Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Evapeva » 23. nov 2015, 12:55

:lol: Jeg er lige kommet i tanke om noget sygt upassende, som hverken er sket for nyligt eller sket for mig, men:
En god ven fyldte 30. Vi var til fest, og han fik selvfølgelig gaver. Et vennepar gav ham - tadaaa - et bryllupsbillede med alle gæster på; I ved, de der "her er vi allesammen, dejlig fest!"-billeder. I ramme alvor. :D

Altså jeg kunne forstå det, hvis det var hans søster eller noget, men... et vennepar fra uni? Nooo.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. nov 2015, 13:11

Skumfidusen skrev:
Evapeva skrev:Jep, det går jeg ud fra. Jeg synes også, det er helt vanvittigt, men valgte i stedet for at sige noget a la det, du skriver, at kigge ned i gulvet og skrabe lidt med foden. Var jeg gået ind i det, havde hun nemlig hjertens gerne villet fortælle mere om det... :rulle:


Argh, sådan noget er SÅ irriterende.

Jeg har en bekendt, der er styrtende velhavende. Han afslog at sælge sin virksomhed for 200 millioner for noget tid siden, fordi de var for lidt. Han har vel 150 ansatte og ejer blandt andet sin egen golfbane. Han kører de mest afsindige biler. Konebilen var en Audi Q7 sidst jeg så dem. Og han praler ALDRIG. Han taler aldrig om hvor dyre hans ting er eller gør noget som helst for at være hoven. Han elsker de der biler og taler gerne om dem, men om de har kostet 1 eller 2 eller 4 millioner kommer slet ikke på tale. Han er den flinkeste og rareste gut (der så noget malplaceret ud i jakke og slips til en koncert med Spids Nøgenhat). Det er altså rart at opleve at folk kan have styrtende med penge og altid haft det, uden at de gør et stort nummer ud af det.

Sådan elev havde min mand sidste år. Sådan en, der samler på Mercedes bare fordi de er pæne og som kunne købe hele Jylland, hvis han ville.
Min mand fik leveret en del af de store dåser Quality Street til at dele ud til børneeleverne og til sig selv fik han en flaske møgdyr whisky - og besked om, at ingen måtte vide, hvor det kom fra.
Han er så beskeden og sød - og ikke mindst gavmild.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 14:01

Kattefjæs skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at man fra forældrerådet i barnets klasse får følgende besked:
"Det er trist at se at I ikke har interesse i at bakke op om klassens fællesskab og klassens trivsel ved afmelding til den fælles julefrokost. Det er vigtigt at vi som forældre står sammen og er med til at skabe et godt miljø for vores børn"..

:cuss: :cuss:

Det er en mandag kl 16:30 - 19:00 - medbring hjemmelavet ret og betal 150 kr.

Vore afbud lød:

"Kære Forældreråd, Rigtig godt initiativ, som vi bakker 100% op om herhjemme. Beklageligvis kan vi ikke deltage grundet arbejde med ekstraordinær transporttid og den korte varsel. Vi håber at I alle får en rigtig hyggelig dag".

Varsel var 1 uge, min mand har 3 timers kørsel ud og hjem i de næste 6 uger og jeg har mange presserende arbejdsopgaver - at ungen så absolut ikke ville er så en anden ting :blush2:
Men f.. det er upassende svar fra forældrerådet - især da vi 3 gange i de sidste 2 mdr har lagt hus til forældrekonfliktmøder



:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Sådan skriver man bare ikke!



Jo, jo herhjemme er vi skam meget høflige :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 14:02

Lurende Peber skrev:
Kattefjæs skrev:
Bimmerdyret skrev:........Men f.. det er upassende svar fra forældrerådet - især da vi 3 gange i de sidste 2 mdr har lagt hus til forældrekonfliktmøder



:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Sådan skriver man bare ikke!
:lol: undskyld men damn de er langt ude. Man får helt lyst til at være tilskuer under næste møde :devil:


Tro mig...det er ren tortur :whip: :whip:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 14:16

icelady skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at man fra forældrerådet i barnets klasse får følgende besked:
"Det er trist at se at I ikke har interesse i at bakke op om klassens fællesskab og klassens trivsel ved afmelding til den fælles julefrokost. Det er vigtigt at vi som forældre står sammen og er med til at skabe et godt miljø for vores børn"..

:cuss: :cuss:

Det er en mandag kl 16:30 - 19:00 - medbring hjemmelavet ret og betal 150 kr.

Vore afbud lød:

"Kære Forældreråd, Rigtig godt initiativ, som vi bakker 100% op om herhjemme. Beklageligvis kan vi ikke deltage grundet arbejde med ekstraordinær transporttid og den korte varsel. Vi håber at I alle får en rigtig hyggelig dag".

Varsel var 1 uge, min mand har 3 timers kørsel ud og hjem i de næste 6 uger og jeg har mange presserende arbejdsopgaver - at ungen så absolut ikke ville er så en anden ting :blush2:
Men f.. det er upassende svar fra forældrerådet - især da vi 3 gange i de sidste 2 mdr har lagt hus til forældrekonfliktmøder


For det første burde de da have i baghovedet, at I har lagt hus til 3 gange.

For det andet er 1 uge altså meget kort varsel.

For det tredje...jeg ville flejne SÅ skråt over den besked og på førstkommende møde bede folk moderere sig og tænke over, at man ikke altid kan smide hvad man har i hænderne.

For det fjerde...prøv lige at spørg dem, om en sådan tilbagemelding er med til at skabe et godt miljø.

(Og hvad skal de 150kr gå til, hvis I selv skal medbringe mad? Er det til sodavand/saftevand eller hvorledes?


Jeg tror nu også at vores "velvillighed" er maxet ud, så den dækker udskolingen med :-D
Hvad de 150 kr skal gå det aner jeg ikke...allerede da pigebarnet hørte om julefrokosten så kiggede hun skræmt på og og sagde:

Aiii...jeg lover at være sød, please, please...(mumlende noget med at støvsuge huset og rense toiletter i 1 år)
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 14:21

Evapeva skrev:Så sent som i eftermiddag ytrede hun følgende "ja, mine unger byggede i går en hule under mine forældres stol til 50.000 kroner - men det kan man selvfølgelig også sagtens gøre under en stol til 50.000 kroner".


Uha..det er liiige der hvor jeg ville blive majet sød og fisende sige....Åhhhh ja, de små puds...vores bil til 300.000 kr der må de sørme også godt spise kiks og popcron i det kan man jo sagtens gøre, jeg kender det sååååååå godt :fløjt:
3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Evapeva » 23. nov 2015, 14:43

Bimmerdyret skrev:
Evapeva skrev:Så sent som i eftermiddag ytrede hun følgende "ja, mine unger byggede i går en hule under mine forældres stol til 50.000 kroner - men det kan man selvfølgelig også sagtens gøre under en stol til 50.000 kroner".


Uha..det er liiige der hvor jeg ville blive majet sød og fisende sige....Åhhhh ja, de små puds...vores bil til 300.000 kr der må de sørme også godt spise kiks og popcron i det kan man jo sagtens gøre, jeg kender det sååååååå godt :fløjt:


Nemlig - men vores bil har kun kostet 130.000,- så det duede ikke. :D Er pisse ærgerlig over, at jeg ikke har råd til at have et dyrt comeback klar... Eller - nå nej. :lol:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 14:44

Evapeva skrev:
Bimmerdyret skrev:
Evapeva skrev:Så sent som i eftermiddag ytrede hun følgende "ja, mine unger byggede i går en hule under mine forældres stol til 50.000 kroner - men det kan man selvfølgelig også sagtens gøre under en stol til 50.000 kroner".


Uha..det er liiige der hvor jeg ville blive majet sød og fisende sige....Åhhhh ja, de små puds...vores bil til 300.000 kr der må de sørme også godt spise kiks og popcron i det kan man jo sagtens gøre, jeg kender det sååååååå godt :fløjt:


Nemlig - men vores bil har kun kostet 130.000,- så det duede ikke. :D Er pisse ærgerlig over, at jeg ikke har råd til at have et dyrt comeback klar... Eller - nå nej. :lol:


130.000 er også langt mere en de 50.000 stolen kostede :lol: :lol: :lol:
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Evapeva » 23. nov 2015, 14:46

Bimmerdyret skrev:
Evapeva skrev:
Bimmerdyret skrev:
Evapeva skrev:Så sent som i eftermiddag ytrede hun følgende "ja, mine unger byggede i går en hule under mine forældres stol til 50.000 kroner - men det kan man selvfølgelig også sagtens gøre under en stol til 50.000 kroner".


Uha..det er liiige der hvor jeg ville blive majet sød og fisende sige....Åhhhh ja, de små puds...vores bil til 300.000 kr der må de sørme også godt spise kiks og popcron i det kan man jo sagtens gøre, jeg kender det sååååååå godt :fløjt:


Nemlig - men vores bil har kun kostet 130.000,- så det duede ikke. :D Er pisse ærgerlig over, at jeg ikke har råd til at have et dyrt comeback klar... Eller - nå nej. :lol:


130.000 er også langt mere en de 50.000 stolen kostede :lol: :lol: :lol:


:lol: :gogo:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2015, 15:00

Min kæreste matcher mit dårlige humør igår.
Han kom for et øjeblik siden marcherende ud i køkkenet, hvor jeg sidder og proklamerede:
Hvis du er svensker i Danmark, så har du 3 muligheder: Snak dansk, snak engelsk eller skrub af!
:lol: Vores humor er pænt upassende.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 23. nov 2015, 18:02

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at bagboen bruger tid nu på at rydde i sin indkørsel, når min mand og jeg går og forsøger at banke sneen af den fælles hæk, der er ved at lægge sig


Hvorfor er det upassende?


Fordi vedkommende burde fokusere mere på den fælles hæk end en udkørsel kl. l...om natten.
Vedkommende har ikke bil og indkørslen bruges aldrig.
Den fælles hæk skal såfremt den vælter reetableres = en pæn udgift for begge parter.


Upassende prioritering.

Men så kan idioten få lov til at stå for udgiften denne gang!


Ok jeg ville nok prioritere som naboen. Hækken rejser sig såmænd nok igen, når sneen smelter, og skulle der være knækket et par grene, vokser den hurtigt til igen til foråret. Som husejer har man pligt til at rydde sne på fortov og indkørsel. Har man ikke opfyldt sine forpligtelser, kan man risikeret et erstatningskrav, hvis nogen falder. Godt nok kun mellem 7 og 22, men jeg ville foretrække at tage det værste om aftenen, så jeg ikke skulle i gang med en større omgang inden kl. 7.

Det lyder ikke til, at I talte med dem om det?
2
14 11 14
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. nov 2015, 19:56

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at bagboen bruger tid nu på at rydde i sin indkørsel, når min mand og jeg går og forsøger at banke sneen af den fælles hæk, der er ved at lægge sig


Hvorfor er det upassende?


Fordi vedkommende burde fokusere mere på den fælles hæk end en udkørsel kl. l...om natten.
Vedkommende har ikke bil og indkørslen bruges aldrig.
Den fælles hæk skal såfremt den vælter reetableres = en pæn udgift for begge parter.


Upassende prioritering.

Men så kan idioten få lov til at stå for udgiften denne gang!


Ok jeg ville nok prioritere som naboen. Hækken rejser sig såmænd nok igen, når sneen smelter, og skulle der være knækket et par grene, vokser den hurtigt til igen til foråret. Som husejer har man pligt til at rydde sne på fortov og indkørsel. Har man ikke opfyldt sine forpligtelser, kan man risikeret et erstatningskrav, hvis nogen falder. Godt nok kun mellem 7 og 22, men jeg ville foretrække at tage det værste om aftenen, så jeg ikke skulle i gang med en større omgang inden kl. 7.

Det lyder ikke til, at I talte med dem om det?



Problemet er at nej..hækken rejser sig ikke - der er nu 3 m...der er knækket..
Indkørsel og fortov er 2 forskellige ting. Der er ikke rydningspligt til indkørsel - bagboen har ikke fortov og når der ikke er nogen grund til adgang i indkørsel så behøver man ikke rydde ;)
Men der er nu givet besked om at denne gang må de stå for at få etbleret hækken i fuld højde.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 23. nov 2015, 20:01

Da jeg gik ned til min mor tidligere idag var jeg utrolig glad for at jeg gik hjemmefra i rigtig god tid og at der stadig var lyst udenfor, for hold da kæft hvor var der mange som ikke havde ryddet fortovet foran deres hus ordenigt. Jeg var nød til at gå enten på vejen eller ude i græsset (yay, skjulte hundelorte :puke: ) for ikke at skøjte rundt.
Nogle steder kunne det tydeligt ses hvor den enes grund startede og den andens begyndte.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 24. nov 2015, 00:34

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at bagboen bruger tid nu på at rydde i sin indkørsel, når min mand og jeg går og forsøger at banke sneen af den fælles hæk, der er ved at lægge sig


Hvorfor er det upassende?


Fordi vedkommende burde fokusere mere på den fælles hæk end en udkørsel kl. l...om natten.
Vedkommende har ikke bil og indkørslen bruges aldrig.
Den fælles hæk skal såfremt den vælter reetableres = en pæn udgift for begge parter.


Upassende prioritering.

Men så kan idioten få lov til at stå for udgiften denne gang!


Ok jeg ville nok prioritere som naboen. Hækken rejser sig såmænd nok igen, når sneen smelter, og skulle der være knækket et par grene, vokser den hurtigt til igen til foråret. Som husejer har man pligt til at rydde sne på fortov og indkørsel. Har man ikke opfyldt sine forpligtelser, kan man risikeret et erstatningskrav, hvis nogen falder. Godt nok kun mellem 7 og 22, men jeg ville foretrække at tage det værste om aftenen, så jeg ikke skulle i gang med en større omgang inden kl. 7.

Det lyder ikke til, at I talte med dem om det?



Problemet er at nej..hækken rejser sig ikke - der er nu 3 m...der er knækket..
Indkørsel og fortov er 2 forskellige ting. Der er ikke rydningspligt til indkørsel - bagboen har ikke fortov og når der ikke er nogen grund til adgang i indkørsel så behøver man ikke rydde ;)
Men der er nu givet besked om at denne gang må de stå for at få etbleret hækken i fuld højde.


Ok det gør sådan en ellers for det meste, men sneen var også meget tung. Det kan jeg godt se, er ærgerligt.

Indkørsel skal ryddes, hvis andre har ærinde på grunden. Dvs. post og renovation fx. Hvor meget kommer selvfølgelig an på, hvor skraldespanden står. https://www.bolius.dk/husk-dine-vinterp ... jer-17778/
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 24. nov 2015, 00:36

Persnikedy skrev:Da jeg gik ned til min mor tidligere idag var jeg utrolig glad for at jeg gik hjemmefra i rigtig god tid og at der stadig var lyst udenfor, for hold da kæft hvor var der mange som ikke havde ryddet fortovet foran deres hus ordenigt. Jeg var nød til at gå enten på vejen eller ude i græsset (yay, skjulte hundelorte :puke: ) for ikke at skøjte rundt.
Nogle steder kunne det tydeligt ses hvor den enes grund startede og den andens begyndte.


Ja det er slemt nogle steder. Jeg måtte forcere en del snevolde på vej til arbejde her til aften. Det hedder sig ellers, at der skal laves hul så man kan passere over vejen.
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"