Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 22:58

Citat slettet
Bwahaha, jeg elsker det :lol:
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 23:03

Citat slettet
Qué?
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. nov 2015, 07:27

Navn anonymiseret , hentyder du til EU-rapporten fra 2014?
Den er blevet draget så meget i tvivl i de kredse jeg kommer at den for mig fremstår utroværdig og jeg troede egentlig at der var en bred konsensus om, at gjorde man samme undersøgelse med samme parametre for mænd, så ville tallet også der være skyhøjt.

Skum; hvis det er den undersøgelse, så er det gennem hele livet.
Senest rettet af kidkomb 26. nov 2015, 07:41, rettet i alt 3 gange.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 26. nov 2015, 07:28

Knap 4 % af alle kvinder udsættes for vold om året ifølge Dansk Kvindesamfund og ministeriet for børn, ligestilling, integration og sociale forhold. Jeg kan ikke på stående fod finde de 60%, der bliver nævnt. Dermed ikke sagt, at 4 % er okay. Det er det ikke. Men jeg kan ikke se det kvindenedtrykkende i den bilreklame der, og det ville man vidst ikke måtte sige i mine vennekredse, hvor folk kan være ret emsige med den slags. Og man må vidst heller ikke kalde dem emsige :fløjt:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 26. nov 2015, 07:45

kidkomb skrev:Just saying, så må man ikke efterlade ting på hverken vejbaner eller cykelstier, som forstyrrer trafikken.
Så jo, det er ikke lovligt, at de skulle tvinges til, at samle op efter sig.
Jeg synes egentlig at det er synd og jeg kan godt se, at det ville blive et stort problem. Men så må de edderkodylme færdes i rabatten og ikke på hverken vejbaner eller cykelstier.
Eller kæmpe for, at få det gjort lovligt.


https://www.bolius.dk/er-det-lovligt-at ... tovet-688/

Enig - man må sno sig, men kan sagtens rammer dyreejer der ikke kan finde ud af, at rydde op.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 26. nov 2015, 07:55

Dikus skrev:
image.jpeg

Det her må man faktisk ikke for mon indre feminist.


Det må man gerne for min - jeg syntes, at den er sjov og så gad jeg for resten godt prøve at sådan et flot sæt selv - men det må man måske ikke sige.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 26. nov 2015, 08:18

Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...


Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:

Ej. Hvornår er det lavet om?


http://samvirke.dk/forbrug/artikler/bar ... unden.html
Jeg bed mest mærke i den her sætning:

Artiklen er fra det trykte magasin i 2010. Siden artiklen blev til, har Transportministeriet præciseret tolkningen af en række love, og hundens efterladenskaber er nu at betragte som efterladt affald, som hundelufteren har ansvaret for. Samler man ikke op efter sig, risikerer man en bøde. Er der en efterladt hundelort, men ingen ejer i sigte, kan man samtidig som grundejer pådrage sig erstatningsansvar for affald, der er henkastet på ens vej og grund. Som grundejer skal du altså stadig rydde op, selvom andre har overtrådt loven ved at efterlade affald.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2015, 10:24

Lemonella skrev:
Thestral skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...


Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:

Ej. Hvornår er det lavet om?


http://samvirke.dk/forbrug/artikler/bar ... unden.html
Jeg bed mest mærke i den her sætning:

Artiklen er fra det trykte magasin i 2010. Siden artiklen blev til, har Transportministeriet præciseret tolkningen af en række love, og hundens efterladenskaber er nu at betragte som efterladt affald, som hundelufteren har ansvaret for. Samler man ikke op efter sig, risikerer man en bøde. Er der en efterladt hundelort, men ingen ejer i sigte, kan man samtidig som grundejer pådrage sig erstatningsansvar for affald, der er henkastet på ens vej og grund. Som grundejer skal du altså stadig rydde op, selvom andre har overtrådt loven ved at efterlade affald.


Den havde jeg så ikke set. Det må printes ud og afleveres til de mange hundeejere der lufter deres hunde her, hvor vi bor.
Tak for updaten. :)

Det jeg fandt om det er vist fra 13, og der stod også, at man ikke må lade lorten ligge.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 26. nov 2015, 10:34

Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Thestral skrev:
Lemonella skrev:
Fru Sunshine skrev:
Lemonella skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...


Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:

Ej. Hvornår er det lavet om?


http://samvirke.dk/forbrug/artikler/bar ... unden.html
Jeg bed mest mærke i den her sætning:

Artiklen er fra det trykte magasin i 2010. Siden artiklen blev til, har Transportministeriet præciseret tolkningen af en række love, og hundens efterladenskaber er nu at betragte som efterladt affald, som hundelufteren har ansvaret for. Samler man ikke op efter sig, risikerer man en bøde. Er der en efterladt hundelort, men ingen ejer i sigte, kan man samtidig som grundejer pådrage sig erstatningsansvar for affald, der er henkastet på ens vej og grund. Som grundejer skal du altså stadig rydde op, selvom andre har overtrådt loven ved at efterlade affald.


Den havde jeg så ikke set. Det må printes ud og afleveres til de mange hundeejere der lufter deres hunde her, hvor vi bor.
Tak for updaten. :)

Det jeg fandt om det er vist fra 13, og der stod også, at man ikke må lade lorten ligge.


Du kan se mit link længere - der har du paragrafferne du kan henvise til - hvis du ikke lige når det der med pose og skovl.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 26. nov 2015, 12:13

Hvad står GL for?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. nov 2015, 12:20

Moxy-lady skrev:Hvad står GL for?


Grønland tror jeg :)
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 26. nov 2015, 12:25

Moxy-lady skrev:Hvad står GL for?


Jeg tænkte det samme - det er ikke en forkortelse jeg kender?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 26. nov 2015, 12:31

Dirtylittledevil skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad står GL for?


Grønland tror jeg :)


Ach so, tak! :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 26. nov 2015, 12:38

Moxy-lady skrev:Hvad står GL for?

Grønland
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 26. nov 2015, 12:42

Aha - Grønland som i Kongeriget Danmark.

Jeg har så vredet min hjerne og tænke; kunne man virkelig finde på at forkorte Grækenland sådan?
1

Tilbage til "Generelt"