uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden/

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Pax Romana » 13. dec 2017, 12:11

Jeg har meget vide grænser for hvad man kan tillade sig når det handler om satire, ikke mindst da det jo ofte handler om stereotyper. Jeg synes det er et sidespor at begynde at lægge for meget i hvad man tror at andre mener. Til gengæld mener jeg, at satire og udfordring af kultur også er ekstremt vigtig for at skabe debat og flytte grænser - altså er satiren også med til at skabe oplysning og samtale mellem forskellige grupper i samfundet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 12:23

thomassneum skrev:
eks-Maupassant skrev:Venstrefløjen i dag:

En mand klæder sig ud i dametøj. "Hep hep hvor godt, du leger med din identitet! Vi støtter op om alle mænd der klæder sig ud som damer."

En mand klæder sig ud som kineser. "Dit racistsvin!"

:stoned:


Som repræsentant for venstrefløjen, så må jeg erklærer mig dybt uenig.


Det er godt at vanviddet ikke er altdominerende :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf paint » 13. dec 2017, 12:31

Beyoncé, har på et tidspunkt lavet en hyldest til Josephine Bakers minde. Der er ikke engang noget nyt i det.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Akehurst2 » 13. dec 2017, 12:45

paint skrev:Beyoncé, har på et tidspunkt lavet en hyldest til Josephine Bakers minde. Der er ikke engang noget nyt i det.

Billede


Men Beyoncé er jo selv farvet i forvejen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf paint » 13. dec 2017, 13:12

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Beyoncé, har på et tidspunkt lavet en hyldest til Josephine Bakers minde. Der er ikke engang noget nyt i det.

Billede


Men Beyoncé er jo selv farvet i forvejen.


Ja. Men det var Josephine Baker også ;)

Farshad Kholghi, er vist Iraner.

Men pointen er vel at lave en slags pastiche over tidligere tiders store/kendte kunstnere/entertainere.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf paint » 13. dec 2017, 13:37

Nomine skrev:Det giver ingen mening at henvise til tidligere tider - vi er klogere nu.


Kholghi, er en mand med meget markante meninger, som ofte blander sig i den offentlige debat - med ret skarpe synspunkter. Og hvis han synes at (J. B) rollen, som han spiller er i orden, må man vel antage at den også er det - i den sammenhæng den vises (jeg kender ikke handlingen)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 14:15

Nomine skrev:Det giver ingen mening at henvise til tidligere tider - vi er klogere nu.


Ja i sidste uge mente du at man umuligt kunne kritisere kunstudstillinger uden selv at have set dem.

I den her uge mener du at man helt klart kan sige at en revy er racistisk, hvor revuen ikke en gang er opført endnu.

Så man kan sige at der er noget udvikling der. Ellers også siger du bare hvad der lige passer ind :)
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Akehurst2 » 13. dec 2017, 14:48

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:Beyoncé, har på et tidspunkt lavet en hyldest til Josephine Bakers minde. Der er ikke engang noget nyt i det.

Billede


Men Beyoncé er jo selv farvet i forvejen.


Ja. Men det var Josephine Baker også ;)

Farshad Kholghi, er vist Iraner.

Men pointen er vel at lave en slags pastiche over tidligere tiders store/kendte kunstnere/entertainere.


Det er det jeg mener, når jeg bemærker at Beyoncé selv er farvet = ligesom Josephine Baker. Så Beyoncé spiller ikke sort, hun er sort.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 14. dec 2017, 08:18

Nomine skrev:Det giver ingen mening at henvise til tidligere tider - vi er klogere nu.


Derom er der delte meninger !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 14. dec 2017, 08:57

Bagsiden af internet og Facebook medaljen er desværre at folk der keder sig kan bekræfte hinanden i alverdens dårlige oplevelser hvorefter en krænkelseskultur opstår og breder sig til hele verden.
Der er idag ingen nedre grænser for hvem, hvad, hvor og hvornår krænkelsesanklager kan bruges mod nogen og noget.
Statuer og historiske kultursymboler bliver lagt for had og nogen steder revet ned fordi efterkommere føler sig krænket.
Lande skal pludselig undskylde og betale erstatning for handlinger der er sket for århundreder siden.
Vi kan nu blot afvente et kæmpekrav fra England for forbrydelser begået af vikingerne.
Fanden stå i det internet og især Facebook...
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 14. dec 2017, 09:00

Nomine skrev:
Conway skrev:
Nomine skrev:Det giver ingen mening at henvise til tidligere tider - vi er klogere nu.


Derom er der delte meninger !


Det er korrekt - det er ikke alle der er fulgt med tiden.


Det er korrekt - og det skal vi nok prise os lykkelige for.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Modesty Blame » 14. dec 2017, 15:17

eks-Maupassant skrev:Venstrefløjen i dag:

En mand klæder sig ud i dametøj. "Hep hep hvor godt, du leger med din identitet! Vi støtter op om alle mænd der klæder sig ud som damer."

En mand klæder sig ud som kineser. "Dit racistsvin!"

:stoned:

Bullshit. Jeg har skrevet et langt indlæg om, hvorfor drag er problematisk efter min mening. Men du må sgu selv finde det.

Ift. denne plakat - det er ikke så meget et issue i Danmark, troede jeg, men i andre lande, er blackface meget problematisk. Og derfor synes jeg, at man eventuelt kunne have undladt at bruge billedet på plakaten, hvor der ikke er en sammenhæng, fordi sammenhængen er vigtig. Der er ikke nogen forklaring på, at der bliver satiriseret over emnet, og så er det bare en anledning for folk til at blive stødte. Det tvivler jeg på, at Kerteminde Revyen har ønsket, og derfor bliver det lidt uheldigt.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Purple Haze » 14. dec 2017, 16:23

Finder plakaten usmagelig.
Den er udtryk for en forældet og rasistisk tankegang.

Og at kritisere den og evt gøre opmærksom på at dem der har lavet den burde tænke sig om og lade være med at være nogle røvhuller er ikke et angreb på ytringsfriheden. Hvis det er et angreb på noget er det et angreb på deres ligegyldighed overfor andre mennesker.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf annellaII » 14. dec 2017, 17:35

Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?
1
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2017, 18:48

Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


Det er heller ikke nogen tvang, at være herinde, så man må faktisk gerne smutte, hvis man ikk bryder sig om stedet.
Moderatorene er også debattører og de må like de indlæg de vil, og som jeg ser det er der er ingen indlæg i denne tråd, der er i strid med reglerne.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"