Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. dec 2017, 06:22

Maria - liket er for, at maven virker igen. Ikke for feberen :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. dec 2017, 06:25

I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sustentaculum » 14. dec 2017, 10:32

FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?


Der er ikke nogen af børnene i min mødregruppe der græder meget, men hvis de gjorde var både de og babyerne selvfølgelig velkomne alligevel. Om ikke andet så kan mor-til-skrigebaby få hvilet armene lidt, og evt. sidde ned og få kaffe/kage, mens en af os andre tager skrigetjansen :) De har timer om ugen man ses til mødregruppe kan vist ikke have den store stressende effekt hverken på de andre børn, eller mødre.
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 14. dec 2017, 23:17

FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?



Skrigende baby ville være mere end velkommen i vores mg. Hvis baby var sur så har vi været rigtig gode til at støtte op og hjælpe.
Gruppe var til for os alle og der var vitterligt plads til os alle og se problemer der nu var, det var virkelig skønt!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2017, 07:56

Jeg har også altid følt mig velkommen i mine mødregrupper til trods for, at jeg brugte mere tid på at trøste baby, end på at sludre med de andre. Jeg oplevede dog stadig, at det var et frirum, hvor de mødre uden konstant kede af det babyer havde overskud til at hælde kaffe og og smøre mad til mig, hvilket var en gave. Men så læste jeg med i mødregruppe-tråden og så, at nogle blev stressede af skrigende babyer, hvilket fik mig til at tænke over, om jeg mon overså, at jeg var en kæmpe byrde for mødregruppen.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2017, 07:59

Her nyder vi "godt" af vintervirussen - storebarnet lå med feber, mavepine og opkast i weekenden, og nu ligger mindstemanden med feber, hoste, snot og tynd mave. Jeg skal holde julefrokost for 8 kollegaer i dag, og planen har været, at manden skulle tage ungerne med til en kammerat, så jeg kunne have huset i fred, men nu ligger mindstemanden der med feber, snot og tynd mave, og det synes jeg ikke man kan byde andre at komme anstigende med, så nu er planen, at mand og børn rykker på 1. salen med iPads og fredagsslik, og så må vi satse på, at de kan sove for festivitassen. Det lægger dog en klar dæmper på mig, at ungerne er i huset, men jeg kan heller ikke lige komme op med en bedre løsning.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. dec 2017, 12:28

Hvor ærgerligt Kuk, god bedring med hende :kys:
Synes også det er den bedste løsning, I har fundet på.


Herhjemme er vi også syge. Sådan lidt på skift. De sidste tre weekender har budt på enten opkast, feber eller ondt i halsen. Og denne bliver ikke anderledes, ser det ikle ud til, jeg har i hvert fald ret ondt i halsen. Og S blev vaccineret igår og V skal i dag, så skulle vi alle være raske, hiver vi nok lige en gang vaccine-feber hjem :genert:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 15. dec 2017, 20:00

FruKuk skrev:Jeg har også altid følt mig velkommen i mine mødregrupper til trods for, at jeg brugte mere tid på at trøste baby, end på at sludre med de andre. Jeg oplevede dog stadig, at det var et frirum, hvor de mødre uden konstant kede af det babyer havde overskud til at hælde kaffe og og smøre mad til mig, hvilket var en gave. Men så læste jeg med i mødregruppe-tråden og så, at nogle blev stressede af skrigende babyer, hvilket fik mig til at tænke over, om jeg mon overså, at jeg var en kæmpe byrde for mødregruppen.


Det tror jeg bestemt ikke du har været :kys: jeg tror seriøst de færreste har det som beskrevet, heldigvis.
Jeg har i hvertfald aldrig set dårligt til eller om andre hvor babyer græder. Der skal jo være plads til alle ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 15. dec 2017, 20:01

Øv i også er ramt.
Det er vi i den grad også. Vi er 3 ud af 4 der er snotter. Lillebror havde feber natten til søndag og har sovet så dårligt siden.
Storebror har fået feber i dag :(

Vi havde ellers planlagt den helt store tur til ikea og købe en af de sidste gaver men det må blive en anden dag.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 15. dec 2017, 20:04

Forresten så var N til 4 års undersøgelse forleden. Det gik ok og så alligevel ikke.
For synstesten fejlede han Big time. Han kunne nærmest kun se de første 2-3 linjer :s

Derudover var han fin. Og han opdagede slet ikke da han fik vaccinen fordi hun var så god til at distrahere ham :klap:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Shmartiesh » 15. dec 2017, 20:25

Jeg bliver lidt ked af at læse at et indlæg der handlede om generel uro ved mødregruppe, nu handler om at babyer der skriger ikke er velkomne. Synes det er ærgerligt man kan læse så meget forkert.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. dec 2017, 20:47

xxx---xxx skrev:Forresten så var N til 4 års undersøgelse forleden. Det gik ok og så alligevel ikke.
For synstesten fejlede han Big time. Han kunne nærmest kun se de første 2-3 linjer :s

Derudover var han fin. Og han opdagede slet ikke da han fik vaccinen fordi hun var så god til at distrahere ham :klap:


Den gik heller ikke særlig godt med S sidste pr, da hun var til 4 års undersøgelse. Hun rykkede simpelthen rundt og gik tættere på for at se det hele.
Vi fik en tid ved øjenlægen, som tog billeder af øjene og tjekkede hende osv. Der var intet at komme efter. For en god ordens skyld fik vi en ny tid et år senere, det er sidst i april og lige inden hun starter i førskole, sådan at hvis hun har behov for briller, så får hun den til skoletid. Jeg tror det dog ikke, for jeg synes hun ser udmærket.

Så det behøver ikke være så grelt, som du lige frygter :kys:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 15. dec 2017, 20:59

FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?


Men er det ikke netop det mødregrupper er til for ??? At de stakkels mødre kan få en mad og en kop kaffe selvom ungen skriger i vilden sky og insisterer hårdnakket på at amme i samfulde 3 timer mødet varer ???

Det troede jeg ihvertfald....Min egen mødregruppe var ikke sådan. Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....

Jeg var der 2 gange. Og skiftede så mødregruppen ud med legestuen i den lokale kirke.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2017, 11:26

Shmartiesh skrev:Jeg bliver lidt ked af at læse at et indlæg der handlede om generel uro ved mødregruppe, nu handler om at babyer der skriger ikke er velkomne. Synes det er ærgerligt man kan læse så meget forkert.


Mit indlæg handlede ikke om generel uro - det handlede om skrigende babyer (fordi det er det, jeg har kunnet mønstre) i fx. mødregrupper, og var såmænd blot inspireret af snakken i mødregruppetråden omkring mødregrupper (som jeg så syntes endte med at handle om skrigende babyer - deraf referencen). Jeg forholder mig ikke til den debat (så ville det have givet bedre mening at byde ind i mødregruppetråden), men den fik tankerne til at vandre og gav mig lyst til at spørge herinde, hvordan mine ungers skrigeri måske havde påvirket mine mødregrupper. Og hvis man eller ens baby påvirkes meget af uro, så ville mine babyer have været en belastning. Et emne jeg syntes var interessant at få belyst.
Senest rettet af FruKuk 16. dec 2017, 11:31, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2017, 11:28

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:I øvrigt en interessant debat i mødregruppe-tråden vedr deltagelse i fx mødregruppe, hvis ens baby skriger meget. Mine børn har skreget no stop more or less de første 6 måneder, og jeg ville have været ked af at måtte droppe mødregruppen af den grund. Men jeg har faktisk aldrig overvejet, at jeg måske har stresset de andre mødre og babyer :gruble:

Hvordan har I andre haft det med skrigende babyer i mødregruppen?


Men er det ikke netop det mødregrupper er til for ??? At de stakkels mødre kan få en mad og en kop kaffe selvom ungen skriger i vilden sky og insisterer hårdnakket på at amme i samfulde 3 timer mødet varer ???

Det troede jeg ihvertfald....Min egen mødregruppe var ikke sådan. Her skulle vil tale om hvem der havde den mest perfekte sex efter fødslen og udveksle opskrifter på boller som nemt kunne bages om morgenen når man alligevel var oppe for at amme....Og så havde de 2 som havde læst alle bøgerne naturligvis svarene på alle de issues vi andre havde med vores babyer....Og gav derfor gerne gode råd....

Jeg var der 2 gange. Og skiftede så mødregruppen ud med legestuen i den lokale kirke.....


Åh det lyder som en frygtelig mødregruppe :tie: Det havde jeg filme heller ikke orket. Jeg ville end ikke orke den slags samvær om jeg så var nok så veludhvilet, af sted uden børn og reelt i stand til at knalde og bage boller.
0

Tilbage til "Forældre"