Kreditadvarsel, bruger du det?

Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Persnikedy » 3. jan 2018, 20:32

Min mor fortalte mig om det tidliger idag og havde selv oprettet sig, og jeg tænkte at det nok var en meget smart ting at gøre.
Sener falder jeg over denne her artikkel på BT https://www.bt.dk/krimi/mette-blev-offe ... behageligt om Mette som fik tilsendt et par sofa borde fordi en eller anden havde oprettet en kredit i hendes navn via CPR nummer, noget som ifølge artiklen kunne være undgået hvis hun havde meldt sig til inde på borger.dk

8500 personer har meldt sig til, er det noget du har gjort eller noget du kunne finde på?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Artem » 3. jan 2018, 20:37

Har ført hørt om det i dag. Så nej er ikke tilmeldt, men har da klart overvejet det. Havde dog glemt alt om det igen ind til at jeg så din tråd her.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Juki » 3. jan 2018, 20:38

Jeg har aldrig hørt om det før, men det lyder da umiddelbart meget fornuftigt.

Jeg ved ikke om jeg kunne finde på det. Det har jeg ikke lige sat mig ind i endnu, men jeg får sådan en sms far Nets med en sikkerhedskode ved større køb og en sms fra banken når der er foretaget køb med penge fra min konto.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Fru.skruk » 3. jan 2018, 20:48

Juki skrev:Jeg har aldrig hørt om det før, men det lyder da umiddelbart meget fornuftigt.

Jeg ved ikke om jeg kunne finde på det. Det har jeg ikke lige sat mig ind i endnu, men jeg får sådan en sms far Nets med en sikkerhedskode ved større køb og en sms fra banken når der er foretaget køb med penge fra min konto.


Får du en SMS HVER gang du hæver penge på din konto? Hårh jeg ville få mange SMSer.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf kidkomb » 3. jan 2018, 21:02

Nej, hvor smart!
Jeg tager ikke, som i aldrig har og aldrig vil, lån til forbrug.
Aldrig.
Så det er da møgsmart at jeg kan tilmelde mig der og faktisk aldrig mærke noget til det, medmindre der er ugler i mosen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Slettet bruger » 3. jan 2018, 21:08

Nej, og det har jeg heller ikke tænkt mig. Den omtalte svindel udgør ingen risiko for CPR-nummer-indehaverens bankkonto, man undlader bare at betale, det kan de ingenting gøre ved.

CPR-nummeret er bare et navn, så når man opgiver en andens CPR-nummer på en hjemmeside, svarer det til at gå ind i en butik og sige man hedder Dronning Margrethe. Det kan Dronning Margrethe selvfølgelig aldrig blive holdt ansvarlig for, og der er ingen grund til at hun skal bruge krudt på at gardere sig imod det.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kreditadvarsel, bruger du det?

Indlægaf Juki » 3. jan 2018, 21:20

Fru.skruk skrev:
Juki skrev:Jeg har aldrig hørt om det før, men det lyder da umiddelbart meget fornuftigt.

Jeg ved ikke om jeg kunne finde på det. Det har jeg ikke lige sat mig ind i endnu, men jeg får sådan en sms far Nets med en sikkerhedskode ved større køb og en sms fra banken når der er foretaget køb med penge fra min konto.


Får du en SMS HVER gang du hæver penge på din konto? Hårh jeg ville få mange SMSer.

Nej.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Privatøkonomi"