Vi der venter på storken!

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf oOxXxOo » 18. jan 2018, 09:07

Mi55y skrev:Hmmm... På mit arbejde har de ikke haft en kvindelig ansat på barsel siden 80'erne, så der har ikke eksisteret nogle retningslinjer. Det påpegede jeg i forbindelse med, at jeg har arbejdet på at opdatere vores personalehåndbog. Mænd får de 14 dage med fuld løn. I går kom så beskeden fra ledelsen, at kvinder får 4 uger med fuld løn. Det var ikke lige, hvad jeg havde håbet på. Især fordi virksomheden ellers er meget large med medarbejderfordele - og i øvrigt er meget mandsdomineret med ca. 15% kvinder og mig som den eneste i den fødedygtige alder, så det ville jo ikke rigtig koste dem alverden at give lidt mere. Vi har lønforhandling til april, så jeg tænker, at jeg vil have bedre barselsvilkår på bordet. Men jeg ved jo så også godt, at min leder så ved, hvad klokken er slået... Især da når vi også lige er flyttet i hus.

Jeg har i øvrigt sat min kæreste i gang med at undersøge deres barselsvilkår. Han tjener meget mere end mig, så hvis nu han har bedre vilkår, så skal han da bare have en masse barsel. Men ellers kan det jo slet ikke betale sig, at han skulle tage barsel. Selvom jeg også får en lønnedgang på 50% på barselsdagpenge.

Uh. Det var godt nok ikke meget..
Gør det noget at din leder kender til jeres ønske om børn/at I forsøger?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 18. jan 2018, 09:30

oOxXxOo skrev:Uh. Det var godt nok ikke meget..
Gør det noget at din leder kender til jeres ønske om børn/at I forsøger?


Næh, ikke for min jobsikkerhed. Men der er ingen andre end min kæreste og jeg, der ved, at vi prøver. Og synes måske det er lidt mærkeligt, at den eneste anden i verden, der ved det, skulle være min chef. Og så ved jeg jo ikke, om han kunne finde på at lufte en evt. mistanke på ledermøde, og så ville der pludselig være 5, der vidste det - hvoraf jeg arbejde tæt sammen med de 3.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Aquadorable » 18. jan 2018, 09:39

Mi55y skrev:
oOxXxOo skrev:Uh. Det var godt nok ikke meget..
Gør det noget at din leder kender til jeres ønske om børn/at I forsøger?


Næh, ikke for min jobsikkerhed. Men der er ingen andre end min kæreste og jeg, der ved, at vi prøver. Og synes måske det er lidt mærkeligt, at den eneste anden i verden, der ved det, skulle være min chef. Og så ved jeg jo ikke, om han kunne finde på at lufte en evt. mistanke på ledermøde, og så ville der pludselig være 5, der vidste det - hvoraf jeg arbejde tæt sammen med de 3.


Jeg forhandlede selv barsel til min lønforhandling sidste år i april. Annoncerede, at jeg var gravid i november samme år. Jeg vidste da godt, at min chef ville tænke sit, da vi forhandlede om barsel, men jeg oplevede det slet ikke, som om han gik rundt og "ventede" på, at det ville ske. Jeg sagde jo bare, at det naturligt nok ikke lå så langt ude i fremtiden for os, og derfor ville jeg gerne sikre mig selv bedst muligt :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17168
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2018, 14:12

Jeg har fået mens igen og er i øvrigt lige blevet endnu ældre. Kæft, hvor er jeg træt af min lorte(!)krop, som bare ikke vil virke :( Fik omsider taget mig sammen til at ringe til fertilitetsklinikken for at høre om igangsætning af behandling, og så er telefontiden forbi. Mon man er ved at være mør, når man har lyst til at tude over det?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf BirdReynolds » 18. jan 2018, 14:36

LaMariposa skrev:Jeg har fået mens igen og er i øvrigt lige blevet endnu ældre. Kæft, hvor er jeg træt af min lorte(!)krop, som bare ikke vil virke :( Fik omsider taget mig sammen til at ringe til fertilitetsklinikken for at høre om igangsætning af behandling, og så er telefontiden forbi. Mon man er ved at være mør, når man har lyst til at tude over det?

:ae:

Blev skannet i dag, og skal til IUI-h på mandag for femte og nok sidste gang. Og har de vilde kramper i understellet nu. Yay.
1
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 18. jan 2018, 15:16

Ja missy det er en svær en.jeg har ikke så meget erfaring med betalt barsel men altid svært når ens arbejdsgiver skal vide at man prøver. Min arbejdsplads ved ingenting om min abort i december selv om den gav et par sygedage.

Min kæreste tog i øvrigt en for holdet i går og knaldede en meget syg mig :lol:
2
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf oOxXxOo » 19. jan 2018, 16:33

Jeg har self ikke kunne dy mig og har været inde og kigge på nogle af de blodprøver jeg har fået taget. Nu er jeg ikke vant til at tolke
fertilitetsblodprøver, men jeg kan se at tallene ikke stemmer overens med referenceværdierne. Jeg er meget spændt på hvad de har at sige til det hele. Mangler svar på de sidste blodprøver og så at få taget de sidste blodprøver om små 20 dages tid
1
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 20. jan 2018, 14:14

Klummerlig skrev:
Min kæreste tog i øvrigt en for holdet i går og knaldede en meget syg mig :lol:


:lol: I december tog min kæreste også en for holdet - jeg havde fået fjernet en visdomstand og lignede elefantmanden i ansigtet :lol:
3
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 21. jan 2018, 12:13

Vi har ramt æl mega godt denne måned så nu er der vidst ikke andet at gøre end at krydse fingre :love2:
3
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MissHindenburg » 21. jan 2018, 14:00

Jeg fik en iui-h fredag d. 12/1 - ifølge gynækologen skal jeg teste d. 29/1 hvis mens ikke dukker op.

Men ehm....Hvornår ville I snuppe en g-test for liiiige at se om der var bid? Hvis nu I ikke helt kan vente til d. 29.?
Min krop opfører sig mærkeligt pt. synes jeg og jeg er simpelthen ved at gå til af nysgerrighed.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 21. jan 2018, 14:16

MissHindenburg skrev:Jeg fik en iui-h fredag d. 12/1 - ifølge gynækologen skal jeg teste d. 29/1 hvis mens ikke dukker op.

Men ehm....Hvornår ville I snuppe en g-test for liiiige at se om der var bid? Hvis nu I ikke helt kan vente til d. 29.?
Min krop opfører sig mærkeligt pt. synes jeg og jeg er simpelthen ved at gå til af nysgerrighed.


Sa heg fik IUI testede jeg altid ovitrelle ud. Er du gravid nu, er du vel, hvad, 3+2? Deres absolut ingen garanti for en positiv test på nuværende tidspunkt, så tester du er der i hvert fald ingen grund til at blive skuffet på forhånd. Jeg testede første, mikroskopiske lyserøde streg, da jeg var 3+3. Man skal selvfølgelig også have i mente, at alt kan ske på de få dage.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf oOxXxOo » 21. jan 2018, 17:56

Jeg synes tiden går voldsom langsom.
Jeg kan ikke andet end at drømme om hormoner og at komme i gang med den fertilitetsbehandling. (Jeg havde aldrig troet jeg skulle blive sådan en der higede efter det på den måde som jeg synes jeg gør nu)
Jeg har altid haft en mærkelig følelse af at jeg ikke kunne få børn. Jeg kan slet ikke forestille mig et liv hvor børn ikke skal indgå :/
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 22. jan 2018, 10:29

Jeg har haft nogle dage med murren i underlivet og er nu på CD20 (ud af 25), og har netop fået lidt lyst blod på papiret. Det passer fint med, at jeg de sidste par mens har pletblødt ca. 5 dage før mens. Så min optimisme kan ligge på et meget lille sted for denne cyklus.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Klummerlig » 24. jan 2018, 06:23

Øv Missy det er så træls når man ikke engang rigtig når at håbe. Her er jeg på dag 20 ud af Ca 27 men jeg tør heller ikke håbe for meget. Efter aborten gik der kuk i min cyklus så jeg fik mens efter kun 20 dage så lige nu er det bare mit håb at cyklus har rettet sig.
Jeg ved vi har ramt ægløsning men tør ikke håbe for meget på graviditet
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mi55y » 24. jan 2018, 07:32

Klummerlig skrev:Øv Missy det er så træls når man ikke engang rigtig når at håbe. Her er jeg på dag 20 ud af Ca 27 men jeg tør heller ikke håbe for meget. Efter aborten gik der kuk i min cyklus så jeg fik mens efter kun 20 dage så lige nu er det bare mit håb at cyklus har rettet sig.
Jeg ved vi har ramt ægløsning men tør ikke håbe for meget på graviditet


Jeg var ellers håbefuld denne gang, fordi vi netop med 100% sikkerhed ramte ÆL, men sådan skulle det ikke være. Pletbløder stadig og forventer rigtig mens fra søndag. Vi må på den igen. Hvis vi når slutningen af marts uden held, så tror jeg, vi tager fat i lægen. Så vil vi have prøvet 9 cyklusser - 4 med ÆL-teste. Ved godt de siger, der skal gå et år, når man er under 35, men jeg er altså 34, så måske vi er heldige, at det kan blive sat i gang før tid.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Graviditet"