Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 16. jan 2018, 06:47

hotlips skrev:
cola skrev:Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?


Jeg har ikke noget imod at man opfordrer til at man enten inviterer alle eller alle af det ene køn men de regler er jo netop noget med at det ikke rigtig tæller fordi det er fødselsdag for børn og det er jeg sq heller ikke ret vild med.
Jeg har også tænkt at de da bare kan holde kvartalsfødselsdag med venner og bekendte hvis de kan finde nogen der gider det og som er med på at forpligte sig til at holde fødselsdag på en bestemt måde de næste gud ved hvor mange år.

Vi har holdt min drengs fødselsdag som halloween fest før, iår skal de i skoven og lege krig, og jeg aner da ikke hvad jeg orker, hvad han har lyst til og hvad der ellers lige vil passe os for fremtiden, ikke engang næste år, det er jo børn og de ændrer sq hvad de synes om ret ofte.

Fødselsdag er en tradition og der følger visse ting med, jeg synes ikke det er ligemeget at man lærer at man køber en gave, man tager pænt tøj på og svarer på invitationen, at man kommer til fest på de vilkår der nu er i den familie, og så er jeg helt ligeglad med om det er en stak boller fra netto i en etværelses eller hvad det nu er.

Men at gøre det til en samlebåndsting der helst ikke skal koste hverken penge eller tid, det forstår jeg ikke og jeg finder det egentlig ikke særligt sympatisk.


Sålænge det netop er de små kan jeg godt li det med man ikke sortere nogen børn fra, at det netop er alle piger/drenge.

Men som du skriver med en kvartals fødselsdag det bliver da dybt upersonligt. Og det samme syntes jeg også det gør der hvor forældrene skal købe gave til eget barn.
For børnene er det ikke prisen, men det at give sin ven noget det tæller. Det kan være en tegning eller en pakke klistermærker til ti kr de kan betyde lige så meget som en æske LEGO.

Men om man tager børnene i legeland/svømmehal og lignende en hel dag, eller om man inviterer dem hjem en eftermiddag efter skole, burde det da være helt op til den enkelte familie. Det er da forskelligt hvad man har lyst/overskud/plads og råd til.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 16. jan 2018, 08:06

Studsgaard skrev:
hotlips skrev:
cola skrev:Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?


Jeg har ikke noget imod at man opfordrer til at man enten inviterer alle eller alle af det ene køn men de regler er jo netop noget med at det ikke rigtig tæller fordi det er fødselsdag for børn og det er jeg sq heller ikke ret vild med.
Jeg har også tænkt at de da bare kan holde kvartalsfødselsdag med venner og bekendte hvis de kan finde nogen der gider det og som er med på at forpligte sig til at holde fødselsdag på en bestemt måde de næste gud ved hvor mange år.

Vi har holdt min drengs fødselsdag som halloween fest før, iår skal de i skoven og lege krig, og jeg aner da ikke hvad jeg orker, hvad han har lyst til og hvad der ellers lige vil passe os for fremtiden, ikke engang næste år, det er jo børn og de ændrer sq hvad de synes om ret ofte.

Fødselsdag er en tradition og der følger visse ting med, jeg synes ikke det er ligemeget at man lærer at man køber en gave, man tager pænt tøj på og svarer på invitationen, at man kommer til fest på de vilkår der nu er i den familie, og så er jeg helt ligeglad med om det er en stak boller fra netto i en etværelses eller hvad det nu er.

Men at gøre det til en samlebåndsting der helst ikke skal koste hverken penge eller tid, det forstår jeg ikke og jeg finder det egentlig ikke særligt sympatisk.


Sålænge det netop er de små kan jeg godt li det med man ikke sortere nogen børn fra, at det netop er alle piger/drenge.

Men som du skriver med en kvartals fødselsdag det bliver da dybt upersonligt. Og det samme syntes jeg også det gør der hvor forældrene skal købe gave til eget barn.
For børnene er det ikke prisen, men det at give sin ven noget det tæller. Det kan være en tegning eller en pakke klistermærker til ti kr de kan betyde lige så meget som en æske LEGO.

Men om man tager børnene i legeland/svømmehal og lignende en hel dag, eller om man inviterer dem hjem en eftermiddag efter skole, burde det da være helt op til den enkelte familie. Det er da forskelligt hvad man har lyst/overskud/plads og råd til.


Jeg er den eneste enlige forælder og mig bekendt den eneste på overførselsindkomst, bortset fra et par mødre der har valgt at gå hjemme,men indtil videre er der ikke nogen der har protesteret og det irriterer min mås at man bare går ud fra at det er et område hvor de har noget at skulle have sagt.

Det der med at det er forælderen selv der køber gaven det er da decideret usselt, hvis man skal til fødselsdag i Danmark så letter man sig og finder en gave, det kan man godt tiltro sine gæster at kunne overkomme og have råd til...det er da mærkeligt at ville lære børnene at små gaver ikke tæller.
jeg er helt sikker på Benjamin vil blive forvirret over det der med at der er en gave fra ham han har givet som han ikke har været med til at finde, det forsøgte hans far til jul og det faldt ikke i god jord, han ved da godt at det ikke er sådan man gør ,iår måtte jeg også op med penge til bedste vennens babysøster, en suttesnor med pynt og dims til en 10er bare fordi at hun er så sød og så skal man da have en julegave.

Det er muligt det er mig der er sær men jeg synes det er underligt, hvis ikke man kan overkomme at holde fødselsdag så kan man jo lade helt være, hvis man insisterer på de der kvartalsfødselsdage så får man da netop vredet armen rundt på folk der måske havde foretrukket slet ikke at holde for klassen, de var der da jeg gik i skole og de har også været i skolen allerede og det er da helt fint, det må folk sq da selv bestemme.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hewlett » 16. jan 2018, 14:20

Ekspedienten i den genåbnede Matasbutik (hvor fanden har de gjort af det gamle, søde personale???).

Havde taget 4 stykker af samme udsalgsvare med op til kassen, og ville være sikker på hvad prisen endte på fordi det var lidt uklart pga. to forskellige prismærker og et -50% skilt på selve udsalgsbordet (fratrækkes ved kassen).

Var det den billigste pris - 50% ville jeg tage dem alle 4. Det var det så ikke, så jeg sagde at jeg bare ville tage 2 i stedet for 4. Så kiggede hun på mig og sagde så "Nå! Du vil have dem ENDNU billigere!?". Intet smil, intet glimt i øjet. Stod og afventede om det mon kom et "det kan vi sagtens finde ud af" eller et "Det kan jeg desværre ikke tilbyde" men hun scannede bare videre og sagde ingenting. O.....kay?

Jeg ved at servicefaget er hårdt, jeg har selv arbejdet i butik i 10 år, men jeg har da aldrig nogensinde (håber jeg) fået en kunde til at føle sig nærig. Om det så handlede om den ene krone de ville have i rabat.

Nå, men så blev jeg da mindet om, hvorfor det er jeg normalt aldrig handler i Matas. Må bede min far om ikke at give mig gavekort der til igen :gruble:
3
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kakro05 » 16. jan 2018, 14:31

Dem der har smidt to paller ude foran døren til vores opgang. Nøj, hvor jeg glæder mig til vi flytter i hus, så er det kun mit eget affald jeg skal gå og glo på (de har stået der ca 2-3 uger)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2018, 12:11

Min ekskæreste har lige udtalt: "Så lægger du vel ud for sodavand i flyet"... Som om at det er noget man bare kan antage at jeg gør, uden at spørge.
Han har selv 100 euro på sig, som han ikke vil slå hul på. Han har i øvrigt flere penge end mig til resten af måneden, og jeg lagde alt ud på vejen her ned.
2
...
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 22. jan 2018, 07:11

Hundeejere/luftere hvis hunde der går gø-amok på mig selvom jeg bare roligt sidder og chiller på en bænk. Fint nok at de prøver at hive den væk med et "Det må du ikke Kingo!", men et "undskyld" er også på sin plads når jeg sidder tilbage med et mindre chok.
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2018, 12:53

Hende jeg sad ved siden af i biografen.
-Hun snakkede under filmen.
-Hun filmede lærredet med telefonen.
-Hun havde næsten hele tiden skærmen tændt.
-Hun sad og lænede sig ind over mit sæde og invaderede mig.

Nej jeg sagde ikke noget, kunne slet ikke overskue hvor jeg skulle begynde :lol:
4
Closure, closure, closure closure closure
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kakro05 » 23. jan 2018, 07:19

De mennesker der lader deres hund skide i områdets sandkasse :nerve: . Det var en stor lort, så det kan ikke have været en kat.
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Afskylia » 24. jan 2018, 13:23

Mit barns ørelæge.
Jeg har lige været afsted til kontrol af barnets ØRE hos en ØRElæge. Vi sidder og snakker om barnets hørelse, hvor lægen pludselige udbryder til mig:
Læge: Er du godt klar over du er skeløjet?
Mig: Øh ja..?
Læge: Jeg skulle bare lige være sikker på at du vidste det!
Mig:??..Jeg skal faktisk opreres for 3. gang lige om lidt.

Jeg synes simpelthen det var så mærkeligt og lidt grænseoverskridende. Måske fordi det ikke er så rart at få pointeret "fejl" og smatidig fordi det var så meget ude af kontekst.
6
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 24. jan 2018, 15:45

Afskylia skrev:Mit barns ørelæge.
Jeg har lige været afsted til kontrol af barnets ØRE hos en ØRElæge. Vi sidder og snakker om barnets hørelse, hvor lægen pludselige udbryder til mig:
Læge: Er du godt klar over du er skeløjet?
Mig: Øh ja..?
Læge: Jeg skulle bare lige være sikker på at du vidste det!
Mig:??..Jeg skal faktisk opreres for 3. gang lige om lidt.

Jeg synes simpelthen det var så mærkeligt og lidt grænseoverskridende. Måske fordi det ikke er så rart at få pointeret "fejl" og smatidig fordi det var så meget ude af kontekst.

Ja, det kan man da kalde læger uden grænser :nerve:
11
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 25. jan 2018, 20:35

Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19073

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 25. jan 2018, 20:37

sigge skrev:Jeg synes, det er upassende, at nogen - sandsynligvis vores vicevært - har været inde i min lejlighed i dag uden min viden eller samtykke. Jeg kan se, at der har været rodet med bruseren. Jeg har et fint forhold til viceværten og har flere gange givet ham lov til at låse sig selv ind og fixe noget, når jeg ikke er hjemme. Men jeg vil gerne lige vide det, inden folk bare braser ind i mit hjem.
Jeg har skrevet en mail til min udlejer om, at det ikke er okay, og så gør jeg ikke mere ved det i denne omgang.

Men hvis det nu sker igen, er der så en myndighed, man kan klage til, for det er da vist ikke lovligt? Det er en privat udlejer, ikke boligforening.


Jeg ved ikke hvor man kan klage, men jeg giver dig ret i at det er upassende. Det ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om! :wacko: :boo:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Shmartiesh » 25. jan 2018, 21:45

cola skrev:Det er da totalt upassende at børn i dag skal tvinges til at være sammen med folk de ikke bryder sig om i deres fritid. Forældrene eller de voksne er da heller ikke tvunget til at inv samtlige kollegaer på deres arbejdsplads når de holder fødselsdag, hvorfor sku børn så ?
Nogen kan måske så finde på at sige at børn skal have relation med resten af klassen, og skal lærer at acceptere andre, men hvorfor skal den voksne så ikke det ?
Nogen kan så mene at det er fordi børn er i samme skoleklasse de næste 10 år af deres liv, men de voksne er vel også på deres arbejdsplads mere end 1 år... er de ikke ?

Fordi børn ikke ved bedre og i ond tro kan undlade at invitere de personer de ikke kan lide, og derved holde andre uden for det fællesskab, en folkeskoleklasse faktisk er.

At holde fødselsdag for sin klasse kan styrke fællesskabet og når børn er andre steder end folkeskolen, så ændrer ‘spillereglerne’ sig. Børn skal lære at inkludere alle og det skal de voksne lære dem. Hvis man som voksen har den holdning at det er ok at undlade visse børn til en fest, så har man sikkert aldrig været i sådan en situation som barn, eller så har man ikke lært at være speciel rummelig.
Voksne mennesker på en arbejdsplads har et valg om at være der, og de har som regel andre venner udenfor arbejdet. Børn er tvunget til at gå i folkeskole og med hvad der tilhører og alt efter hvor man bor har man ikke nødvendigvis andre venner end dem i folkeskolen.

Jeg oplevede i folkeskolen at der var fødselsdage jeg ikke blev inviteret til, sammen med andre dog. Enten så jeg det i skolen ved at andre fik en invitation mens jeg ikke gjorde, ellers skulle jeg høre om det mandag morgen hvor halvdelen af klassen snakkede om den sjove fødselsdag de havde været til.
19
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 26. jan 2018, 04:33

Det er temmelig upassende at forsvinde fra debatten uden et ord, når man har lagt en bestilling på hjemmelavede varer hos en anden debattør.
Det er nu anden gang, jeg oplever en debattør gøre det.

Spild af mine materialer (=penge) og spild af min tid.

Så må jeg fremover være upassende og ikke stole på folk, selvom de har været på debatten i årevis.
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æble » 26. jan 2018, 08:26

Allmost_Famous skrev:Det er temmelig upassende at forsvinde fra debatten uden et ord, når man har lagt en bestilling på hjemmelavede varer hos en anden debattør.
Det er nu anden gang, jeg oplever en debattør gøre det.

Spild af mine materialer (=penge) og spild af min tid.

Så må jeg fremover være upassende og ikke stole på folk, selvom de har været på debatten i årevis.


Det et så underligt at man kan få sig selv til det. Jeg købte engang en kjole af en debattør, eller det troede jeg, men efter jeg havde overført pengene hørte jeg aldrig mere fra hende. Det var en rimelig "kendt" debattør. :s
1

Tilbage til "Generelt"