Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 23. dec 2017, 08:57

cola skrev:
Daphne skrev:At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:

Jeg syntes du er upassende sådan at skyde skylden for din ledighed over på dem, du vidste godt at det job du sad i ikke var det som de havde reklameret med, alligevel så blev du der. i stedet for at hoppe fra selv og måske have chancen for at gå tilbage til dit sidste job, men det har nok noget at gøre med at så skal du til at gå tilbage med hatten i hånden...
Jeg forstår virkelig ikke at folk bliver i et job de ikke syntes om... bare fordi. Hvad er det de er så bange for?


Jeg synes det er upassende ikke at kunne se det trælse i at blive fyret. Og så endda lige op til jul. Måske ikke lige timingen til det ‘input’ ?

Kram til daphne.
43
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 23. dec 2017, 09:01

Muspel skrev:
cola skrev:
Daphne skrev:At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:

Jeg syntes du er upassende sådan at skyde skylden for din ledighed over på dem, du vidste godt at det job du sad i ikke var det som de havde reklameret med, alligevel så blev du der. i stedet for at hoppe fra selv og måske have chancen for at gå tilbage til dit sidste job, men det har nok noget at gøre med at så skal du til at gå tilbage med hatten i hånden...
Jeg forstår virkelig ikke at folk bliver i et job de ikke syntes om... bare fordi. Hvad er det de er så bange for?


Jeg synes det er upassende ikke at kunne se det trælse i at blive fyret. Og så endda lige op til jul. Måske ikke lige timingen til det ‘input’ ?

Kram til daphne.

Ja timingen stinker totalt, at blive fyret op til jul, men ville den ikke stinke på alle andre tidspunkter? Jeg syntes fx det er træls at blive fyret hele året. Og hvis man er bange for at blive fyret til december bør man ikke tage et job hvor prøvetiden ligger i december.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 23. dec 2017, 09:07

Ja rigtig glædelig jul til alle, men det ville jeg ønske uanset hvem du er og hvordan du har behandlet mig igennem hele året. For mig går der nemlig ingen skår af at ønske en glædelig vidunderlig jul til alle, både unge og gamle, og alle der i mellem.
Husk du er den der skaber dit liv. Spred glæde og lev dit liv som døde du i morgen. Men stil spørgsmål, for uden at lære nyt, lærer du aldrig noget.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 23. dec 2017, 09:09

cola skrev:Ja rigtig glædelig jul til alle, men det ville jeg ønske uanset hvem du er og hvordan du har behandlet mig igennem hele året. For mig går der nemlig ingen skår af at ønske en glædelig vidunderlig jul til alle, både unge og gamle, og alle der i mellem.
Husk du er den der skaber dit liv. Spred glæde og lev dit liv som døde du i morgen. Men stil spørgsmål, for uden at lære nyt, lærer du aldrig noget.


Det er godt det her er en tråd for det upassende
Billede

Og god jul til alle :jule:
13
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 23. dec 2017, 14:56

cola skrev:Ja rigtig glædelig jul til alle, men det ville jeg ønske uanset hvem du er og hvordan du har behandlet mig igennem hele året. For mig går der nemlig ingen skår af at ønske en glædelig vidunderlig jul til alle, både unge og gamle, og alle der i mellem.
Husk du er den der skaber dit liv. Spred glæde og lev dit liv som døde du i morgen. Men stil spørgsmål, for uden at lære nyt, lærer du aldrig noget.

Men går der nogen skår af dig, hvis du viste (passende!!) sympati for folk, der lige er blevet fyret?
Din opførsel er virkelig skidt.
25
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11577
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18636

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf PaleSeptember » 23. dec 2017, 18:13

Damen, der sagde "Tak skal du fanme ha'" til mig i Netto i dag. Hun tømte sin kurv og lod den stå på den lille hylde, selvom stakken til at sætte den i var LIGE ved siden af. Jeg sagde "Nu skal jeg sætte din kurv ned for dig", da jeg ligesom selv stod med en helt fyldt kurv og skulle bruge pladsen.
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daphne » 24. dec 2017, 09:36

cola skrev:
Daphne skrev:At jeg har fået en fyreseddel sidste dag inden juleferien. De beklagede meget og sagde at de havde søgt noget forkert. Hvilket jeg er enig i for jobbet passede hverken til opslaget eller samtalerne. Men jeg er vred. Jeg sagde et job op for at komme ud til dem og så bliver jeg fyret efter så kort tid. Nu er jeg igen i ledighedsland :rulle:

Jeg syntes du er upassende sådan at skyde skylden for din ledighed over på dem, du vidste godt at det job du sad i ikke var det som de havde reklameret med, alligevel så blev du der. i stedet for at hoppe fra selv og måske have chancen for at gå tilbage til dit sidste job, men det har nok noget at gøre med at så skal du til at gå tilbage med hatten i hånden...
Jeg forstår virkelig ikke at folk bliver i et job de ikke syntes om... bare fordi. Hvad er det de er så bange for?


Virkelig??? Jeg synes DU er upassende, når du prøver at skyde skylden for min ledighed over på mig. Ikke at jeg behøver at forklare mig for dig, men jeg HAR faktisk haft fat i min gamle arbejdsplads, men idet at jeg er et ordenligt menneske og var der min opsigelse ud, så fandt de naturligvis en ny medarbejder i den periode, som har overtaget stillingen direkte efter mig.
Så jeg synes faktisk, at det er DIG der skal passe på med at skyde folk noget i skoen, når du ikke aner er kæft om, hvad der er sket!

I øvrigt så er det ikke alle, der har den luksus, at de bare kan sige deres job op og skride, uden at have noget nyt på hånden. Ikke alle kan bare komme ud og lave hvad som helst, når der er fysiske og/eller psykiske skavanker at tage hensyn til - men det er vel også folks egen skyld??
Ikke alle kan bare falde tilbage på dagpenge mv. - hvilket der kan være rigtig mange forskellige grunde til.

Det du laver her er meget upassende og på ingen måde gennemtænkt!
38
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daphne » 24. dec 2017, 09:40

Til alle jer mange andre - mange tak for de støttende ord både her og i kort og privatbeskeder. Det betyder meget, når man føler, at man står med håret lidt i postkassen lige pludselig. Heldigvis er min kæreste og familie meget støttende også, så vi får en skøn og hyggelig jul uanset det her. Som flere af jer sikkert ved, har vi været igennem det, der er meget værre, og vi skal også nok komme videre fra det her - ingen tvivl om det.
Og heldigvis er jeg mere vred på dem, end ked af det - det hjælper også :)
20
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 25. dec 2017, 16:42

Det kan godt være at jeg har været upassende at skrive lige efter at hun fik en fyreseddel, for det er sku da trist at få sådan en, uanset grunden, men JEG og her lægger jeg vægt på at jeg syntes, det er upassende at skyde skylden på firmaet, når man egentlig godt ved at man sidder i det forkerte job, hvad ville hun have de skulle gøre... beholde hende, og ville det ikke være mere upassende at beholde hende i et job der bare slet ikke er hvad nogen af dem troede. For så ender det med at hun er upassende for at sige op over at jobbet ikke passer til det hun fik lovet.

Det er en træls en, men jeg, og igen det er bare mig, syntes det er DYBT forkert at mene at firmaet er upassende for at passe på deres egne interesser og endda give en så god grund som her, og at det sker så hurtigt efter.

Jeg ville have haft mere føling med det hvis indlægget havde været i "hvad irritere dig grænseløst" for DET er sku træls at blive fyret, og SÅ ville jeg have haft forståelse for det, men i den her tråd, hvor man nettop fremhæver det upassende, så ... syntes jeg faktisk det er upassende at mene at firmaet ikke må passe på sig selv.
Senest rettet af cola 26. dec 2017, 10:38, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 25. dec 2017, 17:01

cola skrev:Det kan godt være at jeg har været upassende at skrive lige efter at hun fik en fyreseddel, for det er sku da trist at få sådan en, uanset grunden, men JEG og her lægger jeg vægt på at jeg syntes, det er upassende at skyde skylden på firmaet, når man egentlig godt ved at man sidder i det forkerte job, hvad ville hun have de skulle gøre... beholde hende, og ville det ikke være mere upassende at beholde hende i et job der bare slet ikke er hvad nogen af dem troede. For så ender det med at hun er upassende for at sige op over at jobbet ikke passer til det hun fik lovet.

Det er en træls en, men jeg, og igen det er bare mig, syntes det er DYBT forkert at mene at firmaet er upassende for at passe på deres egne interesser og endda give en så god grund som her, og at det sker så hurtigt efter.

Jeg ville have haft mere føling med det hvis indlægget havde været i "hvad irritere dig grænseløst" for DET er sku træls at blive fyret, og SÅ ville jeg have haft forståelse for det, men i den her tråd, hvor man nettop fremhæver det upassende, så ... syntes jeg faktisk det er upassende at mene at firmaet ikke må passe på sig selv.

Hvordan skal man (på forhånd) kunne vide at der ikke er et match mellem ny medarbejder, virksomhed og jobbet, når jobbet ikke stemmer overens med beskrivelsen? :stoned:
12
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 25. dec 2017, 18:18

Smiling_Goat skrev:
cola skrev:Det kan godt være at jeg har været upassende at skrive lige efter at hun fik en fyreseddel, for det er sku da trist at få sådan en, uanset grunden, men JEG og her lægger jeg vægt på at jeg syntes, det er upassende at skyde skylden på firmaet, når man egentlig godt ved at man sidder i det forkerte job, hvad ville hun have de skulle gøre... beholde hende, og ville det ikke være mere upassende at beholde hende i et job der bare slet ikke er hvad nogen af dem troede. For så ender det med at hun er upassende for at sige op over at jobbet ikke passer til det hun fik lovet.

Det er en træls en, men jeg, og igen det er bare mig, syntes det er DYBT forkert at mene at firmaet er upassende for at passe på deres egne interesser og endda give en så god grund som her, og at det sker så hurtigt efter.

Jeg ville have haft mere føling med det hvis indlægget havde været i "hvad irritere dig grænseløst" for DET er sku træls at blive fyret, og SÅ ville jeg have haft forståelse for det, men i den her tråd, hvor man nettop fremhæver det upassende, så ... syntes jeg faktisk det er upassende at mene at firmaet ikke må passe på sig selv.


Så.. Hvis et firma laver et jobopslag, hvor de søger en bogholder, og du søger det, fordi du er bogholder. Så er det helt okay, hvis de på første arbejdsdag viser dig ned til salgsafdelingen og siger, at dine primære ansvarsområder vil være kontraktoprettelse og kunde x, y og z?

Og når du så naturligt nok ikke er ret god til det, og de så fyrer dig, så er det skam også helt okay?

Præcis! De har søgt - og ansat - hende til ét job, som hun så ikke får lov til at varetage da hun starter. Det kan da på ingen måde være debattørens skyld. Det er virkelig dårlig stil af firmaet at de i det mindste ikke forsøger at tilrette stillingen, så den kommer til at lige det job, de selv har søgt personale til. Vi søger, og ansætter, da heller ikke en medarbejder med spidskompentence i bøger, for derefter at smække vedkommende i papirafdelingen - og så fyre hende, fordi hun ikke kan varetage arbejdet :stoned:
14
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 25. dec 2017, 19:07

Daine skrev:Præcis! De har søgt - og ansat - hende til ét job, som hun så ikke får lov til at varetage da hun starter. Det kan da på ingen måde være debattørens skyld. Det er virkelig dårlig stil af firmaet at de i det mindste ikke forsøger at tilrette stillingen, så den kommer til at lige det job, de selv har søgt personale til. Vi søger, og ansætter, da heller ikke en medarbejder med spidskompentence i bøger, for derefter at smække vedkommende i papirafdelingen - og så fyre hende, fordi hun ikke kan varetage arbejdet :stoned:

Ok nu tror jeg jeg forstår hvad det er der bliver sagt... det var slet ikke sådan jeg havde forstået det. Tak fordi du lige ville pensle det lidt ud for mig, jeg er til tider lidt langsom, og jeg ved godt det ikke var til mig du penslede, men jeg forstår den nu.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 26. dec 2017, 09:15

cola skrev:
Daine skrev:Præcis! De har søgt - og ansat - hende til ét job, som hun så ikke får lov til at varetage da hun starter. Det kan da på ingen måde være debattørens skyld. Det er virkelig dårlig stil af firmaet at de i det mindste ikke forsøger at tilrette stillingen, så den kommer til at lige det job, de selv har søgt personale til. Vi søger, og ansætter, da heller ikke en medarbejder med spidskompentence i bøger, for derefter at smække vedkommende i papirafdelingen - og så fyre hende, fordi hun ikke kan varetage arbejdet :stoned:

Ok nu tror jeg jeg forstår hvad det er der bliver sagt... det var slet ikke sådan jeg havde forstået det. Tak fordi du lige ville pensle det lidt ud for mig, jeg er til tider lidt langsom, og jeg ved godt det ikke var til mig du penslede, men jeg forstår den nu.

Og siden du skal have tingene skåret ud i pap, så hjælper jeg dig lige videre her:
Du skylder en undskyldning!
19
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 26. dec 2017, 10:52

Overboen havde gæster til ca. kl. 2.30 i nat. De var ok stille men det smuttede engang imellem, blev vækket et par gange af højlydt latter. Ok.
Kl. 6 opgav jeg at sove mere, kl. 7 blev der sat musik på ovenpå.
Kl. 9.30 gik de i gang med støvsugeren.

For pokker altså, på en fridag... fint at de kun behøver 5 timers søvn men vi andre gad godt sove lidt længere.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 26. dec 2017, 12:19

Santa skrev:
cola skrev:
Daine skrev:Præcis! De har søgt - og ansat - hende til ét job, som hun så ikke får lov til at varetage da hun starter. Det kan da på ingen måde være debattørens skyld. Det er virkelig dårlig stil af firmaet at de i det mindste ikke forsøger at tilrette stillingen, så den kommer til at lige det job, de selv har søgt personale til. Vi søger, og ansætter, da heller ikke en medarbejder med spidskompentence i bøger, for derefter at smække vedkommende i papirafdelingen - og så fyre hende, fordi hun ikke kan varetage arbejdet :stoned:

Ok nu tror jeg jeg forstår hvad det er der bliver sagt... det var slet ikke sådan jeg havde forstået det. Tak fordi du lige ville pensle det lidt ud for mig, jeg er til tider lidt langsom, og jeg ved godt det ikke var til mig du penslede, men jeg forstår den nu.

Og siden du skal have tingene skåret ud i pap, så hjælper jeg dig lige videre her:
Du skylder en undskyldning!

For at misforstå indlægget? hvad er der at undskylde for det?
Jeg forstod det som at hun syntes det var upassende at blive fyret.
Nu forstår jeg at det hun mente var at det var upassende overhovedet at blive ansat i en stilling som ikke indeholdt det hun var ansat til... 2 meget forskellige ting.
0

Tilbage til "Generelt"