt mindre.


Jeg forstår, hvad du mener, og det håber jeg også. Altså hvis situationen overhovedet udvikler sig mellem os :)
Jeg håber, du har ret. Det giver jo god mening.


Det tror jeg er godt ramt. Hvis han er nyskilt og ikke har datet før, så skal han også lige vænne sig til at der er en ny kvinde i hans liv. Det vil nok komme naturligt på et tidspunkt, men der er lige en proces man skal igennem, hvor ens gamle verden skal "møde" den nye verden og han skal finde et naturligt forhold til sin eks i sit liv, hvor der samtidig er plads til dig.

Jeg oplever det selv i en vis grad, for jeg er aldrig nået så langt i et forhold før som nu, selvom jeg har været single længe. Det er så ikke mht min eks, da min eks holder meget afstand, men i forhold til min søn, hvor jeg lige pludselig har to verdener, som måske skal flettes sammen og det er faktisk ikke helt nemt at stå med, når man ikke er vant til det. Jeg har også brug for at jeg lige kan tage det i mit eget tempo og det er min ven heldigvis meget forstående overfor.

Så måske det også bare er en proces din flirt skal igennem.


Jah, det er en god pointe, I kommer med. Jeg har indtrykket af, at jeg er den første flirt siden skilsmissen, så det hele må være voldsomt nyt for ham. Måske nævner han hende en del for at være sikker på at være ærlig, og at jeg forstår, hun er en del af hans liv. Altså, jeg tror i hvert fald ikke, der er dårlige intentioner bag.

Han skriver fx lige nu til mig, at han godt kan lide mig.

Jeg bliver som sagt bare let lidt usikker på det hele.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. dec 2017, 22:50

Viske, jeg hører dig slet ikke være harm over eksens plads i mandens liv. Jeg mærker langt snarere en spirende usikkerhed omkring hans situationsfornemmelse.
7
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 7. dec 2017, 22:54

DetSorteCirkus skrev:Viske, jeg hører dig slet ikke være harm over eksens plads i mandens liv. Jeg mærker langt snarere en spirende usikkerhed omkring hans situationsfornemmelse.


Tak! Jeg tror, du læser mig rigtigt :)
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 7. dec 2017, 22:59

Viske:
Jeg ville heller ikke bryde mig om at høre ekskonen blive nævnt hver dag samtidigt med at hun tydeligvis stadig er en stor del af det sociale liv han viser sine venner og bekendte på facebook.
Jeg har datet et par fædre her i min singleperiode. Og de har haft gode, sunde og velfungerende forhold til børnenes mødre. Men de har altså ikke nævnt dem hele tiden, og jeg er helt sikker på at kvinderne ikke har været en så stor del af mændenes post-skilsmisse/breakup liv som i dit tilfælde. Altså de har talt om børnene, aftalt hvem der købte ny skoletaske, begge set miniputkamp osv, men ikke på den der måde med at lave noget sammen hele tiden.
Det ville være for meget for mig. Det kan jeg sige med ret stor sikkerhed. Jeg ville føle mig som en intruder der prøver at mase sig ind i en familie hvor er egentlig ikke er plads.
Og så synes jeg det er lidt underligt at han ikke følger de normer der er om hvor ofte det i det hele taget er passende at nævne eksen over for en ny flirt. Men det har nogle af de andre jo også skrevet.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 7. dec 2017, 23:02

Æv æv, skøjtedaten blev aflyst da manden blev syg og måtte til lægen og starte på medicin. Han skrev en lang besked og har gjort det tydeligt at han altså stadig gerne vil se mig når han er rask igen.
Så jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed og håbe at han snart får det bedre.
3
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Singletråden

Indlægaf Thestral » 8. dec 2017, 07:03

Nomine skrev:
Rikke skrev:
Nomine skrev:
Rikke skrev:Der er ikke noget, der hedder tosomhed, når der er et eller flere børn involveret.



Jo det er der i høj grad. Tosomheden er en voksenting i at partnerskab - og er helt uafhængigt af børn.

Overhovedet ikke enig. Et engagement i et voksent forhold afhænger i allerhøjeste grad af hans og hendes hverdag - den hverdag er defineret af børn.
Jeg er klar over, at man kan være følelsesmæssigt tætte, connectede og alt det der, men der er sgu ikke noget, der hedder "Mig, dig og ikke resten af verden", når der er børn enten det ene eller det andet sted.


Hvis det er korrekt så skal jeg aldrig nogensinde date fædre - det er helt sikkert. Selvfølgelig vil børnene altid være vigtige og til stede. Men jeg mener slet ikke at børn er en del af den tætte relation man har med en partner. Der hvor man har hinandens ryg, der hvor man er hinandens go to, der hvor man vender tanker, følelser og drømme med hinanden, der hvor man kan fortælle en masse med et blik osv. Det handler overhovedet ikke om børn - ikke i mine øjne i hvert fald.
Det gør man jo også selv om man har børn :forvirret:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. dec 2017, 07:27

Viskelæder skrev:
Rikke skrev:
Spjaerten skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er blevet venner med den søde Tinderfyr på Facebook, og altså.... Må jeg godt være lidt træls? :-D

Hans ekskone er bare OVER ALT! Alle hans billeder (ALLE) er med ekskonen og børnene. Hun har liket alt, han har derinde, kommenteret på alt, og næsten hver dag, når vi skriver, er han sammen med hende.

Kan man godt være jaloux/pigesur, når man ikke engang har mødt manden endnu? :lol:


Det havde jeg nok ikke magtet at gå ind i.
Man kan kun frygte hun fylder så meget, at det blir svært at være i det forhold på sigt. Altså hvid i skulle blive noget.

Jeg bliver simpelthen nødt til at nedlægge en protestant her ;)

Jeg tror også, at jeg fylder en del i min eksmands FB-profil, men det gør jeg fordi, vi er gode venner, der har et barn sammen. Der er billeder, indtjekninger o.s.v.

Jeg ville ELSKE, hvis han fandt en sød kæreste! Seriøst! Hun ville ikke have nogen som helst grund til usikkerhed ift mig - og det ville jeg insistere på at understrege overfor hende, hvis det kom dertil. Men vi HAR et barn sammen, som vi samarbejder ualmindeligt godt om, og jeg ville godt nok være ked af, hvis hun følte sig truet på en eller anden måde... Det er der slet ikke nogen grund til.

Jeg har det som Lys... Jeg ville finde det problematisk, hvis min eventuelle nye kæreste havde et konfliktfyldt forhold til sine børns mor. Jeg ville ikke orke konflikterne.


Tak for dit input :) Det er rart med en, der er i den anden ende af situationen. Jeg blev bare lige lidt overvældet. De har en 7-7 ordning, men så er de, uanset hvem der har børnene, altid sammen 2 dage i den andens uge for børnenes skyld, og det er jo fantastisk, tænker jeg egentligt, altså for børnene, ikke. Men så er han hjemme ved hende og ordne noget, spise middag sammen, i dag har de været sammen hele dagen på julegaveindkøb. Hun bliver nævnt hver eneste dag. Det er lidt voldsomt i min optik.

Men altså, lige nu prøver jeg bare at være large med det.


Det ville være alt for meget i forhold mine grænser.

Hun ville allerede nu fylde alt for meget til jeg ville indlede mig på noget dér.

Jeg ville heller ikke orke hvis deres forhold var konfliktfyldt. Omvendt ved jeg dog også jeg ikke kan være tredje jul i en symbiose, hvor de stadig sidder lårene af hinanden.

Jeg har en forventning om min kæreste laver ting med mig og prioriterer mig. Og så dur det bare ikke med han skal aflægge daglige besøg hos eks'en, juleshoppe sammen, tage på restaurant sammen, rejse på ferie sammen osv.

Ej, jeg blir helt træt bare ved tanken.

Edit:
Jeg har i øvrigt prøvet at være tredje hjul i sådan noget dér, hvor han stod parat og logrede lige så snart hun ytrede, at hun ville have ham tilbage. Så han rendte retur til hende selvom hun af flere omgange med års mellemrum havde knaldet uden om med den samme gut.
Senest rettet af IrmaPigen 8. dec 2017, 11:41, rettet i alt 1 gang.
5

Tilbage til "Forhold og sex"