Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elefanne » 26. dec 2017, 21:56

Neverkont skrev:
Annione skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Har du prøvet noget mod for meget mavesyre? Og en snak med lægen?


Kan man få kvalme af for meget mavesyre?

Jeg har ofte haft kvalme i forb. med for lidt mavesyre, men jeg ved godt, at symptomerne på for lidt og for meget ligner hinanden til forveksling.

Ts, hvis du har for meget mavesyre synes jeg du skal holde en pause med ingefær-shots, for ingefær er med til, at stimulere mavesyre.


Har aldrig før haft problemer med mavesyren. Har man så ikke sure opstød og den slags? :genert:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elefanne » 26. dec 2017, 21:59

Arg! Og sorry for de mange indlæg/svar. Ved ikke hvordan man multi-quoter? :panik:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 26. dec 2017, 21:59

Elefanne skrev:
Neverkont skrev:
Elefanne skrev:
Neverkont skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:

Nu ved jeg jo ikke hvad din kvalme kommer af, men ingefær plejer at virke rigtig godt mod kvalme.


Drikker ingefærshot hver morgen. Synes kkke rigtigt det hjælper, desværre :( Ellers mange tak for rådet :kys:


Jeg plejer at bruge frisk ingefær.


Puha, frisk ingefær er jeg ikke stor fan af! :tie:


Du skal ikke smage på det. ;)
Bare skær det i små stykker, ligesom når du hakker løg, kom det på en ske, ned med det og skyl efter med vand.
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 26. dec 2017, 22:01

Elefanne skrev:
Neverkont skrev:
Annione skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Har du prøvet noget mod for meget mavesyre? Og en snak med lægen?


Kan man få kvalme af for meget mavesyre?

Jeg har ofte haft kvalme i forb. med for lidt mavesyre, men jeg ved godt, at symptomerne på for lidt og for meget ligner hinanden til forveksling.

Ts, hvis du har for meget mavesyre synes jeg du skal holde en pause med ingefær-shots, for ingefær er med til, at stimulere mavesyre.


Har aldrig før haft problemer med mavesyren. Har man så ikke sure opstød og den slags? :genert:


Ikke nødvendigvis.
Hvis den der lukkemekanik, jeg ikke lige kan huske navnet på, virker som den skal, så bliver syren hvor den skal være.

Prøv at lade være med, at tage ingefærshots 2-3 dage, så finder du ud af om det er dem der er skyld i problemet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2017, 22:05

Jeg kan ikke passe mine bukser! :whine:
0
Do as I say! :whip:
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 26. dec 2017, 22:05

Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Prøv at tænke tilbage, om du har ændret noget i dine drikke- eller spisevaner for 2-4 uger siden.

Overvej f.eks. om du er begyndt at spise eller drikke noget, der dæmper mavesyren.
F.eks. drikke med kulsyre kan dæmpe mavesyren.
0
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elefanne » 26. dec 2017, 22:10

Neverkont skrev:
Elefanne skrev:
Neverkont skrev:
Annione skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Har du prøvet noget mod for meget mavesyre? Og en snak med lægen?


Kan man få kvalme af for meget mavesyre?

Jeg har ofte haft kvalme i forb. med for lidt mavesyre, men jeg ved godt, at symptomerne på for lidt og for meget ligner hinanden til forveksling.

Ts, hvis du har for meget mavesyre synes jeg du skal holde en pause med ingefær-shots, for ingefær er med til, at stimulere mavesyre.


Har aldrig før haft problemer med mavesyren. Har man så ikke sure opstød og den slags? :genert:


Ikke nødvendigvis.
Hvis den der lukkemekanik, jeg ikke lige kan huske navnet på, virker som den skal, så bliver syren hvor den skal være.

Prøv at lade være med, at tage ingefærshots 2-3 dage, så finder du ud af om det er dem der er skyld i problemet.


Har ikke drukket ingefærshots siden den 15. december, så tror ikke det er det :(
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elefanne » 26. dec 2017, 22:14

Neverkont skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Prøv at tænke tilbage, om du har ændret noget i dine drikke- eller spisevaner for 2-4 uger siden.

Overvej f.eks. om du er begyndt at spise eller drikke noget, der dæmper mavesyren.
F.eks. drikke med kulsyre kan dæmpe mavesyren.


Har absolut ingenting ændret :gruble: Det er dét, der er så underligt.
Ej, men jeg skal da selvfølgelig til lægen, hvis det bliver ved. Har tjekket om jeg er blevet gravid ved en fejl og det er jeg ikke.

Har bare aldrig nogensinde døjet med kvalme før, så det er total nyt for mig :lol:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf mulledit » 27. dec 2017, 14:50

Ikke mig, men min mand ligger med meniere anfald :trist: :trist: :trist: :trist:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. dec 2017, 16:09

Mit knæ er bare røv lige for tiden - når det kommer i fuld ekstension skal der "presses" igennem og så er det mega ømt i fleksion. Og det er hævet. ØV!
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 27. dec 2017, 19:16

Elefanne skrev:
Neverkont skrev:
Elefanne skrev:Har haft kvalme nonstop i de sidste 14 dage. Magter sleeet ikke at jeg i aften også skal have kvalme over julemaden :whine: :ticks:


Prøv at tænke tilbage, om du har ændret noget i dine drikke- eller spisevaner for 2-4 uger siden.

Overvej f.eks. om du er begyndt at spise eller drikke noget, der dæmper mavesyren.
F.eks. drikke med kulsyre kan dæmpe mavesyren.


Har absolut ingenting ændret :gruble: Det er dét, der er så underligt.
Ej, men jeg skal da selvfølgelig til lægen, hvis det bliver ved. Har tjekket om jeg er blevet gravid ved en fejl og det er jeg ikke.

Har bare aldrig nogensinde døjet med kvalme før, så det er total nyt for mig :lol:


Hvis du, udover kvalmen, føler dig oppustet eller har spændinger i skulder-/nakkeområdet, så prøv at drikke saften af en halv citron eller spis en grapefrugt.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tata » 28. dec 2017, 16:37

Mit ene ben skaber sig helt vildt, med ledsmerter, hævelse, ondt i hælen og snurren i underbenet, og det er mit "problemben", så bliver jeg altid bekymret, når der er noget med det. Håber virkelig ikke det er 'noget', at det bare er fordi jeg har rendt i for høje hæle i julen :genert:
0
Timian :lun:
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Giraffie » 28. dec 2017, 17:35

Har igennem den seneste måned lidt af morgensnue. Det er frygeligt irriterende. Har prøvet allergipiller og skiftet vaskemiddel, men intet hjælper.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 28. dec 2017, 20:41

Jeg døjer med smerter i det ene knæ og spændinger ned i læggen. Tror jeg har siddet for meget ned, det er jeg ikke vant til. Mine katastrofetanker siger BLODPROP!!, men rationelt set er det vist bare fordi jeg har siddet eller lagt ned 22 timer om dagen de sidste 5 dage ...
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Modesty Blame » 30. dec 2017, 18:24

Jeg har så ondt i mit øre. Sidste år var jeg indlagt i en uge med øresmerter, men de var noget værre end det, der er gang i nu. Men jeg er pisseræd for en gentagelse. Tænker, at de øresmerter jeg har nu, er forårsaget af den forkølelse, jeg har haft hele ugen. Men hver gang der kommer et nyt jag i øret, forudser jeg endnu en omgang med intravenøs penicillin og smertehelvede.
0

Tilbage til "Helbred"