Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 8. jan 2018, 17:36

Muspel skrev:
cola skrev:
Ghattner skrev:Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!

Jeg udvider og siger... hvorfor syntes mange rygere at det er ok at smide deres skod på gader og stræder, tag en tur igennem randers og du vil ikke kunne gå et skridt uden at du har et skod under sålen.


Jeg forhøjer og siger... hvorfor synes mine overboer, at det er ok at kaste skodder ned i vores fælles gårdhave. Og virker til at sigte efter potterne- så jeg ofte kan finde skodder i min rosmarin :(

Hvis du vidste hvem af dine naboer det var, så kunne du jo returnere deres affald ... i deres postkasse (bedst hvis det er en brevsprække)
4
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 8. jan 2018, 19:07

cola skrev:
Muspel skrev:
cola skrev:
Ghattner skrev:Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!

Jeg udvider og siger... hvorfor syntes mange rygere at det er ok at smide deres skod på gader og stræder, tag en tur igennem randers og du vil ikke kunne gå et skridt uden at du har et skod under sålen.


Jeg forhøjer og siger... hvorfor synes mine overboer, at det er ok at kaste skodder ned i vores fælles gårdhave. Og virker til at sigte efter potterne- så jeg ofte kan finde skodder i min rosmarin :(

Hvis du vidste hvem af dine naboer det var, så kunne du jo returnere deres affald ... i deres postkasse (bedst hvis det er en brevsprække)


Jeg har overvejet det - er ikke nået længere end passive aggressive beskeder i opgangen
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 9. jan 2018, 04:18

Ellin skrev:o:
cola skrev:
Ghattner skrev:Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!

Jeg udvider og siger... hvorfor syntes mange rygere at det er ok at smide deres skod på gader og stræder, tag en tur igennem randers og du vil ikke kunne gå et skridt uden at du har et skod under sålen.


Hm, så slemt oplever jeg det ellers ikke i netop Randers :gruble:

Jeg var derinde i søndags, og der lå skodder over alt og der lå også glimmerpapir overalt, i gågaden.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 11. jan 2018, 17:21

A Pro pros naboer og deres affald, så har mine naboer 2 hunde og en meget lille bitte have - da jeg kom hjem her for en halv time siden - så kunne jeg lugte lorten fra deres have. Hvis man kunne se lugt, så ville den ligge som en tyk sløv tåge der breder sig fra deres have ud over fortorvet, min have og op af husmuren :(

Håber de får styr på det inden foråret, det må da også være ubehageligt for dem selv.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 11. jan 2018, 17:31

Genboen, som synes at det er helt i orden at efterlade skraldeposer med brugte bleer på trappen indtil de gider gå ned med den. Øh nej? Hvis du ikke har tid til at gå ned med dit lort, bogstaveligt talt, så må du beholde det i din egen lejlighed indtil du får nosset dig sammen. Det skal vi andre sgu da ikke lide under?!
18
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 12. jan 2018, 15:22

Kattefjæs skrev:Genboen, som synes at det er helt i orden at efterlade skraldeposer med brugte bleer på trappen indtil de gider gå ned med den. Øh nej? Hvis du ikke har tid til at gå ned med dit lort, bogstaveligt talt, så må du beholde det i din egen lejlighed indtil du får nosset dig sammen. Det skal vi andre sgu da ikke lide under?!

Det nummer lavede min tidligere nabo EN gang....for jeg udbrød spontant (og meget højt!!!) AAADDDDD, hvor her stinker af lort, ej det kan man sq da ikke efterlade der??!?, i det jeg gik forbi på trappen. Og de stod vist lige på den anden side af døren....hørte jeg.
Det skete aldrig igen.
13
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 12. jan 2018, 15:45

Santa skrev:
Kattefjæs skrev:Genboen, som synes at det er helt i orden at efterlade skraldeposer med brugte bleer på trappen indtil de gider gå ned med den. Øh nej? Hvis du ikke har tid til at gå ned med dit lort, bogstaveligt talt, så må du beholde det i din egen lejlighed indtil du får nosset dig sammen. Det skal vi andre sgu da ikke lide under?!

Det nummer lavede min tidligere nabo EN gang....for jeg udbrød spontant (og meget højt!!!) AAADDDDD, hvor her stinker af lort, ej det kan man sq da ikke efterlade der??!?, i det jeg gik forbi på trappen. Og de stod vist lige på den anden side af døren....hørte jeg.
Det skete aldrig igen.


:lol: Well done! Det er fammer også ulækkert.
2
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hewlett » 12. jan 2018, 16:02

Personen i svømmehallen i dag som ikke "brød sig om, at vaske sig med sæbe".

Nå. Jamen, så er der ingen svømmetur til dig i dag. Beklager.
10
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 15. jan 2018, 14:38

Jeg har den seneste tid døjet med slem hoste - vi snakker gurglende-lunger hoste - men er da ved at være i bedring. I lørdags var jeg på arbejde og da vi fik fri, skyndte mine to kollegaer ud fordi de trængte til deres smøg. De var udmærket godt klar over, at jeg har været hundesyg med slem hoste, men alligevel valgte de at stå og ryge lige ved døren, så jeg kunne træde ud i en sky af røg.

Jeg holder normalt af mine kollegaer, men det var fanme så hensynsløst og dumt. Shit, det triggede min hoste og det varede bare ved.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 15. jan 2018, 19:32

Jeg finder det tåbeligt og ubehøvlet at man åbenbart antager at når ens barn starter i skole så er hvordan vi holder fødselsdag pludselig noget andre kan mene noget om og forsøge at lave regler for.

Jeg har fået en rykker fordi jeg ikke har udfyldt afstemningen om diverse modeller af fælles regler for fødselsdage og gavegivning men det er fordi jeg ikke kan stemme blankt... og jeg kan ikke finde knappen til at svare kollektivt at jeg synes de skal gøre som de har det bedst med, jeg har ikke tænkt mig at blande mig i hvordan andre holder fødselsdag mere end jeg forventer og vil tolerere at andre forsøger at blande sig i hvordan vi gør det.

Så nu må de få det på papir, jeg har allerede brugt en hel halv time mere på det end jeg synes det er værd.
4
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 15. jan 2018, 21:10

hotlips skrev:Jeg finder det tåbeligt og ubehøvlet at man åbenbart antager at når ens barn starter i skole så er hvordan vi holder fødselsdag pludselig noget andre kan mene noget om og forsøge at lave regler for.

Jeg har fået en rykker fordi jeg ikke har udfyldt afstemningen om diverse modeller af fælles regler for fødselsdage og gavegivning men det er fordi jeg ikke kan stemme blankt... og jeg kan ikke finde knappen til at svare kollektivt at jeg synes de skal gøre som de har det bedst med, jeg har ikke tænkt mig at blande mig i hvordan andre holder fødselsdag mere end jeg forventer og vil tolerere at andre forsøger at blande sig i hvordan vi gør det.

Så nu må de få det på papir, jeg har allerede brugt en hel halv time mere på det end jeg synes det er værd.

Er det ikke bare sådan noget med prisniveau til gave? Og men skal være enige om at man ikke kun invitere fire ud af seks piger, men alle pigerne?
Eller vil de virkelig have at alle skal blive enige om en skabelon til fødselsdag?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 16. jan 2018, 03:12

Studsgaard skrev:
hotlips skrev:Jeg finder det tåbeligt og ubehøvlet at man åbenbart antager at når ens barn starter i skole så er hvordan vi holder fødselsdag pludselig noget andre kan mene noget om og forsøge at lave regler for.

Jeg har fået en rykker fordi jeg ikke har udfyldt afstemningen om diverse modeller af fælles regler for fødselsdage og gavegivning men det er fordi jeg ikke kan stemme blankt... og jeg kan ikke finde knappen til at svare kollektivt at jeg synes de skal gøre som de har det bedst med, jeg har ikke tænkt mig at blande mig i hvordan andre holder fødselsdag mere end jeg forventer og vil tolerere at andre forsøger at blande sig i hvordan vi gør det.

Så nu må de få det på papir, jeg har allerede brugt en hel halv time mere på det end jeg synes det er værd.

Er det ikke bare sådan noget med prisniveau til gave? Og men skal være enige om at man ikke kun invitere fire ud af seks piger, men alle pigerne?
Eller vil de virkelig have at alle skal blive enige om en skabelon til fødselsdag?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 16. jan 2018, 03:38

Vi har iøvrigt stemt om det med prisniveau, det blev til at hvis man giver penge så får de 25 kroner.

Så det er rigeligt til at få mig fra mere, det er det samme beløb som man fik da jeg var barn, jeg startede på Hellerup skole i 82. En gave må koste 50.

Jeg synes det er så fedtet at det er pinligt og jeg fatter vist ikke helt hvorfor det skal være sådan noget hvor de ikke engang kan få to slikposer eller et Anders And blad.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 16. jan 2018, 05:09

Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 16. jan 2018, 06:07

cola skrev:Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?


Jeg har ikke noget imod at man opfordrer til at man enten inviterer alle eller alle af det ene køn men de regler er jo netop noget med at det ikke rigtig tæller fordi det er fødselsdag for børn og det er jeg sq heller ikke ret vild med.
Jeg har også tænkt at de da bare kan holde kvartalsfødselsdag med venner og bekendte hvis de kan finde nogen der gider det og som er med på at forpligte sig til at holde fødselsdag på en bestemt måde de næste gud ved hvor mange år.

Vi har holdt min drengs fødselsdag som halloween fest før, iår skal de i skoven og lege krig, og jeg aner da ikke hvad jeg orker, hvad han har lyst til og hvad der ellers lige vil passe os for fremtiden, ikke engang næste år, det er jo børn og de ændrer sq hvad de synes om ret ofte.

Fødselsdag er en tradition og der følger visse ting med, jeg synes ikke det er ligemeget at man lærer at man køber en gave, man tager pænt tøj på og svarer på invitationen, at man kommer til fest på de vilkår der nu er i den familie, og så er jeg helt ligeglad med om det er en stak boller fra netto i en etværelses eller hvad det nu er.

Men at gøre det til en samlebåndsting der helst ikke skal koste hverken penge eller tid, det forstår jeg ikke og jeg finder det egentlig ikke særligt sympatisk.
1

Tilbage til "Generelt"