Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 18:18

Skralde skrev:Og hej til jer alle i tråden :wave: Her er da enormt hyggeligt, så jeg håber at der er plads til en mere?


Velkommen til - her er vældig hyggeligt:)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 18:27

Min 5 årige tog også en hystade-tur i morges :tie:

Meget bestemt 5 årig har fået vinterstøvler og termostøvler. Meget bestemt 5 årig har lagt en plan. En meget fast plan. En plan der indebærer, at hver anden dag skal hun have vinterstøvlerne på og hver anden dag skal hun have termostøvlerne på. Og i dag (som er første dag med begge par støvler) skulle det være vinterstøvlerne!! Hendes uduelige mor havde åbenbart ikke fattet planen, så vinterstøvlerne var pakket i børnehavetasken, der var sat ud i bilen, og uduelig mor fattede åbenbart heller ikke vigtigheden i planen, så hun gad ikke hente vinterstøvlerne...
Resultat: Meget bestemt 5 årig tramper i ubevogtet øjeblik afsted i strømpersokker og sætter sig i bilen... Da optrinnet bliver påtalt af uduelig mor, kommenteres det med et "jeg ORKER ikke at forklare det igen mor!!

Godt så
6
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 23. nov 2015, 18:40

Da jeg hentede Emma idag blev jeg mødt af en noget forgrint stuepædagog. Nu havde de set den Emma som vi i øjeblikket har så meget "fornøjelse" af. Hende der i den grad flippede skråt over ikke at få sin vilje....Ordene "velfungerende" "empatisk" og samarbejdsvillig" var ikke lige fremme i den sammenhæng :-D Til gengæld erkendte hun at hun sagtens kunne forstå hvad vi mente med "hysterisk og kolerisk" efter at have set live-showet...
Men hun var derudover meget imponeret over Emmas evne til at gå fra stik-edder-peter-vælte-mig rasende til ligger-glad-og-får-massage....På et øjeblik...."Det vidner jo om at det er ægte hysteri vi har med at gøre" og at "hun tydeligvis er i god kontakt med sine følelser" :klap: Vores stuepædagog er altså noget af det skønneste. Hun har sådan en god måde at tage tingene på :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 23. nov 2015, 18:41

Denne tråd er bare fyldt med uduelige mødre :lol:

Men når jeg ikke er en håbløs mor, der siger nej til alt det sjove og beder hende gøre tingene selv, så kalder kun mig 'lille skattemor', fordi jeg kalder hende 'lille skattemus'.

Vi har i øvrigt haft to 'kaste sig med på gulvet'-scener på 20 min, fordi hun ikke måtte få mælk i min vandflaske og fordi hun selv skulle hente ostehaps, hvis hun ville have det.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 18:45

Det er egentligt heller ikke i orden med så mange fatsvage forældre!! Tænk sig hvor nemt alting ville være, hvis vi alle tog os lidt sammen og gjorde, som vi fik besked på. Ro og fordragelighed...

Som ældstebarnet engang skreg: "Hvorfor siger I ALTID nej, når I bare kunne sige ja..??"
3
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9445

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2015, 19:06

Skralde, velkommen :kys:.

Vibssen, jeg elsker simpelthen din måde at skrive på :-D.

Jeg er vist bare mor med kort lunte for tiden :genert:. Men jeg bruger en ret stor del af min arbejdsdag på børn, der ikke hører efter, og så er min tærskel altså ikke så høj (eller hedder det lang?) herhjemme. Det kan R jo ikke gør for, så jeg forsøger virkelig at tage mig sammen. Men der sker altså smuttere.
1
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9445

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. nov 2015, 20:02

Dulle, velkommen til DK :kys:.

Lyder belastende med handleriet. Godt, han snart starter op i DP :-D. Kan kan blive der, så længe I er i DK?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 20:41

Melder mig i koret af mødre med kort lunte - nogle dage kortere end andre. Men desværre altid for kort, når vi skal ud af døren og vi står som sild i en tønde i vores alt for lille entre og begge børn først ikke selv vil hjælpe med hverken det ene eller det andet, for bagefter at slås om, hvem der skal låse døren op/åbne døren/åbne lågen/åbne bildør... Selvom jeg virkeligt tager mig sammen HVER morgen, så er lunten bare kort lige der.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 20:42

Og velkommen til DK Dulle.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Studsgaard » 23. nov 2015, 22:17

:wave: Jeg vil også lige melde mig her i tråden.
Jeg har tre (for det meste) skønne unger. De største kriser pt er med mindsten vores fem årige tøse pige :) og jeg griner og nikker genkendende til de historier på de foregående sider.
Mindes ikke jeg havde nær de samme "ture" med drengene da de var på den alder.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. nov 2015, 05:47

Vi har heldigvis været lykkeligt forskånet for trodsalder :-D og nej det er ikke fordi jeg bare ikke kan huske det :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 24. nov 2015, 06:57

Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. nov 2015, 07:10

Panton skrev:Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
Den har jeg været igennem det meste af min unge dage. Jeg var langt højere end gennemsnittet så når jeg skulle med bussen var jeg nødt til at have mit pas med for at køre på børnebillet :lol: Den gang synes jeg dog ikke det var så fantastisk sjovt men det blev til min fordel da jeg begyndte at gå i byen :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf BirdReynolds » 24. nov 2015, 07:22

Thestral skrev:
Panton skrev:Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
Den har jeg været igennem det meste af min unge dage. Jeg var langt højere end gennemsnittet så når jeg skulle med bussen var jeg nødt til at have mit pas med for at køre på børnebillet :lol: Den gang synes jeg dog ikke det var så fantastisk sjovt men det blev til min fordel da jeg begyndte at gå i byen :-D

Jeg har altid haft det omvendt, jeg blev spurgt om jeg skulle bruge en børnebillet til jeg var et par og tyve :rulle:
Og i forrige weekend spurgte indsamlerdamen fra *indsæt den rigtige hjælpe-folk-i-nød-instans* om der var en voksen hjemme, da jeg åbnede døren. Well played dame, well played... :-D
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. nov 2015, 07:28

BirdReynolds skrev:
Thestral skrev:
Panton skrev:Til Jer der har stædige selvstændige unger nu, bare vent til de bliver ældre og de har argumenterne i orden!

Det var lidt sjovt, min 10 årige er en del større end sine kammerater, og vi har været ude for at han er blevet spurgt hvor gammel han er når de spilles fodboldkamp. Men her i weekenden ville dommeren på vegne af modstanderholdet godt se noget ID på ham, for han kunne da ikke kun være 10 år. ! Bagefter undskyldte de, men de havde bare været ude for at andre brugte ældre spillere i kampe og det er jo unfair. Det kan jeg sagtens se, men så var det heldigt jeg lige havde sundhedskortet med ;) Vi har nemlig været ude for det før :lol:
Den har jeg været igennem det meste af min unge dage. Jeg var langt højere end gennemsnittet så når jeg skulle med bussen var jeg nødt til at have mit pas med for at køre på børnebillet :lol: Den gang synes jeg dog ikke det var så fantastisk sjovt men det blev til min fordel da jeg begyndte at gå i byen :-D

Jeg har altid haft det omvendt, jeg blev spurgt om jeg skulle bruge en børnebillet til jeg var et par og tyve :rulle:
Og i forrige weekend spurgte indsamlerdamen fra *indsæt den rigtige hjælpe-folk-i-nød-instans* om der var en voksen hjemme, da jeg åbnede døren. Well played dame, well played... :-D
:lol: :lol: :lol:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Forældre"