Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

9+5

Indlægaf Zonta » 18. jan 2018, 08:09

Stort tillykke Puf! Ærgerligt, at sidste del ikke gik lige så nemt som den første, men det er jo ligemeget, nu når I har jeres dreng i armene :lun:

Også tillykke med hjerteblink, Neenah. Kan godt forstå dig - jeg havde det på samme måde, men hende der scannede mig, sagde, at når man først havde set hjerteblink, så var der mere end 90% chance for at det går godt :)

Og fedt, at du har mærket liv, Aqua! Det glæder jeg mig sådan til. Det må være en fantastisk følelse!

Og twinkle - håber nu stadig du går igang af dig selv - det lyder trods alt som om din krop er ved at gøre klar til fødsel :D
2
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 18. jan 2018, 09:03

Puf skrev:Så kom vores søn til verdenen i tirsdags d. 16. hvor jeg var 41+1 :)

Det hele startede udramatisk derhjemme med vandafgang, jeg fik veer og udvidede mig 9,5 cm på ingen tid - jeg følte mit som en verdensmester til at føde! Desværre sad han fast derinde, så efter 18 timer med hvad der endte med at være veer fra helvede, vedrop og sugekop måtte han forløses ved akut kejsersnit :( heldigvis har vi det alle godt, og han er bare den dejligste lille dreng, som har gjort det hele det værd :D

Håber at du er godt i gang med at føde nu, twinkle, og at det bliver en rigtig god en af slagsen :)


Tillykke :love2: :love2: .
Sådan endte min fødsel med niels også (bortset fra at min krop heller ikke kunne finde ud at at få veer og udvide sig og at damen fik besked på at holde den sugekop væk fra mig :blush: ).
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 18. jan 2018, 11:07

Anden hindeløsning overstået, stadig 1-1,5 cm livmoderhals :mellow:

Fik også en omgang akupunktur, hvad sker der for at en lille bitte nål i toppen af lilletåen kan gøre så nas :lol: har ellers fået NADA før (akupunktur i ørerne) og jeg synes modningsakupunktur er meget værre.
Mens jeg lå med nålene i dyrkede jeg en omgang mindfulness, visualiserede min livmoder og sendte al mit overskud og positive energi afsted til den :lol: Man skal ikke undervurdere effekten af ens kognitive mindset!

Nå, men hvis det stadig ikke har sat gang i fødsel, så skal jeg møde op på fødegangen søndag morgen 8.15 for igangsættelse.
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 18. jan 2018, 16:51

Tillykke Puf :D Det lyder godt nok vildt, han har ikke villet helt ud den baryler, ikke uden kamp fra jordemoder i alt fald :D

Var endelig til jordemoder igen i dag, er 35+0.

Jeg aflyste min lægetid i 32 fordi jeg havde travlt med at afholde jobsamtaler, og tænkte dengang der sgu da ikke var langt fra 32-35 men puuh det har altså været nogle uger med nervøsitet. Ikke at jeg har fejlet noget, men netop mange af de ting man ikke synes man mærker i det store kan pludselig betyde alt. Og min jordemoder som er ligeså jordnær og jysk som jeg selv sagde også hun synes det var længe.

Men babypigen er 2400-2500gram, symfysemål på 34, og mit blodtryk er også godt. Havde helt glemt vi også får hørt hjertelyd, så det bragte minder :) Pigen ligger ned-ad men ikke fast, så jeg har stadig til gode de smerter der kan komme i forbindelse med det.

Jeg elsker at se jordemødrenes ansigter når de smiler over de små bevægelser i maven :D Det er næsten sødere end bevægelsen, dem har man jo vænnet sig til, men man vænner sig aldrig til at se andre menneskers forundring over at måtte røre mave.

I tirsdags var vi også til fødselsforberedelse for første gang, det var også ret fedt, jeg er blevet meget følsom, så de første 20 minutter havde jeg lyst til at tude over hvor overvældende alt det med at få en baby jeg skal amme er.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

28+0

Indlægaf Elfenben » 19. jan 2018, 09:51

Status fra mig er at også at det hele går fint. Er dog begyndt at få lidt hævede fingre og hjertebanken on and off, tog til læge med det igår, men der var ikke noget at komme efter umiddelbart. Blodtryk, puls, urin så fint ud og venter nu bare svar på en blodprøve. Det er åbenbart bare en del af pakken :)

Vi var igår til første møde gang i sådan et projekt for førstegangsmødre som kommunen her tilbyder. Det er den eneste vej til en mødregruppen, som selvom jeg har tænkt programmet ikke nødvendigvis lige var vores behov, så har vi meldt os til og det var faktisk rigtig fint og hyggeligt. Vi var kun 4 par og vi lignede allesammen hinanden ret meget (uddannelse, start 30'erne, alle termin indenfor 14 dage osv.). Så det lover godt nok!!

Vores lille pige er ret aktiv, og i stedet for som tidligere kun at mærke bevægelse helt ned i trussekanten, er du nu over hele maven. Kunne godt tænke mig at vide hvordan hun ligger placeret - kan simpelthen ikke regne det ud. Har I andre en fornemmelse af hvordan jeres ligger? :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: 28+0

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2018, 10:03

Elfenben skrev:Vi var igår til første møde gang i sådan et projekt for førstegangsmødre som kommunen her tilbyder. Det er den eneste vej til en mødregruppen, som selvom jeg har tænkt programmet ikke nødvendigvis lige var vores behov, så har vi meldt os til og det var faktisk rigtig fint og hyggeligt. Vi var kun 4 par og vi lignede allesammen hinanden ret meget (uddannelse, start 30'erne, alle termin indenfor 14 dage osv.). Så det lover godt nok!!


Nu kan jeg se på startlisten, at du er tilknyttet Hillerød - hvis det er Familieiværksætterne, så har jeg en veninde som kun har talt positivt omkring det.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 19. jan 2018, 10:38

Jeg troede virkelig at der var optakt til fødsel i går aftes/nat. Men lortet gik i sig selv igen :cuss: :rulle:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: 28+0

Indlægaf Elfenben » 19. jan 2018, 10:41

JoyNips skrev:
Elfenben skrev:Vi var igår til første møde gang i sådan et projekt for førstegangsmødre som kommunen her tilbyder. Det er den eneste vej til en mødregruppen, som selvom jeg har tænkt programmet ikke nødvendigvis lige var vores behov, så har vi meldt os til og det var faktisk rigtig fint og hyggeligt. Vi var kun 4 par og vi lignede allesammen hinanden ret meget (uddannelse, start 30'erne, alle termin indenfor 14 dage osv.). Så det lover godt nok!!


Nu kan jeg se på startlisten, at du er tilknyttet Hillerød - hvis det er Familieiværksætterne, så har jeg en veninde som kun har talt positivt omkring det.

Ja det er det nemlig :) Dejligt at høre der er positive erfaringer.

Twinkle: Ejjjjj øv altså med snyde-optræk!! Men nu er der ikke længe til søndag, hvor der så i hvert fald bliver sat lidt skub i tingene.
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

20+2

Indlægaf Phaiak » 19. jan 2018, 11:45

Her går det godt igen.

Vi har fået bestilt ferie i slutningen af februar til Abu Dhabi og fået styr på forsikring osv.
Nu er der fornyelse af barnets pas, købe sommertøj osv.

Det svære bliver at finde noget til den gravide dame.


Jeg har også fået indkaldelse til gyn undersøg som opfølgning på hospitalsturen i tirsdags, så det er heldigvis gået hurtigt. Så skal det bare overståes.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

9+6

Indlægaf Zonta » 19. jan 2018, 18:52

Pyyyyh, jeg synes altså jeg har det stramt. Jeg er træt med træt på - stadig! Kvalmen lever lidt sit eget liv - kommer og går som det passer. Jeg ved, at det hjælper lidt, når jeg småspiser ofte, men jeg synes stadig ikke det er rart. Jeg er oppustet - meeeega oppustet, og det gør så ondt. Ligamentsmerter har jeg også lidt af, men de er til at holde ud.

Min mand har lungebetændelse og han må tage sig af hunden - det er han lidt træt af, men så snart jeg kommer i nærheden af hunden, bliver jeg simpelthen så kvalm af hundens ånde. Kan slet ikke overskue det :tie:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7371

7+1

Indlægaf Neenah » 19. jan 2018, 21:45

^^Øv med kvalmen, Zonta! Håber den snart går i sig selv. :ae:

...

Da vi var på scanningsklinikken i går blev jeg rykket et par dage tilbage - de sagde 6+5 - men jeg holder fast i min egen beregning indtil videre :-D

Jeg synes det er lidt sent jeg skal til lægen - først om et par uger eller tre. Tror det vil være ved 9+6, og jeg er mega utålmodig. Ih, hvor vil jeg gerne bare have at 1. trimester går hurtigt. Jeg troede egentlig at den der tryghedsscanning ville give mig tryghed, men jeg føler mig ligeså usikker som før. Jeg kan ikke rigtig glæde mig, fordi jeg inderst inde tror at graviditeten går til. Det er sådan en underlig følelse, altså.

Vi skal til familietamtam i morgen, og er blevet enige om ikke at sige noget. Faktisk er vi blevet enige om ikke at sige noget til nogen i familien før efter NF. Nogle venner og kolleger ved det godt, men det er som om det er meget mere skrøbeligt at indvie familien i det, hvis det giver mening? Uanset hvad, så synes jeg det er mega svært at være i det her limbo.

Men hvis man skal se det fra den positive side, så har jeg virkelig få symptomer. Det niver lidt i underlivet, mine bryster er en lille smule ømme, og jeg føler mig lidt oppustet engang imellem, men ellers er jeg kun plaget af at skulle op og tisse hver nat (hvilket også er ret irriterende). Indtil videre er der dog ikke spor af kvalme eller andet. Krydser fingre for at det fortsætter sådan!
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 19. jan 2018, 23:12

Hvis man bor i nærheden af København og vil have kønsscanning, så er der en deal til Lille Københavner her:

http://myfirstdeal.dk/?utm_campaign=150 ... &did=11626

Husk at læse det med småt først :) Da jeg selv købte sidste år, var der nogle begrænsninger ift dage og tider.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

40+5

Indlægaf twinkle » 20. jan 2018, 22:32

I dag kl. 04.18 kom Benjamin til verden, med en vægt på 4380 gram fordelt på 57 cm, efter en hård fødsel der resulterede i, at jeg måtte direkte på operationsbordet.

Veerne var regelmæssige næsten fra start kl. 17 i går. Ringede til fg kl. 19.30 og fik besked på at komme ind. Inden vi kørte skulle jeg på toilet, og så sagde det ellers PLOP og vandet gik. Det blev starten på en frygtelig vestorm, og 20 min senere da vi ankom til fg, var jeg 6-7 cm åben. Veerne kom med fuld kraft og ca 40 sek mellemrum, og jeg havde stor pressetrang. Jeg kunne slet ikke være i det, jeg skreg og skreg, og var sikker på jeg skulle besvime og kl. 21.45 fik jeg en epidural. Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har truffet!

Det gav min krop noget meget tiltrængt hvile, og jeg kunne meget bedre arbejde med veerne. Omkring kl. 3 ville jm gerne have gang i presseveerne, men Benjamin lå lidt skævt i bækkenet og ikke helt nede, så jeg var oppe og stå og gå lidt rundt. Det gjorde tricket, og omkring kl. 03.50 gik jeg i aktiv pressefase, efter at epidural blev frakoblet og jeg fik vedrop i stedet. Lægen tog to blodprøver fra Benjamins hoved undervejs, han var heldigvis helt upåvirket og ikke det mindste stresset.

Kl. 04.18 fik jeg ham op på brystet, og jeg har aldrig oplevet noget så fantastisk før!
Desværre fik jeg en rift i min livmoderhals, hvilket resulterede i, at jeg mistede 1.5 liter blod meget hurtigt. Kunne mærke hvordan det fossede ud, og lægen måtte stå med fire fingre oppe i min skede og presse på riften, for at mindske blødningen. Der blev tilkaldt en anden læge, Benjamin kom over til far og jeg blev kørt direkte på en operationsstue.

De ville ikke ligge mig i fuld narkose, så mit epiduraldrop blev sat til igen. Det var et meget smertefuldt indgreb, for lægen måtte have hånden op i min livmoder, for at få blodet ud. Så jeg skreg igen. Blodtabet gjorde mig ret omtåget, og da epiduralen slog igennem igen faldt jeg faktisk i søvn på operationsbordet.

De fixede mig i en time, hvor min mand måtte sørge for Benjamin, og det klarede han bare så godt! Generelt har han været perfekt, sørget for at jeg fik nok væske både her under og efter fødslen, sørget for ilt og kolde klude under fødslen og sørget for mad. Jeg er så taknemmelig!! Han har også været god til at tage Benjamin og ligge hud mod hud med ham, så jeg har kunne få noget tiltrængt hvile.

Lige nu er vi indlagt på mor/barn afdelingen, jeg kan endnu ikke komme op og stå, jeg bliver meget svimmel og dårlig når jeg forsøger. Men vi satser på at være klar til at komme hjem mandag.
16
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 20. jan 2018, 22:46

Hold da op for en omgang Twinkle! Godt at i har det godt (bortset fra at du selvfølgelig lige mangler det sidste).

Kæmpe stort tillykke med din søn!! :banan:
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 20. jan 2018, 22:48

Pyyyha, Twinkle, det var godt nok noget af en omgang for dig. Men dejligt at den lille Benjamin har det godt. Håber på at det hurtigt går fremad for dig.
1

Tilbage til "Graviditet"