Løbetråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 24. dec 2017, 10:02

Torn skrev:I går løb jeg 2 km på 12 minutter og i dag løb jeg 4 km på 26 minutter. Jeg er ret forkølet, så jeg håber, løbeturene kan hjælpe mig med at blive rask igen.

Hvordan forestiller du dig, de kan det? :gruble:
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 25. dec 2017, 23:36

Så kom jeg langt om længe ud at løbe igen efter at have været syg i 8 dage, og hvor dagen startede med en vild hovedpine som først er lettet her til aften. Der er faktisk mange folk i byen sådan en aften her, og fik en high five af en ung mand som synes det var sejt at jeg var ude at løbe her til midnat. :D
Men bare en lille tur for at komme i gang igen på 6 km på 38 min.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Løbetråden

Indlægaf IrmaPigen » 26. dec 2017, 18:37

Var ude og løbe i går. Bare lige 4, 7 km Ca. Efter en pause på i omegnen af tre uger.

I dag har jeg så mega ondt i ryggen. Godt min læge er lydhør for en scanning i det nye år efter fys og kiropraktor er forsøgt. Jeg skal så meget videre og have en diagnose.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 27. dec 2017, 16:05

Jeg fik løbet 6 km med en pace på 5:06. Det synes jeg er ganske pænt på 3. Juledag. Og tiltrængt....nu kan jeg mærke kroppen igen :lol: ...og sikkert også i morgen :/
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 27. dec 2017, 18:44

D.itsen skrev:
Torn skrev:I går løb jeg 2 km på 12 minutter og i dag løb jeg 4 km på 26 minutter. Jeg er ret forkølet, så jeg håber, løbeturene kan hjælpe mig med at blive rask igen.

Hvordan forestiller du dig, de kan det? :gruble:


Frisk luft og pulsen i gang. Jeg får det bedre af det.
0
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Løbetråden

Indlægaf D.itsen » 27. dec 2017, 18:46

Torn skrev:
D.itsen skrev:
Torn skrev:I går løb jeg 2 km på 12 minutter og i dag løb jeg 4 km på 26 minutter. Jeg er ret forkølet, så jeg håber, løbeturene kan hjælpe mig med at blive rask igen.

Hvordan forestiller du dig, de kan det? :gruble:


Frisk luft og pulsen i gang. Jeg får det bedre af det.

Den friske luft er sandsynlig, men du skal godt nok passe på ikke at presse kroppen, for ellers får det den modsatte virkning
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Løbetråden

Indlægaf Torn » 27. dec 2017, 18:46

I mandags løb jeg 5 km på 34 minutter og i dag løb jeg 3,6 km på 22 minutter. Jeg har løbet ude de sidste fire gange, fordi jeg ikke er i nærheden af mit løbebånd for tiden. Det er altså ret meget hårdere at løbe ude end inde, synes jeg.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 27. dec 2017, 21:01

Har været ude at løbe 10,7 km til aften, på 1:09 men det skyldes at det var fælles træning med triathlon klubben, hvor vi havde noget løbeteknik og intervaltræning.
Var forøvrigt en lovlig våd og kold tur med 2 grader og regnvejr hele tiden.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 31. dec 2017, 10:16

Årets sidste løbetur 5,41 km på 28:25 med en tempo på 5:15
Hvor jeg løb de 5 km på 26:08

Løber normalt 10 km, så det her var en tempotur, for netop at se om jeg kunne komme ned og løbe med de omkring 5 min/km. Som lidt er målet for mig, og det jeg træner imod. Tror og håber på at det lykkes i det nye år.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 1. jan 2018, 13:23

Har I et mål for 2018?
Jeg har i første omgang en ambition om 25 km om ugen i januar. Hvis knæ og ankel kan holde til det starter jeg ½ marathon træning i februar. Kan de ikke holde træner jeg som hidtil og prøver i februar - med opstart til ½ marathon i marts etc.

Jeg skal her kl. 16 til årets første arrangement i løbeklubben. Vi mødes ved byens pølsevogn, løber en tur og spiser bagefter lidt sammen :-D
I det hele taget er vores løbeklub meget social. Vi løber 1 time mandag & onsdag. Lørdag er længere turer med efterfølgende morgenbrød. Derudover er der jævnlig tiltage til diverse arrangementer, badning, saunagus, kagespisning og trail træning. Også mere end jeg er oplagt til, men det er jo heldigvis frivilligt hvor maget man deltager i - og det jeg gider er super hyggeligt.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Løbetråden

Indlægaf lulu-p » 1. jan 2018, 13:25

Endomondo fortæller mig, at jeg har løbet 1.355 km i 2017. Det er godkendt, men jeg vil gerne op på 1.500 km i 2018.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 1. jan 2018, 13:33

lulu-p skrev:Endomondo fortæller mig, at jeg har løbet 1.355 km i 2017. Det er godkendt, men jeg vil gerne op på 1.500 km i 2018.

Sejt :gogo:
Jeg er først begyndt at tracke i august - så jeg har ingen anelse. Men er startet meeeget langsomt op, da jeg har et dårligt knæ.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. jan 2018, 19:02

Mani skrev:Har I et mål for 2018?
Jeg har i første omgang en ambition om 25 km om ugen i januar. Hvis knæ og ankel kan holde til det starter jeg ½ marathon træning i februar. Kan de ikke holde træner jeg som hidtil og prøver i februar - med opstart til ½ marathon i marts etc.

Jeg skal her kl. 16 til årets første arrangement i løbeklubben. Vi mødes ved byens pølsevogn, løber en tur og spiser bagefter lidt sammen :-D
I det hele taget er vores løbeklub meget social. Vi løber 1 time mandag & onsdag. Lørdag er længere turer med efterfølgende morgenbrød. Derudover er der jævnlig tiltage til diverse arrangementer, badning, saunagus, kagespisning og trail træning. Også mere end jeg er oplagt til, men det er jo heldigvis frivilligt hvor maget man deltager i - og det jeg gider er super hyggeligt.

Hold da op i er meget sociale i jeres klub. Ville ønske at vi også var det, og havde flere faste træningsdage. Hvis der bliver holdt en generalforsamling en gang i foråret kunne jeg godt finde på at foreslå det.

Jeg har primært to mål her i det nye år.
1. Løbe mindst en halvmarathon.
2. Blive en hurtigere løber. Hvor jeg vil kunne løbe en 5 km på under 25 min.
Begge dele er ganske realistisk, men vil være nemmere hvis jeg får smidt en 5-10 kilo. Så det er reelt et 3 mål for 2018 da det både vil gøre mig til en bedre løber og pynte hvis jeg fik smidt de overflødige kilo.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Løbetråden

Indlægaf Mani » 1. jan 2018, 19:14

Artem skrev:Hold da op i er meget sociale i jeres klub. Ville ønske at vi også var det, og havde flere faste træningsdage. Hvis der bliver holdt en generalforsamling en gang i foråret kunne jeg godt finde på at foreslå det.

Jeg har primært to mål her i det nye år.
1. Løbe mindst en halvmarathon.
2. Blive en hurtigere løber. Hvor jeg vil kunne løbe en 5 km på under 25 min.
Begge dele er ganske realistisk, men vil være nemmere hvis jeg får smidt en 5-10 kilo. Så det er reelt et 3 mål for 2018 da det både vil gøre mig til en bedre løber og pynte hvis jeg fik smidt de overflødige kilo.

Har I en træner, som står for ruter mv.? For så kan det jo være en begrænsning for antallet af gange.
Vi har haft problemer med at folk ikke ville binde sig til for mange gange - så nu er det muligt også at melde sig til at stå for 1 eller 2 uger i sæsonen (1/2 år) og så er der flere om det. Reelt består opgaven i at beslutte ruten, møde op og sikre alle kommer rundt/har meldt ud hvor de hopper fra - så ingen føler sig efterladt.

Vi mødes også ind i mellem til uformelle løb hos nabo løbeklubberne. Er det en mulighed for jer? Den ene træner også 1 gang om ugen - og hægter sig derfor ofte på her. Det er super hyggeligt.

Jeg har ingen mål for farten pt. Jeg får medicin, der påvirker min kondition negativt + skal passe på knæet. Men ville også gerne smide 5 kg af samme årsag.

Har du en 1/2 marathon du går efter?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Løbetråden

Indlægaf Artem » 1. jan 2018, 19:43

Mani skrev:Har I en træner, som står for ruter mv.? For så kan det jo være en begrænsning for antallet af gange.
Vi har haft problemer med at folk ikke ville binde sig til for mange gange - så nu er det muligt også at melde sig til at stå for 1 eller 2 uger i sæsonen (1/2 år) og så er der flere om det. Reelt består opgaven i at beslutte ruten, møde op og sikre alle kommer rundt/har meldt ud hvor de hopper fra - så ingen føler sig efterladt.

Vi mødes også ind i mellem til uformelle løb hos nabo løbeklubberne. Er det en mulighed for jer? Den ene træner også 1 gang om ugen - og hægter sig derfor ofte på her. Det er super hyggeligt.

Jeg har ingen mål for farten pt. Jeg får medicin, der påvirker min kondition negativt + skal passe på knæet. Men ville også gerne smide 5 kg af samme årsag.

Har du en 1/2 marathon du går efter?

Nej så struktureret er det slet ikke.
Der er 4 i bestyrelsen som ligesom står for det, og sørger for at nye medlemmer har nogle at løbe med.
Men ellers møder vi bare op og hvor der er en fra bestyrelsen der altid lige fortæller lidt info og slutter af med at spørge om alle har nogle at løbe med? og hvis de har det så tager vi ud at løbe i 4-8 forskellige grupper, alt efter tempo og distance vi vil løbe. Ja og hvor mange der er mødt op.
Men ok der er normalt en person der lidt tegner de enkelte grupper, og lidt fører an med ruten. Men ellers er det nu oftest også noget man taler om i gruppen med hvor langt man skal løbe i dag, og det skal være gennem skoven eller vi skal holde os på asfalt osv.

Ser det nu ikke nødvendigvis som et must der skal være en af dem fra bestyrelsen der er med til en træningsdag, vi skal nok selv finde ud af det. Det ville bare være en fordel hvis der på den måde var flere officielle trænings dage. For der er flere små grupper der selv mødes til træning ud over det. Er bare svært som ny lige at finde ud af det.

Det skal dog siges at vi også har mulighed for at løbe med triathlon klubben mandag og torsdag, hvor det er meget mere struktureret ved dem. Men det er så også meget uofficielt at vi har den mulighed, for er noget jeg først har fundet ud af efter flere måneder i klubben.

Ja skal med til Copenhagen Half Marathon. Men håber på også at finde en anden tidligere på året i foråret. Har bare ikke lige fundet et godt løb der endnu jeg vil deltage i.
Hvad med dig, hvad satser du på?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"