Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 24. nov 2015, 08:36

Da sneen faldt i lørdags - sagde jeg til manden; jeg tør vædde på at det hvide hus på hjørnet, fortsætter den dårlige stil fra sidste år. De har en hjørnegrund og rydder fra deres hoveddør, ned til fortovet, til højre og hen til deres bilindkørsel - resten røres ikke.

Og ganske rigtigt - jeg har skøjtet rundt i går og i dag - nu har jeg bestemt mig for at ringe på, fortælle hvor jeg bor, og at det så er mig der klager over dem til kommunen hver gang de ikke rydder. Jeg gider ikke endnu en sæson mere med det pis.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2015, 09:45

Det er hamrende upassende, at min mand ikke gider flytte sin bil, så jeg kan komme i pakkeboksen.
Bare fordi han kun har morgenkåbe på.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 24. nov 2015, 10:58

Slettet
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2015, 11:02

Ice, jeg er ret sikker på, at det eneste forsvarlige er at lukke jeres del af landet ned og omplacere folk andre steder. Så meget fladpandethed på så lille et geografisk område kan umuligt være godt for nogen.
17
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 24. nov 2015, 11:06

kidkomb skrev:Ice, jeg er ret sikker på, at det eneste forsvarlige er at lukke jeres del af landet ned og omplacere folk andre steder. Så meget fladpandethed på så lille et geografisk område kan umuligt være godt for nogen.


:D

Jeg har selv tænkt tanken. Jeg ved ikke, om vi bare render ind i de værste af tumperne, eller hvad der sker.

Jeg kan sgu godt forstå det sætter sindene i kog: men det knækker for mig, når folk er ligeglade med loven. Og at hun så kommer med de meninger om mig...jamen så opgiver jeg sgu at snakke fornuft med folk. Så er de udenfor rækkevidde.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Firebird » 24. nov 2015, 11:10

icelady skrev:
kidkomb skrev:Ice, jeg er ret sikker på, at det eneste forsvarlige er at lukke jeres del af landet ned og omplacere folk andre steder. Så meget fladpandethed på så lille et geografisk område kan umuligt være godt for nogen.


:D

Jeg har selv tænkt tanken. Jeg ved ikke, om vi bare render ind i de værste af tumperne, eller hvad der sker.

Jeg kan sgu godt forstå det sætter sindene i kog: men det knækker for mig, når folk er ligeglade med loven. Og at hun så kommer med de meninger om mig...jamen så opgiver jeg sgu at snakke fornuft med folk. Så er de udenfor rækkevidde.


Send hende til sønderjylland. Vi har sindssygt mange DF vælgere i forvejen. Hun vil bestemt føle sig godt tilpas hernede :devil:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 24. nov 2015, 12:00

icelady skrev:
Slettet


Altså hvis folk kan få udgivet det, de publicerer på deres blogs - så kan du også få det samme med den der gruppe. Hver gang jeg tænker, nu kan det ikke blive værre, så kommer du med en ny post.

Du får altså max. point for ikke at slette samtlige brugere - men nu har du så måske fået øjnene op for andre metoder - det der plukflis lyder voldsomt - bitte, bitte små stykker eller :lol:
3
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 24. nov 2015, 13:56

Hey jeg opføre mig altså pænt der inde. Og stalker kun Icelady på den rare måde :-D[/quote]

Jeg ville sgu også opføre mig ordentligt - hvis jeg blev truet med plukflis - hold nu kaje det er dagens sjoveste ord.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 24. nov 2015, 14:06

dykkersild skrev:Hey jeg opføre mig altså pænt der inde. Og stalker kun Icelady på den rare måde :-D

Jeg ville sgu også opføre mig ordentligt - hvis jeg blev truet med plukflis - hold nu kaje det er dagens sjoveste ord.


Jeg er lidt forelsket i det ord. :blush2:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 24. nov 2015, 16:03

dykkersild skrev:Hey jeg opføre mig altså pænt der inde. Og stalker kun Icelady på den rare måde :-D


Jeg ville sgu også opføre mig ordentligt - hvis jeg blev truet med plukflis - hold nu kaje det er dagens sjoveste ord.[/quote]

det plukfis må prøves en dag :banan: :banan: :afro:
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 24. nov 2015, 16:05

Hvad ER en plukflis? :gruble:
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Whoosh » 24. nov 2015, 16:14

Plukfisk der er blevet fucked up 2 gange?
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 24. nov 2015, 20:44

Det er upassende at spamme sin facebook side med musikvideoer. 8 stk på under en time er simpelthen bare for mange
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 24. nov 2015, 20:47

... Jeg tænker ret ofte, at der simpelthen ER hold i mange af mine fordomme om Randers. Jeg får dem i hvert fald væsentligt oftere bekræftet end afkræftet. Det er nok lidt upassende.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 24. nov 2015, 23:29

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:Finder det upassende at bagboen bruger tid nu på at rydde i sin indkørsel, når min mand og jeg går og forsøger at banke sneen af den fælles hæk, der er ved at lægge sig


Hvorfor er det upassende?


Fordi vedkommende burde fokusere mere på den fælles hæk end en udkørsel kl. l...om natten.
Vedkommende har ikke bil og indkørslen bruges aldrig.
Den fælles hæk skal såfremt den vælter reetableres = en pæn udgift for begge parter.


Upassende prioritering.

Men så kan idioten få lov til at stå for udgiften denne gang!


Ok jeg ville nok prioritere som naboen. Hækken rejser sig såmænd nok igen, når sneen smelter, og skulle der være knækket et par grene, vokser den hurtigt til igen til foråret. Som husejer har man pligt til at rydde sne på fortov og indkørsel. Har man ikke opfyldt sine forpligtelser, kan man risikeret et erstatningskrav, hvis nogen falder. Godt nok kun mellem 7 og 22, men jeg ville foretrække at tage det værste om aftenen, så jeg ikke skulle i gang med en større omgang inden kl. 7.

Det lyder ikke til, at I talte med dem om det?



Problemet er at nej..hækken rejser sig ikke - der er nu 3 m...der er knækket..
Indkørsel og fortov er 2 forskellige ting. Der er ikke rydningspligt til indkørsel - bagboen har ikke fortov og når der ikke er nogen grund til adgang i indkørsel så behøver man ikke rydde ;)
Men der er nu givet besked om at denne gang må de stå for at få etbleret hækken i fuld højde.


Ok det gør sådan en ellers for det meste, men sneen var også meget tung. Det kan jeg godt se, er ærgerligt.

Indkørsel skal ryddes, hvis andre har ærinde på grunden. Dvs. post og renovation fx. Hvor meget kommer selvfølgelig an på, hvor skraldespanden står. https://www.bolius.dk/husk-dine-vinterp ... jer-17778/


Alt skal stå ved kantsten her.
Hvilket så for os betyder, at når kommunen rydder sne..så laves der kæmpe driver foran postkasse og skraldespand, som vi så ikke får tømt :cuss:
0

Tilbage til "Generelt"