Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 26. nov 2015, 20:38

Kommodedyret skrev:Ej, nu synes jeg altså også lige at der skal være nogen som siger at hun ser helt fin og almindelig ud. -Så det siger jeg lige; hun er helt ok som hun er. :)

Hun så faktisk rigtig sød ud i programmet. Derfor er det også bare ekstra ærgerligt med håret
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 26. nov 2015, 20:41

^det er bare en fase. Før vi ved af det har hun vokset sig til en stor, smuk svane :P
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 26. nov 2015, 20:57

Jeg er ved at brække mig over ordet "Black Friday"

Man burde måske ikke kimse af muligheden for gode besparelser, men jeg bryder mig slet ikke om den mani vi i DK har med at importere diverse amerikanske traditioner og helligdage, og Black Friday giver slet ikke mening, da den står i forbindelse med Tranksgiving som vi endnu ikke (lur mig om den ikke også kommer herhjemme snart) fejrer.
8
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Garfield » 26. nov 2015, 21:00

zembra1986 skrev:Jeg er ved at brække mig over ordet "Black Friday"

Mn burde måske ikke kimse af muligheden for gode besparelser men jeg bryder mig slet ikke om den mani vi i DK har med at importere diverse amerikanske traditioner og helligdage, og Black Friday giver slet ikke mening, da den står i forbindelse med Tranksgiving som vi endnu ikke (lur mig om den ikke også kommer herhjemme snart) fejrer.


Jeg elsker ekstra gode tilbud, så jeg synes "Black Friday" er en fin ny tradition. Aner ikke, hvad baggrunden er for den særlige dag, "but shopping I like".

Og så er jeg vild med Halloween, fordi det er sjovt.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 26. nov 2015, 21:03

Garfield skrev:
zembra1986 skrev:Jeg er ved at brække mig over ordet "Black Friday"

Mn burde måske ikke kimse af muligheden for gode besparelser men jeg bryder mig slet ikke om den mani vi i DK har med at importere diverse amerikanske traditioner og helligdage, og Black Friday giver slet ikke mening, da den står i forbindelse med Tranksgiving som vi endnu ikke (lur mig om den ikke også kommer herhjemme snart) fejrer.


Jeg elsker ekstra gode tilbud, så jeg synes "Black Friday" er en fin ny tradition. Aner ikke, hvad baggrunden er for den særlige dag, "but shopping I like".

Og så er jeg vild med Halloween, fordi det er sjovt.


Sådan er vi jo så forskellige. Jeg kunne uden problemer undvære dem begge.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 26. nov 2015, 21:18

Jeg kan godt lide back friday. Men de starter jo i dag? Har lige købt alle julegaverne. ..
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 26. nov 2015, 22:56

Jeg bliver sådan lidt "møf-agtig" over alle de amerikanske tiltag som svømmer ind over den danske kultur.
Egentlig er jeg ikke traditionalist, det er det kommercielle aspekt jeg stejler over. Det føles bare forkert at pengemænd og reklamemænd skal være dem der definerer hvad den fremtidige danske kultur skal være.

Mine tanker er selvfølgelig affødt af Black Friday "traditionen", Halloween og Valentines Day. Og Thanksgiving: Føtex tilbudskatalog opfordrer til at holde Thanksgiving. Det bliver et pænt nej tak herfra.
Alle disse traditioner er blevet indført i min levetid, direkte importeret fra USA. Faciliteret og formidlet af kapitalistiske interesser.

Jeg undrer mig over hvorfor vi bare hopper med på disse løjer. "Nå ja, det er da meget sjovt og hyggeligt, og vi skal endelig ikke stå udenfor".
Hvorfor sluger vi det råt, bare fordi det er USAsk? Er det fordi vi i virkeligheden er blevet så gennem konsumeristiske og kapitalistiske at det er umuligt at sige nej til den gulerod som kaldes forbrug? Jeg tror det.
Er det fordi vi er et par generationer som er blevet opdraget foran tv-skæmen og computerskærmen, og som har fået den amerikanske kultur ind med modersmælken, gennem tv-serier, film og internetkultur? Jeg tror det. Altså Coca Cola og cowboybukser er jo ikke noget nyt, men mediekulturen er blevet intensiveret gennem de seneste par generationer, og jeg tror at det baner vej for at nutidens danskere har så let ved at identificere sig med amerikansk kultur. Heldigt for de kommercielle interesser, men jeg tænker at det kunne være klædeligt med en smule mere refleksion hos den almene borger.

Så jeg møffer lige lidt videre :gammel: Lige om lidt går jeg sikkert ud og råwer af nogle unge knallert-lømmeler. Bagefter har jeg vist en ko der skal malkes, eller nogle runer der skal ristes. :D
17
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 26. nov 2015, 23:07

Jeg mener godt man må sige det, men der er ikke lige en kategori til stating the obvious..
Det er så jammerligt ringe at firmaer der blæser det helt vilde op til BF ikke engang kan sætte deres system op til at håndtere interessen.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 26. nov 2015, 23:21

Sct. Valentin var ikke amerikaner. Han var en romersk præst, der nægtede at lade være med at vie romerske soldater, selv om kejser Claudius II ikke ville have, at hans soldater blev gift.
Det måtte han ikke, så han blev halshugget.
Siger legenden.

Allehelgen er oprindeligt en europæisk skik, så den kan amerikanerne heller ikke tage æren for.

Jeg kan godt lide Valentins Dag og er lidt ligeglad med Halloween.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. nov 2015, 23:37

Kommodedyret skrev:Religion is like a penis.

Glemte du ikke forklaringen på ligheden?

Men jeg kan vist heldigvis huske forsættelsen ... noget med: "Fint nok, du har én, men lad venligst være med at vise den frem i tide og utide" :D
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 26. nov 2015, 23:42

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Religion is like a penis.

Glemte du ikke forklaringen på ligheden?

Men jeg kan vist heldigvis huske forsættelsen ... noget med: "Fint nok, du har én, men lad venligst være med at vise den frem i tide og utide" :D


Jeg forsøgte at være subtil, men det gik alligevel skævt da jeg først havde sagt penis.
4
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 26. nov 2015, 23:49

Fru Sunshine skrev:Sct. Valentin var ikke amerikaner. Han var en romersk præst, der nægtede at lade være med at vie romerske soldater, selv om kejser Claudius II ikke ville have, at hans soldater blev gift.
Det måtte han ikke, så han blev halshugget.
Siger legenden.

Allehelgen er oprindeligt en europæisk skik, så den kan amerikanerne heller ikke tage æren for.

Jeg kan godt lide Valentins Dag og er lidt ligeglad med Halloween.


Jeg snakker græskarhoveder, udklædning, trick n treat. Det samme gør sig gældende ved de traditioner som knytter sig til Valentines: det er kommercielle interesser der har promoveret traditionen frem her i DK, for at få os til at købe nogle flere buketter blomster, valentines kort, og chokoladeæsker, og parmiddage.
Det er jo de amerikanske traditioner som bliver markedsført og som folk kan genkende fra fjernsynet, det er ikke de gamle skikke. Her adskiller den danske allehelgensaften sig mærkbart fra den amerikanske. :)

Jeg er sådan set ikke ude med riven efter enkelte individer som har tilsluttet sig disse traditioner, det jeg sætter spørgsmålstegn ved, er den zeitgeist som foranlediger indoptagelsen af disse traditioner i den danske kultur.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 27. nov 2015, 00:23

Jeg kan alligevel ikke overskue det fredagshalløj, og elgiganten er alligevel også gået i udu. Jeg giver hellere 500 mere for min støvsuger, end jeg gider rode mere med det. Slut prut finale.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 27. nov 2015, 05:29

Hvis vi nu skal gå all-in på de der importerede amerikanske dage, så mangler vi jo at få lavet fyrværkeriloven om i forbindelse med 4. juli :D

Halloween og allehelgensaften er ikke helt det samme, omend meget beslægtede.
Men det ændrer ikke på, at vi har importeret lortet (sandheden er vel nærmere at detailhandlen har set en gylden mulighed)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. nov 2015, 05:32

Fru Sunshine skrev:Sct. Valentin var ikke amerikaner. Han var en romersk præst, der nægtede at lade være med at vie romerske soldater, selv om kejser Claudius II ikke ville have, at hans soldater blev gift.
Det måtte han ikke, så han blev halshugget.
Siger legenden.

Allehelgen er oprindeligt en europæisk skik, så den kan amerikanerne heller ikke tage æren for.

Jeg kan godt lide Valentins Dag og er lidt ligeglad med Halloween.


Men derfor er det da stadig en amerikansk tradition i den form, den er blevet importeret til Europa i?
Det samme gælder Valentines og Halloween.
0

Tilbage til "Generelt"