Sidste chance!

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Sidste chance!

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2017, 09:08

Husk at i dag er sidste chance for indbetaling på pensionen for 2017. Så vil du spare i skat, er det nu. Har du tjent for meget i forhold til SU, så indbetal til pension, istedet for at skulle betale tilbage. Vil du gerne have penge ind på en Alderspension, inden regeringen ødelægger det hele, så er det også nu!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14588

Re: Sidste chance!

Indlægaf Pjeps » 29. dec 2017, 09:18

Wizzze skrev:Husk at i dag er sidste chance for indbetaling på pensionen for 2017. Så vil du spare i skat, er det nu. Har du tjent for meget i forhold til SU, så indbetal til pension, istedet for at skulle betale tilbage. Vil du gerne have penge ind på en Alderspension, inden regeringen ødelægger det hele, så er det også nu!


Kan det betale sig at oprette en alderspension nu, selv om man ikke kan sætte et kæmpe beløb ind?

Ryger alle fordelene ikke fra 1/1? Eller er der nogle goder der forbliver fordi den er oprettet nu?
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sidste chance!

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2017, 09:40

Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Husk at i dag er sidste chance for indbetaling på pensionen for 2017. Så vil du spare i skat, er det nu. Har du tjent for meget i forhold til SU, så indbetal til pension, istedet for at skulle betale tilbage. Vil du gerne have penge ind på en Alderspension, inden regeringen ødelægger det hele, så er det også nu!


Kan det betale sig at oprette en alderspension nu, selv om man ikke kan sætte et kæmpe beløb ind?

Ryger alle fordelene ikke fra 1/1? Eller er der nogle goder der forbliver fordi den er oprettet nu?


Det er den store indbetaling der ryger, fordelen med ingen modregning har du stadig, også på en pension oprettet i 2018 eller senere, du kan bare ikke rigtig spare noget væsenligt op, fordi indbetalingerne er så små fra 2018 og frem.
1
Do as I say! :whip:
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Sidste chance!

Indlægaf HerErJeg » 29. dec 2017, 10:17

Wizzze skrev:
Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Husk at i dag er sidste chance for indbetaling på pensionen for 2017. Så vil du spare i skat, er det nu. Har du tjent for meget i forhold til SU, så indbetal til pension, istedet for at skulle betale tilbage. Vil du gerne have penge ind på en Alderspension, inden regeringen ødelægger det hele, så er det også nu!


Kan det betale sig at oprette en alderspension nu, selv om man ikke kan sætte et kæmpe beløb ind?

Ryger alle fordelene ikke fra 1/1? Eller er der nogle goder der forbliver fordi den er oprettet nu?


Det er den store indbetaling der ryger, fordelen med ingen modregning har du stadig, også på en pension oprettet i 2018 eller senere, du kan bare ikke rigtig spare noget væsenligt op, fordi indbetalingerne er så små fra 2018 og frem.


Det er nok pænt svært at få en forretning ud af det. Den største fordel må være at man ikke kommer til at bruge pengene ufornuftigt de næste 30 år, så der er rent faktisk opsparet en vis sum på til de gamle dage, selv om det ikke er så godt som man kunne håbe på.
Nu har jeg lige fået fikset mit regneark, så nu kan jeg så regne mig frem til, hvis man starter fra 0 i dag, så står der 196.000 kr. om 25 år. Så er der nogenlunde korrigeret for inflation på 2% årligt på 1% til håndtering af opsparingen til banken. Og så håber jeg på et gennemsnitligt afkast på 5%.
Hvis man så har råd til at indbetale de store beløb de sidste 5 år, så er beløbet selvfølgelig meget større.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Sidste chance!

Indlægaf HerErJeg » 29. dec 2017, 10:23

Du kan jo også lave en ratepension. Så bliver du modregnet i tillæg til folkepension, men hvis den alligevel bliver reduceret til en ren fattigdomsydelse, så er det vel lige meget.
Jeg vil påstå, at renters rente at et godt stort beløb er 100 gange vigtigere end en smule modregning, bare fordi man ikke kan få alt hvad staten står parat med at almisser.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"