Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 13. dec 2017, 22:26

Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)
12
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2017, 01:42

HappyPaww skrev:Elsker det her :lol: :kys:

Jeg havde den omvendte oplevelse, hvor jeg faktisk troede, at en dame på en reklame var prinsesse Mary, men så var det vist bare en eller anden. (Jeg tror, det var boozt.com, men jeg er ikke helt sikker.) :)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 14. dec 2017, 06:51

Lisma skrev:Hvorfor Gls pludselig er blevet så meget langsommere end Post Nord. Jeg plejer altid at få leveret dagen efter, eller allersenest to hverdage efter bestilling. Det er både ved privat handel og handel i butik at det snildt tager en uge nu. Pisse irriterende at man ikke kan få leveret noget som helst hurtigt længere. Dao slækker også virkelig på den.
Måske er det pga. den massive online gavehandel her op til jul, men Gls og Dao har bare ikke været påvirkede af det de andre år.

Jeg har bestilt en del online her op til jul, og jeg har slet ingen forsinkelser oplevet med gls. :gruble:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2017, 07:50

Bøtte skrev:Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)


Den er jeg også træt af. Min søn og mand har fødselsdag fem dage før jul. "Det er sørme godt planlagt, hva?" Mmm. Min datter er født i januar. "Det var da heldigt, det ikke også var i december - eller nytårsaften". Ja, men den ene gang, det lykkedes mig at blive gravid med termin i marts, var det et vindæg. Og når det tager ni måneder at blive gravid med den første og to år med den anden, er man sgu lidt ligeglad med terminsdatoen, lissom!

Men ja, det ér da lidt træls, at ugen op til jul bliver lidt ekstra hektisk - og dyrt. Men sådan er det altså bare.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2017, 07:54

^^ Det er nu også meget ubetænksomt! :naughty:
Jeg har en nevø, der har mellem jul og nytår. Så hver gang i mange år, når man lige gerne ville puste ud efter juletingene, skulle vi møde til børnefødselsdag :lol:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 14. dec 2017, 08:08

Lemonella skrev:
Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)


Den er jeg også træt af. Min søn og mand har fødselsdag fem dage før jul. "Det er sørme godt planlagt, hva?" Mmm. Min datter er født i januar. "Det var da heldigt, det ikke også var i december - eller nytårsaften". Ja, men den ene gang, det lykkedes mig at blive gravid med termin i marts, var det et vindæg. Og når det tager ni måneder at blive gravid med den første og to år med den anden, er man sgu lidt ligeglad med terminsdatoen, lissom!

Men ja, det ér da lidt træls, at ugen op til jul bliver lidt ekstra hektisk - og dyrt. Men sådan er det altså bare.


Det er jul hvert år på samme dato. Folk har fødselsdag hvert år på samme dato. Hektisk og dyrt? Tjaa, det kan jo ikke komme bag på nogen at det sker hvert år på de samme datoer. :D Planlægning, planlægning. Just saying. :lol:

Selvom man planlægger og sparer sammen, skal tingene jo aligevel betales og afholdes. Det koster jo ikke mindre bare fordi pengene er sparet sammen.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 14. dec 2017, 08:14

Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)


Den er jeg også træt af. Min søn og mand har fødselsdag fem dage før jul. "Det er sørme godt planlagt, hva?" Mmm. Min datter er født i januar. "Det var da heldigt, det ikke også var i december - eller nytårsaften". Ja, men den ene gang, det lykkedes mig at blive gravid med termin i marts, var det et vindæg. Og når det tager ni måneder at blive gravid med den første og to år med den anden, er man sgu lidt ligeglad med terminsdatoen, lissom!

Men ja, det ér da lidt træls, at ugen op til jul bliver lidt ekstra hektisk - og dyrt. Men sådan er det altså bare.


Præcis.

Jeg har haft terminer i januar, februar, august og november.
Hende i januar kom så en måned for tidligt og dermed 3 dage før jul. Hende i november ventede vi et år (og to tidlige aborter) på, så jeg vsr fuldstændig ligeglad med hvornår hun kom, bare hun kom.
Vi planlægger os altid ud af det og vi har faktisk ikke de store problemer med det, men min mands familie derimod, de synes det er træls. Det må de så selv rode med.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14803
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 14. dec 2017, 08:52

Lisma skrev:
Studsgaard skrev:
Lisma skrev:Hvorfor Gls pludselig er blevet så meget langsommere end Post Nord. Jeg plejer altid at få leveret dagen efter, eller allersenest to hverdage efter bestilling. Det er både ved privat handel og handel i butik at det snildt tager en uge nu. Pisse irriterende at man ikke kan få leveret noget som helst hurtigt længere. Dao slækker også virkelig på den.
Måske er det pga. den massive online gavehandel her op til jul, men Gls og Dao har bare ikke været påvirkede af det de andre år.

Jeg har bestilt en del online her op til jul, og jeg har slet ingen forsinkelser oplevet med gls. :gruble:

Jeg venter på en pakke på femtedagen nu, sendt med gls. Det er også femte gang indenfor den sidste halvanden måned det tager så længe. Én gang var jeg selv afsender. Jeg plejer ellers også altid at få dem senest to hverdage efter som sagt.


Jeg ventede næsten 14 dage på noget, der åbenbart var sendt med DAO. Afsenderen skrev ellers, at det var sendt med PostNord, og ud fra prisen og den forventede leveringstid, troede jeg også, det var dem. Men da det så endelig nåede frem, fik jeg en mail om, at DAO havde forsøgt at aflevere det til mig, og jeg kunne hente det i en pakkeshop. Så de har da også været virkelig langsomme.

I øvrigt ville jeg aldrig frivilligt vælge levering med DAO efter tidligere dårlige erfaringer, så jeg tror da lige, jeg skal have skrevet til afsenderen, at det ikke er cool at skrive PostNord og så bruge DAO. Godt nok er jeg heller ikke imponeret af PostNord, men DAO er jeg virkelig ikke fan af.
0
You can't spell awesome without me.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 14. dec 2017, 09:26

Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.


Jeg har ikke selv hørt den reklame du snakket om og kan se at det nu giver mening med Kronprinsesse Mary.

Men jeg ved, at det i andre tilfælde er en reklamestrategi, som skal få dig til at huske reklamen. En form for "negativ omtale er bedre end slet ingen". Det kan være et enkelt ord der udtales anderledes eller decideret forkert, for at fange lytterens opmærksomhed.

Jeg kører meget bil og lytter derfor ofte til reklamerne i radioen. Jeg kan lige nu, på stående fod, huske 3 reklamer: en mandlig speaker for CBB, en kvindelig speaker for noget tyggegummi og senest en kvindelig speaker for Sephora.

Fælles for alle 3 reklamer er, at de udtaler et enkelt ord på en anderledes eller decideret forkert måde.

Skideirriterende, men det virker jo :lol:

Edit: 4 reklamer, faktisk. Der var også en Spotifyreklame med en kvindelig speaker.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 14. dec 2017, 09:56

Denlilleglademy skrev:Hvor svært det er for nogle mennesker at tage ansvar. Hvis man har en hund som man går tur med så tager man poser med og fjerner efterladenskaber. Sværere er det ikke.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-12-13 ... ker-roere-

Det er vores oplevelse, at der kommer flere og flere hunde til København, så hundeposerne er en serviceydelse, der hele tiden stiger i omkostninger og niveau. Vi kan ikke følge med i efterspørgslen, sagde Nikolaj Hvingtoft Hansen til TV 2 Lorry.

- Bortprioriteringen af hundeposerne er valgt for at kunne holde standarden på nogle af de områder, som er forvaltningens kerneopgaver, nemlig renhold, grøn pleje og vedligeholdelse af de offentlige legepladser, skriver han.

Det gøres klart, at man vil spare mange penge fremover ved at droppe gratis lorteposer:

Den oplyste udgift på 500.000 kroner om året dækker indkøb af poser og løn og drift i forhold til de ressurcer, det kræver løbende at fylde stativerne med poser, skriver borgmesteren.


Gennem december har Københavns Kommune udfaset ordningen, og det har skabt røre blandt hundejere:

- Jeg synes, det er et dårligt signal at sende. Hvor tit har man ikke diskuteret, at København er en snavset by. Det gør mig egentligt vred. Hundeposerne er en del af byens renholdelse - og hver eneste hundelort, der reddes fra at ligge på jorden, er med til at hæve hygiejnen, har borgeren Birger Andersen tidligere sagt til TV 2 Lorry.

Jeg indrømmer gerne jeg synes det er ærgerligt. Når jeg har hund køber jeg mine egne poser, og samler altid op - men det er da sket at jeg har glemt at få poser med på farten, og så er det da meget rart enten lige at tage et par poser når man alligevel går forbi, eller hvis uheldet er ude og man er langt hjemmefra lige at kunne finde en pose i nærheden og gå tilbage og samle op.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 14. dec 2017, 10:07

Denlilleglademy skrev:
LadyFox skrev:
Denlilleglademy skrev:Hvor svært det er for nogle mennesker at tage ansvar. Hvis man har en hund som man går tur med så tager man poser med og fjerner efterladenskaber. Sværere er det ikke.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-12-13 ... ker-roere-

Det er vores oplevelse, at der kommer flere og flere hunde til København, så hundeposerne er en serviceydelse, der hele tiden stiger i omkostninger og niveau. Vi kan ikke følge med i efterspørgslen, sagde Nikolaj Hvingtoft Hansen til TV 2 Lorry.

- Bortprioriteringen af hundeposerne er valgt for at kunne holde standarden på nogle af de områder, som er forvaltningens kerneopgaver, nemlig renhold, grøn pleje og vedligeholdelse af de offentlige legepladser, skriver han.

Det gøres klart, at man vil spare mange penge fremover ved at droppe gratis lorteposer:

Den oplyste udgift på 500.000 kroner om året dækker indkøb af poser og løn og drift i forhold til de ressurcer, det kræver løbende at fylde stativerne med poser, skriver borgmesteren.


Gennem december har Københavns Kommune udfaset ordningen, og det har skabt røre blandt hundejere:

- Jeg synes, det er et dårligt signal at sende. Hvor tit har man ikke diskuteret, at København er en snavset by. Det gør mig egentligt vred. Hundeposerne er en del af byens renholdelse - og hver eneste hundelort, der reddes fra at ligge på jorden, er med til at hæve hygiejnen, har borgeren Birger Andersen tidligere sagt til TV 2 Lorry.


Jeg indrømmer gerne jeg synes det er ærgerligt. Når jeg har hund køber jeg mine egne poser, og samler altid op - men det er da sket at jeg har glemt at få poser med på farten, og så er det da meget rart enten lige at tage et par poser når man alligevel går forbi, eller hvis uheldet er ude og man er langt hjemmefra lige at kunne finde en pose i nærheden og gå tilbage og samle op.


Jeg forstår godt at det er praktisk i sådanne tilfælde, det er slet ikke det. Men folk hamstrer dem ret mange steder istedet for at betale 8 kr for 50 hundeposer i Netto. Folk forventer at de er der og at det så er kommunens problem når mangler nogle og så er det bare ærgerligt at der bliver efterladt en hundelort. Min veninde arbejder i forvaltningen og har modtaget en del klager over at der ikke er fyldt op og så er det jo ikke ejerens problem hvis der ligger lort over det hele, når nu kommunen ikke sørger for at der er nok poser.

Det kan jeg godt se er en lad holdning til sit ansvar som hundeejer. Omvendt frygter jeg ogsp at der kommer til at ligge endnu flere lorte over alt, hvis man ikke gør det nemt for folk, ligesom med alt mulig andet skrald.
0
...
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 14. dec 2017, 10:31

Hewlett skrev:
Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.


Jeg har ikke selv hørt den reklame du snakket om og kan se at det nu giver mening med Kronprinsesse Mary.

Men jeg ved, at det i andre tilfælde er en reklamestrategi, som skal få dig til at huske reklamen. En form for "negativ omtale er bedre end slet ingen". Det kan være et enkelt ord der udtales anderledes eller decideret forkert, for at fange lytterens opmærksomhed.

Jeg kører meget bil og lytter derfor ofte til reklamerne i radioen. Jeg kan lige nu, på stående fod, huske 3 reklamer: en mandlig speaker for CBB, en kvindelig speaker for noget tyggegummi og senest en kvindelig speaker for Sephora.

Fælles for alle 3 reklamer er, at de udtaler et enkelt ord på en anderledes eller decideret forkert måde.

Skideirriterende, men det virker jo :lol:

Edit: 4 reklamer, faktisk. Der var også en Spotifyreklame med en kvindelig speaker.

Det giver faktisk meget god mening at det måske er med vilje i dem du nævner. Det er ufine tricks. :lol:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2017, 12:25

Lemonella skrev:
Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)


Den er jeg også træt af. Min søn og mand har fødselsdag fem dage før jul. "Det er sørme godt planlagt, hva?" Mmm. Min datter er født i januar. "Det var da heldigt, det ikke også var i december - eller nytårsaften". Ja, men den ene gang, det lykkedes mig at blive gravid med termin i marts, var det et vindæg. Og når det tager ni måneder at blive gravid med den første og to år med den anden, er man sgu lidt ligeglad med terminsdatoen, lissom!

Men ja, det ér da lidt træls, at ugen op til jul bliver lidt ekstra hektisk - og dyrt. Men sådan er det altså bare.


Det er jul hvert år på samme dato. Folk har fødselsdag hvert år på samme dato. Hektisk og dyrt? Tjaa, det kan jo ikke komme bag på nogen at det sker hvert år på de samme datoer. :D Planlægning, planlægning. Just saying. :lol:


Selve fødselsdagen og julen planlægges i nogenlunde god tid, men det er fandme ikke til at uddrive ønskesedler fra begge herrer. De bliver heller ikke længere, så der er ret få ønsker at vælge mellem for os, der skal give gaverne. Og så er det bøvlet med at beslutte, hvilke gaver der skal gives til fødselsdag, og hvilke til jul. Jeg er vægt, jeg har svært ved at tage beslutninger.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2017, 12:27

Studsgaard skrev:
Lemonella skrev:
Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:Kommentaren ‘det er da også ret dumt at få børn så tæt på jul. Og så endda to’.

Hvad fanden skal jeg svare? ‘Ja vi er ikke for kloge hjemme hos os!’

Kunne det tænkes, at vi ikke selv havde valgt det?

Jeg overvejer nogle gange at sige det som det er, at de to gange jeg var gravid med termin mere end 4 uger før/efter juleaften, blev det ikke til noget. Så det er nok vores lod i livet at få 2 børn der har fødsesldag inden for en måned (og en dag) før juleaften.

I det store hele er jeg faktisk ret godt tilfreds med dem ;)


Den er jeg også træt af. Min søn og mand har fødselsdag fem dage før jul. "Det er sørme godt planlagt, hva?" Mmm. Min datter er født i januar. "Det var da heldigt, det ikke også var i december - eller nytårsaften". Ja, men den ene gang, det lykkedes mig at blive gravid med termin i marts, var det et vindæg. Og når det tager ni måneder at blive gravid med den første og to år med den anden, er man sgu lidt ligeglad med terminsdatoen, lissom!

Men ja, det ér da lidt træls, at ugen op til jul bliver lidt ekstra hektisk - og dyrt. Men sådan er det altså bare.


Det er jul hvert år på samme dato. Folk har fødselsdag hvert år på samme dato. Hektisk og dyrt? Tjaa, det kan jo ikke komme bag på nogen at det sker hvert år på de samme datoer. :D Planlægning, planlægning. Just saying. :lol:

Selvom man planlægger og sparer sammen, skal tingene jo aligevel betales og afholdes. Det koster jo ikke mindre bare fordi pengene er sparet sammen.


Nemlig. Og lige i december er det skidesvært at samle folk på samme tid. Min mands familie bor to timers kørsel herfra, så det bliver ikke lige på hverdage - og weekenderne er ofte fyldt med alt muligt julerelateret.
I år bliver det til sushi med min mands bror og kæreste på lørdag (de har fødselsdag tirsdag) - ingen andre kan.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 14. dec 2017, 12:30

Hvorfor roser man altid folk for at arbejde hårdt. Det er ikke nødvendigvis godt og produktivt. Jeg synes fx det er bedre at folk arbejder effektivt.
4

Tilbage til "Generelt"