Stankelben

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Stankelben

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2015, 13:54

Vi er sikkert ikke de eneste der sover med åbne vinduer i disse tider, og derfor får besøg af forskellige dyr om natten, herunder Stankelben, eller edderkopper med vinger som kæresten kalder dem :D
I hendes verden er de endnu slemmere end edderkopper fordi de kan flyve. Hvad med jer, er Stankelben ok, irriterende eller rent ondskab der bare skal dø dø dø ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stankelben

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2015, 14:01

De hedder vist mejere og ja de larmer altså lidt. Så jeg fanger dem så blidt jeg kan og kaster dem ud af vinduet.
Edderkopper de skal bare blive! Og lave spind og fange alle myg og fluer. Thanks, good guy spider.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Stankelben

Indlægaf Flora » 23. aug 2015, 14:02

Stankelben er nogle klamme sataner der skal holde sig ude af min lejlighed! Det har de så bare ikke rigtig forstået, åbenbart :rulle: Jeg har pænt mange på mit badeværelse (har dem mistænkt for at lægge æg i afløbet). De får en tur med bruseren hver gang jeg ser en. Så ka' de lære de ka' de! :devil:

Skal jeg vælge mellem edderkopper og stankelben kommer det an på størrelsen af edderkoppen. Er de store vil jeg foretrække stankelben. Er de helt små vil jeg hellere have edderkopper :genert:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Stankelben

Indlægaf icelady » 23. aug 2015, 14:04

Pisse irriterende; især når de så skal buzze rundt om en lampe! De skal bare dø. Om det er kattene der tager dem eller mig er underordnet.

Edderkopper er jeg lidt mere large med; de sidder som regel bare i loftet og flytter fra det ene hjørne til det andet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
egernunge
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:01
Kort karma: 58
Likede indlæg: 418

Re: Stankelben

Indlægaf egernunge » 23. aug 2015, 14:24

Dem har jeg ikke så meget imod. De larmer lidt når de insisterer på at flyve ind i lampen/persiennerne igen og igen, men det er så også det. De finder som regel ud igen relativt hurtigt.

Edderkopper derimod. De skal bare dø så hurtigt som muligt. Jeg kan slet ikke have dem.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Stankelben

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2015, 15:34

Jeg er lidt ligeglad med dem. Det er jeg også med edderkopper.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Stankelben

Indlægaf Tibbler » 23. aug 2015, 17:13

kidkomb skrev:De hedder vist mejere og ja de larmer altså lidt. Så jeg fanger dem så blidt jeg kan og kaster dem ud af vinduet.
Edderkopper de skal bare blive! Og lave spind og fange alle myg og fluer. Thanks, good guy spider.


En mejer er ikke det samme som et stankelben.

Den ser sådan her ud:

Billede
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Stankelben

Indlægaf Whoosh » 23. aug 2015, 17:25

Jeg er lidt ligeglad med dem.
Men det kan godt være et irritationsmoment, når de absolut skal danse henover mit ansigt om natten.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Stankelben

Indlægaf Delfin » 23. aug 2015, 17:43

De plejer at blive stegt i min lampe. Den har åbenbart en facon, de ikke kan finde ud af, når først de er kommet derind.
Men ellers er jeg kold overfor at fjerne kryb efterhånden. Selvom jeg på den anden side heller ikke ligefrem elsker dem, og godt kan blive temmelig træt af det, når jeg er kommet til lejlighed nr. 3-4 stykker på jobbet. Piger altså :sarkasme:
0
14 11 14
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Stankelben

Indlægaf sigge » 25. aug 2015, 13:22

De er lidt ulækre med deres lange ben, der falder af for et godt ord, og deres manglende respekt for andres intimssfære. Og så larmer de helt vildt, når de basker rundt op ad gardiner, lamper eller vægge. I sidste uge blev jeg vækket kl. 3 af et, der larmede helt vildt. Og efter den drabelig jagt rundt i soveværelset for at slå krapylet ihjel, var jeg selvfølgelig lysvågen og kunne ikke falde i søvn igen, inden jeg skulle op kl. 5. :træt:

Så jeg har egentlig ikke den store sympati for stankelben. Hvis jeg kan slippe af med dem ved bare at åbne et vindue lidt mere, gør jeg det, men ellers skal de bare dø. Jeg vil i hvert fald ikke røre ved dem.

Og til jer, der mener, at edderkopper er søde, små nyttedyr:
http://rokokoposten.dk/2013/07/27/rokoko-classic-kvinde-lemlaestet-af-lillebitte-edderkop/
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stankelben

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 13:29

sigge skrev:De er lidt ulækre med deres lange ben, der falder af for et godt ord, og deres manglende respekt for andres intimssfære. Og så larmer de helt vildt, når de basker rundt op ad gardiner, lamper eller vægge. I sidste uge blev jeg vækket kl. 3 af et, der larmede helt vildt. Og efter den drabelig jagt rundt i soveværelset for at slå krapylet ihjel, var jeg selvfølgelig lysvågen og kunne ikke falde i søvn igen, inden jeg skulle op kl. 5. :træt:

Så jeg har egentlig ikke den store sympati for stankelben. Hvis jeg kan slippe af med dem ved bare at åbne et vindue lidt mere, gør jeg det, men ellers skal de bare dø. Jeg vil i hvert fald ikke røre ved dem.

Og til jer, der mener, at edderkopper er søde, små nyttedyr:
http://rokokoposten.dk/2013/07/27/rokoko-classic-kvinde-lemlaestet-af-lillebitte-edderkop/

Rokokoposten, ikke? Ved du godt, hvad det er? :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stankelben

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 13:30

Oooog ved nærmere gennemlæsning kan jeg konstatere, at ikke ret mange ville falde i fælden dér :blush: -så det vidste du nok godt :)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Stankelben

Indlægaf sigge » 25. aug 2015, 13:35

kidkomb skrev:Oooog ved nærmere gennemlæsning kan jeg konstatere, at ikke ret mange ville falde i fælden dér :blush: -så det vidste du nok godt :)


Ej, jeg tænkte også, at den var så tyk, at det nok var tydeligt, at jeg ikke mente det alvorligt. :lol: Men jeg burde måske nok have krydret det oprindelige indlæg med en smiley af en art for at vise det.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stankelben

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 13:37

-eller måske skulle jeg lære, at læse linket, fremfor bare at konstatere kilden :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Stankelben

Indlægaf decibell » 25. aug 2015, 20:42

Vi fanger dem i hånden og lukker dem ud af vinduet. Hvis vi kan nå dem! Ellers får de et klask med fluesmækkeren.

De er skide irriterende, men det ville have været værre, hvis det var som denne her (som også blev indfanget og lukket ud):
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Generelt"